|
|
|
|
|
|
Enkele jaren geleden verbleef ik in Lovina in een hotel. Wij wilden wel eens gaan shoppen in Singaraja maar we vonden geen taxi-vervoer. Steeds moesten we een auto huren voor een aantal uren, maar gewoon vervoer van Lovina naar Singaraja en dan later terug, neen dat vonden wij niet.
Is de situatie nu al veranderd en bestaat er een taxibedrijf in Lovina?
Ook jammer dat je in Lovina nergens geen shoppingmalls hebt zoals in het Zuiden.
Geen fast-food, geen Mac Donalds, Pizza hut, KFC... terwijl er in het Zuiden (bijna op elke hoek) zoveel te vinden zijn. Neen, wij komen niet naar Bali voor fast food, maar bij wijze van afwisseling is het toch wel leuk om dit ook eens te eten.
|
|
|
|
Niet te hopen dat er in Lovina ooit zoiets komt...Dat is nou net een der verschillen met het zuiden van Bali wat op een kuststreek van Spanje lijkt, wat betreft herrie,verkeer en tourisme. Laat het noorden van het eiland maar lekker zo blijven...heerlijk voor oa de rustzoekers.
En vervoer? Voor het gaan naar Singaraja of de andere kant op naar Seririt , inderdaad even een auto huren, of ingaan op het aanbod van de lokale bewoners of hotelpersoneel wat best wat wil regelen, qua transport >> of een brommer huren voor die paar kilometers.
Ook rijden er wel degelijk bemo's in die buurt ....
Wat betreft eten: pizza kun je er krijgen, stokbroodje kaas/ ham. broodje bal, kroketten, zak patat(puntzak vol!) etc....Maar gelukkig geen taaie schoenzolen en cola water van Mc Donalds
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
|
Maar kwestie van hygiene zijn die fastfoodketens toch enkele trapjes horen dan sommige restaurants/warungs.
Rust? Dan moet je maar eens verblijven in één van die hotels rond het dolfijnenbeeld: brommers die aankomen en gaan, verkopers die je niet met rust laten, dronken toeristen die s'nachts veel lawaai maken, muziek tot een gat in de nacht. Het is gelukkig niet overal zo, maar ik had er toch last van hoor.
|
|
|
|
|
Ecco 1964, ik ben daar 6 jaar geleden geweest.....érg rustig en héél veel lege hotels en restaurants.....de bedoeling was ooit om daar een 2e Kuta te worden.....maar helaas is dat er nooit van gekomen. Het is een mooi gebied maar verder is daar niets te doen....
Ik ben in Oktober 2011 wederom naar Bali gegaan maar wij hebben bewust Lovina links laten liggen, omdat het daar nog steeds niets is veranderd, gehoord van een goede vriend die daar een huisje heeft gekocht en daar nog steeds woont.
|
|
|
|
On 26-12-2011 19:01 ecco1964 wrote: Maar kwestie van hygiene zijn die fastfoodketens toch enkele trapjes horen dan sommige restaurants/warungs.
Rust? Dan moet je maar eens verblijven in één van die hotels rond het dolfijnenbeeld:
|
Tja ieder zijn meug natuurlijk....Waarschijnlijk heb ik dan een stalen maag en darmen, in al die jaren nog nooit ziek geweest van warung food, en ik heb er wat bezocht!
Het dolfijnen beeld is inderdaad het epicentrum, kom er wel eens in de middag om bij een lokaal tentje , die aan het eind van de middag worden opgezet een paar flink koude bintangs te consumeren en een lekkere noedelsoep waar de vlammen vanaf slaan vanwege de grote hoeveelheid chili's.
En verder kan ik vanuit mijn hooggelegen stulpje , gelegen op de berghelling recht tegenover de straat naar het beeld, bij helder weer het beeld zien. En dan heb ik dus wel rust , hooguit 1 keer per maand zie je daar op de bergweg een verdwaalde toerist op een motorbike.....die dan echt de weg naar beneden niet kan vinden...
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
On 26-12-2011 20:15 Kembang wrote: omdat het daar nog steeds niets is veranderd,
|
Geweldig, houden zo...zoniet zet ik een huisje neer op Komodo of zo.
|
|
hati hati, pelan pelan
|
|
|
|
On 26-12-2011 20:15 Kembang wrote: Ecco 1964, ik ben daar 6 jaar geleden geweest.....érg rustig en héél veel lege hotels en restaurants..... de bedoeling was ooit om daar een 2e Kuta te worden... ..maar helaas is dat er nooit van gekomen. Het is een mooi gebied maar verder is daar niets te doen....
Ik ben in Oktober 2011 wederom naar Bali gegaan maar wij hebben bewust Lovina links laten liggen, omdat het daar nog steeds niets is veranderd, gehoord van een goede vriend die daar een huisje heeft gekocht en daar nog steeds woont.
|
Wie heeft er nou nood aan een 2de Kuta?
|
|
Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt
|
|
|
|
|
Erwin, dat vertelde de plaatselijke bevolking aldaar.....daarom werden er veel hotels en
restaurants gebouwd.....maar helaas!! Zélf zou ik daar niet langer dan 1 week willen zitten, gezien de stranden onaantrekkelijk zijn!!
|
|
|
|
|
Lovina is the place.
Strandverkopers. Ja, die zijn er volop. Geen last van want we komen er al jaren, dus ze kennen ons. Ons favoriete tentje is Sea Breeze. Senior je kent het wel als je bij de dolfijn jouw warung hebt. En...ook wij eten in het "straatje" langs het strand ook wel eens een rujak. En we komen niet voor het strand.
|
|
Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti
|
|
|
|
On 27-12-2011 16:22 Kembang wrote: gezien de stranden onaantrekkelijk zijn!!
|
Zijn die andere op Bali wel aantrekkelijk dan? Want in dat geval heb ik iets gemist...
|
|
avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)
|
|
|
|
Op 26-12-2011 20:15 schreef Kembang: Ecco 1964, ik ben daar 6 jaar geleden geweest.....érg rustig en héél veel lege hotels en restaurants.....de bedoeling was ooit om daar een 2e Kuta te worden.....maar helaas is dat er nooit van gekomen. Het is een mooi gebied maar verder is daar niets te doen....
|
Erg jammer dat je aangeeft dat er niet veel te doen is. Er is juist wel veel te zien en te doen, maar je moet er wel op uit. Verwacht geen winkelcentra of een fastfood restaurant, maar dat is juist wat Noord Bali onderscheid van het "Benidorm" in het zuiden.
Veel mensen horen we de laatste tijd klagen over Zuid Bali dat het is tegen gevallen en dat het lijkt op een Spaans vakantieoord. Zo erg is het ook niet, maar... het is jammer dat ze dan toch het authentieke Noorden missen.
|
|
|
|
|
Vergeet niet dat ik 6 jaar geleden voor het laatst op Lovina ben geweest...!!!!!
In de afgelopen 6 jaren zou er zeker of misschien al heel wat zijn veranderd, toendertijd niet....
Triest gezicht als je al die leegstaande hotels en restaurants tijdens onze wandeling zag staan. Misschien wordt het tijd om weer richting Lovina te gaan en daar rond te kijken en met eigen ogen weer te kijken wat er zoal is veranderd.
Voor de stranden kies ik liever Sanur dan Kuta....het is daar een stuk rustiger.
Volgende reis wordt tóch weer richting Sanur ( het is mij daar zéér goed bevallen) en dan richting Oost-Bali te gaan verkennen en zeker om daar te snorkelen, veeal gehoord dat het daar prachtig is....
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|