Naar de Bekende Weg

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
67 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
elsbeth
Gebruiker
spacer line

Ik kreeg werkelijk een hartverzakking aan het eind van dat filmpje. Het leek net of dat meisje viel, maar ze was al aan het eind en sprong eraf..
Als je nog eens wat weet, Ziel.
Doet me denken aan die keer dat ik met mijn moeder (toen 62) en mijn 2 zusjes in Tanatoraja was en zo'n brug over moesten om bij een begrafenisceremonie te komen.
Het stroomde van de regen en mijn moeder was bang (ook vreselijk eigenwijs en dus geen goede schoenen). In plaats van rechtop te lopen, maakte ze zich helemaal klein, zodat ze voor haar gevoel dichter bij de grpnd was mocht er iets gebeuren. Maar daardoor kon ze natuurlijk bijna niet meer lopen. We hebben er achteraf (eigenlijk toen ook al..) vreselijk ook gelachen en doen het nog wel eens na.
Leuk verhaal weer trouwens Jan!

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Dangdude. Je schrijft deze verhalen niet alleen voor jezelf,toch? Post je ze dan ook op andere forums? of breng je ze op een andere manier in de openbaarheid?

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

On 29-01-2012 00:58 accid wrote:
Dangdude. Je schrijft deze verhalen niet alleen voor jezelf,toch? Post je ze dan ook op andere forums? of breng je ze op een andere manier in de openbaarheid?
Je zou het topic waarin je reageert met je one-liners eens kunnen lezen, vanaf post 1 (hint hint).

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Goed he!

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 29-01-2012 00:58 accid wrote:

Ik heb nog een eigen site accid, die wordt redelijk bezocht. Niet op andere forums. Mijn verhalen zijn ook als ebook verschenen. Ik lijk wel een echte auteur!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Dat ben je zeker Jan.
Toevalig vorig week een man ontmoet die veel reis ervaring, door de wereld maak, hij moest nog 45 landen bezoeken en dan had hij de gehele wereld gehad zelfs Noord Korea was hij geweest.
Hij had mij vele verhalen al toe gestuurd, het vergt te veel om alles hier te plaatsen daarom maar twee a4 maar Emoticon: Wink

Op bezoek bij de Grote Leider, reisgenoten met sterke verhalen en
bezichtiging van de mooiste verkeersagente (Noord-Korea 2006)

Gevoel voor humor heeft ze wel, de stewardess van Lufthansa. Nadat ze zowel in het Engels als in het Duits aan de twee Chinezen naast mij gevraagd heeft of ze ‘beef’ of ‘pork’ willen en ze er de ballen niet van begrijpen, doet ze gewoon ‘boeoe’ en ‘knor-knor’ en lachend kiezen beiden voor het laatste. Na een korte nachtrust volgt nog een prima ontbijtje en de Chinezen en ik genieten van een heerlijke (tok-tok) omelet.
In de Chinese hoofdstad Beijing worden we opgewacht door de reisleiding en naar ons hotel aan de rand van de stad gebracht. Ik word, wat kamer betreft, ingedeeld met een zekere Pieter, volgens eigen zeggen docent aan de universiteit en ruimtevaartdeskundige. Hij heeft André Kuipers begeleid naar Baikonur en kent Wubbo Okkels erg goed. Ook heeft hij al eens een lintje van de koningin geweigerd en wordt er binnenkort een planetoïde naar hem vernoemd. Het zal allemaal wel.
De middag besteed ik om de omgeving te verkennen en (hoe kan het ook anders) ik vind weer een massagesalon en geniet van een uitstekende Chinese massage. De volgende dag staat er een excursie naar Beijing op het programma. Net voor we vertrekken wordt Pieter apart geroepen door de reisleiding en zal later ons weer ontmoeten bij de Verboden Stad. Hij blijkt de reissom niet betaald te hebben en na het tekenen van een schuldbekentenis en het, op 50 euro zakgeld na, afgeven van zijn cash mag hij toch verder meereizen. Ik vind hem toch maar een rare snuiter. Hij heeft ook geen pinpas of visacard bij zich!
Het Tianánmenplein (wie kan zich niet de beelden herinneren van de student voor de tank) en daarna het bezoek aan de Verboden Stad (o.a. bekend van de film ‘The last Emperor’) zijn ook voor mij weer hoogtepunten, welke ik op mijn lijstje bij kan schrijven. Daarna brengen we met fietstaxi’s een bezoek aan een Hutong, een oude Chinese volksbuurt, waarvan er door de ongelooflijk snelle modernisering van Beijing steeds minder over zijn.
‘s Avonds gaan we met de nachttrein naar Dandong, aan de grens met Noord-Korea. Na een prima nachtrust in de ‘soft sleeper’ komen we hier de andere morgen om 07.30 uur aan. We worden opgewacht door een bijzonder vriendelijke Chinese gids, die de gehele dag bij ons blijft en ons eerst naar het meest oostelijke, nauwelijks door toeristen bezochte, deel van de Chinese muur brengt. Na de lunch maken we een boottocht over de bekende ‘Yellow River’, die hier tevens de grens tussen China en Noord-Korea vormt. De bezienswaardigheid is hier de Friendshipbridge, die aan de Chinese kant geheel intact is, maar van het Koreaanse deel zijn, na de bombardementen in het verleden, alleen nog maar de pijlers te zien. Het is best indrukwekkend. Alleen zit het weer vandaag niet mee, het is koud en het regent de gehele dag.
Terug in het hotel raak ik in gesprek met Johan, een leuke gast van 39 jaar en een gewicht van dik 120 kg. Volgens eigen zeggen woog hij een jaar geleden nog 150 kg, maar is nu met eten overgestapt van varkens- op kippenvlees. Evenals Pieter heeft hij een hoop sterke verhalen, maar op een andere manier. Pieter is een beetje een snob, van Johan krijg ik de indruk dat hij al zijn verhalen echt zelf geloofd. In het begin heb ik een beetje met hem te doen, wanneer hij vertelt dat hij 15 jaar geleden slechts 22 dagen getrouwd is geweest en daarna zijn vrouw heeft verloren vanwege een ongeluk, veroorzaakt door een dronken automobilist. Later betwijfel ik ook dit verhaal.
Als je al zijn afgeronde studies en banen bij elkaar optelt, is een mensenleven te kort. Hij is ook arts, eigenaar van een tuinbouwbedrijf in de Achterhoek, heeft als veterinairdeskundige laboratoria opgezet in Brazilië en is in Nederland controleur van de controleurs in dezelfde branche geweest. Verder krijgt hij al een pensioen van de Verenigde Naties. Hij heeft voor deze organisatie mijnen geruimd in Cambodja, heeft van alles gedaan in Irak en is met zijn helikopter neergeschoten in Afghanistan.

Hij laat me allerlei littekens zien, opgelopen tijdens deze missies. Johan zal ook wel supergoede ogen hebben, want zelfs met mijn leesbril op zie ik weinig wat op oorlogswonden lijkt. Ook heeft hij met zijn zus gevangen gezeten in een PLO kamp in Libië. Je kunt het niet opnoemen of Johan weet er iets van of is er geweest. Het letterlijke toppunt is toch wel dat hij op de top van de Everest en de K2, de twee hoogste bergen ter wereld, heeft gestaan. Ik vraag of hij toen 120 of 150 kg woog. Johan glimlacht en vertelt dat hij ze ook niet beklommen heeft, maar zich met een (stevig) touw uit een helikopter op de top van de Everest heeft laten zakken en daarna is doorgevlogen naar de K2, om dit kunstje te herhalen. Ik ken veel mensen met sterke verhalen, maar Johan is beslist wereldkampioen. Hij vertelt met trots in 88 landen geweest te zijn. Wanneer ik vertel er ongeveer 130 bezocht te hebben, vertrekt hij even later naar zijn kamer om wat te gaan rusten.
De volgende morgen gaan we met de trein over de spoorbrug, die de enige verbinding tussen China en Noord-Korea is en waarover ook vrachtwagens rijden naar ons eigenlijke doel, de misschien wel het meest van de rest van de wereld afgeschermde staat ter wereld, het land van de in 1994 overleden Grote Leider Kim Il Sung en zijn zoon en opvolger, de Geliefde Leider Kim Jong Il.
Aan de Koreaanse kant volgt een zeer nauwkeurige controle van alle bagage. Het is o.a. verboden lectuur over dit land en mobile telefoons in te voeren. Bij de in beslag genomen artikelen zie ik zelfs een paar spaarlampen. De controle door de best vriendelijke beambten duurt uren. Wel mogen we de trein uit en op het perron wat rondlopen. Als we over een muur kijken, zien we beelden uit een voor ons lang vervlogen tijd. Een groot plein met een standbeeld van de Grote Leider met veel mensen met alleen maar handkarren, geen auto of zelfs maar een fiets is er te zien. Als men in de gaten heeft dat we hier naar kijken, worden we beleefd, maar dringend weggestuurd. Wanneer we eindelijk vertrekken zien we vanuit de trein vergelijkbare beelden, mensen die met primitieve werktuigen, soms met ossen het land bewerken. Het enige vervoer dat we zien zijn oude vrachtwagens vol met mensen achter in de bak. Een paar keer zien we een antieke trekker. Op ieder station dat we passeren prijkt een reusachtig portret van de Grote Leider. De trein heeft veel vertraging en als de avond valt is het pikkedonker. Bijna nergens brandt licht en van straatverlichting heeft men nog nooit gehoord.
Wanneer we pas ’s avonds om half elf in Pyongyang aankomen, de hoofdstad met meer dan twee miljoen inwoners is de situatie nauwelijks anders. Slechts achter enkele ramen in de flats brandt een minuscuul peertje. We worden opgewacht door de Koreaanse reisleiding, die ons naar een 45 verdiepingen luxe hotel op een eiland in de rivier brengt. Het is een van de twee hotels waar toeristen mogen verblijven. Er is ook nog een derde hotel, 105 verdiepingen, 300 meter hoog, in de vorm van een piramide, in aanbouw. Het hoogste punt is al in 1994 bereikt in een periode dat het Noord-Korea economisch redelijk goed ging. Maar toen was het geld op en nu staat het gedrocht, met er bovenop nog een bouwkraan, weg te betonrotten. Het is zondermeer onzin zo’n groot hotel. Er komen nauwelijks toeristen en die er zijn, zien we ook allemaal. Behalve wij zijn ook reisorganisatie Koning Aap, een groep Zweden en een echtpaar uit Litouwen aanwezig. Iedereen volgt hetzelfde, tot in de puntjes nauwkeurig geregelde, zevendaags programma.
We beginnen met een bezoek aan de Pueblo, het spionage schip dat in 1968 door de ‘heldhaftige Koreanen’ op de ‘Amerikaanse agressor’ is veroverd. Behalve een bezichtiging van het schip krijgen we ook nog een film over het accident te zien. We worden trouwens ook zelf uitvoerig gefilmd. Op de gehele reis met de bus door het land worden we begeleid door een staf van vier personen. Mister Kim is de gids, Miss Lee leerling gids, de chauffeur heet Han en er gaat ook een cameraman mee, waarvan de naam me is ontschoten. De laatste maakt een reportage van ons bezoek aan zijn geliefde land met alle hoogtepunten. Aan het einde van de reis kunnen we een twee uur durende dvd voor 40 Euro kopen.

81

Voor de zondag heb je wat te doen................... Emoticon: Worship Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Stom van mij, ik was nog niet wakker genoeg om die link te ontdekken. .
.
Ik vind het knap dat je de intentie hebt om anderen mee te laten genieten van je ervaringen. Alleen genieten is niet echt genieten. Ikzelf lees niet veel (kan het niet lang vast houden wat ik gelezen heb) maar schrijf wel vaak, gek hé.
.
Ik heb het ook een tijdje gedaan en er werd lovend op gereageerd maar ik vond dat een boek (wat gevraagd werd) teveel van het goede was. Ik heb nu wel een paar leuke ideeen om een triller te schrijven en dan met het forum als onderwerp. Emoticon: Devil

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Geef niks hoor, ik let ook niet altijd op.
Schrijven kan een mooi iets zijn, zeker als je het voor je plezier doet. Als je het goed wilt doen moet je er een hoop tijd voor uittrekken. Een triller met het forum van een internetsite als onderwerp lijkt me een goed idee. Als ie klaar is wil ik ‘m wel lezen.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Het is gelukkig maar een verhaal anders zouden sommigen het niet meer kunnen lezen. Dus het lijkt je wel een goed idee hé. echt?

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Lijkt me zeker een goed onderwerp voor een triller.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Dan ga ik er eens serieus over nadenken! Zou U ook over andere zaken willen schrijven dan alleen Uw reis ervaringen?

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 29-01-2012 01:28 dangdude03 wrote: Mijn verhalen zijn ook als ebook verschenen.

Zullen we daar een ibook van maken voor de iPad? Mèt de foto's (en films?). Weet jij hoe vaak je boeken zijn gedownload?

MAD

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 29-01-2012 02:20 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Zullen we daar een ibook van maken voor de iPad? Mèt de foto's (en films?). Weet jij hoe vaak je boeken zijn gedownload?

Lijkt me een goed idee Pak. Geen idee hoe vaak. Ik zou het deels op kunnen zoeken vanaf mijn eigen site. Ze zijn ook via ereaders.nl en freebooks.nl te downloaden. Ik mag niet klagen over de belangstelling.

-edit- via mijn eigen site zijn ze 2036 maal gedownload

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 29-01-2012 02:04 accid wrote:
Dan ga ik er eens serieus over nadenken! Zou U ook over andere zaken willen schrijven dan alleen Uw reis ervaringen?

Ik heb wel over andere zaken geschreven en dat ga ik mogelijk wel weer doen. Als ik meer tijd krijg en mijn ogen het blijven doen gaat het schrijven gewoon door, over wat dan ook.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 29-01-2012 02:44 dangdude03 wrote: Ze zijn ook via ereaders.nl en freebooks.nl te downloaden.

Kan ze niet vinden, Dude, tenminste niet op ereaders.nl (freebooks nog niet geprobeerd). Gezocht op: Dangdude, Kasteelen, Indonesië, Tropenkolder, pisang.

Ruim 2000 downloads is niet gek.

MAD

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ok. Ze zijn op beide sites geplaatst en ik krijg er veel meldingen van op de Feedjit Live teller, dus dan zit het wel goed.

http://www.ereaders.nl/gratis_ebooks_1
http://www.freebooks.nl/index.(...)oekopisbn&isbn=ambon

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ach so, geen wonder dat ik ze niet kon vinden want er wordt doorgelinkt naar je site. Ook op de pagina met gratis ebooks sta je niet. Vreemd.

MAD

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Ik zou er achteraan moeten zitten, maar ik vind het best zo. Het moet leuk blijven, nietwaar?

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Deel 6. In de Bergen van Lawu .
Omdat Pardi zijn gezin in Solo nog wou bezoeken voordat we aan onze trip naar Surabaya zouden beginnen had hij me voorgesteld dat ik mee zou reizen en dat ik daar, omdat het op de route lag, voor een nacht een hotel zou betrekken. Ik was op dat voorstel ingegaan en die volgende ochtend reed hij me naar het Ibis Solo Hotel aan de Jl. Gajah Mada...
Lees verder:

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Accid ently he wrote an word in his searchmacine that led him to a forum.
Why not he thougt, , the weather is good or bad enough to waist an hour in anomity.
If he knew what he brought up to himself he probably wished he never pushed the button.
.
Zou dit een goed begin zijn voor de thriller of moet het in het Nederlands. Ik vond de link naar Accid wel leuk.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ook BG leest de verhalen van Dangdude. Knap om het zo netjes op te schrijven! Het nieuwe deel ga ik straks even lezen Emoticon: Smile

Die thriller lijkt me een leuk idee.

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Accid: Ik zou het in het Nederlands doen. Hoewel die eerste zin er degelijk en fatsoenlijk uitziet. Schrijven doe je het best in je moerstaal.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. BG: Leuk dat je meeleest. Ja, dat netjes opschrijven; daar gaat nou een hoop tijd in zitten.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 29-01-2012 11:10 dangdude03 wrote: Hoewel die eerste zin er degelijk en fatsoenlijk uitziet.

Aduh!

MAD

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 29-01-2012 11:16 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Aduh!

Ik denk dat ik je protest begrijp. Jij zou Accid hierin beter raad kunnen geven dan ik omdat je (dacht ik) hierin meer onderlegt ben dan ik. Het tweede woord snap ik niet, maar kan een tikfout zijn.

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Ently, als in endly, als in eindelijk, als in finally???

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,955,676 pageviews Een website van indahnesia.com