Subforum Het visumgebeuren

forum.indonesiepagina.nl 
83 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
willem269
Gebruiker
spacer line

Hallo, we gaan in januari naar Bali. Komen er 21 januari aan, retourvlucht op 10 februari. Paspoort van mijn vrouw loopt 19 juli af. Zou zes maanden geldig moeten zijn na binnenkomst. Wonen in buitenland, dus vernieuwen duurt lang. Zou men er echt moeilijk over doen?

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Riskeer dit niet want als ze geld ruiken ben je de pineut.

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Haar paspoort is op het moment van vertrek niet nog minimaal zes maanden geldig, dus mogen ze je gewoon weigeren. En dan ga je je in gevaarlijk water begeven, want kun je apart genomen worden voor de special procedure.

Ik zou gewoon een nieuw paspoort aanvragen, ik kan me niet voorstellen dat het regelen van een paspoort in het buitenland vervelender is dan gezeik krijgen met de immigratie om dat soort 'futiliteiten'.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Een nieuw paspoort aanvragen in het buitenland kost volgens mijn recente informatie 14 dagen, dus dat kan nog net. Zie verder hier voor dingen als een noodpaspoort en zo.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

PP; volgens mijn recente informatie ook rond de 14 dagen, vorige week vertreken op de ambassade hier in Jakarta. Al weet ik niet waar willem269 zich nu bevind, al is een belletje naar de ambassade in den lande wellicht handig.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Het doet waarschijnlijk niet terzake waar Willem woont. Willem Wouters woont wijd weg. Dat laatste is gelul natuurlijk weer, maar als mijn informatie niet al lang is achterhaald, gaat er elke dag een koerier naar elke NL ambassade in elk land voor de diplomatieke post (en de NRC en de Hollandse Nieuwe, zoute drop en zo). Dus die termijn van veertien dagen lijkt alleen afhankelijk van het aanmaken van het paspoort in NL.

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Is moeilijk te bepalen hoe lang het duurt. Paspoorten worden niet meer gemaakt op de ambassades maar de anvragen gaan naar NL waar het paspoort wordt gedrukt. Dit kan pas nadat verificatie heeft plaatsgevonden met de laatste woonplaats in NL. Als die gemeente snel reageert, is het paspoort ook in een wip klaar. Maar als die langzaam reageert, dan kan het meer dan 3 weken duren.
Meest makkelijk zijn de Nederlanders die in het buitenland zijn geboren: doorgaans 1 week al klaar. Langst duren de aanvragen van voormalige bewoners van grote steden ala A'dam, R'dam, etc. Dat kan wel > 3 weken duren.

willem269
Gebruiker
spacer line

Dank allemaal. Onder het motto 'better safe than sorry' gaan we snel iets regelen. En wij maar denken: 'ach, die paar dagen'.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 23-12-2011 08:16 willem269 wrote: Dank allemaal. Onder het motto 'better safe than sorry' gaan we snel iets regelen. En wij maar denken: 'ach, die paar dagen'.

Verstandig.

MAD

Will1951
Gebruiker
spacer line

Is mij ook overkomen.
Waarschijnlijk neemt de luchtvaartmaatschappij je helemaal niet mee als je pp niet 100% in orde is. Wordt namelijk je visa bij aankomst geweigerd dan moet de luchtvaartmij je weer terug nemen.
Op Schiphol kun je dan een nooddocument kopen voor een enkele reis. Kost Ä45.- en een half uurtje.

Indobaya
Gebruiker
spacer line

Heb zelf ondervonden 23 April bij aankomst 06.00 uur bij de marchausen en heb hun uitgelegd dat mijn vader overleden is en wou die dag naar Indonesie maar mijn paspoort was 3 maanden geldig. Ik vroeg om een noodpaspoort, Werd direkt gezegd er is geen noodpaspoort, Paspoort moet langer dan 6 maanden geldig zijn en ik moet terug naar de gemeente waar ik woond om te verlengen .Heb ik gezegd dan red ik niet. Heb Indonesische Ambasade gebeld, hun zeggen vraag formulier aan en vul in en wij zullen stempelen en je kan weg gaan.
Machause wil niet mee werken en blijf bij het standpunt. Het kan niet het zijn nieuwe regelingen. Heb Singapore Airline gezegd het lukt niet. . Maar met hulp en medewerking van SQ ben ik toch vertrokken. SQ heeft mij zelf naar de vliegtuig gebracht om dat het binnen 5 min vertrek.
Dus luitjes weest op je hoede en voor SQ grote waardering. Heb geen woorden hoe dankbaar ik bent voor hun medewerking.

_Jarno_
Gebruiker
User icon of _Jarno_
spacer line

Onlangs nog een nieuw paspoort aangevraagd buiten NL, na 5 werkdagen lag het al klaar bij de ambassade dus het kan snel Emoticon: Smile

Een dag niet gelachen is een dag niet geleefd

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,701,400 pageviews Een website van indahnesia.com