Treinreis Bandung/Banjar/Yogjakarta

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
blankenburg22
Gebruiker
spacer line

Hallo forumleden,
Wij willen half 2012 met de trein van Bandung via Banjar naar Yogjakarta.
Een ticket van Bandung naar Yogjakarta is net zo duur als van van Bandung naar Banjar.
Mogen we met hetzelfde kaartje de reis 3 dagen onderbreken in Banjar? Emoticon: Confused

blankenburg22
Gebruiker
spacer line

Ik bedoel natuurlijk Banjar i.p.v. Banjat.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

How friggin' Dutch can you get?

MAD

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 30-12-2011 14:12 blankenburg22 wrote:
Mogen we met hetzelfde kaartje de reis 3 dagen onderbreken in Banjar? Emoticon: Confused
Nee!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nee, dat mag niet inderdaad. Je koopt een kaartje voor een bepaald treinnummer op een bepaalde dag. Op een andere dag reizen mag niet.

Ho Lee Fuk

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 30-12-2011 14:15 blankenburg22 wrote:
Ik bedoel natuurlijk Banjar i.p.v. Banjat.
Is aangepast. Emoticon: Smile

blankenburg22
Gebruiker
spacer line

Met uitzondering van Pak Pupyes bedankt voor jullie reactie.

blankenburg22
Gebruiker
spacer line

Pak,
Als je niets te doen hebt, doe het dan ergens anders en verziek dit form niet met onzin.

Yahyah
Gebruiker
spacer line

Op 30-12-2011 14:19 schreef Pak Pupyes:
How friggin Dutch can you get?

Nou, eerlijk gezegd ben ik 't met PP eens. Wij zijn in oktober ook van Bandoeng naar Yogyakarta gereisd per trein. Een prachtreis van 7 (!) uur. Kosten: ca. Ä20,-! Als je uitstapt, blankenburg22, dan koop je na 3 dagen toch gewoon 'n vervolgkaartje?!
Y.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

maar zoals blankenburg22 al zei wist hij het niet zeker en merkte hij ook op dat een kaartje van Bandung naar Banjar net zo duur was als een kaartje van Bandung naar Yogyakarta. Dus zo'n vreemde vraag is het niet naar mijn mening.

Ho Lee Fuk

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Yerun, zelfs al is het geen vreemde vraag, als je je nota bene een half jaar voor vertrek druk gaat maken over die paar rotcenten, dan ben je wel heel erg `Dutch.'
Ik vroeg me bovendien af welke idioot uitstapt in Banjar. Ik dus. Glad vergeten dat je van daaruit naar Pangandaran gaat. Kun je nog met boot/bus van Pangandaran naar Yogya? Dat was vroeger de geijkte route, en terecht, maar ik dacht dat die boot het niet meer deed.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Hmjah, planning heet dat, maar goed, ieder zijn meug.

Vanuit Banjar kun je inderdaad naar Pandandaran. Precies wat ik ga doen volgende week. Vanuit Pangandaran kun je met de travel naar Yogya, tenminste een jaar of anderhalf geleden stonden de travel busjes op de weg aan het strand geparkeerd. De boot? Zal wel gezonken zijn.

Ho Lee Fuk

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Die travel bracht je vroeger (en misschien nu nog wel dus) naar de boot, en na de indrukwekkende boottrip stond er een heuse luxe bus klaar om je naar Yogya te brengen.
Dat die boot kaduuk is, wil ik geloven. Bij ons hield 'ie er midden op de tocht ook mee op. Krukas gebroken of zoiets. Huilende IndonesiŽrs aan boord. Niks aan de hand natuurlijk, we werden gewoon naar de plaats van aankomst gesleept.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Niks aan de hand natuurlijk, we werden gewoon naar de plaats van aankomst gesleept.
Niets aan de hand zegt ie dan, al die hard werkende Indonesiers kregen vast hun zuurverdiende geld niet terug, want ze waren immers al aan boord en vertrokken.

De travel rijdt over land naar Yogya, meende dat het vier uur duurde.

Ho Lee Fuk

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Het lijkt erop dat je de boottrip nog steeds kunt maken. Da's niet zo verwonderlijk, want dat was een groot succes. Nou kan ik internettig niet echt uitsluitsel krijgen, behalve een site die de hele trip (travel-boot-bus) aanbood voor Rp 30.000 (als dat maar binnen het budget valtÖ). Die site zou zijn bijgewerkt tot 2012 (dat stond er echt!), maar ik heb zo m'n twijfels. Anyway, als je de boottrip kunt doen, dan zou ik het tweede deel van de treinreis absoluut overslaan, ook al omdat het eerste deel het mooist is.

MAD

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-12-2011 14:12 blankenburg22 wrote:
Hallo forumleden,
Wij willen half 2012 met de trein van Bandung via Banjar naar Yogjakarta.

Ik denk dat het een goede keuze is om vanaf Banjar met een eigen huurauto gaat .
Dat geldt zeker als je met meer dan 2 personen , je neemt een drop arrangement , de auto gaat leeg terug naar Pangandaran .

Voor mensen die niet met de trein willen heeft een hotel SIP ( Sun in Pangandaran) een arrangement voor een paar dagen Bdg-Pang.+ hotel + "tour" .
Het is relatief goedkoop . Je hoeft niet terug mee naar Bdg.
http://www.hotelsip.com/

Ik dacht dat Pak Ronald vorig jaar in Pang. geweest is.
Ik ben in 2010 geweest en had de boot , een groot uitgevallen gemotoriseerde sampan gezien. Vertrekplaats iets buiten Pangandaran .
Mss is er een andere vertrekplaats.

De eerste keer in Pangandaran zaten we bij Surya Pesona Beach
Veel orang Belanda met doorreis.
http://hotelsuryagroup.biz/Hotel_Surya_Pesona.html
De suite stel ook niks voor , een 2 aparte kamers , een slaap en zit gedeelte , 2 TV en extra koelkast.
Maar dat was een paar jaar geleden .

Hotel adressen in Pangandaran.
http://www.mypangandaran.com/p(...)-di-pangandaran.html

Als je daar bent , kan je een huurauto nemen, voor een paar dagen ( naar een Surf Beach in de buurt, Grand Canyon) en dan met dezelfde auto naar Yogya.
Bij de grand canyon kan je ook een aparte boot huren ipv met een groep meegaat .
De treinrit vanaf Banjar naar Yogya is niks aan , het is gewoon vlak .
Met een auto zal het leuker zijn .

bisa dicek of makemyday .

totto
Gebruiker
spacer line

De boot(en) vaart alleen op verzoek. Je kunt hem o.a. bestellen in Jl. Bulak Laut bij het reisburo naast hotelNylur Indah ll, maar ongetwijfeld op meer plaatsen. Hij doet er 3 uur over naar Cilacap, net zo lang als de auto, wat overigens geen pretje is. Daar kun je ieder uur op de bus naar Yogya stappen.

Toto Travel.com

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 01-01-2012 10:14 totto wrote: De boot(en) vaart alleen op verzoek.

Dat snap ik niet, Totto. Die boot was destijds geen toeristenboot. Sterker nog, er zaten veel meer lokalen op dan toeristen. Waarom is die pendeldienst er dan mee gestopt?

MAD

totto
Gebruiker
spacer line

Ik kan het dinsdag navragen als alles op tijd is. Mochten er meer vragen zijn over boot, bus of Pangandaran laat maar weten.

Toto Travel.com

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Tijdens mijn laatste trip heb ik ook Pangandaran aangedaan en in deel 4 van mijn reisverslag ĎNaar de Bekende Wegí wordt daar uitgebreid over verhaalt.
De boot naar Cilacap kan alleen nog worden gecharterd omdat het commercieel niet meer lonend was (volgens berichten van mijn gids). Dit maal heb ik de reis met de ferry niet gemaakt. Dat had ik een aantal jaren daarvoor wel gedaan, toen er ook al gecharterd moest worden. Het was niet meer die grote schuit waar wel een half dorp op kon, maar meer een houten prauw met plaats voor hooguit 6 Š 8 personen. Het grootste bezwaar vond ik de luid ploffende motor, waardoor conversatie onmogelijk was en ik half doof in Cilacap aankwam.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Toch jammer, Totto en Dude. Terug naar Banjar is tamelijk onaantrekkelijk, maar gelukkig voor Blankenburg wel behoorlijk duur. Geld moet rollen.
Die boottocht had iets. Die bus na de boottocht was goed. Ik begin me af te vragen of Pangandaran nog wel zo aantrekkelijk is. Niets mis met Pangandaran, maar ik vraag me wel af of ik het zo leuk vond dat het de omweg waard is.

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Lokaal toerisme is er nog volop maar "buitenlands" toerisme vrijwel niet. Tja, na 20 jaar nog steeds hetzelfde probleem: het ligt uit de route (even de negatieve publiciteit van de tsunami weggelaten). Er wonen nog een paar ex-pat diehards .
Als je voor iets anders gaat dan voor het Benidorm van Kuta of Gili Trawangan, dan zit je er goed: er zijn nml. nog "echte" IndonesiŽrs te ontmoeten (iets dat op Gili Trawangan onmogelijk is op een paar warung -houders en een stel gigolo's na). Niet onprettig, wel zeer lokaal.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 02-01-2012 12:40 Yogya-Bali wrote:
Lokaal toerisme is er nog volop maar "buitenlands" toerisme vrijwel niet. .

En toch komen de bule's die overland tour hebben wel in Pangandaran.
Mss numpang liwat , als een tussenstop .
Wordt ook opgenomen door diverse Nederlandse reisburo's
Ben 3 dagen geweest , door de weeks .
Stranden zijn gewoon leeg , s'avonds een spookstad .

Wat wel veelbelovend is een strand surf , ongeveer 30-45 minuten auto rijden van Pangandaran, naam ben ik kwijt.
Heeft wel potentie, de meeste goede plekken (voor guesthouse) zijn al bezet .

Ik zag veel bule's , ook orang Belanda .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou veel......niet zoals in Kuta of Gili Trawangan waar alleen maar bule 's rondhangen en een lokale bewoner een bezienswaardigheid is geworden.

totto
Gebruiker
spacer line

Surya, dat is Buta Karas beach. het ligt een stukje voorbij de green canyon.
Toen ik een paar maanden geleden van het vliegveld(je) vertrok stapten er een aantal surfers uit het toestel die daarheen moesten.
Je gaat erheen voor de excursies en dan weer door. Sommige touroperators bieden die all-in aan bij de meeste moet je ze bijboeken net als de boot naar Cilicap. In de Indon. schoolvakanties is het er niet leuk, erg druk en om 6 uur een volzwembad voor je kamerdeur.

Toto Travel.com

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,797,971 pageviews Een website van indahnesia.com