Visum verlengen in Denpasar of Singaraja

Subforum Het visumgebeuren 
95 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Wij hebben een uitnodogingsbrief van iemand die zelf in het zuiden van Bali woont.
Na twee maanden verlengen we dit altijd in Denpasar, maar kunnen we dit ook doen in Singaraja?
We zijn voornamelijk in het noorden en moeten er altijd een paar dagen voor uittrekken om naar het zuiden te gaan.
Kon het hier niet terug vinden.

Diana

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De verlengingen na de 2e moet via de provincie-hoofdstad. Entahlah of jij zelf gaat of dat je iemand laat gaan die je paspoorten meeneemt, want de foto's en vingerafdrukken worden gemaakt/tevoorschijn getovert op het immigratiekantoor 'om de hoek'.

Ho Lee Fuk

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

ooh wacht, ik lees het verkeerd denk ik. De verlenging moet gedaan worden in het district/gebied waar de KTP van de uitnodigende partij is. Woont deze in het zuiden, dan moet je dus naar Denpasar wellicht.

Ho Lee Fuk

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor je snelle antwoord.
We gaan iemand in het noorden vragen voor een uitnodigingsbrief.
Begrijp uit alle postings hierover dat het in Singaraja sneller gaat dan in Denpasar.

Diana

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het gaat sowieso sneller voor jou omdat je niet in het zuiden hoeft te wachten op je paspoort. Dat is al een mooie winst bij een lokale sponsor toch?

Ho Lee Fuk

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

ja dat zeker.
Vind het ook raar, want in principe mag je je paspoort nooit afgeven.
Het begint al in Den Haag, heel vreemd toch eigenlijk?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Maam ik kan alleen maar vertellen hoe het hier gaat (Sukabumi Java)
Het verhaal van afgeven van paspoort laat maar zitten, doe je het niet, geen visum en/of ook geen verlenging.
Hier gaan we na 2 maanden naar het Immigratiekantoor geven de boel af (formulieren paspoort enz.) na 3 dagen ophalen, ook na 3 maanden hetzelfde verhaal.
De laatste twee keer indien je het half jaar vol wil maken dan moeten de formulieren naar Bandung, wij betalen 100.000 extra dan wordt het door het Immigratiekantoor hier geregeld.

maam Diaan
Gebruiker
spacer line

Dank u Malam,

als je het door een bureau laat doen, hoef je dan niet zelf 3 keer heen en terug?
En niet elke keer vinger afdrukken en iris scan laten maken EN met zwarte pen invullen niet te vergeten.
Anders mag je onverrichter zaken naar huis terugkeren en opnieuw invullen...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik moet zeggen dat het hier uiterst simpel is Maam Diaan.
Invullen doe ik met een drawing pen 0.2 (zwart)
Misschien niet correct, maar ik geef de betreffende immigratieambtenaar altijd 50.000 extra en neem een uit Nederland wat mee voor hem, gemak dient de mens en service mag wel betaald worden.
We hebben zijn telefoonnummer, bellen hem op dat we er aankomen, komen we binnen leveren we de boel gelijk zonder te wachten in.
Na een dag of drie bellen we op, als het spul naar Bandung moet na 5 dagen of het gereed is en zeggen we dat we eraan komen.
Zo gauw we binnen komen pakt ie de paspoorten en klaar is Kees (Malam in dit geval).
Vingerafdrukken en foto hoeft hier slechts ťťn keer per jaar, dat hebben we in de vorige periode gedaan dus daar hadden we deze periode geen last van.
Let op bij de tweede verlenging zit er een formulier extra bij en dan moet er ook een foto ingeleverd worden, dan krijgen we een document terug met onze foto die we als we het land uitgaan af moeten geven aan de Immigratie.
Het Immigratiekantoor zit hier 10 minuten vandaan, en we zijn nooit langer dan 10 minuten binnen.
Ik besef dat wij geluk hebben, dat we het zo kunnen regelen, zou ik daar elke keer uren moeten wachten en gezeik hebben dan zou ik het zeker door een tussenpersoon laten doen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

88,673,131 pageviews Een website van indahnesia.com