Huis Prijzen harga lokal en harga bule

Subforum Gezocht & Aangeboden 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Surya en malam,

Hebben we eingelijk al een klus toppic hier? Emoticon: Smile
soms kan het recht leggen van een dakpan ook helpen!

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 31-12-2011 02:09 Yerun wrote:

[quote removed]

De huizenprijzen zitten in een bubbel. Lekker niets kopen nu en wachten tot de boel in elkaar valt en dan wat uitzoeken als je per se wil. Tot die tijd lekker goedkoop en vrijblijvend huren.

Tijdens de Krismon(1997-1998) kon je toen voor een habbekrats huizen kopen .
En zeker in Jakarta ( BSD area).
Stuk grond ( beschaafde formaat van 200-250m) in Sanur koste toen ook murah sekali.

bisa dicek of makemyday .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Oom Surya,

Wanneer gaat u weer richting RI? Bent u van plan om daar iets te ondernemen of gaat u daar alleen een aantal maanden per jaar? pensioneren..

Ps nog steeds geen reactie van u op uw salami opmerking.....

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-12-2011 09:36 bule gembel wrote:
Beste Surya en malam,

Hebben we eingelijk al een klus toppic hier? Emoticon: Smile
soms kan het recht leggen van een dakpan ook helpen!
volgens mij niet.. dus ga je gang! Emoticon: Wink

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-12-2011 09:36 Yerun wrote:
niet alleen dat, ik zou niet weten waar ik die PUR zou moeten spuiten, de pannen liggen direct op het houten dakwerk, en als ik mijn gipsplaten plafonnetje weghaal, dan zie ik direct de pannen. Beetje veel PUR moet daar in geloof ik. Emoticon: Very funny

Hangt ook af wie de opdrachtgever en uitvoerders zijn .
Het huis van mijn ortuku (orang tuaku ) is ook een rumah Belanda , had ook een dakcostructie zoals je beschreven hebt .
Het is niet te zien omdat men een dakvliering ?) van asbest had ( toen mag het nog) .

Ik woonde daar bijna 20 jaar , mijn broer bijna 50 jaar .
En eerlijk gezegd had ik nooit van bocor/lekkage gemerkt .
Wel had mijn broer al 2x de electrische bedrading vervangen ( afgekeurd door PLN) en ook tegelijk rotte plekken gerenoveerd.
Dat is niet veel voor een 70 jarige oude huis , half jaar geleden staat het huis nog steeds .

In Sukabumi ( Park Sukamantri) heb je ook goede huizen , gebouwd naar de wens van de bewoners/eigenaars.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-12-2011 09:39 bule gembel wrote:
Oom Surya,

Wanneer gaat u weer richting RI? Bent u van plan om daar iets te ondernemen of gaat u daar alleen een aantal maanden per jaar? pensioneren..

Ps nog steeds geen reactie van u op uw salami opmerking. ....

Geef mij je tel nr , dan kunnen we vrij uit babbelen, omong kosong , dromen , roddelen etc .
Op basis van vertrouwelijkheid Emoticon: Wink , dus ik ken jou niet en omgekeerd ook .

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

ik wil je graag mijn nummer geven. hoe doe ik dat ik zie geen mail staan waar dat nummer dan ook naartoe kan...

Met die lekkage oplossen met PUR bedoelde ik het huis van malam....

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-12-2011 09:52 bule gembel wrote:
ik wil je graag mijn nummer geven. hoe doe ik dat ik zie geen mail staan waar dat nummer dan ook naartoe kan...

Met die lekkage oplossen met PUR bedoelde ik het huis van malam....

Ik mail je t.z.t .

Ik heb in het verleden ook vaak persoonlijke mail gehad met leden van Indahnesia.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Of je koopt "emmers" die zijn op iedere hoek van de straat voor handen Emoticon: Worship Emoticon: Laugh out loud
En als het dan begint te druppelen op je tempat tidur, dan verzet je het bed Emoticon: Yeah right!

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 31-12-2011 09:46 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Ik woonde daar bijna 20 jaar , mijn broer bijna 50 jaar .
En eerlijk gezegd had ik nooit van bocor/lekkage gemerkt .

Emoticon: Confused
Ik heb eens gehoord het gezegde; oost indisch doof
maar oost indisch blind Emoticon: Confused

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Yerun,

Je kan ook met cement de pannen aan elkaar kunnen plakken waar je het meeste last hebt. Dit zie je bij oude huizen en boerderijen ook vaak.... Ik weet zeker dat dit werkt.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-12-2011 09:10 bule gembel wrote:
Beste Malam,

Je huurhuis ziet er vriendelijk uit hoor! Wat is het probleem met je dak? Lekt het overal of op bepaalde plaatsen?

Je zou het op een paar plaatsen dicht kunnen spuiten met PUR schuim dit zet uit, beweegt een netje en houdt vast het water voor een bepaalde periode tegen.

Is je probleem in de nok of ergens in een hoek?

Niet te geloven zeg al die huizen die leeg staan. Heb je deze foto's zelf genomen?

Ja die foto's heb ik zelf genomen en zo kan ik er wel honderden maken, van die zogenaamde investerings projecten van Jakartanen, die volledig verkrot zijn.

Zoals Om Surya al aangaf, een Gamma of Praxis kan je hier wel op je buik schrijven, goede materialen kopen is hier een probleem, ook wat Yerun schreef met Pur schuim doe je weinig, als het voor handen zou zijn hier.

Het probleem van het dak is het raamwerk, het lijkt er op dat het dak uit pannen bestaat maar het zijn platen in de vorm van dakpannen, op zich geeft dat minder kans op lekkage, maar als het raamwerk er uit ziet als de kromme wiekstraat dan ontstaat er door het niet goed aansluiten van de platen bij een stortbui met wind lekkage.

Droog uitgewerkt hout recht laten schaven daar een raamwerk van maken is de enige oplossing, maar daar heeft men vaak geen oog/tijd/geld voor, nat hout ram de boel in elkaar, platen erop en het is enkele maanden waterdicht, tot het hout gaat drogen en krom trekken, dan begint de ellende.

Om Surya had in het verleden al wat over dit probleem geschreven, het verschil tussen de Europese en Indonesische bouwwijze.
Koop je een huis in een wijk die opgezet is door een projectontwikkelaar, dan koop je eigenlijk een nieuw bouwval, teveel zand, te weinig cement(is te duur) nat hout, lekkende daken en deuren waar je na uitdroging door de kieren naar buiten kan kijken enz. enz.
Om Surya is er ooit geweest park Sukamantri in Cisaat, hij wilde daar eventueel iets kopen, dat is dacht ik niet door gegaan door de constructie van eigendom, maar op dat park stonden huisen die onder Nederlandse leiding en toezicht zijn gebouwd, daar zit een wereld van verschil tussen.

Een aardige anekdote, wij hebben buiten het huis een mandihok/toilet, eventueel voor een hulp, maar ook wij maken er gebruik van als we te lui zijn om naar binnen te lopen, waar we overigens een normaal zit toilet hebben buiten is het jongkokken geblazen.
Het dak van zinken golfplaten was niet meer om aan te zien en zo lek als een mandje.
Elektrisch hing erbij om van te rillen.

Wij hebben een kennis, Samuel hoe verzin je zo'n naam in IndonesiŽ, als afkorting Sam is te joods voor een moslim dus is het Mul geworden Emoticon: Wink
Hij doet iets in geluidstechniek en maakt ook zelf loudspeakerboxen, die zit veel zonder werk en dan houden wij hem op de been, er zijn altijd wel wat klusjes te doen, gras knippen enz.
Mul plastic golplaten laten halen en ik heb zelf paraplu spijkers gekocht met rubber afdichtring.
Mul uitgelegd wat de bedoeling was, samen met hem de platen afgemeten en gaan met die banaan, Om Malam naar de stad wat boodschapjes doen, immers wat kon er nog fout gaan toch?
Toen ik terug kwam werd ik geroepen door een trotse Mul om het resultaat te bekijken, ik heb er maar een foto van gemaakt, moeilijk uit te leggen Emoticon: Shiny

Kijk waar mijn waarde vriend Mul de spijkers heeft geslagen Emoticon: Laugh out loud
Niet in de lage golf, zodat de plaat muurvast op het raamwerk komt te zitten, maar in de hoge golf, gelukkig kennen we hier geen stormen zoals in Nederland anders hadden deze plaatjes er bij de eerste de beste windstoot van af gelegen.

Malam: Mul die spijkers zitten verkeerd.
Mul: Wat bedoel je Pak?
Malam: Die hadden beneden moeten zitten Mul, pas dan zit de plaat stevig op het raamwerk
Mul: (triomfantelijk bule wat ben je dom) Dat kan niet Pak
Malam: Waarom niet Mul?
Mul: Daar loopt het water door heen Pak
Malam: Ja en?
Mul: dan krijg je lekkage Pak Emoticon: Yes!
Malam: Mul waar denk je dat die rubberen ring voor is?
Mul: Om lekkage te voorkomen Pak.
Malam: Juist Mul vandaar in de onder golf, dat is steviger en ook waterdicht.
Ik zag Mul denken, Astaga weer niet goed, maar toch wel een beetje bijdehand van die bule Emoticon: Confused Emoticon: Laugh out loud

Mul is een heerlijke vent, na zoveel jaren hoort hij bij de inboedel, ik denk dat ik met hem de best mogelijke verhouding heb bereikt die te bereiken is tussen een bule en een IndonesiŽr, natuurlijk komt ie altijd geld te kort, natuurlijk tracht hij keer op keer geld van mij te lenen, ga ik nagenoeg nooit op in, soms wel als het om schoolgeld gaat, heb nog nooit een cent terug gezien hahahaha, het zij zo dat hoort er hier bij en hij komt bij ons niets te kort.

Na het dakje van het mandihok, heb ik Mul een project gegeven waar ie lekker enkele weken mee bezig is geweest.
Huis van binnen en van buiten verven, de huisbaas zo trots als een aap met zeven lullen en wij vinden het ook fijn als de boel er gelikt uit ziet, bovendien moesten we toch Mul aan de gang houden.

Zowel binnen als buiten hebben we een rand van 20 cm bruine verf, voor het opspatten van regenwater en binnen voor het dweilen, dan is wit te besmettelijk.
Ik was even onoplettend en wat doet mijn vriend Mul?
Juist eerst de bruine rand.
Op mijn vraag aan Mul waarom niet eerst de hele muur wit maken en als laatste de bruine rand, omdat hij geheid zou morsen met de witkalk en dat de bruine rand dan verziekt was.
Afijn ik heb hem lekker laten gaan, ondervinding is de beste leermeester en hij heeft al heel heel heel veel geleerd Emoticon: Yes!
Nu hadden we afplaktape liggen, dus Mul slim als ie is de bruine rand afgeplakt met tape en kranten, en natuurlijk triomfantelijk kijken naar mij met een blik van hmmmm denk je dat ik achterlijk ben hahahahaha.
Ik heb onze Mul in de gaten gehouden, op het moment dat de muur wit was trok hij met een ruk de afplaktape los en tatatatata taaaaaaaa, de bruine verf was nog te vers die trok ie dus gewoon mee.
Geweldig ik heb me in tranen gelachen om zijn beteuterde gezicht.
Afijn Mul heeft zoals vele IndonesiŽrs een vaste hand, na een kwartier zag het er gelikt uit, niets op aan te merken en Mul ook weer wat geleerd.

wimkadek
Gebruiker
spacer line

malam deze zitten waar het moet op de hooge holf mul heeft het goed

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 31-12-2011 12:13 schreef wimkadek:
malam deze zitten waar het moet op de hooge holf mul heeft het goed

Ik wil hier toch even op reageren.
Sorry maar Malam heeft het toch echt goed Emoticon: Yes!
Laatst een dergelijk dak laten maken in NL, vroeg toen ook aan de timmerman, hee waarom niet op de "hoge golf" ?, natuurlijk niet dan krijg je veel sneller scheuren en het is niet zo stevig!
Het rubbertje om de schroef is , enfin... zoals Malam zegt Emoticon: Yes!

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Whoahahahaha kwestie van logisch denken, harde materialen die niet meegeven mag het in de boven golf, zachte materialen als plastic in de onder golf, eigenwijs zijn mag.
Maar als iemand je de reden verteld waarom het in een zacht materiaal als plastic niet kan en je begrijp het niet dan kom je dus uit een ei. Emoticon: Yes!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Hahahaha mooi verhaal Malam dus voor een gezellige klusser heb ik mul nodig...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hahaha ja, een goeie vent, je moet hem alleen in de gaten houden, voor de rest nix mis mee.
Vrijdag bij het gebed in de moskee, stopt ie met werken, gaat ie eten en rusten.
Heb ooit gevraagd aan hem, moet je niet naar de moskee Mul?
Keek ie me aan en zei "Pak krijg ik daar wat te vreten als ik er naar toe ga? Zorgen ze voor mijn gezin? Wordt mijn leven er beter van?.
Ik heb niets geantwoord, ik begrijp Mul, ťťn van de weinige IndonesiŽrs die tegen een bule eerlijk zegt wat hij denkt.
Mul is mijn manneke, hij doet precies wat ik aan geef en hij leert er van, dat heeft voordelen, ik zie hem steeds minder, steeds meer mensen maken gebruik van hem omdat hij kennis heeft van zaken, daar heb ik mijn steentje aan bij gedragen.
Zit ie zonder dan komt ie langs, ik heb altijd wel wat voor hem, dat ventje is eerlijk, ik ben er omdat ie op dat moment niks anders kan doen.
Dan laat ik hem alle klusjes doen die op mijn verlanglijstje staan, de ene hand dekt de andere hand, hij weet het en ik weet het.
Tja hij tracht af en toe wel iets hihihihi, maar daar stap ik dus lekker niet in, ook dat weet ie en we accepteren dat van elkaar hahahaha het is een kwestie van weten.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Nog even Malam dan is het 12 uur bij jullie. Doen jullie iets speciaals met oud en nieuw?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 31-12-2011 13:39 bule gembel wrote:
Nog even Malam dan is het 12 uur bij jullie. Doen jullie iets speciaals met oud en nieuw?

Ik zit op dit moment in Nederland Emoticon: Wink
Kon er niet onderuit, ben liever met Pop samen op oudejaarsavond.
Maaaaar het worden mosselen en forel deze avond Emoticon: Wink
Sier vuurwerk afsteken met mijn kleindochter Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 31-12-2011 10:47 siebjans wrote:

[quote removed]

Emoticon: Confused
Ik heb eens gehoord het gezegde; oost indisch doof
maar oost indisch blind Emoticon: Confused

Het kon wel eens gebeuren alleen niet zo erg of vaak .
Niet dat ik het hier kan vertellen.
Het was een echte rumah Belanda in Jak.Pusat. In een wijk/ kelurahan of kecamatan die vroeger Weltevreden heet , kennelijk waren de oude "rijke" kolonialen zeer tevreden over hun woonomgeving.
Zeer degelijk gebouwd , 70 jaar geleden.
De laatste tijd gebeurt wel eens dat er iets afbrokkelt , er was zelfs een rayap probleem .
Tot ongeveer 5 jaar geleden voordat het gerenoveerd werd zaten de oude dakpannen nog steeds .

Je weet het, mijn motto is Bisa dicek .

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Oeps als de boktor / termiet zijn intrede maakt is het serieus tijd voor aktie Emoticon: Yes!

Ik maakte maar een grapje/lawak, soms vind ik Omong kosong ook wel eens lucu Emoticon: Shiny

Goed uiteinde gewenst Om Sid Emoticon: Yes!

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Gek dat de daken heel erg vaak lekken. Terwijl veel dakpannen van. Het belanda model zijn afgeleid. Maar wat kan het regenen zeg in RI veel meer ineens dan in Belanda. Zijn er mensen onder u die het regenwater opvangen in een regenton oid? Wellicht is dit een gat in de markt Emoticon: Smile

simpati
Gebruiker
spacer line

Gek dat de daken heel erg vaak lekken.
Dat is helemaal niet gek als je ziet dat de daken tegen een muur worden gebouwd ipv de dakpannen bovenop de muur.
Dat is een waardeloze konstruktie met heel veel ellende en ieder jaar flinke kosten.
Een andere goede optie is lood gebruiken, doet men ook niet.
Veel daken zijn platter dan de minimale 35 graden helling.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 04-01-2012 23:55 bule gembel wrote:
Gek dat de daken heel erg vaak lekken. Terwijl veel dakpannen van. Het belanda model zijn afgeleid. Maar wat kan het regenen zeg in RI veel meer ineens dan in Belanda. Zijn er mensen onder u die het regenwater opvangen in een regenton oid? Wellicht is dit een gat in de markt Emoticon: Smile
Regenton? Lijkt me geen gat in de markt en wel om de reden dat het hier twee seizoenen betreft: in het ene regent het voortdurend en hoef je de tuin niet te besproeien, in het andere is het zo droog dat je regenton nooit aangevuld wordt en je dus na 1 keer sproeien dat ding kunt (moet) opbergen. Ik zeg moet omdat je bij 'lekker laten staan' een complete muggenkwekerij in je tuin hebt staan.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou, eureka ! Dat is het, na vele postings is BG er eindelijk uit ! Het gat in de markt, een muggenkwekerij, en dan nog een gebouw er naast, voor de muggenzifterij. En een landingsstrip, kleine runway. Die luchtfiets moet wel in het zicht staan natuurlijk. Emoticon: Laugh out loud

It's only kinky the first time.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,967,311 pageviews Een website van indahnesia.com