Prijzen drank op Bunaken

Subforum Hotels in Indonesië 
62 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Hotels in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Hallo,

Ik ga naar Bunaken en vroeg om prijs info.
Bijna verdubbeld in 2 jaar maar dan wel op Java
Misschien zo duur omdat het ingevoerd wordt ?

Een 620ml Bintang is 40.000rp en een blikje cola 330ml is 20.000rp
Meerprijs van 20 euro per nacht per cottage voor airco.

Het steekt op geen euro maar toch redelijk duur.
Zijn dit de prijzen anno 2012 ?

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Zo, dat tikt inderdaad aan, afhankelijk met hoeveel je bent.
Dit jaar betaalden wij voor een cola (Sumatera/Java/Bali, normale eettenten) maximaal 10.000Rp. Bier weet ik niet, drink ik niet.
Overigens snep ik je rvaag niet helemaal.: "Bijna verdubbeld in 2 jaar maar dan wel op Java". Bedoel je daarmee dat het 2 keer zo duur is als op Java? Of dat het op Java 2 keer zo duur is geworden. Waar ga je trouwens zitten in Bunaken?
Onze (simpele, maar prima) cottage in Bunaken Village was meen ik 26 euro per nacht p.p. inclusief 3 maaltijden. Airco hadden we niet, was ook niet nodig.

Pascal.F
Gebruiker
spacer line

Elsbeth,

2 jaar geleden waren we in oost-Java en betaalden we 12000rp voor een blikje cola en 25000rp voor een biertje.
Ik heb even op de site van Bunaken Village gekeken en daar is de prijs 40 euro per nacht p.p. inclusief 3 maaltijden.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Pascal, ik heb nog even gekeken wat betreft 2 jaar geleden. Voor volwassenen hebben wij 28 euro p.p.p.n. betaald, voor de kinderen, tot 13 jaar, 20 euro.
Dat is wel hard gegaan. Overigens vond ik het wel een hele leuke stek. Voor mij wel een nadeel dat er bijna alleen maar Nederlanders zaten. Voordelen: leuk zwembadje, prima kamers (geen luxe, maar gewoon prima, netjes, leuk ingericht etc.)

Pipo1234
Gebruiker
spacer line

En wat zijn de actuele prijzen van bier en wijn op Java en Bali??

Lieve
Gebruiker
User icon of Lieve
spacer line

Als ik uw vragen lees denk ik dat u zich blijkbaar redelijk veel zorgen maakt over de beschikbaarheid van alcoholische dranken hier? Bedoelt u trouwens in de restaurants, een bar/nachtclub of de supermarkt?

In veel buurten van de Javaanse steden, wordt in de 'gewone' restaurants geen alcohol verkocht. In de Chinese gebieden en duurdere shopping malls meestal wel. Maar alleen de luxueuzere restaurants en hotel restaurants bieden wijn aan. Reken voor een biertje op 25.000-40.000 rupiah. Een fles wijn kan toch al snel 300.000 rupiah kosten. Daar heb je dan geen Franse of Italiaanse wijn voor maar de goedkoopste Australische. En je kan het zo duur maken als je wilt; flessen van 2 miljoen zijn geen uitzondering.

Elke bar en nachtclub heeft bijna alles. Natuurlijk zijn ze duur; het kan van 45.000 oplopen tot 85.000 IDR voor een biertje in een luxe discotheek. En een glas wijn is toch al snel 60-80.000 IDR. Het rare is dat cocktails zoals mojito vaak goedkoper zijn dan wijn; ca. 75-85.000 rupiah. Maar er wordt wel veel namaak geserveerd, vooral als men dure whisky's bestelt.

Wijn is in winkels moeilijk verkrijgbaar; er zijn maar weinig zaken die het verkopen. Altijd speciaalzaken, meestal in een grote shopping mall verbonden aan een restaurant. De prijzen liggen er bijna op hetzelfde niveau als in de restaurants. Bier kan men wel in de supermarkten kopen, reken tussen 13.500 en 20.000 voor een fles (30-50 cl) of blikje. Behalve Heineken en Bintang wordt er vaak Anker, Carlsberg en Guinness verkocht.

Dit is een foto gemaakt bij SuperIndo, een goedkopere supermarktketen in Jakarta:

Mulutmu harimaumu - A man is good for nothing until he is educated

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ligt duidelijk aan waar je zit Lieve.
Voordat dit stadje werd drooggelegd betaalde je in de weinige supermarkten die het nog verkochten 27.000 voor een grote fles Bintang.
In ťťn van de weinige Chinese restaurantjes hier die nog bier verkopen 35.000 voor een fles, ik krijg een bonus, mag 30.000 betalen omdat ik een regelmatige klant ben. Emoticon: Wink

Via de groothandel thuis laten bezorgen (nog de enige manier hier) 18.125
Om maar aan te geven dat het echt afhankelijk is waar je zit.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-02-2014 13:08 [url=http://forum.indahnesia.com/profile/12359/] Een fles wijn kan toch al snel 300.000 rupiah kosten. Daar heb je dan geen Franse of Italiaanse wijn voor maar de goedkoopste Australische. En je kan het zo duur maken als je wilt; flessen van 2 miljoen zijn geen uitzondering.

Wijn is in winkels moeilijk verkrijgbaar; er zijn maar weinig zaken die het verkopen. Altijd speciaalzaken, meestal in een grote shopping mall verbonden aan een restaurant.
Ik ben regelmatig op zoek naar Australische wijn dus kan niet zoveel zeggen over Franse of andere landen omdat ik die in Nederland ook niet drink.
Wijn op Java is niet zo gemakkelijk verkrijgbaar. Importwijn BEGINT bij Rp 300.000 en tot Rp 400.000/ Rp 500.000 kun je goede Australische wijnen kopen zoals een Penfolds, Jacob's Creek en Lindemans. Let wel goed op de jaartallen. ook worden hier vaker wijnen nog met kurken ipv met schroefdoppen verkocht. Ik kocht 2 maanden geleden in Jakarta een Yellow Tail Shiraz voor Rp 350.000 (In Nederland rond 6 euro)

Er is veel meer keuze in wijn op Bali in de kleine slijterijtjes in oa Ubud, Sanur. In Seminyak heeft Bintang Suipermartk een goede collectie (vorig jaar) en Carrefour (Kuta) en Hardy's (oa Sanur) heeft ook een redelijke collectie. Galael supermarkten verkopen ook vaak wijn maar vaak achter gesloten deuren.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pffff dat is ťťn van de zegeningen van het kikkerland, twee koprollen naar een winkel, een eerste klas wijntje kopen voor twee maal helemaal niks.

Lekker bij de maaltijd en een glaasje bij het slapen gaan Emoticon: Yummie!

Maar je kan niet alles hebben Emoticon: Blush

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik moet zeggen dat ik dat mbt eten/drinken ook echt mis in Indonesie maar ik vind (minimaal) 22 euro voor een fles wijn omgerekend gewoon teveel, helemaal als het niet ongeveer merk/soort is die ik wil hebben.
In Indonesie drink ik meestal een whisky-cola of wodka-jus mix terwijl ik dat in Nederland zelden drink.
Bovendien is (rode) wijn ook gezond en in elk geval gezonder dan die mixen.

Nee, je kan niet alles hebben idd. En dat gaat met de nieuwe alcohol"regels" voorlopig ook niet gebeuren.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pipo1234
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke, is zo'n whisky-cola dan wel redelijk van prijs? En light-cola is makkelijk verkrijgbaar?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 25-02-2014 20:33 Pipo1234 wrote:
Anne Mieke, is zo'n whisky-cola dan wel redelijk van prijs? En light-cola is makkelijk verkrijgbaar?
We begrijpen mekaar verkeerddenk ik.
Met whiske-cola bedoel ik een zelfgemaakte whisky cola dus met bijvoorbeeld Mansion whisky die je koopt in een supermarkt of een of ander achterafstraatje op Java of meer legaal op Bali.
Voor 250 ml betaal je tussen Rp 70.000 en Rp 90.000
Voor 350 ml betaal je tussen Rp 85.000 en Rp 100.000.

Als de prijs (veel) minder is dan kun je te maken hebben met illegale whisky. Ik dat een paar keer meegemaakt op Sumatera waarbij het na het eerste slokje door het putje ging. Let daarom op de originele zegels en koop als het niet hoeft niet in de donkere straatjes, in een papieren zak ed. De echtheid is nog het meest betrouwbaar in supermarkten en Chinese slijterijen.
Buitenlands gedistilleerd is stervensduur. Een fles Johnnie Walker kost gemakkelijk het twee- tot drievoudige van de prijs in Nederland.

Cola light en zero is op Java en Bali goed te koop, met name in supermarkten en de zg 24/7 winkels zoals Indomaret, Alfamart, K-Mart, Minimart etc in blikjes van 250 en 350 ml en in flesjes van 500mll

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

63,628,209 pageviews Een website van indahnesia.com