Wijn meenemen

Subforum Website & forum informatie 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Website & forum informatie > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
faass008
Gebruiker
spacer line

We gaan met 2 personen voor 3 maanden naar Bali en willen uit Nederland een kleine 10 ltr. van onze favoriete wijn meenemen. Heeft iemand op dit gebied ervaring met de douane bij binnenkomst op Bali?

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik weet niet welke wijn je wilt meenemen maar op Bali is wel het een en ander te koop. Douane? Tja, het is een gok. Ik heb ook wel eens met de gedachte gespeeld om (veel)m eer mee te nemen dan toegestaan maar heb het nooit gedaan. Je weet gewoon niet waar je in terecht komt. Grote kans dat het goed gaat, maar 10 liter, dus tussen de 10 en 15 flessen zijn natuurlijk goed zichtbaar op de band. Je kunt het ook niet anders meenemen dan in je ingecheckte bagage. Alleen dat al zal niet meevallen om het veilig verpakt over te krijgen. Als je het aangeeft kun je naar mijn idee net zo goed ter plaatse wijn kopen, afhankelijk van wat je wil hebben wel duur maar uiteindelijk welllicht goedkoper., Als je het niet aangeeft kun je geluk hebben of zo mogelijk nog verder van huis. Ik ken zelf het "probleem". Ik drink zelf ook liever een glas wijn dan het alternatief van een mix. Echter, mijn merk (en daarmee vele andere) zijn schrikbarend duur in Indonesie. De goedkoopste fles die ik gekocht heb was net onder de Rp 300.000. En daar koop je in Nederland meer dan 1 goede fles voor.

avatar: batu biru di pantai biru, Ende, Flores (mei 2007)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Er is een wettelijke limiet, van 1 liter sterk/alcohol per persoon als ik me niet vergis. Dus twee flessen als max om Indonesie binnen te komen. Er kunnen enkele dingen gebeuren, op volgorde van meest waarschijnlijk naar minder waarschijnlijk
- ze nemen het meerdere in en verkopen het door
- ze nemen het meerdere in en drinken het zelf op
- ze nemen de helft in na wat onderhandelen
- ze zien niets en je behoud alle flessen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

En nog een tip; stil zitten als je geschoren wordt, gewoon met de douane meepraten. Ergens tegenin gaan en je kunt wat langer blijven zitten en bent al je alcohol kwijt plus nog 'wat' geld omdat je de wet hebt overtreden en hiervoor flinke boetebedragen geint kunnen worden.

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Als je het niet aangeeft (m.a.w. probeert binnen te smokkelen) en gesnaaid wordt, ben je goed de klos. Wordt een hele dure grap en een langdurige afhandeling, mogelijk met een rechtzaak (??).

Als je het aangeeft en probeert netjes de officiele taxen en accijnzen op import van drank te betalen, dan ben je ook heel duur uit. Reken al gauw op iets van Rp. 150,000,- per fles van 0,7 liter.

Als je probeert een dealtje te maken met een douane-official ben je ook heel duur uit, maar misschien 10% goedkoper dan via de hele officiele weg.

Misschien beter om eens te informeren / te vragen of jullie favoriete wijn op Bali verkrijgbaar is en zo ja, tegen welke prijs. 10 flessen wijn is ook ca. 10 kilo en misschien heb je daar dan een betere bestemming voor ??

http://www.bayucottages.com in Amed - East Bali

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

Een kleine tip voor mensen die lange tijd in het land verblijven of er wonen: waarom niet je eigen wijn maken? In een land met zoveel soorten heerlijke goedkope vruchten en een warm klimaat lijkt me dit een fluitje van een cent. Tegenwoordig drink ik zelf in het geheel geen alcohol meer, maar vroeger heb ik heel wat liters zelf gebrouwen. Er zijn wel wat spulletjes voor nodig zoals een grote gistingsfles, (bv. een lege Aqua container) waterslot, (verkrijgbaar in Nederland in speciale winkels) hevelslangetje en goede gistsoorten. Er zijn vast sites op internet die hier dieper op ingaan en zo niet dan wil ik nog wel wat meer instructies hierover geven. Het kost je geen moer en je hebt je eigen ecologische wijn. In het begin is het wel wat geduld oefenen; na een gemiddelde gisting van een maand heb je al drinkbare wijn, maar langer laten liggen bevordert natuurlijk de smaak. Succes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,699,732 pageviews Een website van indahnesia.com