Hulp gevraagd. Van Jakarta naar Yogyakarta

Subforum Java 
57 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Thomas1985
Gebruiker
spacer line

Beste Allen,

Aankomende zomer ga ik eindelijk met mijn vriendin naar IndonesiŽ, we landen op 24 augustus in Jakarta! We hadden gepland om daar ťťn nacht te slapen en vervolgens direct op 25 augustus door te reizen. Ons uiteindelijke reisdoel is Bali en de Gili-eilanden. Wij hebben hier drie weken voor.

Nu wilde ik heel graag per trein van Jakarta naar Yogyakarta. Dit schijnt goed mogelijk te zijn maar ik vroeg me af of ik dit op de dag zelf kan boeken op het station van Jakarta. Het grote probleem is dat het Suikerfeest 19 augustus begint en volgens mij 3 dagen aanhoudt?? Ik heb daarover gelezen dat reizen (ook na afloop van het Suikerfeest) een drama is. Ik had zelf verwacht dat dit 25 augustus wel over zou zijn, weet iemand hoe het nu precies zit, en mensen gaan dan toch weer terug naar Jakarta Emoticon: Confused

Mijn eigenlijke vraag is, zal ik op 25 augustus nog een trein richting Yogyakarta kunnen vinden (Bandung o.i.d. is ook prima) en zijn er nog voldoende hotels in Yogyakarta of Bandung? Is het misschien een betere mogelijkheid om de trein direct naar Surabaya te nemen?

Op dit moment ben ik bang dat we straks vast zitten in Jakarta omdat er geen enkele mogelijkheid van vervoer richting Oost-Java is, maar ik kan me nog steeds niet voorstellen dat er helemaal niets is. Ik hoop dat iemand mij hier wat info over kan geven, alvast bedankt!

Thomas1985
Gebruiker
spacer line

En nog een belangrijke vraag wat me nog niet duidelijk is, hebben de IndonesiŽrs nou vakantie tot een aantal dagen na het idul fitri? Kortom als ik op 25 augustus begin met reizen, zit ik dan in de staart van de drukte of er nog midden in?? Hoe meer ik lees, hoe meer ik begin te balen, de berichten zijn niet erg positief.. ik zou het echt jammer vinden als onze vakantie hierdoor verpest wordt. Hoop dat er mensen met veel ervaring mij kunnen vertellen hoe erg ik er rekening mee moet houden.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het suikerfeest is niet alleen 3 dagen 'feest', het is ook nog eens -10 tot en met +10 dagen rond dat feest een grote volksverhuizing waar zo'n 20 miljoen Indonesiers tegelijk op reis gaan. De kans dat de treinen vol zitten is vrijwel 100%. Vroeg boeken kan niet, want dit kan pas 40 dagen voor vertrek in deze periode.

Dat er niets is, zal zeker niet zo zijn, want er is altijd wel iemand te vinden die je weg wil brengen, ook voor redelijke bedragen. Mocht je echt niets kunnen vinden, dan kom ik je wel halen desnoods Emoticon: Wink

en ja, je zit er midden in helaas.

Ho Lee Fuk

Thomas1985
Gebruiker
spacer line

Haha, weet wel wat je zegt Emoticon: Wink Straks kom ik daar nog op terug.
Bedankt voor je snelle antwoord, het is mij nu wel duidelijk dat we het in ieder geval gaan merken.

Maar nog even over het treinreizen, stel dat ik 24 augustus aankom en direct naar het treinstation ga en vraag om een treinticket, maakt niet uit waarheen (tenminste, semarang/yogyakarta/bandung is allemaal goed) en ik zeg dat ik in de komende dagen wil reizen, (tijd maakt ook niet uit) zouden ze dan op 24/25/26/27 augustus niets meer hebben?

En een hotel guesthouse regelen ter plekke in yogyakarta of semarang, is dat echt onmogelijk of betaal ik dan minstens 80 euro per nacht ofzo? Wij zijn namelijk budget reizigers en wllen eigenlijk voor max. 30 euro per nacht slapen.

Laatste vraag, is uitwijken naar Sulawesi of Sumatra of zelfs MaleisiŽ dan een betere optie qua prijzen en drukte?

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 06-01-2012 11:51 Thomas1985 wrote:

Laatste vraag, is uitwijken naar Sulawesi of Sumatra of zelfs MaleisiŽ dan een betere optie qua prijzen en drukte?

Ben even hardop aan het denken.
Stel is voor dat ik met de Garuda vlieg van Ams-Jkt vlieg , dan kan je een aansluitende binnenlandse vlucht via Garuda nemen.
Soms hebben ze een extra voordelige package deal .
Even vrgaen bij Garuda of reisburo of het mogelijk is.
Je gaat dezelfde dag of later (25 Augustus) vliegen naar yogya .
Vandaar uit ga je naar Bali , en pas terug gaande ga je de treinreis nemen richting Jakarta .Je kan kiezen uit verschillende airlines .
Maar dan moet je vroeg gaan boeken .
In Yogya heb je zat hotels voor 30 euro , mits je vroeg gaat boeken .

Niks aan de hand, zo lang je niet met de trein of auto gaat.

bisa dicek of makemyday .

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Gewoon naar Yogya vliegen, geeft het minste problemen. De tickets kan je nu reeds bestellen. En zoals Surya hierboven aangeeft, terug naar Jakarta met de trein.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-01-2012 22:09 erwin wrote: Gewoon naar Yogya vliegen, geeft het minste problemen.

Absoluut. Meestal is het vijf dagen na Idul Fitri geen probleem om van JKT ergens anders naartoe te gaan, maar neem het zekere voor het onzekere. Dat houdt ook in een hotel/guesthouse in Yogya ruim van tevoren reserveren.

MAD

MariekeArnoud
Gebruiker
spacer line

Goeiemiddag allemaal, even een vraagje.

We willen op zaterdag 14 juli 2012 graag de mooie treinrit van Bandung naar Yogykarta maken. Ik heb reeds begrepen dat er 2 beschikbare dag-treinen zijn (07.00 en 08.00 uur).

Weten jullie of ik bij aankomst in Jakarta op 9 juli reeds bij het treinstation aldaar (we zitten in een hotel dichtbij KotaStation) een kaartje kan kopen voor de rit Bandung-Yogykarta op de 14e? Of kun je alleen een kaartje kopen bij het station waarvandaan de reis start?
Nog andere tips voor het kopen van een treinkaartje misschien?

Bedankt voor de info!
Groeten van Marieke

MariekeArnoud
Gebruiker
spacer line

Goeiemiddag allemaal, ook even een vraagje t.b.v. 'tempo'. (PS; mijn bericht is ook op mysterieuze wijze onder een topic over beestjes terecht gekomen, dat was niet de bedoeling. Vandaar nog even onder dit meer bijpassende topic).

Is het aan te raden om Borobodur (at sunrise), Prambanan en de andere Candi's in de buurt in 1 dag te doen (auto met chauffeur)?

Of is dat 'teveel van het goede' en beter uit te smeren over 2 dagen?
Zo ja, wat zouden jullie eerst doen en in welke combinatie?

En wellicht nog tips hoe, eenmaal in Yogykarta aangekomen, deze tocht(en) te gaan organiseren? Touroperators waar jullie goede ervaringen mee hebben?

Heel wat vragen eigenlijk
Bedankt vast!
Groeten van Marieke

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,432,695 pageviews Een website van indahnesia.com