Guruh Soekarnoputra wil president worden

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
44 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Guruh Soekarnoputra wil president worden
Gepubliceerd op 16 januari 2012 02:06
Guruh Soekarnoputra, een zoon van de eerste president van IndonesiŽ, Soekarno, wil president worden. Hij maakte dit bekend op zijn 59e verjaardag afgelopen vrijdag. Hij wil meedoen met de presidentsverkiezingen in 2014.
Lees verder , klik op de titel

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hij zei dat IndonesiŽ eigenlijk niet langer als 14 jaar echt vrij was, omdat het toen zijn vrijheid verloor aan het Orde Baru regime van Soeharto, die in 1967 president werd. Guruh riep mensen dan ook op om zicht te bevrijden van de 'Handboeien der Kolonialisme', waarbij hij zijn vader Soekarno aanhaalde in de bestrijding tegen het wereldwijde kolonialisme.
Met deze lekker moderne kijk op de wereld zal het allemaal wel een heel stuk beter worden inderdaad. Man, man, wat een lachertje. Hopelijk heeft ie niet te veel geld, dan horen we niets meer van hem.

Verder lijkt ie op ibu Megacorruptie Soekarnoputri. Ook niet goed, maar daar kan hij niets aan doen natuurlijk.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dit zal hem gestimuleerd hebben om oude verhalen in een nieuw jasje te brengen.
Er zijn genoeg voorbeelden te noemen wat actueel is.
Rawagede is zo'n voorbeeld.
Ja Suharto was een persoon die alles nageaapt had van de Nederlanders Verdeel en Heers mentaliteit.
Zijn tijd had tot gevolg van rijk, rijker maken en arm sloebers tevreden stellen.

mijn stelling is dan ook hiermee duidelijk geworden.
Hoe meer economische crisissen in deze nieuwe eeuw hoe meer nostalgisch tijd er mee gepaard gaat worden.
Het lijkt op een herhaling van de vorige eeuw met als begin van die eeuw de eerste wereld oorlog 1914 tot 18.
Tot de jaren 30 crisis, tweede wereld oorlog.
Wij zijn nog niet aan 2014 dus als men de huidige tijd niet kan oplossen zal het dat moeten worden. Emoticon: Confused Emoticon: Eerie

Het is de zoon van Soekarno maar van welk moeder hij afkomstig kan zijn?
Vele verhalen in BiografieŽn zijn bekend zowel van Surharto als van Sukarno.
Van die eerste bedoel ik, loopt er ook nog zo eentje los, die misschien ook ambitieust heeft, voor een politieke loopbaan..... Emoticon: I love it Emoticon: Cooool Emoticon: Stupid

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ziel; hij is een zoon van Fatmawati, staat ook in het berichtje hoor. Emoticon: Wink

En verder, wat een eeuw geleden gebeurde kun je denk ik niet zomaar over de politiek van vandaag heen leggen. Daarvoor is er teveel veranderd. Of toch niet?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja Yerun weer wat geleerd, je bent nooit te oud om er achter te komen wat ik zelf fout doet.
Ik had gereageerd op het kort versie van hier boven.
Dus eerst helemaal lezen, in je blog en dan pas reageren, bedankt voor de reactie....... Emoticon: Wink

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Zijn er eigenlijk wel politici in IndonesiŽ die bekwaam zijn om dit enorme land, met al zijn problemen te besturen?

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 17-01-2012 11:11 schreef erwin:
Zijn er eigenlijk wel politici in IndonesiŽ die bekwaam zijn om dit enorme land, met al zijn problemen te besturen?

Ik denk dat Pak Pupyes of Yogya-Bali daar wel een mening over heeft.
Nou denk ik dat je de mens niet moet onderschatten er zullen er best wel zijn, maar waar doen ze het wel goed en waar kunnen ze invloed op hebben als de handel buiten hen om speel.
Als je China als voorbeeld neem, dan zie je dat de bisnis voorop loop en het communisme op de tweede plaats kom.
Het economische handel maak de dienst uit in de wereld, ja en als dat fout gaat, dan pas kan je merken of er goede politieker's zijn.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 17-01-2012 11:11 erwin wrote:

ZAT, veel zelf.
De probleem is dat ze :
1. vaak apolitisch zijn
2. niet tot bepaalde groep willen behoren
3.niet bekend zijn bij de grote massa (zie punt 2).
4.geen koneksi (connectie) met het leger , een groep die een belangrijke factor hebben in de vorige en huidige Indonesia.
5.vaak ook met een buitenlandse studie erbij .
(zie rivaliteit tussen de mensen die ALLEEN MAAR in Indonesia gevormd zijn en de groep die een extra brede horizon hebben ( S2 en S3 in het buitenland).

6 Relatief eerlijk .(zie punt 2)

Wie wil extra punten erbij doen ?????

In mijn tijd 30-40 jr geleden heb je de alumni' s van UI en Gajah Mada versus de Berkeley groep .
Zie wie de leden van de Berkeleygroep zijn .

bisa dicek of makemyday .

spacer line  

Nou Guruh Sukarnoputra, bescheidenheid is niet je sterkste zijde. Het is werkelijk te hopen dat IndonesiŽ nou eens een lange periode van politieke - en economische stabiliteit tegemoet gaat. Ik weet niet of men in IndonesiŽ ook het heffen van belastingen kent zoals we die in NL en EU kennen. De rol van de strijdkrachten in het maatschappelijk leven zou ook toe zijn aan veranderingen. De strijdkrachten terug naar de kazernes. Het Ministerie van Defensie is de hoogste baas. In de jaarlijkse staatsbegroting moet de kosten van Defensie ook een post zijn, zodat er geen enkele noodzaak meer is voor de strijdkrachten om in de burger maatschappij functies uit te oefenen dan wel bedrijven te runnen.

Wat die Esemka auto betreft die door studenten uit Solo zijn ontwikkeld, laat het aan de studenten zelf over of ze het in productie willen nemen. Een private onderneming in plaats van een staatsbedrijf. Bovendien moet je wel beseffen dat wereldwijd de automobiel industrie een hoop tegenwind heeft. Nou niet bepaald een gunstige tijd om een nieuwe auto op de markt te brengen.

Een zoon van wijlem generaal / president Suharto had met een vriend de italiaanse Lamborgini autofafbriek overgenomen. Zij het voor slechts korte tijd. Je moet wel kennis van zaken hebben. De logo van de Lamborghini fabriek van oorsprong een tractoren fabriek, is een briesende stier. In IndonesiŽ is er als ik me niet vergis een logo van een briesende stier te weten een Banteng. Nou weet ik niet meer in welke relatie die Banteng logo in IndonesiŽ was.

Promoten van binnenlandse producten is op zich niets mis mee. Je moet alleen wel oppassen dat je geen valse concurrentie positie creert in het voordeel van het binnenlandse product. De import van nieuwe autos was schrikbarend hoog. Of dat nu nog zo is weet ik niet. De reden was om het indonesische verkeer niet nog verder te intensieveren dan het actuele wegennet aankan. Bovendien had generaal / president Suharto destijds een Zuid-Oost Aziatisch autofabrikant verzocht om met indonesisch geld een auto te ontwikkelen en in productie te nemen. De Timor geheten. Daar hoor je niets meer van.

Ik zou de indonesische bevolking in overweging willen geven om maar eerst te zorgen voor economische - en politieke stabiliteit, gezondheidszorg, ziekenfondsverzekering voor iedereen, goede scholing - elemnetair - voortgezet / middelbaar - hoger en universitair onderwijs. Goede sociale voorzieningen treffen, belasting heffen (kun je van die verrekte Nederlanders nog wat leren), goede wegennet opbouwen en wat nog belangrijker is onderhoud van het wegennet,corruptie bestrijding, burocratie aanpakken en beter stroomlijnen en een pensioen voorziening treffen voor iedereen. Betere infrastructuur van het binnelandse luchtnet,zoals betere uitrusting van de internationale vliegvelden en nationale velden en een minimale uitrusting in de bushvelden. Beter opleiding van het vliegend personeel,grondpersoneel,kantoorpersoneel, betere spoorwegennet, betere haven faciliteiten, verdere ontwikkeling van de scheepsbouw - en vliegtuigbouw.

Kortom er is meer dan genoeg te doen voor de komende 100 jaar. Dus ophouden met dagdromen en grootheidswaan ideeŽn.

H.D.B. Go

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Wauw, ik had dit topic nog niet goed bekeken maar toen ik wasiat warga negara reactie zag dacht ik, hiiihaa een gebruiker die ander het zwijgen oplegd met zijn reactie.
.
Super joh!
.
Ik vraag me af of die koekjestrommel fabrikanten (mag ook Esemka of Indonesische Lada genoemd worden) die Guruh S aangspoort hebben om in de politiek te duiken zodat de verkoop van die auto's op gang komt.
.
Ik verwacht dat die zich later weer gewoon terug trekt en dat is maar goed ook voor dit land.
.
De overgang van de revolutie is te makkelijk gegaan en er moeten nog wat koppen rollen voordat de echte president van Indonesie opstaat. Er moet echt rumble in the jungle komen en wat mij betreft kan dat niet snel genoeg gebeuren. Niets dialoog, knallen.
.
SBY doet het niet slecht hoor op sommige punten maar hij raakt de grip een beetje kwijt omdat hij niet meer weet wie er nu wel en niet in zijn kamp zit voor de opvolging. Het is jammer dat hij niet vast kon houden wat hij bereikt heeft.
.
Als de politie nu een apparaat was waar je op kon bouwen dan hadden ze een kans.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

spacer line  

Beste Accid,

Het is allerminst mijn bedoeling geweest om anderen de mond te snoeren. Een discussie is een gedachtenwisseling waarbij men goed naar elkaar dient te luisteren.
Helaas is het maar al te waar dat in de meeste discussies waar ook ter wereld men meestal niet geneigd is om naar de ander te luisteren. In een democratie discusiert men met argumenten en niet om de ander de mond te snoeren. Men moet wel zinnige dingen zeggen waar de ander zijn gedachten er over kan laten gaan en zonodig met tegenargumenten kan komen enzovoorts.

Mijn aversie (weerzin) jegens dat brede maatschappelijke papegaaien geleuter in de provinsie Limburg - Nederland is dat men oneigenlijke gespreks technieken hanteert om een discussie op gang te krijgen. Dit soort technieken, indien zuiver volgens de regels uitgevoerd hoort thuis in de praktijkkamer van de psychiater in een 1 op 1 gesprek tussen de behandelende psychiater en de patient(e) zuiver geŽnt op de persoonlijke situatie van de patient(e).

In de regel verloopt zoīn gesprek als volgt. De psychiater heeft tevoren de uitslag van de klinische psycholoog van de betreffende patient doorgenomen. Hij gaat dan daarmee aan de slag in zijn gesprek met de betreffende patient(e). Hij pakt een bepaalde onderwerp en zegt iets en wacht daarmee wat de reactie van de betreffende patient(e) is,waarop de psychiater daarop inhaakt en er een gesprek ontstaat waarbij de psychiater het gesprek zal gaan leiden naar de situatie waarom de paptient(e) geestelijk ziek is geworden.

Geestelijk ziek is niet hetzelfde als gek of krankzinnig zijn. Gek of krankzinnig is wel de uiteindelijke situatie waarin een geestelijk zieke patient(e) in belandt indien er niet op tijd de patient(e) een adequate behandeling heeft ondergaan bij de psychiater. En wat is dan de rol van de klinische psycholoog (m / v) in deze?

Welnu een klinische psycholoog is iemand die de client(e) middels genormaliseerde wetenschappelijk onderbouwde technieken onderzoekt middels een vragenlijst, waarbij de opleidingskennis, culturele achtergrond, de gezinssamentelling van de client(e), levenservaring en nog enkele andere parameters (bepaalbare factoren; richtlijnen) gebruikt worden alsmede persoonlijke gesprekken met de betreffende client(e). Hierbij speelt de cultuur een belangrijke rol. Een client(e) die uit een ander werelddeel komt kan derhalve beter onderzocht worden door een klinische psycholoog uit het land van herkomst van de patient(e) dan wel dat de klinisch psycholoog over onderzoeksmateriaal beschikt dat specifiek geŽnt is op de culturele achtergrond van de betreffende patient(e), waarbij de klinische psycholoog in voldoende mate op de hoogte moet zijn van de culturele achtergronden van de betreffende patient(e) om tot een betrouwbare psychologische test te komen en die te kunnen interpreteren.

Wat hebben ze in in de provincie Limburg - Nederland nou gedaan. Bepaalde gespreks technieken op de brede massa lost gelaten en men dacht daarmee politiek, medisch een slaatje uit te kunnen slaan. Politieke motieven om een bepaalde richting het land en volk uit te stuwen. We hebben gezien wat er in voormalig Joego-SlaviŽ is gebeurd toen de psychiater / politicus Radovan Karadzick tezamen met de Servische generaal Ratko Mladic hebben veroorzaakt met hun krankzinnige politieke en militaire campagnes. Volkeren moord!

Medische motieven zijn om psychiatrische patienten middels nieuwe inzichten in de psychiatrie, psychiatrische patienten ambulant (zonder vaste plaats - psychiatrisch ziekenhuis)lopend, niet bedlegerig te behandelen. De amerikaanse film " One fly over the cuckoos nest " over een psychiatrische instelling waar verouderde methoden werden gehanteerd zoals plat spuiten en in het uiterste geval een hersenoperatie waarbij een bepaald gebied van de hersens kapot wordt gemaakt. Is een prachtige filmische wijze in de psychiatrische keuken van toen.

Deels om de maatschappij toleranter te laten worden jegens mensen met een psychiatrisch verleden, met andere woorden om vooroordelen te bestrijden. Wie is er eigenlijk normaal? Iedereen heeft best wel een ' tik.' Dan heb je nog mensen die denken de wijsheid in pacht te hebben over een bepaald onderwerp in relatie tot psychiatrische patienten. Ik doel op het feit dat een bepaalde percentage een terugval vertonen en weer ziek worden in meerdere of mindere mate.

Tegen deze mensen wil ik vanuit deze plaats zeggen, " schoenmaker blijf bij je eigen leest. " Wel vind ik het zeer kwalijk dat zelfs psychiaters,klinisch psychologen,huisartsen menen de grote massa met hun medische lapzwanzerijen te moeten lastig vallen omdat ze een stelletje egotrippers zijn. En dat is een kwalijke zaak.
Te meer daar ' geestelijk gezonde ' mensen anders reageren dan ' geestelijk zieke ' mensen.

Er is inmiddels een nieuwe generatie geboren en opgegroeid met die brede maatschappelijke papegaaien geleuter en die niet beter weten of het hoort zo. Niet dus!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,636,837 pageviews Een website van indahnesia.com