Toeristen visum verlengen

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 14-01-2012 10:46 Ramon_W wrote:
Hmmm het word inderdaad allemaal ingewikkeld. Als ik in mijn visum kijk zie ik dat ik een SINGLE ENTRY visum heb voor 60 days. Ook zie ik de code 211 staan..

Reisburo was er zeker van dat het wel zou lukken en dat ik het een week van te voren moet aanvragen.

.

Dat is hem , staat duidelijk .
Ik dacht (effe voorzichtig zijn voordat ik gekielhaald word) dat er ook zo'n multi entry geval bestaat.
De eisen en de prijzen zijn ook anders.
Mijn vriend (in Amsterdam) had ook over multi entry , hij was speciaal naar KUL gegaan vorige keer .(nog niet eens 1 jr geleden). -
We waren in Jkt ,ik wilde meegaan maar kon geen promokorting van Air Asia kijgen.

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-01-2012 10:50 Malam wrote:
Bambang, jij hebt het over een VOA, die is inderdaad te verlengen met 30 dagen.

De vraag is hier, kan je een 60 dagen toeristenvisum verlengen.
En daar zijn de meningen over verdeelt.
Formeel kan niet , zie de site's en de wet is nog niet veranderd (vlgs Yeroen)

Zou het inderdaad zo zijn dan is er geen verschil tussen een Sos. Bud visum en een 60 dagen toeristenvisum.
Met die verstande dat je bij aanvraag van een Sos Bud visum gelijk al een sponsorbrief moet overleggen en bij een toeristenvisum niet.
Betoel Om

Nu begin ik eigenlijk erg nieuwsgierig te worden, of het inderdaad zonder gerotzooi mogelijk is een 60 dagen toeristenvisum te verlengen.
Rotzooien kan altijd , of het verstandig is .

Volgens informatie die Om Sid heeft ingewonnen wel in Jkt en Bali, maar niet in Yogya, dat zou eventueel te maken kunnen hebben welke klasse de emigratiekantoren hebben in Jkt en Yogya.
Volgens mijn vriend/oudklasgenoot die in A'DAM woont

Overigens betaal ik voor een verlenging Rp 15.000 voor de formulieren en 250.000 voor een verlenging, als ik het zelf doe.
Dat vertelde mijn vriend ook
Denk aan die zwarte pen, vond hij belachelijk , moet namelijk een nwe formulier invullen en kopen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat wil je nu???????
Heb je een pas klaar antwoord???????
Neen dus en wederom voel je je aangevallen.!!!!!!!!
Schei nu is uit de aangevallen Javaan te spelen.
Om Sid deze topic is een bewijs dat we allemaal even een pas op de plaats moeten nemen.
We weten het even niet.
Maar als jij het wel weet?
Zo als gewoonlijk?????
Ayo Om Sid ik ben nieuwsgierig Emoticon: Nice
Voel je hem of nog steeds niet Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kijk, allemaal visa met 211 als code. Verlengbaar dus. Daar is al dat onzinnige geneuzel van Surya niet voor nodig om het te ontkrachten, want het valt niet te ontkrachten. Die dingen zijn verlengbaar, precies zoals ik eerder al meerdere malen heb gezegd. En houd je klep alsjeblieft over 'de wet' en 'regeltjes' en 'andere mogelijkheden'. Allemaal NIET VAN TOEPASSING, dat ding is gewoon te verlengen door ervoor te betalen op het immigratiekantoor. PUNT.

Bovendien, wat weet jij er van? Jij hebt een Indonesisch paspoort toch, dus heb je niet eens een visum nodig joh! Waar maak je je toch allemaal druk om ook. En dan nog een dag lang nutteloze info verschaffen in een topic dat ook 5 reacties lang had kunnen zijn als je niet steeds loopt te stellen dat het eigenlijk anders moet. het MOET niet anders, het gaat PRECIES zoals IK zei.

Emoticon: Talk to the hand Sorry, moest er even uit. Is geen opgekropte woede of geilheid. Misschien is er in de wet wel iets te vinden waar het wel onder valt, maar dat weet ik niet. Ken alleen de praktijk namelijk Emoticon: Talk to the hand

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En die zwarte pen is overal de norm in het overheidssysteem hier, dat moet je toch ook wel weten Surya. Echt niet alleen bij de immigratie. Iemand die dat onzin vind, moet wel in het buitenland wonen. Hier in Indonesie is het gewoon doodnormaal. Daarvoor heb ik geen kennis nodig die dit bevestigd, want wederom eigen ervaringen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-01-2012 16:08 Malam wrote:

Neen dus en wederom voel je je aangevallen.!!!!!!!!
Schei nu is uit de aangevallen Javaan te spelen.
Om Sid deze topic is een bewijs dat we allemaal even een pas op de plaats moeten nemen.
We weten het even niet.
Maar als jij het wel weet?

Ik weet het NIET zeker. Dus ik laat het deze keer ook aan de ervaringsdeskundigen die het weten.

Wat heeft dat woord Javaan hier mee te maken, ik ben een medelezer of medelid .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-01-2012 16:28 Yerun wrote:
En die zwarte pen is overal de norm in het overheidssysteem hier, dat moet je toch ook wel weten Surya. Echt niet alleen bij de immigratie. Iemand die dat onzin vind, moet wel in het buitenland wonen. Hier in Indonesie is het gewoon doodnormaal. Daarvoor heb ik geen kennis nodig die dit bevestigd, want wederom eigen ervaringen.

Over ervaring gesproken, ik heb veel formulieren van pajak/fiscaal moeten invullen in Cengkareng voordat het afgeschaft werd .
Had ook H.P.D binnenmonds gevloekt omdat ik de eerste keer met een blauwe pen schreef en een nwe formulier invullen.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Het kijkt me beter dat je even ingaat op de reply van Yerun waarin hij zegt, het geneuzel inplaats van voort te wauwelen SA. Daar zat nog een ander woord bij. Het wordt vervelend. Yerun zit er niet ver naast, ookuit eigen ervaring overigens. Het genoemde woesj effect is van toepassing, ik snap het. Emoticon: Yummie!

It's only kinky the first time.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ik kijk gewoon puur naar de praktijk.
Met de juiste contactpersoon wanneer je bereidt bent de prijs te betalen
dan zijn 30 en 60 dagen toeristenvisa verlengbaar (met en zonder code 211)
Het kan ondanks wat er in de wetboekjes staat en als dat is wat je wilt dan betaal je de prijs en stel je verder geen vragen. geen ophef daarover maken. Zo gaat het gewoon.
Er zijn zelfs bij de immigratiediensten ambtenaren die nee zeggen en je dan voor een pakje sigaretten doorverwijzen naar iemand die het wel voor je kan regelen.
Net zoals in Holland dus Het kan niet, het kan niet, het kan niet.
Maar met de juiste kruiwagen kan alles.

Welcome to Indonesia Take it as it is or leave it if you don't like it

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-01-2012 16:37 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Ik weet het NIET zeker. Dus ik laat het deze keer ook aan de ervaringsdeskundigen die het weten.

Wat heeft dat woord Javaan hier mee te maken, ik ben een medelezer of medelid .

Om Sid ik ga het woord Javaan voor Javaanse Nederlander,of Sundanese Nederlander of Indonesische Nederlander vervangen.
Als je er prat op gaat dat je twee nationaliteiten hebt dan brengt dat verwarring.
Als je dan vervolgens ook nog na zoveel jaren in Nederland met Google wijsheden de Indonesische wetgeving en gewoonten gaat ventileren dan wordt het soms moeilijk.

Ok ik heb er geen moeite mee als iemand mij bule noemt, mijn vrouw gaat uit haar dak als iemand mij zo noemt als je kijkt naar de letterlijke vertaling zit daar wel wat in Emoticon: Wink .
Als Om Sid moeite heeft met Javaan, Sundanees, Jakartaan of Indo, dan zou het kunnen zijn IndonesiŽr/Nederlander.
Lijkt me ook niet helemaal correct.
IndonesiŽr?????? Neen
Nederlander???? Neen
Wat blijft er dan over, mede forumlid of NedonesiŽr, tja als Om Sid zich dan niet op zijn tenen getrapt voelt, het zij zo.
Bij deze dan Emoticon: Yes!
Nu maar wachten op het volgende item waar Om Sid niet tevreden mee is en gaat huilen als een klein kindje, want uiteindelijk verliest een vos wel zijn haren en niet zijn streken.
DAT heb ik inmiddels wel geleerd in de jaren dat ik verblijf in West Java, een bule kan geen goed doen in de ogen van een IndonesiŽr.
Kijk ik naar de postings van Om Sid ook niet in de ogen van een NedondonesiŽr , Nedovaan of Nedisunda. Emoticon: Wink
Tussen twee culturen leven blijkt dan dus ook een voordeel te hebben, een pik van 12000 km lang, zowel in IndonesiŽ als tegelijkertijd in Nederland kan men op dat ding gaan staan Emoticon: Yes!
Altijd dus een reden om je aangevallen en zielig te voelen, 12000 km lang.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.sabar2; de praktijk is de beste leidraad in dit land. En echt niet alles kan, of kan opgelost worden, maar dat hoeft ook niet, want je 211-visum verlengen kan gewoon zonder problemen.

Bovendien, wat in wetsboekjes staat kan verouderd zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand met een oud boekje aankomt, en tja.. dan beginnen de problemen.

Ramon_W
Gebruiker
spacer line

Dan ga ik het maar gewoon proberen. Op 28 februari verloopt mijn 60 dagen visum dus een week van te voren zal ik via het reisburo mijn visum verlengen bij de Immigrasie.

Ik laat daarna hier wel een berichtje achter met het goede of slechte nieuws..

Insyallah dat het gaat lukken Emoticon: Worship

Groeten uit Jogja

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Hehehe, had ik al 2 pagina's hiervoor vermeld; gewoon dat reisburo nemen. I know it's possible. En anders kom je maar langs mij, dan kan ik het ook regelen voor je.
Evenzo groeten uit Yogya.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 15-01-2012 04:20 Yerun wrote:
wat in wetsboekjes staat kan verouderd zijn. Het zal niet de eerste keer zijn dat iemand met een oud boekje aankomt, en tja.. dan beginnen de problemen.

Verouderde wetboekjes zijn een probleem een ander probleem is dat nieuwe wetten nog niet geeffectueerd zijn. Zo zit ik nog steeds te wachten op de effectueering van de
nieuwe immigrasie-regels waarmee je zonder al die poespas (kitas,bankgarantie,ed)
na 3 jarig huwelijk met een stempeltje in je paspoort gewoon langdurig in Indonesie kan verblijven bij je vrouw en kinderen. De wet is aangenomen maar "imigrasi" volgt deze wet nog niet,de "oude regels" zijn voor hun financieel gunstiger Emoticon: Laugh out loud
Maar dat is een ander onderwerp, maar nu loop je echt nog tegen een muur Emoticon: Frustrated

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Een KITAS zul je altijd nodig hebben, in ieder geval is de wet nu 2x KITAS van 1 jaar, dan een KITAP van 5 jaar en dan mogelijk Indonesier worden. Voorheen (voor 2011) was dat 3x KITAS, 2xKITAP en dan Indonesier worden als je wil. Dat is al een hele verbetering. Bovendien mag je bij je KITAP als partner hier in Indonesie werken, dat is een hele vooruitgang waarvan ik over 1.5 jaar gebruik van hoop te maken.

Maar implementatie duurt lang, zeker als ze hun melkkoe zien verdwijnen. Enig doorzettingsvermogen is dan wel nodig ja. En dat is heel zacht uitgedrukt.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

On 16-01-2012 09:49 Yerun wrote:

Maar implementatie duurt lang, zeker als ze hun melkkoe zien verdwijnen. Enig doorzettingsvermogen is dan wel nodig ja. En dat is heel zacht uitgedrukt.

Ach ja als het over 1.5 jaar geregeld is dan ben ik al blij.
Ik heb Indonesie al een beetje leren kennen vandaar mijn nicknaame Sabar2 Emoticon: Stupid
Mijn vrouw staat nu in de rij om haar nieuwe KTP te regelen ze moest tussen 18.00 en 19.00 komen Ze sms-ed me net dat het iets langer gaat duren.
De heren gaan eerst een half uurtje pauzeren want ze gaan eten en er zitten nog zo'n 300 wachtenden. Dus ... geen probleem dat is Indonesie Sabar2 Emoticon: Party!

Ramon_W
Gebruiker
spacer line

Dit antwoord kreeg ik van de website AccesIndonesia.nl

Volgens de immigratieregels kunt u uw toeristenvisum 60 dagen NIET verlengen en zeker niet tot 6 maanden. Wat u moet doen is een 'sociaal cultureel visum' aanvragen. Dit soort visum moet u buiten IndonesiŽ aanvragen. U moet een sponsor overleggen. U kunt dan bij de Indonesische ambassade in Singapore het visum aanvragen. Als u het visum heeft gekregen, dan krijgt u in uw paspoort een visum van 60 dagen. Vervolgens kunt u elke 30 dagen uw visum in Indonesie verlengen. De maximale verblijfsduur is 6 maanden. Dit soort visum is een single entry. Als u in de tussentijds het land verlaat, dan verliest u het visum.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Die website geeft foute info, want ik heb mijn visa eerder zonder problemen kunnen verlengen. Hmjah, ik zal als ik thuis ben mijn verlengde touristenvisum maar weer eens scannen dan, zullen we zien of het wel of niet mogelijk is Emoticon: Wink

Bovendien is de maximale verblijfsduur geen 6 maanden, maar 6x30 dagen. En dat is altijd korter dan 6 maanden.

sabar2
Gebruiker
User icon of sabar2
spacer line

Ramon_W ik zou als ik jou was niet te lang wachten met de theorie checken
Als je eea voor 28 februari wilt geregeld hebben dan zou ik zeggen check de praktijk
Mijn praktijk zegt dat het mogelijk is. Kwestie van contacten. eerste stap is bij imigrasi binnenstappen. Als ze nee zeggen dan is de vraag wie kan je verder helpen.
Gewoon net doen of je gek bent dan kom je het verst

Ramon_W
Gebruiker
spacer line

Het heeft voor veel discussie gezorgt maar uiteindeliik is het resultaat dat mijn 60 dagen tourist visa (211) gewoon met behulp van een Sponsor in Jogja is verlengt met 30 dagen :-) dit kan volgens de bronchure die bij de immgratie te krijgen is 4 x 30 dagen en kost 250.000 IDR per keer.

onderstaand is alles wat je nodig heb volgens de bronchure van het KANTOR IMIGRASI KELAS YOGYARTA.

VISIT PERMIT EXTENTION:
1. SPONSOR LETTER
2. ASSURANCE LETTER FROM SPONSOR (ENCLOSED WITH A 6000 DUTY STAMP)
3. IDENTITY CARD (KTP) OF SPONSOR
4. PASSPORT (ORIGINAL & COPY)
5. MARRIAGE DOCUMENT / BIRTH CERTIFICTE FOR FAMILY
6. RETURN TICKET.

De formulier, sponsor letter & Assurance letter from sponsor dient bij de immgratie te worden gekochte (5000 IDR) zorg wel dat je het mapje met deze formulieren controleer.

Groeten
Ramon

Indoboy20
Gebruiker
spacer line

On 29-02-2012 07:00 Ramon_W wrote:

VISIT PERMIT EXTENTION:

5. MARRIAGE DOCUMENT / BIRTH CERTIFICTE FOR FAMILY

Groeten
Ramon

Wat bedoel je met birth certificate for family? Is dat jouw geboorte uittreksel? Ik denk niet dat elke toerist die zo even op zak heeft? Of bedoel je van de sponsor?

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad flauwekul van Accesindonesia.nl. Het visum is gewoon te verlengen.
Een bureau wat kennelijk niet echt op de hoogte is. Zo'n bureau mag je rustig links laten liggen.

Where there is a will there will be relatives.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Wat een geleuter over verlengen van het visum. Ik laat het al jaren doen door een bureau in Seminyak. Paspoort inleveren, betalen en verder niks: geen trouw of geboorteakte geen ticket, etc.

Bureau verzorgt sponserbrief en wat verder nodzakelijk is en als paspoort weer gestempeld is komen ze het nog brengen ook in Noord Bali. Het kost wat meer maar verder geen gezeik

hati hati, pelan pelan

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik laat het al jaren doen door een bureau in Seminyak.
Je mag wat mij betreft rust de naam van dat bureau vermelden, ik weet uit eigen ervaring dat die service de kosten dik en dubbel waard is.
Ik liet dat eerder net als veel buitenlanders doen door Bali Mode.

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

27-02-2012
Naar Den Haag geweest voor een visum.
Had ingevuld tourist, maar dat kon niet.
De mevrouw was zo aardig om het door te strepen en met een geel plakkertje er overheen sos bud te schrijven.
Vandaag opgehaald en alles in orde.
Speciaal nog eens gevraagd, tourist visum kan alleen voor 60 dagen.
Sos bud kan verlengd worden tot half jaar, dus 60 dagen en dan nog 4 x 30 dagen verlengen.
Volgens mij is dit nieuw, heb tot nu toe altijd tourist ingevuld!
We weten het nu dus voor de volgende keer.
Wil je langer dan 60 dagen blijven sos bud invullen + brief van sponsor + vliegtickets kopie erbij, niets aan de hand.
Diana

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,955,803 pageviews Een website van indahnesia.com