|
|
|
|
|
|
Mijn dochter is aan het backpacken door zuidoost azie. Ze is al 2 maanden onderweg en zit nu in Vietnam. Haar terugvlucht is geboekt op 3 april 2012 vanuit DenPasar met KLM. Nu wil ze eerder terugkomen nl. op 18 maart en wil graag weten of ze haar ticket kan wijzigen met evt. bijbetaling. Ze heeft al geinformeerd bij het reisbureau waar ze haar ticket gekocht heeft. Die zegt dat het niet mogelijk is vanuit Nederland dit te regelen, ticket is nonrefundable. Zou het vanuit Indonesie wel te regelen zijn ? Heb jij deze vraag weleens gekregen Jeroen en kon je dit oplossen ? Zou ze alvast in Vietnam kunnen informeren of beter wachten tot ze in DenPasar is ? Ze zou natuurlijk een nieuwe ticket kunnen kopen, maar daar wil ze liever niet aan denken. Alvast bedankt.
|
|
|
|
|
Nonrefundable is niet van toepassing in eerste instantie, wel of het ticket te veranderen is, dit staat gewoon op het ticket vermeld als het goed is.
Mocht het ticket niet te wijzigen zijn volgens de voorwaarden van het ticket, dan kan dit ook echt niet, ook niet in een ander land of op een andere manier en zal ze op de 3e moeten vliegen, of een nieuw ticket moeten kopen. En dat zou jammer zijn van het geld inderdaad.
Mocht het niet duidelijk zijn, dan bied een belletje naar KLM (waar dan ook ter wereld, het ticket veranderd niet als je in een ander land bent) wellicht een uitkomst.
|
|
|
|
|
|
|
Dank je wel voor je snelle reactie. Mijn dochter gaat nu de voorwaarden bekijken van haar ticket maar ik ben bang dat ze een nieuwe moet kopen. Ze zit nu in Saigon.
Maar stel dat ze een nieuw ticket bij jou wil reserveren wat gaat zoiets kosten ? Ze wil op de 17e of 18e maart 2012 vanuit DenPasar naar Nederland, liefst met een rechtstreekse vlucht of een tussenstop in Singapore, K.Lumpur of Hongkong.
Alvast bedankt en fijne jaarwisseling en een goed en gelukkig 2012.
|
|
|
|
|
Bij mij reserveren kan niet. Bij het reisbureau van mijn vrouw ook niet, want wij doen op dit moment geen tickets voor verre vluchten. Tot Singapore of Kuala Lumpur met bijvoorbeeld Air Asia of Lion Air kan wel via ticketindonesia.info op dit moment.
|
|
|
|
|
|
|
Ik zou sowieso te rade gaan bij KLM, ook als het ticket niet te veranderen is. Als ze eventueel bereid is om een nieuw ticket te kopen, dan vermoed ik dat er een ernstige reden is voor de vervroegde terugkeer.
Ik heb ooit in Tanzania wel eens persoonlijk naar het bureau van KLM ter plaatse zelf gegaan. Daar kunnen ze veel meer problemen oplossen dan een reguliere travel agent.
Dus mijn raad: ga naar het KLM office in Saigon, daar je probleem uitleggen en hopen op een goede medewerking. Bij een njet, nog eens op een volgende bestemming proberen. Mijn ervaring is dat ze in het slechtste geval een nieuw ticket aanbieden aan de beste tarief.
|
|
Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt
|
|
|
|
On 31-12-2011 11:49 erwin wrote: Mijn ervaring is dat ze in het slechtste geval een nieuw ticket aanbieden aan de beste tarief.
|
Dus, dan betaal je alsnog een nieuw ticket, enkele reis.
ALS er inderdaad een ernstige reden is (maar hoe ernstig zijn die als we het over maart hebben...?) dan kan zo'n reden ook onder een reisverzekering vallen.
Als je gewoon liever eerder terug wilt dan valt het nergens onder en dan zou het wel heel vreemd zijn als je zomaar iets "kunt regelen". Een ticket koop je met bepaalde voorwaarde. Wil je die voorwaarden ruimer dan betaal je dat ook in je ticketprijs. Het grootse probleem is vaak (ik heb zelf ooit tickets gekocht) dat mensen OF voorwaarden wegwuiven OF (met name tegenwoordig via het internet) er geen notie van nemen. Dat zie je alleen al op deze site regelmatig terugkomen.
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
On 31-12-2011 12:32 Anne Mieke wrote: Het grootse probleem is vaak (ik heb zelf ooit tickets gekocht) dat mensen OF voorwaarden wegwuiven OF (met name tegenwoordig via het internet) er geen notie van nemen. Dat zie je alleen al op deze site regelmatig terugkomen.
|
Daar komt dan nog bij dat maatschappijen in deze economische tijden ook nog eens stipter worden en minder uitzonderingen maken om de klanten te behagen, ook al hebben ze er volgens hun ticket geen recht op.
|
|
|
|
|
|
|
Op haar e-ticket kan je niet aflezen wat voor ticket het is, wel als je via google achter de betekenins komt van de verschillende codes zoals PNR en Class: T-Coach Class. Ik heb zelf KLM maar gebeld en inderdaad, niet wijzigbaar. Het was ook een goedkope ticket, aanbieding, vandaar, blijkt achteraf. Haar reden om eerder terug te willen, ernstig genoeg vindt zijzelf, is om bij mijn andere dochter te zijn die op 2 april haar eerste baby verwacht. Haar ticket had ze overigens al in huis. Jammer, nu zoeken we een enkeltje voor een leuke prijs, zag al iets met Garuda voor nog geen 800 euro. Ikzelf ga al jaren 1x en soms 2x naar Indonesië en heb weleens mijn ticket aangepast, zonder problemen. Ik heb wel nooit met KLM gevlogen. In ieder geval bedankt voor jullie reacties.
|
|
|
|
|
Tja, goedkope tickets.. dan krijg je dat soort beperkingen. Dat is natuurlijk jammer, maar de reden om terug te keren snap ik ook wel. Succes ermee in ieder geval.
|
|
|
|
|
|
|
Susila,
Voordat je dat ticket met Garuda voor € 800 gaat bestellen, zou ik eerst eens kijken op de site van www.skyscanner.de.
Voor nog geen € 600 kun je op of rond die datum van 18 maart al een enkeltje Denpasar-Amsterdam boeken met Malaysia Airlines, en vanaf Kuala Lumpur zelf op 18 maart al voor slechts € 407, eveneens met Malaysia. Een enkeltje Denpasar Kuala Lumpur die zelfde dag, met b.v. Air Asia, kost nog geen € 100
|
|
|
|
|
Susila,
Vanaf Jakarta kun je eveneens met Malaysia Airlines voor minder dan € 400 een enkeltje krijgen naar Amsterdam. Dan zijn er die dag vanaf Denpasar diverse mogelijkheden om een passende aansluiting te hebben voor minder dan € 100.
|
|
|
|
|
Jupje, dank je wel voor de tip. Mijn dochter heeft vandaag een ticket geboekt bij skyscanner.nl. Jak.-Asd. voor 353 euro op 17 maart met Malaysia Airl. Dat is echt goedkoop zeg. En van DenPasar-Jakarta is ongev. 34 euro met AirAsia. Nou, toch nog iedereen blij, vooral zwangere dochter. En ik vooral omdat ik dit bericht op het forum geplaatst heb. Jupje, nogmaals, hartelijk dank.
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|