drank meebrengen

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
willem269
Gebruiker
spacer line

Hallo, we willen voor mensen op Bali een paar flessen cava/prosecco meebrengen. Nee, niet allemaal roepen ikke ook, ikke ook, maar de vraag is hoeveel we per persoon mogen invoeren.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

1 fles per persoon

willem269
Gebruiker
spacer line

Dank je wel

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-01-2012 21:57 willem269 wrote:
Dank je wel

Waarom kijk je niet in de site van de Indonesische douane ?

bisa dicek of makemyday .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Proost

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 04-01-2012 15:35 Malam wrote:
1 fles per persoon

2 in je handbagage, 2 in je koffer....lukt meestal wel. Als je pech hebt ben je er 1 kwijt als je je koffer open moet maken

hati hati, pelan pelan

willem269
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Surya Atmadja: en als ik nou eens niet weet wat het webadres van de Indonesische douane is en ik zelf de instelling heb dat ik zo veel mogelijk mensen wil helpen als ze vragen hebben? Dat je er nog energie in gestoken hebt me te antwoorden. Verspilde moeite toch? Tik maar eens in: 'Indonesische douane' en kijk waar je terecht komt. Sorry dat je wat van je kostbare tijd aan deze dombo hebt besteed.
Ben nog steeds blij met alle andere reacties.

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Willem.
Ik vind dat je wel. als nieuwkomer een erg grote mond open trekt tegen Om Surya.
Natuurlijk helpen we zoveel mogelijk mensen, maar dat probeert Om Surya ook.
En...waarom kijk je inderdaad niet gewoon op de site van de Indonesische douane?

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Pasal 9
(1) Selain pembebasan bea masuk sebagaimana dimaksud dalam Pasal
8 ayat (1), terhadap Barang Pribadi Penumpang yang merupakan
barang kena cukai, diberikan pembebasan bea masuk dan cukai
untuk setiap orang dewasa dengan jumlah paling banyak:
a. 200 (dua ratus) batang sigaret, 25 (dua puluh lima) batang
cerutu, atau 100 (seratus) gram tembakau iris/hasil tembakau
lainnya; dan
b. 1 (satu) liter minuman mengandung etil alkohol.
(2) Dalam hal hasil tembakau sebagaimana dimaksud pada ayat (1)
huruf a lebih dari 1 (satu) jenis, pembebasan bea masuk dan cukai
diberikan setara dengan perbandingan jumlah per jenis hasil
tembakau tersebut.

1 liter alcohol , weet niet of de alcohol percentage ook meetelt
Boven de 1 liter mag je mss zelf weten hoeveel je wil meenemen, als je de belasting maar betaald.
Als het te veel is zal het aangemerkt worden als handel .
In principe zal de Indonesische wetten niet veel verschillen dan de Nederlandse.

Voor Engelssprekende medelanders Emoticon: Wink : even Opa Google vragen Indonesian Custom

http://indonesia.visahq.com/customs/
• Tobacco products (no limitations for diplomats): 50 cigars or 200 cigarettes or 100 grammes of tobacco;
1 litre of liquor;
• A reasonable quantity of perfume;
• Personal goods up to a value of USD 250.- per passenger or USD 1,000.- per family.

bisa dicek of makemyday .

Will1951
Gebruiker
spacer line

Wat me al twee keer overkomen is en dus voor mij de standaard procedure is.
In 2010 4 flessen over 2 personen in handbagage. Is te veel wist de ambtenaar me toe te fluisteren. Keek zelfs niet eens naar het alc. percentage. Na een verwijzing betreffende onder douanetoezicht vernietigen kwam hij met de oplossing: 20 euro!
Betalen, terima kasih en tot ziens.
Vorig jaar alleen ook 2 flessen. Een in handbagage en de andere in koffer. De scanner pikte de fles in m'n koffer er haarfijn uit en de college waarschuwde alvast dat er geld te verdienen viel. Ook in dit geval na 20 Euro en een dank u wel weer door lopen.
Is natuurlijk extra kosten maar kijk eens naar een fles Whiskey bij Carrefour.
Zou je spontaan AA lid van worden.
Dus aan u de keuze: sponsor de regering of een van zijn onderdanen.
Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst..

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-01-2012 10:45 Will1951 wrote: Resultaten uit het verleden geven geen garantie voor de toekomst..

Beleggingsadviseur? Enfin, bovenstaand advies snijdt geen hout. € 20 per fles extra dokken voor een single malt van de eilanden heeft zin, voor een fles neppoepel van hooguit een paar euro niet.

MAD

Will1951
Gebruiker
spacer line

PP: was de eerste keer €20,- voor 2 flessen en de laatste keer voor een fles Emoticon: Shut up! . En, geloof me, geen neppoepel! Emoticon: Smile

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik geloof je op je woord, Will. De vraagsteller wil neppoepel meenemen. Het zal je vrind maar wezen.

MAD

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 05-01-2012 23:07 Surya Atmadja wrote:
Pasal 9
(1) Selain pembebasan bea masuk sebagaimana dimaksud dalam Pasal
8 ayat (1), terhadap Barang Pribadi Penumpang yang merupakan
barang kena cukai, diberikan pembebasan bea masuk dan cukai
untuk setiap orang dewasa dengan jumlah paling banyak:
a. 200 (dua ratus) batang sigaret, 25 (dua puluh lima) batang
cerutu, atau 100 (seratus) gram tembakau iris/hasil tembakau
lainnya; dan
b. 1 (satu) liter minuman mengandung etil alkohol.
(2) Dalam hal hasil tembakau sebagaimana dimaksud pada ayat (1)
huruf a lebih dari 1 (satu) jenis, pembebasan bea masuk dan cukai
diberikan setara dengan perbandingan jumlah per jenis hasil
tembakau tersebut.

1 liter alcohol , weet niet of de alcohol percentage ook meetelt
Boven de 1 liter mag je mss zelf weten hoeveel je wil meenemen, als je de belasting maar betaald.
Als het te veel is zal het aangemerkt worden als handel .
In principe zal de Indonesische wetten niet veel verschillen dan de Nederlandse.

Voor Engelssprekende medelanders Emoticon: Wink : even Opa Google vragen Indonesian Custom

http://indonesia.visahq.com/customs/
• Tobacco products (no limitations for diplomats): 50 cigars or 200 cigarettes or 100 grammes of tobacco;
1 litre of liquor;
• A reasonable quantity of perfume;
• Personal goods up to a value of USD 250.- per passenger or USD 1,000.- per family.

Mag ik effe lache Emoticon: Shiny klopt als en bus Emoticon: Yes! als je op een echt vliegveld bent zo ik me hier streng aan houden Emoticon: Laugh out loud

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

hosje
Gebruiker
User icon of hosje
spacer line

mijn man heeft afgelopen zomer 2 flessen meegenomen naar Bali.
percentage had er wel zeker mee te maken, maar hij kwam toch aan met een fles malibu en een fles bacardi Emoticon: Yummie!
hij had het in brussel nagevraagd en dat mocht.
uiteraard probeerden ze het wel in te nemen, maar met een beetje volhardendheid nam hij ze zonder problemen mee. ook zonder geld overigens.
misschien geluk, maar hij ging af op de info vanuit Belgie.
ik weet alleen de info niet meer precies......
maar als twee flessen sterke drank mag dan zal prosecco ook wel mogen denk ik.
net als twee sloffen sigaretten p.p. Emoticon: Yes!
succes

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,785,921 pageviews Een website van indahnesia.com