|
|
|
|
|
|
Wie heeft er goede danwel slechte ervaringen met Pay Pal in Indonesie?
Accepteren veel banken het systeem?
Het gaat vooral om kleine betalingen, welke met de bank of andere vormen te duur zijn.
Ook voor bestellen van boeken (internationaal) en andere dingen via het web.
Ik lees graag al jullie ervaringen met het systeem. Ik heb het vroeger in NL gebruikt, tevens E-gold. Ben er dus wel een beetje mee bekent.
Thanks.
Albert
|
|
|
|
|
|
|
|
|
MAD
|
|
|
|
|
Gebruiken hier in RI meerdere PP accounts, zowel gekoppeld aan Indonesische (BCA [IDR en US$], BNI en Mandiri) bank-rekeningen alswel aan een bank-rekening in NL (ING).
Hebben geen enkel probleem met het ontvangen danwel uitvoeren van hetzij grote danwel kleine betalingen.
|
|
|
|
|
|
|
Het gaat vooral om kleine betalingen, welke met de bank of andere vormen te duur zijn.
|
een overmaking van rekening naar rekening binnen Indonesie kost niets (rekening bij dezelfde bank) of maximaal iets van 5.000 rupiah (rekening van andere bank)... en daar kan Paypal NOOIT aan tippen.
|
Ook voor bestellen van boeken (internationaal) en andere dingen via het web.
|
Daar heb je Paypal niet per se voor nodig, maar het kan wel handig zijn, een gewone creditcard doet het ook prima.
|
|
|
|
|
|
Indonesiers kunnen een rekening openen, maar moeten daarvoor wel een creditcard hebben om te verifieren als ik me niet vergis.
|
|
|
|
|
|
|
Blijft natuurlijk wel dat het een duur systeem kan zijn. Op sommige transacties wordt een "handling fee" van 5,5% door PP berekend, en da's veel hoger dan bij een credit-card transactie.
Verder zijn de koersen die men hanteert bij het swappen tussen rekeningen abominabel slecht ( circa -5% t.o.v. de middenkoers) en ben je dus feitelijk gedwongen om voor iedere valuta die je gebruikt een apart PP account aan te maken en te koppelen aan een bank-rekening in die valuta om zo 1 op 1 te kunnen overmaken.
Ander bekend probleem bij PP is de trage afhandelingen van "disputen" die door afnemers gestart worden.
Maar, geen van het bovenstaande is beperkt tot PayPal Indonesie maar een "wereldwijd" probleem.
|
|
|
|
|
|
|
Ik gebruik Moneybookers overigens, wel een echte bank, waarbij je ook eenvoudig een CC kunt aanvragen (Indonesiers overigens niet, of nog niet). Iets meer zekerheid qua regelgeving.
|
|
|
|
|
|
 AEB; dat zijn inderdaad de 'wereldwijde' problemen van Paypal, van daar dat je beter met iets anders in zee kunt gaan denk ik dan, zeker als je beginner bent.
|
|
|
|
|
|
|
Ach, voor een particulier die af en toe iets koopt op het www maakt dat allemaal niet veel uit.
|
|
|
|
|
|
On 05-12-2011 14:21 Amed East Bali wrote: Ach, voor een particulier die af en toe iets koopt op het www maakt dat allemaal niet veel uit.
|
Dat is inderdaad wel waar.
|
|
|
|
|
|
On 05-12-2011 13:59 Yerun wrote: Ik gebruik Moneybookers overigens, wel een echte bank, waarbij je ook eenvoudig een CC kunt aanvragen (Indonesiers overigens niet, of nog niet). Iets meer zekerheid qua regelgeving.
|
Zo te zien kan men het van NL naar Ind sturen, doch als valuta zie ik Indian Rupee alleen? Dus geen IDR?
Doch men kan toch naar een bank laten over maken zie ik (banktransfer), is dat ook Mandiri? Omdat je spreek dat Moneybookers ook een bank is.
Want het zou een mooie uitkomst zijn om kleine bedragen over te maken heen en weer voor verjaardsagen van de kinderen.
Ik hoor het wel.
Thanks.
|
|
|
|
|
|
Enig idee hoe snel gaat zo'n overboeking van rekening naar rekening gaat en niet naar Visa.
|
|
|
|
|
|
|
Als ik vanuit Moneybookers geld van mijn Rabo rekening trek en dit op mjin BCA-rekening wil laten storten kost me dit respectievelijk 0 minuten (met iDEAL betalen naar Moneybookers vanuit NL bank) en 2 werkdagen (vanuit Moneybookers naar BCA. Kosten? 3.50 euro per transactie, alleen het uitgaande gedeelte, iDEAL transactie is gratis.
|
|
|
|
|
|
On 14-12-2011 11:38 Yerun wrote: Als ik vanuit Moneybookers geld van mijn Rabo rekening trek en dit op mjin BCA-rekening wil laten storten kost me dit respectievelijk 0 minuten (met iDEAL betalen naar Moneybookers vanuit NL bank) en 2 werkdagen (vanuit Moneybookers naar BCA. Kosten? 3.50 euro per transactie, alleen het uitgaande gedeelte, iDEAL transactie is gratis.
|
Heb jij dan een dollar of euro rekening want ik zie geen IDR op moneybookers?
|
|
|
|
|
|
|
ik heb daar een eurorekening. Rupiah's hebben ze niet inderdaad.
|
|
|
|
|
|
|
Wat is de rente op een spaarrekening of deposito in RI?
|
|
Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..
|
|
|
|
|
Ik vraag me ook af waar in indonesie bv voucers van clik to pay
of ander van dit soort betaal metodes beschikbaar zijn verkrijgbaar zijn in indonesia ??
|
Harly's Cafe in Bogor ( java ) Het enige Nederlandse Cafe in Indonesie vanaf 5 uur s'middags open (elke dag) voor een Hapje/Borrel of Buitenlandse maaltijd. Voor informatie kunt u mailen naar : roosjen hotmail.com Of kijk op http://harlys.pub-party.com
|
|
|
|
|
Geen moneybookers bij BCA in Jepara, wel money gram welke iets goedkoper is dan Western Union.
|
|
|
|
|
|
On 19-12-2011 13:39 Albert wrote: Geen moneybookers bij BCA in Jepara, wel money gram welke iets goedkoper is dan Western Union.
|
Moneybookers lijkt op Paypal, niet op MoneyGram en Western Union. Dat zijn escrow-services, Moneybookers is een Britse bank. Als je geld wil sturen naar iemand in Indonesie kun je het beste een postwissel gebruiken, ieder postkantoor dat online is kun je direct van versturen en ontvangen. Kosten 27.500 rupiah per betaling.
|
|
|
|
|
|
On 14-12-2011 18:42 bule gembel wrote: Wat is de rente op een spaarrekening of deposito in RI?
|
Afhankelijk van het soort rekening, de hoeveelheid geld en welke bank tussen de 0,0 en 6,5 procent of iets in die richting. Rupiah-deposito dan wel, EUR of USD zit net boven de nul. Je moet voor het openen minimaal een KITAS hebben overigens, zowel die bankrekening als een deposito.
|
|
|
|
|
|
On 17-12-2011 09:43 harlys wrote: Ik vraag me ook af waar in indonesie bv voucers van clik to pay
of ander van dit soort betaal metodes beschikbaar zijn verkrijgbaar zijn in indonesia ??
|
Click to pay? Nog niet eerder van gehoord, van welke bank is dat? Is dat een prepaid tegoed als Flazz (BCA) of iets in die richting? Heb wel een e-toll card. Weinig electronisch aan, want je moet toch gewoon in de file staan over het algemeen, als het al operationeel is en als de tolpoortjes al uitgerust zijn met apparatuur.
|
|
|
|
|
|
|
Van gehoord zal es op het internet kijken maar is meer voor games op het Internet
|
Harly's Cafe in Bogor ( java ) Het enige Nederlandse Cafe in Indonesie vanaf 5 uur s'middags open (elke dag) voor een Hapje/Borrel of Buitenlandse maaltijd. Voor informatie kunt u mailen naar : roosjen hotmail.com Of kijk op http://harlys.pub-party.com
|
|
|
|
 Yeroen
Enig idee hoe lang zo'n postwissel er over duurt? Naar polen duurt het zo'n 5 dagen, heb ik ergens gelezen.
Thanks.
Albert
|
|
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|