Subforum Algemene Indonesiëpraat

forum.indonesiepagina.nl 
63 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Batavia42
Gebruiker
spacer line

Ben geboren in 1942 in het toenmalige Batavia. Zou ik nog geregistreerd staan in ťťn van de ziekenhuizen?? Cikiniziekenhuis of Dinar Kesehatan? Emoticon: Confused

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Dit is iets voor Omsid, hij is volgens mij de expert uit de tempo doeloe tijd.

Ben t u al eens terug geweest Batavia42?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Hangt af tot welke bevolkingsgroep je behoorde.
Ben je Indonesier, dan bestaat de kans dat je geboren bent in een van de rumah bersalin
De "gewone"Indonesiers zijn meestal nog geboren in thuissituatie .
In principe kan je ook geregistreerd worden in de Burgerlijke stand, catatan sipil , maar dan moet je weten in welke wijk je geboren bent.
Ben je Nederlander( Indisch) idem dito.

bisa dicek of makemyday .

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Als je geboren bent in het ziekenhuis, dan zou ik daar eerst eens navraag doen tot wanneer de archieven terug gaan. Over het algemeen hebben dergelijke ziekenhuizen hun zaakjes redelijk goed op orde, maar of het archief nog terug gaat tot 1942?

Ho Lee Fuk

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Cikini Ziekenhuis is in die tijd ( tempo doeloe) een van de beste ziekenhuizen van Batavia
Was de oude huis van de schilder Raden Saleh..
En dan kom men bij CBZ ( Centraal Burger Ziekenhuis), nu RSCM.

Dinas Kesehatan heeft volgens mij weinig /niks mee te maken met registratie.

Daarnaast moet je ook met 3 factoren rekening houden:
1. de tijdstip ( 1942 was een turbulente tijd, de inval van de Japanners )
2.Bevolkingsgroep (!!)
3. Het is ook bijna 70 jaar geleden.
Als men weet in welke ziekenhuis men geboren is , zal een telefoontje, mail ook uitsluitsel geven hoever men terug kan .

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Hopende dat het door de oorlog niet al teveel is vernietigd!!!!

Ik heb het ook geprobeerd het ťťn en ander uit te zoeken, maar het is door de oorlog veel vernietigd.
Succes met het zoeken. Emoticon: Smile

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Kembang en Surya,

Ik heb een 1/2 Indische tante die in het ( ik geloof ) nationaal archief in Den Haag werkt. Ik weet dat zij al jaren bezig is met het verzamelen van alles over de koloniale tijd. Wellicht dat daar ook nog gegevens bekend zijn van de ziekenhuizen. Ze verteld mij vaak dat ze hele leuke dingen tegen komt

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-01-2012 20:31 bule gembel wrote:
Beste Kembang en Surya,

Ik heb een 1/2 Indische tante die in het ( ik geloof ) nationaal archief in Den Haag werkt. Ik weet dat zij al jaren bezig is met het verzamelen van alles over de koloniale tijd. W

Ik heb geschreven dat het vaak afhankelijk is van de bevolkingsgroep.
De Nederlanders zijn keurig gedocumenteerd .
Bij sommige Ioudere Indische mensen pakweg 70 en ouder gebeurd soms niet.
Bij de Indonesiers is het hopeloos .

Ene Sidia Emoticon: Wink had iets over de opzet van B.S of CaPil geplaats.
Gewoon een omong kosong verhaal.

http://forum.indonesiepagina.n(...)caat_adoptiekind.php

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Hartelijk dank voor jullie antwoorden.
Een kennis die zelfs 72 jr. is vertelde dat zij wel ingeschreven staat. Nu kan ik ook in het Kartini ziekenhuis geboren zijn. Dank jewel voor de tip van het nationaal archief in Den Haag. Zal ik eens contacteren en anders de ziekenhuizen in Jakarta bellen. Je hoort wel of het gelukt is.
Groetjes. Emoticon: Party!

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Wie is Omsid? Ja ik ben in 1994/95 5 weken in IndonesiŽ geweest. Toen dacht ik dat ik in de Dinas Kesehatan was geboren want dat was een ziekenhuis vlakbij Tanah Abang 2 dat vroeger Laan Trivelli heette. Daar hebben wij gewoond en mijn moeder zei dat het ziekenhuis vlakbij was en dat was die Dinas Kesehatan. Mijn zus is echter in het Cikiniziekenhuis geboren.
Ik ben trouwens niet Indonesier. Ben Indische Nederlander. Emoticon: Worship

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Laan Trivelli, welke kant ?
Vlak na de kazerne ( vanaf Tanah Abang Barat ) of de eerste gedelte, of vanaf viersprong tot Tjidengbrug(2de deel) en daarna over de brug tot het einde van de straat , ook bekend als Kamp Tjideng.(3de deel)

Waar ben je op school geweest , bij de Juliana school Laan Trivelli of bij de Tjilamaja IEV ?
Ter refreshing hier een streetdirectory van Jalan Tanah Abang II , froeher Laan Trivelli.

De bewuste Rumah Sakit is bij de Jalan Kesehatan.

http://www.streetdirectory.com(...)+Senayan/resto/3291/
Die sate Senayan(niet lekker, boleh lah) is gesitueerd bij de brug, kamp Tjideng ( zie map).
Nu heb je ook KFC en een Singaporese franchise, plus een echte Rabo Bank kantoor.
Ben bang dat je naar de CaPil(B.S) van Jak.Pus moet gaan , die is in de buurt van Taman Anggrek.
Probleem is dat het mss nog niet 100% gedigitaliseerd en of ze complete archief hebben.

Je schreef: en mijn moeder zei dat het ziekenhuis vlakbij was
Een andere vlakbij ziekenhuis is de Budi Kemuliaan , Cikini Ziekenhuis is 3x de afstand van Laan Trivelli naar Budi Kemuliaan.

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Dank je wel Surya. Helaas weet ik niet welke kant van de Laan Trivelli ik heb gewoond. Geloof op nr. 10 of 11 maar dat kunnen we hier niet zien. Grappig kaartje heb je daar van de Tanah Abang 2.
Weet je ook of het Kartini ziekenhuis dichtbij de Tanah Abang is? Mijn neef is daar geboren en zei dat het ook vlakbij de Laan Trivelli / Tanah Abang is.
Ik ga morgen eens mijn licht opsteken bij het Nationaal Archief in Den Haag. Misschien weten zij hoe ik dit moet aanpakken.
Groet. Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Over een paar dagen ga ik daar slenteren , jalan2. Pulang kampung .
Mocht je hulp nodig hebben. ??
Nr 10 of 11 zitten aan het begin van Ln Trivelli.Voor de kazerne.

Elke Nederlander die "repatrieertt" wordt geregistreerd .
Er zijn diverse lijsten. Ook bij de KB of Nat Archief.
Je kan ook oproep doen bij Indisch4ever .

Yahyah
Gebruiker
spacer line

Mijn broer is in Bandoeng geboren in 1941. Hij had 35 jaar geleden een geboortebewijs nodig. Op 't stadhuis kon hij 't (tegen betaling) gewoon ophalen. Tja, 35 jaar.....
Y.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 16-01-2012 14:35 Yahyah wrote:
Mijn broer is in Bandoeng geboren in 1941. Hij had 35 jaar geleden een geboortebewijs nodig. Op 't stadhuis kon hij 't (tegen betaling) gewoon ophalen. Tja, 35 jaar.....
Y.

Logisch, de Catatan Sipil is vanaf 1950 ook al redelijk goed georganiseerd.

Yahyah
Gebruiker
spacer line

Op 16-01-2012 23:58 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Logisch, de Catatan Sipil is vanaf 1950 ook al redelijk goed georganiseerd.

???Catatan Sipil???

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Ja Yahyah, Ik heb ook een geboortebewijs. In Amsterdam doen ze dat. Maar daar staat geen ziekenhuis op. En waarom wil ik het ziekenhuis weten waar ik geboren ben omdat ik met mijn kinderen naar de roots ga en het belangrijk vind dat ik ook het ziekenhuis kan laten zien. Heb vandaag Nationaal Archief gebeld maar het was zů druk dat ze me adviseerden om in de middag te bellen. Ik probeer het morgen en anders moet ik wel mailen. Indisch4ever is ook een mogelijkheid.
Surya, ook bedankt. Inderdaad was het vlakbij een kazerne. Dat vertelde mijn moeder. Helaas is zij er allang niet meer anders hoefde ik deze zoektocht niet te beginnen.
Emoticon: Bye bye

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Hallo Surya Atmadja, Hier in Holland schiet ik geen steek op. Ik begrijp dat je daar woont?? in Jakarta? Ik zie inderdaad dat beide ziekenhuizen Dinas Kesehatan en Budi Kemuliaan dichtbij de Tanah Abang II zijn.
Op internet krijg ik van Dinas Kesehatan een website in Hoog Maleis en er staat niks van contact of zo.
Bij de website van Budi Kemuliaan word ik ook niet wijzer. Geen telefoonnr. of contactadres.
Als jij daar rondslentert zou je voor mij aan hun kunnen vragen of ik hun email adres en telefoonnr. mag hebben. Daar ben ik je dan zeer dankbaar voor.
Groetjes. Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Hoog Maleis bestaat niet , hoogstens Bhs Indonesia (Yg Baik dan Benar of standaard indonesia) al dan niet met leenwoorden.
Ik woon ik Negeri Kincir Angin (Negeri Belanda, in Mokum)

Ben op dit monent in Bandung , en maandag ga ik voor 1 week naar Bali.
Kom vorige week al een paar keren langs Budi Kemuliaan en Jln kesehatan.
Moet ik daar gaan navragen voor jou ?
Graag de naam , geboorte datum.
vragen is altijd gratis.
RS Budi Kemuliaan is van oorsprong een polilikliniek waar baby geboren (Rumah bersalin), ik ben ook daar geboren.
Adres /website staat op het internet.
Ik wil ook wel langskomen, kom toch een paar keren langs als ik in Jakarta ben.

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi,
Veel (indo)europeanen zijn geboren in het Carolus ziekenhuis Batavia. Bestaat nog steeds echter men heeft de oude gegevens niet. Als je denkt dat je wellicht ook hier geboren kan zijn, dan kan je msn.de nonnen bezoeken in het klooster bij de kerk.Een deel van hen heeft vroeger bij dit ziekenhuis gewerkt. Gezien de leeftijd is er echter maar een kleine kans dat je wat bereikt, maar niet geschoten etc.

Suk6
Rob

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Surya Atmadja,
Wat raar ik had een paar dagen geleden een berichtje geplaatst maar zie hem niet terug. Zeker iets niet goed gedaan.
Vraag aan Surya als hij weer in Jakarta is om in rs Budi Kemuliaan en Dinas Kesehatan te vragen of ik daar geboren ben. Ik heet Irene de Haas, geboren 1 april 1942 in Batavia. Bedankt voor de site van Budi Kemuliaan. Heb daar een berichtje geplaatst. Ben ook bezig in Nederland. Genealogie via Mormonen heb ik als advies gehad.

Rob: Is het Carolus ziekenhuis dan ook dichtbij de Tanah Abang II? Mijn moeder zei dat het ziekenhuis dichtbij Tanah Abang II is waar we vroeger (Laan Trivelli) gewoond hebben.

Groetjes,
Irene Emoticon: Bye bye

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Surya Atmadja,
Het schijnt dat de Dinas Kesehatan een GGD is dus een Gezondheidsdienst.
Irene Emoticon: Smile

robbert
Gebruiker
spacer line

Hoi Irene,
Kan ik mij niet herinneren, maar de straat waar Carolus zit, kun je via Google vinden en Tanah Abang bestaat nog steeds, met deze gegevens kan je m.i. via Google Earth de afstand bepalen. Vroeger kon je via Moesson oude kaarten bestellen ook van Batavia, msn. nu nog wel. Met zo;n kaart kan jouw moeder wellicht de straat van het ziekenhuis wel herkennen dan tezamen met een nwe. kaart van Jakarta kom je wellicht ook verder.
Suk6 Rob.

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Hallo Rob,
Bedankt voor je berichtje maar mijn moeder leeft allang niet meer daarom kan ik niks meer vragen. Ik ga nou volgende week eerst naar de Mormonen wat mij geadviseerd is. Zij hebben gedetailleerde genealogie.
Ik zoek Carolus wel op.
Groetjes,
Irene

Batavia42
Gebruiker
spacer line

Hallo Surya Atmadja,
Daar ben ik dan weer met njiente geen resultaat. De mormonen hebben een ander systeem met opvragen en die is dus niet werkbaar.
Budi Kemuliaan heeft een emailadres waar je geen antwoord van krijgt. Ik heb zonet naar hun telefoonnummer gebeld maar er wordt niet opgenomen. Is het daar 3 uur smiddags, dan wordt er toch wel gewerkt in het ziekenhuis??
In ieder geval ben ik na maanden geen steek opgeschoten.
Als jij er langskomt kun je het dan vragen?? Ik heb mijn naam al opgegeven maar wil het weer doen. Irene de Haas geboren 1 april 1942 te Batavia.
Alvast Bedankt, ik hoor het wel.
Irene Emoticon: Frustrated

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,602 pageviews Een website van indahnesia.com