|
|
|
|
|
Zelfs als je deelneemt als voetganger (jalan - kaki)
Na een avondje cafe bezoek (een Nederlander) te voet huiswaarts, draait vervolgens links Jl paris op en hatsikidee pats boem, wordt zo gegrepen, frontaal, door een veel te hard rijdende brommer! DooD ...
Zo ook eens ene die gewoon even wilde oversteken, BoeM ! (niet dood maar wel veel lichamelijke schade..)
|
|
|
|
|
On 21-12-2011 09:17 Malam wrote:
Daarbij komt dat mensen in het verkeer in Nederland buiten gewoon agressief zijn......
ze stoppen gewoon en zonder middelvinger.
|
Nou, sorry maar ik zie die vinger heel wat vaker klaarblijkelijk (geen idee hoe vaak je die in NL ziet). 2 dingen heeft men goed geleerd van de westerlingen: vinger omhoog en fuck you zeggen.
Geen aandacht voor andere weggebruikers.(belangrijkste factor)
|
M.a.w. egoistisch gedrag (als het geen familieleden zijn, zijn die andere weggebruikers totaal irrelevant)?
En helemaal geen idee hoe ze met zo'n ding om moeten gaan.
|
Dat heb ik al eens eerder genoemd: wel de technologie accepteren maar niet het (moreel) gedrag met dergelijke apparaten om te gaan.
......spiegels kijken wat er achter je gebeurd...
|
Nou vraag je een beetje teveel van het goede. Daar zijn die spiegels niet voor; wel voor lipstick, neus peuteren en je dasje recht zetten.
.....95 procent van de Indonesische motor rijders niet slaagt, vandaar dat er per dage hele volkstammen op de straat liggen te zwemmen met alle gevolgen vandien.
|
Zat toevallig net te denken dat ik in NL gemiddeld 1x per maand mijn claxon gebruik. Hier in Yogya wellicht 100x op een dag. Dat is dus enkele duizenden malen per maand i.p.v. 1x. Zal toch wel ergens mee te maken hebben. Vanwege 1000x groeten (zoveel mensen ken ik hier toch niet??) of vanwege wijze van gebruik van de weg door de gemiddelde bewoner?
|
|
|
|
On 21-12-2011 09:33 siebjans wrote: Zo ook eens ene die gewoon even wilde oversteken, BoeM ! (niet dood maar wel veel lichamelijke schade..)
|
Vorig jaar wel één, hardstikke dood.
|
|
|
|
Nou vraag je een beetje teveel van het goede. Daar zijn die spiegels niet voor; wel voor lipstick, neus peuteren en je dasje recht zetten.
|
Nu vergeet je de belangrijkste: het uittrekken van die ene baardhaar op die 'tahi lalat'. en een minder belangrijke; het uitpeuteren van achtergebleven bakso.
|
Ho Lee Fuk
|
|
|
|
Op 21-12-2011 10:55 schreef Yogya-Bali: [quote verwijderd] Vorig jaar wel één, hardstikke dood.
|
een bekende van mij? Of gewoon een passerende voetganger.
|
|
|
|
|
Geen bekende, toerist.
|
|
|
|
Zat toevallig net te denken dat ik in NL gemiddeld 1x per maand mijn claxon gebruik. Hier in Yogya wellicht 100x op een dag. Dat is dus enkele duizenden malen per maand i.p.v. 1x. Zal toch wel ergens mee te maken hebben. Vanwege 1000x groeten (zoveel mensen ken ik hier toch niet??) of vanwege wijze van gebruik van de weg door de gemiddelde bewoner?
|
Yogya-Bali daar staat vanaf 1 januari een boete op in Nederland.
Hoe krijg je het volk in het gareel
Boetes omhoog: onnodig toeteren gaat 350 euro kosten
Subject: Fw: Nieuwe prijslijst 2012 van het Centraal Justitieel Incassobureau.
De nieuwe prijslijst 2012 van het Centraal justitieel Incassobureau
De nieuwe prijslijst is weer vastgesteld. ook bij de overheid is extra geld welkom dus kijk uit,
u bent gewaarschuwd.
________________________________________
1. geen geldig APK keuringsbewijs € 110
2. rijbewijs is verlopen € 110
3. het rijbewijs niet kunnen tonen € 150
4. het kentekenbewijs of APK keuringsbewijs niet kunnen tonen € 55
5. rijden zonder rijbewijs € 260
6. rijden zonder APK keuringsbewijs € 110
7. rijden terwijl het rijbewijs is ingenomen € 450
8. rijden terwijl het keuringsbewijs is ingenomen na deugdelijk herstel € 100
9. onverzekerd rijden € 650
10. kentekenbewijs met foutieve gegevens € 220
11. ondeugdelijke kentekenplaten € 240
Verkeersgedrag
Overtreding Boete
1. inhalen waar verboden - bord F1 € 250
2. overschrijding doorgetrokken streep € 275
3. niet rechtshouden op de weg € 185
4. door rood bij een verkeerslicht rijden € 230
5. inhalen vlak voor of op een zebrapad € 325
6. rechts inhalen € 275
7. parkeren op een invalidenparkeerplaats € 200
8. op de vluchtstrook stilstaan € 200
9. over de vluchtstrook rijden € 320
10. geen gebruik maken van autogordels € 150
11. ondeugdelijke verlichting € 90
12. handheld bellen € 350
Snelheidsovertredingen op de weg met de auto
Categorie 1. motorvoertuigen, bromfietsen, invalidenvoertuigen met motor, brommobielen, landbouwtrekkers en motorvoertuigen met beperkte snelheid.
Categorie 2. vrachtauto's, autobussen en motorvoertuigen met aanhangwagen.
Binnen de bebouwde kom
Categorie 1 2
overschrijding tot en met 4 km/h € 19 € 31
overschrijding met 5 km/h € 24 € 37
overschrijding met 6 km/h € 27 € 42
overschrijding met 7 km/h € 32 € 49
overschrijding met 8 km/h € 36 € 55
overschrijding met 9 km/h € 40 € 61
overschrijding met 10 km/h € 46 € 68
overschrijding met 11 km/h € 51 € 75
overschrijding met 12 km/h € 57 € 84
overschrijding met 13 km/h € 63 € 91
overschrijding met 14 km/h € 69 € 99
overschrijding met 15 km/h € 75 € 108
overschrijding met 16 km/h € 82 € 116
overschrijding met 17 km/h € 90 € 126
overschrijding met 18 km/h € 97 € 134
overschrijding met 19 km/h € 104 € 144
overschrijding met 20 km/h € 111 € 153
overschrijding met 21 km/h € 120 € 164
overschrijding met 22 km/h € 128 € 175
overschrijding met 23 km/h € 136 € 184
overschrijding met 24 km/h € 145 € 196
overschrijding met 25 km/h € 154 € 207
overschrijding met 26 km/h € 164 € 219
overschrijding met 27 km/h € 174 € 231
overschrijding met 28 km/h € 183 € 243
overschrijding met 29 km/h € 193 € 255
overschrijding met 30 km/h € 204 € 268
overschrijding van 31 km/h en meer Het boetebedrag wordt vastgesteld op basis van een individuele beslissing van het Openbaar Ministerie.
Buiten de bebouwde kom op (auto)wegen
Categorie 1 2
overschrijding tot en met 4 km/h € 16 € 25
overschrijding met 5 km/h € 21 € 30
overschrijding met 6 km/h € 25 € 34
overschrijding met 7 km/h € 28 € 40
overschrijding met 8 km/h € 33 € 46
overschrijding met 9 km/h € 38 € 51
overschrijding met 10 km/h € 43 € 58
overschrijding met 11 km/h € 48 € 64
overschrijding met 12 km/h € 54 € 72
overschrijding met 13 km/h € 60 € 78
overschrijding met 14 km/h € 64 € 85
overschrijding met 15 km/h € 72 € 93
overschrijding met 16 km/h € 78 € 100
overschrijding met 17 km/h € 84 € 109
overschrijding met 18 km/h € 91 € 117
overschrijding met 19 km/h € 98 € 126
overschrijding met 20 km/h € 105 € 134
overschrijding met 21 km/h € 112 € 144
overschrijding met 22 km/h € 121
|
|
Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen
|
|
|
|
Boetes omhoog: onnodig toeteren gaat 350 euro kosten
|
Zieleffe, het gaat hier om NOODZAKELIJK claxoneren. En je weet zelf wel dat het hier heeeeeel eeeeerg noodzakelijk is omdat gewoon niemand (95%) zijn zij- en achteruitkijkspiegels gebruikt waarvoor ze zijn bestemd. Dus de hele dag toeteren geblazen wil je niet minimaal 20 brommers van hun sokken rijden en tegen minimaal 5 telefonerende mobilisten opbotsen.
|
|
|
|
Op 21-12-2011 11:47 schreef Yogya-Bali: Geen bekende, toerist.
|
Oke. Thanks.
|
|
|
|
|
On 21-12-2011 09:17 Malam wrote: [quote removed]
De pest is dat er geen rustige dorpen zijn, ga je de bergen in dan blijft het hoe rustig het ook is oppassen geblazen want door de rust denken ze alleen op de weg te zijn en zitten in een onoverzichtelijke bocht net zo gemakkelijk aan de verkeerde kant van de weg om een kuil te ontwijken.
Ik heb in al die jaren relatief weinig ongelukken met auto's gezien en dan meestal ook nog alleen maar blikschade, dat mede door de lage snelheden.
Vergelijking verkeer Ned. en Indonesië gaat scheef, hier heb je je te houden aan de regels en dat gebeurd dan ook wel, maar door hoge snelheden is het bij een aanrijding dan ook wel gelijk een volle bingo.
Daarbij komt dat mensen in het verkeer in Nederland buiten gewoon agressief zijn.
In Indonesië is er één regel en die is dat er dus geen regel is.
Met de auto uit een zijstraat komen en zonder te kijken de weg opvliegen, dat wordt door ons al gek en asociaal gezien, maar door de Indonesiër als normaal ervaren, ze stoppen gewoon en zonder middelvinger.
Bij passeren gewoon ondanks het tegemoetkomend verkeer op de verkeerde weghelft blijven zitten, te zot voor woorden, maar het wordt hier geaccepteerd zonder middelvinger, deelnemers aan het verkeer in Indonesië zijn zeker niet agressief.
Het grootste gevaar op de weg zijn de motoren, allereerst omdat een motorrijder erg kwetsbaar is.
Ik heb mijn halve leven motor gereden, in Nederland wordt veel aandacht besteed aan het feit dat je kwetsbaar bent, ook de bijzondere verrichtingen moeten perfect worden uitgevoerd bij het examen o.a. een noodstop maken, gebruikmakend van je voorrem 70 procent en achterrem 30 procent.
In Indonesië gebruikt men nauwelijks de voorrem, vandaar dat ik al hele volkstammen op hun plaat heb zien gaan.
Motorrijden heb je of heb je niet, iemand kan een wereldchauffeur zijn in de auto, maar totaal niet geschikt om motor te rijden, die zien in Nederland dan ook geen kans hun motor rijbewijs te halen.
In Indonesië stapt iedereen dus op de motor, die pokke dingen zijn gewoon raketten, een Mio 113 cc haalt op zijn sloffen 80 km p/u.
Moeders met kind 5 jaar zonder helm staande tussen stuur en buddysit en een jong van 11 achterop vanzelf sprekend ook zonder helm, rijdt vrolijk met een km of 50 door het verkeer, tja gaat moeders onderuit dan heb je een volle bingo.
Kinderen van nauwelijks 12 jaar op een motor, die ouders zijn gestoord.
Het gedrag van motorgebruikers op de weg maakt het verkeer in Indonesië levensgevaarlijk.
Velen die totaal niet in de wieg zijn gelegd om motor te rijden.
Geen aandacht voor andere weggebruikers.(belangrijkste factor)
Geen idee hebben hoe kwetsbaar ze zijn.
En helemaal geen idee hoe ze met zo'n ding om moeten gaan.
Op het moment, dat je moet remmen, voorrem gebruiken, de motor duikt naar voren en de voorband krijgt door de druk op de weg enorm veel grip, achterrem slechts minimaal gebruiken, immers de druk zit bij remmen op het voorwiel en niet op het achterwiel dus zal het achterwiel snel blokkeren, met als gevolg dat je onderuit gaat.
Dat is het allereerste wat je in Nederland leert en dat wordt erin gestampt, vertel het de gemiddelde motorrijder maar in Indonesië, ze kijken je aan met een blik van daar heb je weer zo'n bule die het beter weet.
Exameneis in Ned. Snelheid 50 km p/u, noodstop binnen 10 meter tot stilstand komen, ook op een nat wegdek, ben je tot stilstand gekomen moet er ook teruggeschakeld zijn naar de 1e versnelling, spiegels kijken wat er achter je gebeurd immers de auto achter je kan het te laat in de gaten hebben dus dan kan je gelijk weer als een raket optrekken als daar de ruimte voor is.
Op zeker dat op deze één van de belangrijkste onderdelen van het motor rijden, 95 procent van de Indonesische motor rijders niet slaagt, vandaar dat er per dage hele volkstammen op de straat liggen te zwemmen met alle gevolgen vandien.
Ben niet zon motor rijder maar met een snelheid van zon 50 en je moet remmen ik neem aan niet vol in de voor rem wel? pompend remmen ?
Vraag je niet om me van alles uit te leggen maar dat stukje wat je schrijft over remmen
vind ik intresant
Ik rij wel eens op een honda automatic
|
|
Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest
|
|
|
|
Omdat het verkeer zo een beetje de grootste ergenis is in Indonesie voor mij (en de religieuze mafia) komt het natuurlijk regelmatig ter sprake onder het genot van een sapje.
.
Het heeft in mijn ogen alles te maken met het feit dat niemand verantwoordelijkheid draagt/voelt voor zichzelf en laat staan een ander.
.
Duizenden rijdende kerstbomen met blauwe flikkerlampjes en witte achterlichten en nog veel vaker geen of verwarrende verlichting. Wel eens een Becak gezien met verlichting? Ik een en dat was net een kerstboom. Ik ben gestopt en heb hem gefeliciteerd en omarmd. Heb je wel eens een Indonesische bek open zien vallen. Werk zat voor de tandarts.
.
Er wordt vaak geopperd dat je het de Indonesische bewoner het niet kwalijk kan nemen want ze hebben nooit les gehad en theorie geleerd.
.
En DAT neem ik ze nu juist wel kwalijk , want het begint bij jezelf, en daar is geen excuus voor.
|
Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.
|
|
|
|
Hier het zelfde laatst zag ik een motor met om de nummerborden heen soort kerst lampjes
rood voorlicht !
Achter wit en dan onderlangs de motor knipperende neon verlichting !
Ben van verbazing gestopt en gekeken
Maar gebeurt er vervolgens !!
nu rijd dat halve dorp zo (blijft en stelletje apen dan sorry hoor)
En dan nog effe 40 % rijd op zeker zonder helm spiegels etc
rijd ik een keer naar cisarua word ik aan gehouden voor mijn nummerplaat want dat hing op een of andere manier nog maar aan een schroefje en dat was gevaarlijk als dat los raakt zij meneer de agent
Het afval van eten en flesjes vlikkeren ze alrijdend uit de auto alhier !
Vaak rijke snobs uit Jakarta
Na hem in maleis duidelijk te maken dat ik flipte zij hij ja ja ok maar wel effe laten vast zetten (had verwacht een domme tourist effe de dompet te legen !)
en broem met hoge snelheid achter een nieuwe bmw aan kenteken (b) is jakarta
Want daar is het geld
|
Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest
|
|
|
|
en broem met hoge snelheid achter een nieuwe bmw aan kenteken (b) is jakarta
Want daar is het geld
|
Die 'B' op 't nummerbord schijnt van Batavia te komen. Is me verteld. Waar de 'D' van Bandoeng vandaan komt weet ik niet.
Y.
|
|
|
|
Waar AB = Yogya dan voor staat
|
|
|
|
|
AB = asal bapak (senang).
|
|
|
|
Sieb, ik kreeg een aan jou gestuurde email terug met Failure. Heb je een nieuw emailadres? Stuur me ff n mailtje.
(sorry Jeroen, even off-topic)
|
|
|
|
nu we er toch over beginnen f bogor
|
Het zijn zwaarwegende woorden die verder strekken ... Wanneer macht haar geloofwaardigheid verliest
|
|
|
|
DK = Bali
|
|
|
|
Ja dit is nog een overblijfsel van het nederlands-indisch systeem.
|
Shalom
|
|
|
|
Links rijden uit de Engelse periode.
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
Are you sure SA? Niet vanwege antipode-gedrag?
|
|
|
|
Mungkin ada baiknya kita ketahui bahwa sistem lalu-lintas kita yaitu left-hand traffic diadopsi dari Inggris pada waktu negeri kita diperintah oleh Raffles (1811-1816)
Voor de zekerheid kan men opzoeken in History of Java ( Gramedia).Edisi R.I
ketidak disiplinan pengendara adalah karena mereka tidak sadar berlalu lintas dan tidak tegasnya Petugas lalulintas,Pengendara yang berHP ria,mengobrol sambil mengendarai sepeda motor,Pengemudi angkot,metromini,bus patas,mengetem dan berhenti tidak pada tempatnya adalah pemandangan keseharian saya dalam perjalanan ketempat bekerja ,mereka sebenarnya mengerti peraturan tetapi tidak sadar dalam berlalulintas.
Jadi harus disadarkan , je moet gaan opvoeden, mentaliteitsverandering .
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
Ben niet zon motor rijder maar met een snelheid van zon 50 en je moet remmen ik neem aan niet vol in de voor rem wel? pompend remmen ?
Vraag je niet om me van alles uit te leggen maar dat stukje wat je schrijft over remmen
vind ik intresant
Ik rij wel eens op een honda automatic
Als je logisch nadenkt dan is het begrijpelijk Harlys.
Je weet ongetwijfeld dat de achterrem veel minder effect heeft als de voorrem.
Om toch op tijd stil te staan zal je dan je achterrem snel te hard in trappen/knijpen met als gevolg dat je achterwiel blokkeert en je op je plaat gaat (wegslippen)
Gebruik je je voorrem lichtjes dan voel je de motor naar voren duiken, gewicht motor en berijder komen volledig op het voorwiel terecht.
De druk op de enkele vierkante centimeters voorband die de straat raken is enorm.
Na licht remmen duikt de motor naar voren, de druk is er en je kan dan gewoon stevig door remmen ook op een natte straat. hoe harder je remt hoe groter de druk van de band op de straat hoe minder de kans om te blokkeren.
Integenstelling tot het achterwiel, door dat de motor naar voren duikt is de druk op het achterwiel minimaal, vandaar lichtjes bij remmen met de achterrem om blokkeren te voorkomen.
Verhouding in remmen met voor en achter rem 70 % voor 30 % achter, het is een kwestie van doseren, zeker niet pompend remmen, gewoon door blijven remmen zodat je een constante druk van de band op de straat hebt.
Dat is de veiligste en snelste manier om met een motor te remmen zonder dat je slipt.
Maak er een gewoonte van tijdens een noodstop ook gelijk terug te schakelen naar de eerste versnelling.(Automaat is dus gemakkelijker)
Sta je na een noodstop stil, ogenblikkelijk in je spiegels kijken wat er achter je gebeurd, als de idioot achter je niet in de gaten heeft dat je een noodstop maakt en je hebt voor je ruimte dan kan je met een automaat of in de eerste versnelling nog trachten op te trekken voor dat zo'n neuspulkende idioot over je heen rijdt.
Succes.
|
|
|
|
On 22-12-2011 08:03 Surya Atmadja wrote: Jadi harus disadarkan , je moet gaan opvoeden, mentaliteitsverandering .
|
Een harde noot te kraken....
|
|
|
|
Op 21-12-2011 18:05 schreef Yogya-Bali: Sieb, ik kreeg een aan jou gestuurde email terug met Failure. Heb je een nieuw emailadres? Stuur me ff n mailtje.
(sorry Jeroen, even off-topic)
|
Via facebook gemaild
( = data verkeer richting Java toch, haha geintje, on-topic weer )
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|