Indonesiische politie scheert haar van punkers

Subforum In het nieuws 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > In het nieuws > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Op 17-12-2011 02:43 schreef Malam:
Dit verhaal uit het Algemeen Dagblad van vandaag sluit aardig aan bij die schapenscheerders op Aceh.
Gekker kan het niet worden Emoticon: Angry

Een niet nader genoemde moslimgeestelijke heeft een merkwaardig verbod uitgevaardigd. Hij is van oordeel dat moslimas geen komkommers, bananen of wortels mogen aanraken omdat deze voedingswaren te veel op het mannelijke geslachtsdeel lijken. Dat meldt de website Bikya Masr.

Indien moslimvrouwen deze groenten of fruit willen consumeren dan moeten die eerst in stukjes worden gesneden. Dit moet bij voorkeur gebeuren door hun echtgenoot of vader, aldus de hooggeplaatste geestelijke.

Deze regel veroorzaakt grote controverse bij de moslims en is voorwerp van spot op talrijke fora. De krant Times of India vindt deze beschikking een aanfluiting voor liberaal denkende gelovigen. Uit reacties van moslims in The International Business Times blijkt grote woede over wat een onredelijke maatregel genoemd wordt.

Wat gaat de volgende stap van deze geloofsidioot worden?
Het verbod voor mannen om pruimen en donuts te eten misschien? Emoticon: Laugh out loud

die geestelijke moet wel een heel kleine hebben en bang dat zijn vrouw naar de markt gaat (begrijpelijk voor de man)
Maar moeten daar alle vrouwen dan onder lijden? Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yummie!

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Mag ik het dan geestelijke verkrachting noemen?

Geestelijk verkrachting het is nog erger gebeurd door de Nederlandse katholieke kerk als je het rapport van Deetman bekijk.
Er zijn hier in Den Bosch ook weer eens de klok aan het terug draaien.
Bisschop en hulp bisschoppen zijn net draaideurcriminelen doordrammers ze komen weer met hun celibaat en strenger religie regels...... Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool

Volgens mij zijn ze jaloers op die moslims die wel hun mensen kunnen drillen...... Emoticon: Cry

Ook via vaste en GSM telefoons benaderen ze de mensen.
Kan hier op niet beter politierechercheurs op worden gezet
Nou dat is maar de vraag als de overheid dit kon oplossen.
Nu is door het rapport van Deetman meer openheid gekregen als het door een overheid instantie zouden onderzoeken.
Men had dan dit het dekmantel der liefde het onder een tapijt helpen schuiven.
Nu word er advies gegeven en zo de waarschuwing voor hen die het aangaat kunnen concluderen dat het, die het aan gaat met elkaar zal moeten komen, om genoegdoening te verkrijgen.
Dat betekend dat de kerk zich zal moeten ontdoen van het mysterie en openlijk zijn schande zal moeten uitspreken.
En niet door Boda, het gaan bagatelliseren, dat het overal het voor komt.

Maar ook nu weer de waarschuwing, aan die bisschoppen die de klok weer terug willen zetten door zich de gevoelens van de priesters, over bepaalde principes op na te houden, celibaat en nog andere gevoelens, wat laatst hier ook over gediscussieerd is geweest, toch de risico neemt, potentieel weer misbruik te kunnen gaan maken, door lieden die dit naar zich toe zullen trekken, die zich weer schuldig kunnen maken, hun gevoelens boven de recht van anderen de kop op steken.
Een heel verantwoordelijkheid van Bisschoppen en hulp bisschoppen, namen zullen we weg laten.
Maar wie de schoen past trekt men het aan.
Lees dit en huiver http://www.bisdomdenbosch.nl/d(...)class=item&item=2477

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ben het wel met die geestelijke eens.
Als die idioot ook al die besneden peentjes van die egoistische grafbakken in stukjes laat hakken.
Kan hij het woord "liefde bedrijven"in het Islamitische woordenboek laten verdwijnen voor sjoelen.
Vagina wordt dan sjoelbak.
Vanzelfsprekend heeft dat stuk ongeluk 3 sjoelbakken (dood schieten die vent)

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik kom net van de Lidell en er zat een moslim jongen achter de kassa.
Dus pech gehad geen vrouw met hoofddoek die lopen daar ook genoeg.
Ik zei tegen hem "Malam uit Rotje knor woonachtig in moslim land maakte ons wijs dat je geen pruimen en donuts meer mag hebben van de sharia.
Hij keek mij aan of hij het in Keulen hoorde donderen......
Ha ha het blijft een mooie grap.............. Emoticon: Shiny Emoticon: Wink Emoticon: Party!

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Hoe krijg je alle moslims in 1 hoekje ? Door ze lastig te vallen met uitspraken van een of andere Imam in een zandbak. Over kleinburgelijk gesproken.
Emoticon: Smile .

"Bhinneka Tunggal Ika"

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-12-2011 14:04 Macan Belanda wrote:
Hoe krijg je alle moslims in 1 hoekje ? Door ze lastig te vallen met uitspraken van een of andere Imam in een zandbak. Over kleinburgelijk gesproken.

Zowel die iman als deze baas niet serieus nemen. Het zijn incidenten.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-12-2011 14:04 Macan Belanda wrote:

Misschien, heel misschien is dit een vrij domme uitspraak beste brave borst.
Ik nodig je uit een weekje hier te komen in het extreme Sundanese en aan te horen wat de heren Imams hier uitkramen.
Niet ťťn maar allemaal, want het begint er hier op te lijken, dat er meer moskeeŽn om me heen staan als woningen..
Onthoudt je van commentaar als je niet bekend bent met de werkelijkheid brave borst.
Die maffe idioot is niet de enige met dit soort ideeŽn, kom hier luister en huiver.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 17-12-2011 15:41 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Misschien, heel misschien is dit een vrij domme uitspraak beste brave borst.
Ik nodig je uit een weekje hier te komen in het extreme Sundanese en aan te horen wat de heren Imams hier uitkramen.
Niet ťťn maar allemaal, want het begint er hier op te lijken, dat er meer moskeeŽn om me heen staan als woningen..
Onthoudt je van commentaar als je niet bekend bent met de werkelijkheid brave borst.
Die maffe idioot is niet de enige met dit soort ideeŽn, kom hier luister en huiver.

Ik wil best een keer bij je komen kijken. Ga je dan ook een keer met mij mee naar de meer gematigde moslims die ik ken, mag je kiezen tussen Nederland en Surabaya.
Dan gaan we daar samen vragen of zij zich aangesproken voelen door wat een of andere Imam in de zandbak vertelt over o.a. bananen.

Lees je wel wat ik net zeg ? Zieleffe vertelt over een kassiere confronteren met wat een Imam in een zandbak roept. Dat is hetzelfde als Zieleffe voor pedo uitmaken omdat hij in een land woont waar 10-20.000 kinderen zijn misbruikt voor preisters.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-12-2011 15:16 sapolidi wrote:

[quote removed]

Click to see original image

Misschien in Nederland een incident, hier dus zeker niet Sapo.
Ik kom hier inmiddels meer dan 15 jaar, waarvan de laatste 4 jaar wel haast aan ťťn gesloten hier in het Sundanese, pure haat komt er uit de speakers hier.
Als deze trend zich voortzet dan weet ik nu al dat ik over enkele jaren hier niet meer veilig zal zijn.
Naar alle waarschijnlijkheid zal ik wel weer heel negatief zijn, maar ik WOON hier en ik HOOR dagelijks wat de mannen met baarden hier uitkramen.
Niet ……N uur per dag maar de HELE dag door.
Begint om half vier in de ochtend met de oproep voor het ochtend gebed, daarna lossen ze elkaar af, met een beetje geluk is het 4 uur per dag stil, voor de rest krijgt ťťn van de imams van de 6 moskeeŽn om me heen ergens wel weer een brainwave voor een haatpreek.
Ik stoor me er niet meer aan, het gaat aan mij voorbij.

Gelukkig gaat het ook bij vele moslims hier het ene oor in en het andere oor uit.
Gelijk een hond die elke dag een teringschop krijgt, het beest raakt er aan gewend, nog erger als de baas thuis komt gaat ie zitten wachten tot ie een schop krijgt, kwestie van gewenning.
Maak me alleen zorgen over de werkeloze jeugd hier, die opgehitst worden door die omhoog gevallen imams.
Helaas kan in IndonesiŽ nog steeds iedere idioot die een beetje Koran kan lezen imam worden, kwalijke zaak.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 17-12-2011 15:50 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Ik wil best een keer bij je komen kijken. Ga je dan ook een keer met mij mee naar de meer gematigde moslims die ik ken, mag je kiezen tussen Nederland en Surabaya.
Dan gaan we daar samen vragen of zij zich aangesproken voelen door wat een of andere Imam in de zandbak vertelt over o.a. bananen.

Lees je wel wat ik net zeg ? Zieleffe vertelt over een kassiere confronteren met wat een Imam in een zandbak roept. Dat is hetzelfde als Zieleffe voor pedo uitmaken omdat hij in een land woont waar 10-20.000 kinderen zijn misbruikt voor preisters.

Ik lees heel goed wat je zegt Macam, maar lees je ook goed wat ik schrijf???????
Sunda is niet zomaar een gebiedje, ik zou natuurlijk op kunnen zoeken hoe groot Sunda is, heb ik effe geen zin in.
Maar wel een enorm groot gebied waar de Islam , vrij extreem is.
Ik zuig dus niets uit mijn duim, ik weet ook wel dat er hele grote gebieden zijn waar er wat gemakkelijker met het geloof wordt omgegaan, heb ruim anderhalf jaar op Batam gezeten, ook Bogor en Bandung zijn wat dat aangaat stukken vrijer.
Doe geen stap buiten de grote steden in Sunda, want dan wordt je er ogenblikkelijk mee geconfronteerd.
Surabaya?????? Havenstad brave borst, je vind er meer hoeren als in het huidige Rotterdam, totaal geen vergelijk mogelijk met het platteland.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Sunda , inclusief Banten en Cirebon is qua groote ongeveer 1/3 van Java .
Zonder te googlen(wikipedia) kan ik ongeveer zeggen zo groot als Nederland (?).
De Moslim , vooral de fundi's zijn alleen te vinden in Bogor e.o ( dus ook Sukabumi) , in Tanggerang ( vind ik vreemd) en in Tasikmalaya ( is nog meer "geloviger dan kabupaten Bogor/ kabupaten Sukabumi) .
Niet verwonderlijk omdat S.M Kartosoewirjo , de oprichter van Darul Islam , met zijn D.I. T.I.I leger ( Tentara Islam Indonesia) had West Java ( omgeving Garut/Tasikmalaya ) als zijn operationeel gebied.
Tot laat in de jaren 50-begin 60 ging OmeSid met zijn ouders reizen in een zwaar bewaakte trein vanaf Bandung t/m Tasikmalaya. Als we naar oma gingen in TSM.
Met een stuk kleine kanon voor en achter .
Lijkt wel de Last train from Katanga .
De meeste gezochte buitenlandse teroristen hadden hun netwerk ook in West Java .

Begin jaren 60 was de D.I ( gerombolan) bijna heer en meester in de buiten gebieden tussen Bogor en Sukabumi.
Een aangetrouwde familielid (welke graad ?) , een gerespecteerde en bekende K.H( Kiai Haji) werd zelf in zijn eigen huis/ voordeur in Cigombong dichtbij LIDO doodgeschoten door de gerombolan.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bedankt voor de aanvullende informatie Om Surya.
Persoonlijk heb ik er op enkele incidenten na weinig problemen mee.
Het geblťr de hele dag hoor ik niet meer, ook dat is een kwestie van wennen.
Maar soms als het heel agressief is luister ik wel eens, dan maak ik mij zorgen.
Te veel werkeloosheid en jonge mensen die samen scholen bij de moskee.
Immers clubhuizen hangplekken zoals in Nederland kent men hier niet, de moskee is een plek bij uitstek voor die jonge mensen.
Met een verkeerde imam dus een broeinest van extremisme en het wordt met het jaar erger.
Het wordt echt tijd dat de tolweg Ciawi Sukabumi er komt, dan wordt dit gebied ontsloten en dan komt er werkgelegenheid, dat zal veel oplossen.
Helaas gaat dat nog enkele jaren duren.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 17-12-2011 16:45 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Ik lees heel goed wat je zegt Macam, maar lees je ook goed wat ik schrijf???????
Sunda is niet zomaar een gebiedje, ik zou natuurlijk op kunnen zoeken hoe groot Sunda is, heb ik effe geen zin in.
Maar wel een enorm groot gebied waar de Islam , vrij extreem is.
Ik zuig dus niets uit mijn duim, ik weet ook wel dat er hele grote gebieden zijn waar er wat gemakkelijker met het geloof wordt omgegaan, heb ruim anderhalf jaar op Batam gezeten, ook Bogor en Bandung zijn wat dat aangaat stukken vrijer.
Doe geen stap buiten de grote steden in Sunda, want dan wordt je er ogenblikkelijk mee geconfronteerd.
Surabaya?????? Havenstad brave borst, je vind er meer hoeren als in het huidige Rotterdam, totaal geen vergelijk mogelijk met het platteland.

Malam, als je een kassiŤre in Nederland gaat confronteren met een uitspraak van een of andere Imam ergens in het Midden-Oosten, dan raakt dat kant noch wal. Ik heb het niet over die hoek waar jij zit, ik heb het erover dat als je een moslim hier vertelt hoe een moslim elders denkt of praat, het nergens toe leidt ...

Als jij in Sukabumi door een moslim wordt geconfronteert met het feit dat je pedo bent omdat je uit Nederland komt, dan vraag je je toch ook af of zijn hersens naar zijn reet gezakt zijn ? Nou, zo denk ik over de uitspraak van Zieleffe. Er is niet zoiets als 1 mosilm, of 1 soort Westerling. Dat sommigen zo denken is triest, als we daar zelf in meegaan zijn we zelf net zo triest. DŠŠr heb ik het over.

Ik weet van jouw verhalen hoe het in Sukabumi zit en vraag me werkelijk af waarom je nog in dat oord rondhangt, maar daar gaat het nu niet over. Ik weet verdomde goed wat voor extremisten rondlopen en niet alleen in IndonesiŽ, maar dat heeft niks te maken met de kassiŤre bij de Lidl. Want als pure en oprechte moslim zou die volgens extremisten helemaal niet in zo'n verderfelijke supermarkt mogen werken.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Macam je moet Ziel met een korrel zout nemen hahahaha, het is een manier van hem om uitdrukking te geven hoe hij over de dingen denkt Emoticon: Yes!
Ik weet zeker dat hij een cassiŽre bij lidl niet met dit soort uitspraken zal confronteren.
Je moet het zien als bij wijze van spreken Emoticon: Wink

Om even terug te komen waarom ik hier ben en nog niet te pleitvaart heb genomen?
Zoals ik al schreef, ik ben er aan gewend en weet niet beter meer, komt nog bij dat ik hier al zo lang kom dat minstens 300.000 van 500.000 inwoners me al vele malen hebben gezien, ik hoor al haast bij de inboedel hier Emoticon: Laugh out loud

Ik grijp ook terug op een schrijven van Om Surya die ik eerder deze dag ergens las.
Met wat komedie en aanpassing kom je een eind, ergens binnen komen met Assalamualaikum of na een gesprek met iemand die je uitnodigt zeggen Insya Allah daar heb ik geen moeite mee, maar maakt hier erg veel uit.
Ik heb het hier nog steeds naar mijn zin en red me hier wel, maaaaaaaaaaar neemt niet weg dat ik dingen zie, die echt niet meer in deze tijd thuis horen.
Schroom ook niet om dat kenbaar te maken, hier kan dat, in het dagelijks leven met Sundanezen moet je daar iets voorzichtiger mee omgaan Emoticon: Shut up!
Het zij zo.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Gad verdamme Macan Belanda wat ben jij een ziele poot zeg.
Een grap kan je niet waarderen.
Volgen mij ben je ook een van hen die terug valt naar de middeleeuwen en je met je poten in de zandbak gaan staan.
Ligt Ace ook al in een zandbak?????
Die jongen had er best plezier in, ik ben altijd met geintjes bezig, ze kennen mij daarom.
Gad verdamme wat een zielepoot ben je, kan er niets van maken met jou serieus gedoe.
er kan maar een plaatje voor je zijn en dat is deze

Op 17-12-2011 15:16 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

Ha ha sapolidi gewoon is dat niet en daar kan je makkelijk via de rechter aanspannen en je sleep er nog enkel euroooootjes er uit.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 17-12-2011 17:22 schreef Malam:
Macam je moet Ziel met een korrel zout nemen hahahaha, het is een manier van hem om uitdrukking te geven hoe hij over de dingen denkt Emoticon: Yes!
Ik weet zeker dat hij een cassiŽre bij lidl niet met dit soort uitspraken zal confronteren.
Je moet het zien als bij wijze van spreken Emoticon: Wink

Om even terug te komen waarom ik hier ben en nog niet te pleitvaart heb genomen?
Zoals ik al schreef, ik ben er aan gewend en weet niet beter meer, komt nog bij dat ik hier al zo lang kom dat minstens 300.000 van 500.000 inwoners me al vele malen hebben gezien, ik hoor al haast bij de inboedel hier Emoticon: Laugh out loud

Ik grijp ook terug op een schrijven van Om Surya die ik eerder deze dag ergens las.
Met wat komedie en aanpassing kom je een eind, ergens binnen komen met Assalamualaikum of na een gesprek met iemand die je uitnodigt zeggen Insya Allah daar heb ik geen moeite mee, maar maakt hier erg veel uit.
Ik heb het hier nog steeds naar mijn zin en red me hier wel, maaaaaaaaaaar neemt niet weg dat ik dingen zie, die echt niet meer in deze tijd thuis horen.
Schroom ook niet om dat kenbaar te maken, hier kan dat, in het dagelijks leven met Sundanezen moet je daar iets voorzichtiger mee omgaan Emoticon: Shut up!
Het zij zo.

Ja Malam, ik weet dat het heel makkelijk is om iets stoers te zeggen vanachter je computertje en dat hij het niet in het echt durft te zeggen. Het zou ook erg dom zijn.

En ik weet dat het niet overal even lekker loopt qua islam. Ik zou bijvoorbeeld niet snel in jouw buurt te vinden zijn, niet door jouw verhalen, maar ook door de verhalen van mijn aanstaande.

De reden waarom ik er op inhaakte was omdat het zo makkelijk is om te generaliseren. Er is niet 1 soort moslim en ik vind het onzin om een willekeurige moslim in een supermarkt aan te spreken op iets van een radicale zandbakbewoner. Ik zie generaliseren als de grootste oorzaak van alle ellende vandaar.

Als je nou even naar een leukere plek verhuist kom ik wel een keer een bakkie doen, neem ik rookworst en Jodenkoeken mee en kunnen we er hard om lachen.
Emoticon: Wink .

"Bhinneka Tunggal Ika"

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 17-12-2011 18:26 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Gad verdamme Macan Belanda wat ben jij een ziele poot zeg.
Een grap kan je niet waarderen.
Volgen mij ben je ook een van hen die terug valt naar de middeleeuwen en je met je poten in de zandbak gaan staan.
Ligt Ace ook al in een zandbak?????
Die jongen had er best plezier in, ik ben altijd met geintjes bezig, ze kennen mij daarom.
Gad verdamme wat een zielepoot ben je, kan er niets van maken met jou serieus gedoe.
er kan maar een plaatje voor je zijn en dat is deze

Klik om het oorspronkelijke plaatje te bekijken

[quote verwijderd]

Ha ha sapolidi gewoon is dat niet en daar kan je makkelijk via de rechter aanspannen en je sleep er nog enkel euroooootjes er uit.

Hahahaha, als ik dit zo lees zie ik een huilende kleuter voor me.

Met zandbak bedoel ik alle radicale (Arabische) invloeden die ook IndonesiŽ bereiken. Waarom jij Aceh erbij haalt weet ik niet, de uitspraak over komkommers en bananen komt vanuit Egypte ... dat bedoelde ik met zandbak. Ik zie gelukkig wťl het verschil tussen een gematigde moslim en een radicale puppet die zich van alles laat wijsmaken door een Imam.

Sorry dat wat genuanceerder ben dan jij Zieleffe, bovendien moet je je teennagels een keer knippen, je tenen zijn erg lang en je hebt het incasseringsvermogen van een minderjarige. Je legt linkjes tussen totaal verschillende dingen en je zult er echt aan moeten wennen dat als je dom lult op een forum, je kritiek kunt verwachten. Er zijn immers mensen die niet alleen zwart en wit kunnen denken.

Bedankt voor je plaatje, het zegt alles over jou en weinig over mij.

"Bhinneka Tunggal Ika"

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-12-2011 16:10 Malam wrote:

[quote removed]

Gelukkig gaat het ook bij vele moslims hier het ene oor in en het andere oor uit.

Hiermee geef je zelf al aan dat velen hem niet serieus nemen.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Nou nou, volgens mij is die grap van Zieleffe niet zo'n drama, hoor.
En ehh, ik denk dat hij het zeker wel gezegd heeft tegen die kassajongen.
Volgens mij kunnen Belgen heel hard lachen om Belgenmoppen, Joden over Jodenmoppen, Surinamers over Surinamermoppen etc. Dus ik denk dat een in Nederland wonende gemiddelde moslim deze grap echt wel kan waarderen. Ik denk niet dat Malam hem in Sukabumi moet maken. Ik heb er overigens wel om gelachen.
Maar volgens mij hoef je wat dit betreft geen van bovengenoemde bevolkingsgroepen in bescherming te nemen. (uiteraard zijn er grenzen)

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-12-2011 18:59 Macan Belanda wrote:

De reden waarom ik er op inhaakte was omdat het zo makkelijk is om te generaliseren. Er is niet 1 soort moslim en ik vind het onzin om een willekeurige moslim in een supermarkt aan te spreken op iets van een radicale zandbakbewoner. Ik zie generaliseren als de grootste oorzaak van alle ellende vandaar.
Emoticon: Wink .

Volgens de moderator Yerun wordt generalisatie in IndonesiŽ dagelijks toegepast om zichzelf kenbaar te maken. Niet meedoen is verliezen, dus tja.. Zo werkt het daar nu eenmaal, mensen daarop doorlopend bestrijden op het forum heeft dan ook geen zin vindt hij.
De logica van zijn redenering ontgaat me ook helemaal. Je gaat je van iets bedienen wat je eigenlijk verwerpt. Bovendien weet je bij een generalisatie dat het niet overeenkomt met de werkelijkheid en is de bewering dus al bij voorbaat zwaar aangedikt en niet waarheidsgetrouw..

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 17-12-2011 21:28 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Volgens de moderator Yerun wordt generalisatie in IndonesiŽ dagelijks toegepast om zichzelf kenbaar te maken. Niet meedoen is verliezen, dus tja.. Zo werkt het daar nu eenmaal, mensen daarop doorlopend bestrijden op het forum heeft dan ook geen zin vindt hij.
De logica van zijn redenering ontgaat me ook helemaal. Je gaat je van iets bedienen wat je eigenlijk verwerpt. Bovendien weet je bij een generalisatie dat het niet overeenkomt met de werkelijkheid en is de bewering dus al bij voorbaat zwaar aangedikt en niet waarheidsgetrouw..

Aha, nou ja op die manier geredeneerd zit ik er volledig naast. Ik noem zoiets hypocriet.

"Bhinneka Tunggal Ika"

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 17-12-2011 21:27 elsbeth wrote:
Nou nou, volgens mij is die grap van Zieleffe niet zo'n drama, hoor.
Dus ik denk dat een in Nederland wonende gemiddelde moslim deze grap echt wel kan waarderen.

Zijn we het over eens dat het niet meer dan een grap is. Hoort dus eigenlijk thuis in die moppentrommel topic.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 17-12-2011 22:31 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Zijn we het over eens dat het niet meer dan een grap is. Hoort dus eigenlijk thuis in die moppentrommel topic.

Je word op je wenken bediend, kijk maar in die moppentrommel ha ha...................... Emoticon: Shiny Emoticon: Yummie! Emoticon: Party!

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 17-12-2011 16:10 Malam wrote: Maak me alleen zorgen over de werkeloze jeugd hier, die opgehitst worden door die omhoog gevallen imams.

En in IndonesiŽ dan vooral de werkeloze jeugd met een goede opleiding maar zonder geld om een baan te kopen. Die zijn levensgevaarlijk.* Net als jonge Arabieren* die met succes Harvard of MIT hebben doorlopen en terugkomen in de zandbak om te horen te krijgen dat hun opleiding niets waard is omdat hun negentigjarige analfabete geitenneukende demente oudoom toch alle beslissingen neemt voor de stam.

*niet allemaal, natuurlijk. Er zijn er ook die erin berusten. De narigheid is dat de lui die er niet in berusten vaak uiterst fanatiek worden, en omdat ze goed opgeleid zijn, zijn ze veel gevaarlijker dan het `voetvolk.'

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 17-12-2011 21:28 sapolidi wrote:

[quote removed]

Volgens de moderator Yerun wordt generalisatie in Indonesi� dagelijks toegepast om zichzelf kenbaar te maken. Niet meedoen is verliezen, dus tja.. Zo werkt het daar nu eenmaal, mensen daarop doorlopend bestrijden op het forum heeft dan ook geen zin vindt hij.

wie zegt dat ik datgene (generaliseren) verwerp? Ik vind het tot op zekere hoogte een prima middel om te profileren. De West-Sunda staan bekend om hun materialisme, de Oost-Sunda (Indramayu,Cirebon) om het leveren van jonge meisjes aan Jakarta, inwoners van Gunung Kidul als goedkope maar redelijk harde werkers, Oost-Javaanse vrouwen als harde praters, Batak als 'hard' en onvermurwbaar, Molukkers als dreigers en preman, Papua als achtergesteld en achterlijk want lekker donker van huidskleur, dus dan moet je wel dom zijn.

Nee niet allemaal, maar iemand die nu tegen mij zegt 'dat klopt in zijn geheel niet', daarmee hoef ik geen discussie te voeren. het zijn bovendien niet MIJN vooroordelen en generalisaties, maar die van 'het volk' (o jee, doe ik het toch weer!) om me heen.

Ik zie hier verder ook totaal geen probleem in, dat hokjesdenken, generaliseren en vooroordelen? Met mate dan.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,807,252 pageviews Een website van indahnesia.com