Het verkeer op Java.

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 22-12-2011 08:19 Malam wrote:
Ben niet zon motor rijder maar met een snelheid van zon 50 en je moet remmen ik neem aan niet vol in de voor rem wel? pompend remmen ?

Vraag je niet om me van alles uit te leggen maar dat stukje wat je schrijft over remmen

vind ik intresant
Ik rij wel eens op een honda automatic

Als je logisch nadenkt dan is het begrijpelijk Harlys.
Je weet ongetwijfeld dat de achterrem veel minder effect heeft als de voorrem.
Om toch op tijd stil te staan zal je dan je achterrem snel te hard in trappen/knijpen met als gevolg dat je achterwiel blokkeert en je op je plaat gaat (wegslippen)

Gebruik je je voorrem lichtjes dan voel je de motor naar voren duiken, gewicht motor en berijder komen volledig op het voorwiel terecht.
De druk op de enkele vierkante centimeters voorband die de straat raken is enorm.
Na licht remmen duikt de motor naar voren, de druk is er en je kan dan gewoon stevig door remmen ook op een natte straat. hoe harder je remt hoe groter de druk van de band op de straat hoe minder de kans om te blokkeren.

Integenstelling tot het achterwiel, door dat de motor naar voren duikt is de druk op het achterwiel minimaal, vandaar lichtjes bij remmen met de achterrem om blokkeren te voorkomen.
Verhouding in remmen met voor en achter rem 70 % voor 30 % achter, het is een kwestie van doseren, zeker niet pompend remmen, gewoon door blijven remmen zodat je een constante druk van de band op de straat hebt.
Dat is de veiligste en snelste manier om met een motor te remmen zonder dat je slipt.
Maak er een gewoonte van tijdens een noodstop ook gelijk terug te schakelen naar de eerste versnelling.(Automaat is dus gemakkelijker)

Sta je na een noodstop stil, ogenblikkelijk in je spiegels kijken wat er achter je gebeurd, als de idioot achter je niet in de gaten heeft dat je een noodstop maakt en je hebt voor je ruimte dan kan je met een automaat of in de eerste versnelling nog trachten op te trekken voor dat zo'n neuspulkende idioot over je heen rijdt.
Succes.

Bedankt weer wat geleerd Emoticon: Yes!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 21-12-2011 18:35 schreef Yahyah:
DK = Bali

BK = Medan

bambang
Gebruiker
spacer line

Als ik die afkortingen lees, zit er helemaal geen logica in.
Bijv. Jakarta zou dan met een J kunnen beginnen met 1, 2 of 3 letters: J, JA, JAK.
Medan: M, MDN ...

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Bambang.
Moet je aan die stomme Hollanders vragen.

Shalom

Yahyah
Gebruiker
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Bokito: We gaan toch niet schelden, hť?
Y

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou ja, onlogisch. KT = Kalimantan Timur en KB = Kalimantan Barat.
Dus......sommigen hebben logica.

simpati
Gebruiker
spacer line

B = Batavia, de oude naam van Jakarta
M = Madura

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

RED ALERT! Mijn dochter (net 17) haalt nu haar rijbewijzen (motor+auto) op. Ophalen, niet halen. Gelukkig voor de rest van de wereld moet ze van mij wel lessen nemen. Na het ophalen van de SIM's natuurlijk...

MAD

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 22-12-2011 20:55 Bokito wrote:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Bambang.
Moet je aan die stomme Hollanders vragen.

Plaat Emoticon: Laugh out loud je bij zijn naam zegt dus weer eens genoeg ?

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 23-12-2011 03:26 simpati wrote:
B = Batavia, de oude naam van Jakarta

Batavia is de belangrijkste stad en de eerste stad waar de Kereta Setan rondreden , omstreeks 1905 .
Is ook een Residentie(Batavia) .
Daarna kwam Bandung ( ook stad/residentie) met D plaat ,gevolgd door Bogor-Buitenzorg).

Een foto van Kereta Setan van Sidia.
Geplaatst Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 18-04-2007 20:13
http://forum.indonesiepagina.n(...)atje_topic.php#53298

bisa dicek of makemyday .

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

LET OP : SCHOKKEND!

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Wat wil je nu met dit filmpje zeggen Macam????????
Een bevestiging dat ze gek zijn?
Je doet alles zo met de mantel der liefde bedekken.
Je tracht altijd vrij harde uirspraken te verzachten en vervolgens plaats je dit filmpje van een komplete idioot!!!!!!!!!
Ik kan dat effe niet plaatsen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 26-12-2011 15:02 Malam wrote:
Je tracht altijd vrij harde uirspraken te verzachten en vervolgens plaats je dit filmpje van een complete idioot!!!!!!!!!

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 26-12-2011 15:02 schreef Malam:
Je tracht altijd vrij harde uirspraken te verzachten en vervolgens plaats je dit filmpje van een komplete idioot!!!!!!!!!

Dit is toch gewoon een standaard verkeerssituatie in IndonesiŽ ?

Het is niets meer dan wat er hier in 1000 woorden al stond, zie het als een samenvatting, het beeld prima uit hoe het er aan toegaat.

-edit- En ik heb niks tegen hard en ben ook gewoon realist, ik heb moeite met het wegzetten van hele bevolkingsgroepen en achterlijke vergelijkingen. Over het verkeer in IndonesiŽ heb ik nooit iets goeds te melden gehad, volgens mij niemand niet.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ok, Macam, want ik krijg namelijk nog steeds de rillingen van dit soort situaties.
Ik begreep even niet de strekking van dit filmpje Emoticon: Wink

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Vreselijk....zulke ongelukken zie je dagelijks om de weg.....In heel I.R. zijn alleen maar wegen die 2 banen hebben dan vrŠŠgt het gewoon om ongelukken.
Dus hati hati dan pelan pelan met rijden..... Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 26-12-2011 19:23 schreef Malam:
Ok, Macam, want ik krijg namelijk nog steeds de rillingen van dit soort situaties.
Ik begreep even niet de strekking van dit filmpje Emoticon: Wink

Ik snap jouw reactie wel hoor, ik kreeg er ook de rillingen van. Ik had hem misschien even achter een spoiler moeten zetten, maar omdat je op het plaatje al kunt zien dat er een ongeluk is gebeurt ben je eigenlijk al gewaarschuwd voor je op play drukt.

En misschien is dat dan wel een nadeel van internet, ik ben inmiddels gewend aan dit soort ernstige filmpjes ...

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 26-12-2011 20:19 Kembang wrote:

Vreselijk....zulke ongelukken zie je dagelijks om de weg..... In heel I.R. zijn alleen maar wegen die 2 banen hebben dan vr��gt het gewoon om ongelukken.
Dus hati hati dan pelan pelan met rijden..... Emoticon: Cry Emoticon: Cry

Niet helemaal, maar wel bijna.

Dit zijn 2+4+4+2 rijbanen op 30 km van Jakarta. Deze tolweg is over een lengte van 40 kilomete 4+4 rijbanen, en nog eens 40 kilometer 3+3 rijbanen. Vanuit daar kun je tot aan Surabaya (vele honderden kilometers) over een weg met 2+2 rijbanen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Overigens heb ik het eens in de gaten gehouden qua aantal ongelukken en incidenten. Op het stuk tolweg van Cikarang naar Citos (zuid Jakarta) en weer terug, een rit van 2 uur in totaal en zo'n 120 kilometer, zag ik 11 maal een voertuig aan de kant staan waar overduidelijk iets mee aan de hand was (as gebroken, lekke band, ontplofte band en twee kop-staart aanrijdingen. Noem het maar 'meevallen'..

Slecht onderhoud is vrijwel zeker verantwoordelijk voor zeker 9 van deze incidenten, banden zonder profiel (ze zijn nog niet lek, dus kunnen ze nog gebruikt worden, niet realiserend dat zo'n ding uiteindelijk dus ontploft in het slechtste geval), het ontbreken van inzicht goed voor de overige twee.

Enkele dagen eerder deed ik 3,5 uur over een stuk van Kuningan tot aan Cikarang, zo'n 40 kilometer in totaal. Waarom? Het was de vrijdag voor Kerst, dus enorm druk, maar op kilometer 9 lag een berg glas op de 3e en 4e rijbaan. De bijbehorende vrachtwagen stond op de linker berm. Op kilometer 19 was het een voedselfeest, met overal platte tomaten, geperste komkommers en verpletterde slablaadjes over 3 rijbanen. De bijbehorende pick-up (ongetwijfeld) heb ik niet zien staan/liggen.

Fucking 3.5 uur omdat anderen weigeren een rupiah te besteden aan onderhoud, het halen van hun rijbewijs of op tijd rusthouden (want tijd is geld). Je zou spontaan de neiging krijgen de dader (de meesten hier noemen zo'n persoon chauffeur) alsnog een klap voor z'n smoelwerk te geven als ie het ongeluk al overleefd heeft.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Yerun....natuurlijk zijn er 4 rij banen, maar mij gaat het juist in de binnenlandse
Hoofdwegen.....en uiteraard in de bergen rijden met die haakse/ kromme, hoekse bochten Emoticon: Confused Emoticon: Cry Emoticon: Nooo zo als je op dat filmpje zag.....
Telkens krijg ik de kriebels wanneer wij een bocht nemen zowel naar links of rechts of
er weer zo'n idiote tegenligger op de andere baan rijdt'....en dat telkens nťt goed gaat.
Ik ben dankbaar dat ik een "sterk" hart hebt...anders.....

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Nou, in China kunnen ze er ook wat van!

Kijk op www.chinablog.nl en dan bij China ongelukken (dat staat in de rechterkolom)
Veel foto's!

Een hele leuke en informatieve blog van Tycho!! Hij heeft nog meer onderwerpen dan alleen die ongelukken, hoor!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat mij was opgevallen, nu is dit van mij een goed bericht, dat was in Bandung ,die verkeerslichten met de secondeklok,hoeveel seconden je krijg, van zowel rood als groen, die aftelde zodat je wist wanneer het op rood/groen gaat.... Emoticon: Worship Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ik zat gisteren in het 'staartje' (nou eigenlijk mega-staart) van de arus balik , en deed over het stuk Cirebon - Lippo Cikarang 'maar' 10 uur. Gelukkig overal eten te koop (dat veroorzaakt ook een flink deel van alle files tevens) en uiteindelijk maar 1 eikel gehad die een extra kras op mijn bumper heeft gezet. Niet slecht, maar volgend jaar probeer ik het toch maar te ontwijken.

jstar
Gebruiker
spacer line

Jakarta was lekker rustig Emoticon: Smile de afgelopen twee weken. Vandaag is de rat race weer begonnen...

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

2 weken? Ik vond het vooral de 19e tot 21e rustig, de 23e was het alweer behoorlijk druk in delen van de stad.. Maar nog altijd rustig in vergelijking met normaal inderdaad. We zullen het morgen zien, dan 'mag' ik weer naar Jakarta. Emoticon: Puh!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,913,194 pageviews Een website van indahnesia.com