bedrijf gezocht ter overname

Subforum Gezocht & Aangeboden 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik durf rustig te stellen dat ze zeker innovatief zijn Accid. Wellicht niet internationaal georienteerd. Deels heeft dat te maken met de enorme thuis markt. Ik zeg in het geheel niet dat ik aan hem twijfel, waarom zou ik ook. Ik moedig hem aan de stoute schoenen dan ook aan te trekken. Wat ik opvallend vond is de suggestie naar sieb en sa. Dat is geen innovatie. Nog een zinnige bijdrage. Alleen al om de kosten die sa noemde. En de deli franche? Net als in singapore verdwijnen ze 1 voor 1. Die trend is al langer gaande. Waarom dan een vergelijking trekken naar een formule die niet werkt? Dat is op zijn zachtst gezegd onhandig. Tot zo ver de inhoud. Het is mooi dat hij je aanspreekt. Wellicht een fundering voor toekomstige samenwerking, wie weet. Ik begrijp heel goed wat er gebeurd. Ik lees. En zie ook wat er als advies gedaan wordt. Vandaar mijn opmerking dat die stoute schoenen dan maar aan moeten om te zien wat er dan komt. Ik hoop dat hij met veel succes een onderneming kan opstarten/ maken. Dat is in zijn geheel iets anders dan het daarover op dit forum te hebben. Dan is er een stap gemaakt.

It's only kinky the first time.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

De bleekgezichten die hier succes hebben of zeggen te hebben concentreren zich vrijwel uitzonderingsloos op het Westen: de meubelboeren, de bar- en restauranthouders, de losmen, de duikcursussen, en ga zo maar door. Misschien zelfs Hugo wel. Erg innovatief kan ik het niet noemen. Het is gebruik maken van omstandigheden. IndonesiŽrs snappen niet wat wij willen (en wij snappen niet wat IndonesiŽrs willen), en daar maken ze gebruik van. Handig, niets mee mis, maar innovatief?

MAD

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Die bleekgezichten zoals ik zijn niet innovatief. Ik heb het over Indonesiers zelf. En ken hele mooie voorbeelden daarvan. Het restaurant voor bule is niet innovatief, dat is een markt die aanspeekbaar is. Daaraan kun je leveren als de kwaliteit goed is. In mijn geval een uit de hand gelopen hobby die succesvol bleek. Noem het rustig een toevalstreffer. Maar ik ben van mening dat er zeer zeker innovatieve producten zijn die wel de internationale markt op gaan. Spa inrichtingen bijvoorbeeld, daar in komt de innovatie echt van de bedrijven zelf. En dat is slechts een voorbeeld van. Mooi om te zien. Ik heb het van dichtbij kunnen zien.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-12-2011 23:19 bule gembel wrote: In mijn Indonesishe vriendenkring heb ik ook een goede kennis die zegt dat zijn kop hoog boven het veld uit moet. Dit is om te laten zien dat het goed gaat en bepaalde mensen trekken zo zijn aandacht en vise versa.
I doubt it. Het is typisch de gengsi -houding van de OKB (= nouveau riche) alhier: zoveel mogelijk showen met wat je bij elkaar hebt vergaard (gesnaaid). Nou kan je uitspraak wel kloppen voor de autochtonen want die hebben hun wortels in deze cultuur en samenleving en weten verdomd goed wat wel en niet kan.

Maar iemand uit het westen? Ik heb zelfs Indonesische remigranten bij bosjes op hun bek zien gaan. Ze dachten nog te kunnen leunen op hun oude netwerken en hun oude kennis van land, cultuur en maatschappij. Maar dat bleek dus allemaal achterhaald te zijn. 10 jaar weg uit dit land is reeds funest.

Laat staan de bule . Er zal af en toe best wel iemand slagen die toch zijn hoofd boven het grasveld uitsteekt, maar ik ken er werkelijk geen ťťn (nou 2, maar die zijn beiden Indonesisch staatsburger geworden) die het lang heeft uitgehouden. Tijdelijk......ja. Maar na een aantal jaren is het over. Kom hier nu 3 decennia en woon er 2 decennia, maar vrijwel alle buitenlandse "starters" van toen (degenen die het hoofd boven het maaiveld uitstaken) zijn weg, berooid........werkelijk geen ťťn die met een bom duiten is vertrokken; zelfs de geremigreerde IndonesiŽrs niet. En dan zijn er ook nog heel wat in de grafkist verdwenen; niet letterlijk vermoord maar wel door de situatie waarin ze verkeerden kapot gemaakt.

RI heeft enorm veel kansen je hoeft maar een klein stapje van de weg af te doen
Niet voor bule, daarvoor is geen plaats.
Het gaat er om wat je wil. Rijk worden? Forget it.
In Indonesia willen verblijven en een leuk leven leiden? Dat is mogelijk maar neem dan op een gegeven moment genoegen met wat je hebt en hou die kop onder het gras.

Ik begrijp heel goed dat een dergelijke Leefstijl voor niemand een probleem zou zijn, het is mooi als het goed met je gaat en je kan doen wat je wilt.
Prachtig maar schier onmogelijk in RI. De kecemburuan sosial (= sociale afgunst) is zo enorm dat men altijd wel iets gaat verzinnen om een ander "af te maken". Het kan jaren duren, maar men gaat voor de bijl. Men is hier ontzettend geduldig, maar gebueren gaat het....... Althans dat is mijn bovengenoemde ervaring van 3 decennia. Zoals ik al zei, er zijn er wellicht wel maar ik ken ze niet, zowel niet op Bali, Java als op Papua, Maluku of Timor.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-12-2011 04:25 Pak Pupyes wrote:
De bleekgezichten die hier succes hebben of zeggen te hebben concentreren zich vrijwel uitzonderingsloos op het Westen...........IndonesiŽrs snappen niet wat wij willen (en wij snappen niet wat IndonesiŽrs willen), en daar maken ze gebruik van.
Exact, en daarvan moet men gebruik maken. De domestieke markt is voor ons vrijwel potdicht (althans wat betreft het echt rijk worden).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 31-12-2011 03:29 accid wrote: Dat IndonesiŽrs creatief zijn als het gaat om bizniz kan zijn maar innovatief zijn ze toch niet. Dit in tegenstelling tot de Nederlandse bizniz in het algemeen. Dat een heel goed idee je sleutel is tot succes is een verkeerde interpretatie en zeker in een land waar dit soort ideeŽn meteen de grond ingeboord worden door corruptie en daarna in een gekopieerde vorm alsnog opgestart worden en duren zolang ze elkaar het licht in de ogen gunnen . Het hebben van een goed idee is dan toch niet genoeg gebleken.
Exact, geen backing (dus KKN) en dan gaat het niet zoals gewenst. Wel backing , gaat een tijdje goed tot het moment dat je levend wordt verorberd.

Het overgrote deel van de grote bedrijven hier heeft een internationaal opstartmanagment en ontlenen verder hun bestaansrecht aan corruptie. Vandaar dat ze buiten IndonesiŽ zich ook niet staande kunnen houden zonder een internationale directie. Mandala was daar weer een mooi voorbeeld van. Op het moment dat er een Indonesisch management de internationale directie overnam was het down hill en dat was nog wel binnen Indonesie.
Dat gebeurt in de meeste branches; m.n. in de horeca (hotel- en restaurantmanagement).

Veel zaken die Bule Gembel benoemt spreken mij ook enorm aan zoals: creatief zijn Ė eerlijk zijn - dat je plezier moet hebben in je activiteit - vertrouwen in jezelf en een beetje geluk dan komt de rest vanzelf wel...
Hopelijk wel maar als er maar geen overmoed aan te pas komt en leunen op de (schoon)familie want dat laatste is een constructie die ik al vanaf 1985 meemaak, zonder ook maar enige slaagkans op den duur.
Bedenk dat het hier een graaicultuur is en als bule zijnde (ook al ben je gehuwd met een Indonesische) hoort men gewoon tot de buitenstaanders - waarvan het gerechtvaardigd is te plukken. Hier komt het sociale concept weer naar boven: groepscultuur versus individualistische cultuur.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als je al iets op de lokale markt zou willen doen is dat in volledige ogenschouw van het economische micro climaat. En dat is iets wat niet makkelijk is. Al helemaal niet voor een ondernemer in spe die nog moet bedenken wat je dan op de markt zou moeten brengen. Iets wat voor de gemiddelde Indonesier betaalbaar is? Ik schat die kans vrij wel nul komma nul. Maarja, zeg nooit nooit natuurlijk. Maar de kans is erg, erg , erg klein op een winstmakend bedrijf.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

De Belg die met Monggo (chocolaterie) is begonnen in Yogyakarta, begint het nationaal steeds beter te doen.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 31-12-2011 05:53 Yogya-Bali wrote: De Belg die met Monggo (chocolaterie) is begonnen in Yogyakarta, begint het nationaal steeds beter te doen.

Het zij hem gegund.

Zijn website vind je hier.

Hij is goed. Een restaurant als Gajah Wong is ook gewoon goed. Daar komen ook IndonesiŽrs op af. Zowel Monggo als GW hebben het voordeel dat het `in' is bij een bepaalde klasse IndonesiŽrs om net te doen of je die Westerse gerechten lekker vindt. Prima. Maar wederom, waar is het innovatieve aspect? Ver te zoeken.

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 30-12-2011 09:38 accid wrote: Je zegt dat je feitelijk meer bereikt hebt dan dat dit in NL voor jou mogelijk zou zijn geweest. Maar leg mij dan eens uit wat is dat feitelijke dan wat je bedoeld?
Meer immaterieel dan materieel.....hoewel zelfs materieel gezien ik het beter doe dan in NL voor mij mogelijk zou zijn.

In het land van de blinden is een oog koning.
Exact, en daarvan moet men profijt trekken.

Toch vind ik het onverstandig je in een land als IndonesiŽ zakelijk te binden als financieel gewin je doel is.
Dat is het dus niet.......hoewel enig financieel gewin uiteraard ook niet weg is.

Met rendement bedoel ik niet alleen financieel gewin maar ook de kwaliteit van leven. Het is naÔef om te denken dat het leven in een goed klimaat onder relatief lage kosten een leven is wat uiteindelijk het doel was toen men begon, m.u.v. de toko bezitter die hier iets probeert op te bouwen omdat er een sociale band is en een baan uiteindelijk te weinig perspectieven biedt.
Je kan ook heel andere doelen hebben, zoals leven in een maatschappij die uitdaagt, prachtige natuur, mooie vrouwen, veel reizen, ontzettend leuk en interessant werk met exclusieve ontmoetingen. En dan naast plezier in je werk ook nog eens voldoening en waardering krijgen.

Iedere buitenlandse ondernemer in IndonesiŽ hoopt dat hij/zij een rendement haalt waar hij/zij heel goed van kan leven buiten IndonesiŽ.
Ik dus niet maar ben dan ook geen ondernemer.

Omdat als ik wil op het eerste het beste moment mijn koffer kan pakken als ik dat wil en van waar ook ter wereld de zaak in Indonesie gewoon voort kan zetten.
Perfect, dat is een goede zaak.

Wat jij dus wilde Yogja-Bali (en nog zou moeten willen volgens mij) is voor mij noodzakelijk.
Ja, dat is hetgene dat nog ontbreekt omdat mijn werkzaamheden me 100% hier houden.

Leg mij nou ook eens uit waarom je zegt: boontje komt om zijn loontje! Wat doen zij dan wat jij niet zou willen?
Dit is trouwens een opmerking uit een andere topic maar anyway: het vertonen van een dermate gedrag dat voor de lokale bevolking onacceptabel is ondanks het beschikken over deze wetenschap. Tevens nog eens de kecemburuan sosial aanwakkeren (zonder backing van hogerhand) zoals hierboven is besproken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 31-12-2011 06:04 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Het zij hem gegund.

Click to see original image

Zijn website vind je hier.

Hij is goed. Een restaurant als Gajah Wong is ook gewoon goed. Daar komen ook Indonesi�rs op af. Zowel Monggo als GW hebben het voordeel dat het `in' is bij een bepaalde klasse Indonesi�rs om net te doen of je die Westerse gerechten lekker vindt. Prima. Maar wederom, waar is het innovatieve aspect? Ver te zoeken.
Monggo chocolade is in Jakarta in vele warenhuizen en winkels te vinden. het gaat hier dan om een luxe product, dus je moet het niet bij de Hero zoeken, maar wel bij Farmers Market en in winkelcentra als Grand Indonesia.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 31-12-2011 06:10 Yogya-Bali wrote: maar ben dan ook geen ondernemer.

Je bent wel een ondernemer. Freelancer, ZZP'er, eenmansbedrijf, noem het hoe je wilt, maar je bent een ondernemer. Zonder BMW of dikke sigaar in je bek, je bent geen Dikke Deur, maar wel een ondernemer.

MAD

bambang
Gebruiker
spacer line

De ondernemersgroep in RI die wel goed in zaken is, is de Chinese Indonesier. Ik denk dat de Grand Indonesia van, voor, door de Chinese Indonesier is. Het is een soort speelplaats. Althans die indruk heb ik.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Oyibo,

ierbij even mijn reactie op jouw opmerking:
Je schrijft topics vol en zit vol met vragen. Om vervolgens SA het advies te geven een guesthouse te beginnen mt een broodjeshuis. Erg origineel! Hoe kom je er op? Dat is jouw innovative inbreng?

Ik lees dat SA en Siebjans beide wel eens een over een guesthouse hebben nagedacht.
Het is toch makkelijk dan je guesthouse/ rumah kost te gaan combineren met een restaurant? Een keuken heb je toch al nodig. vaak kan je de keuken uitbesteden of dit ook zelf gaan doen ( Ik lees wel goed wat bepaalde mensen hier schrijven, plus dat ik ook al een aantal jaren in RI kom...

Moet ik perse voor dit idee in RI wonen? I Ook kan je een Kost2-an ook goed combineren met een restaurant.

Je hebt toch veel grond en geld nodig. Voor nog geen 10.000 euro heb je een leuk restaurant er bij. Het trekt altijd extra mensen. je moet toch toezicht houden.... Ook kan je als pensionado zo als om Surya als je oduer wordt elke dag lekker met de pot mee eten... Voor je huurders in de kost maak je een eenvoudige maaltijd. Dit moet genoeg zijn om al je kosten van de "kantine"

De mensen die voor Om Surya en bijvoorbeeld Siebjans werken kunnen ook voor oom Surya zorgen als hij ouder wordt... Siebjans is nog jong en kan makkelijk pendelen en zo zijn zaken in RI en NL aansturen.... Ook is het reklame maken voor het kosthuis/ guesthouse makkelijk in NL Een combi zou ook kunnen!!! Aan de voorkant een guesthouse en achter de kost2-an. Het restaurant is er toch al en kan als ontbij, lunch en dinerzaal gebruikt worden. Je kan beginnen met 2 tot 4 guest house kamers toevoegen aan de kost2-an en eventueel de indeling wijzigen aan de hand van omzet. Waar je beter scoort heb je meer kamers van..........

Veel bule vinden het leuk tussen de lokale bevolking te ztitten. Dit kan goed met een combi van guesthouse en kost2-an sportveldje er tussen, tuintje en mensen leggen contacten... Als er veel bule komen trekt dit ook weer lokale mensen aan..........

Ach ik kan nog wel even door emmeren zo.....

Ik denk als je in NL of EU kan ondernemen dat het ook kan lukken in RI.

Ik zie juist veel Bule die geflopt zijn in NL naar Azie gaan.... Ik ken voorbeelden genoeg in bijv RI of Thailand. Ik ben er vaak geweest en durft te zeggen dat ik de types er zo uit vis.... Emoticon: Party!

Ik ga eerst de andere reacties even lezen zijn reactie even lezen...

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Er zijn veel contradicties in de reacties.
.
Voordeel van de twijfel voor hen die hier al decennia zijn, maar dan ook alleen maar voor hetgeen al gepasseerd is.
.
Jammer voor Hugo en zijn chocolade fabriek want uiteindelijk gaat zijn koppie er dus af.
.
Ik wens jullie alleen een gezonde voortzetting van het oude jaar in het nieuwe met veel positieve gedachtes en discussies.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste mensen,

Als we over innovatief spreken durf ik wel te stellen dat Indonesische bedrijven dat niet zijn..
Ik kijk dan naar mijn kennissenkring in RI. In deze kennissenkring zitten twee vrinden die een bedrijf hebben wat genoteerd staat aan de JSX ( IDX) verder zijn er zeker twee die een bedrijf hebben waar meer dan 2000 tot 10.000 mensen werken.

Waar ze succesvol in zijn is bijvoorbeeld onder licentie produceren voor Australische, Europeesche en Amerikaanse bedrijven. Dit doen ze goed, ze hebben in Amerika of Europa gestudeerd en vaak een tijdje gewerkt in een dergelijk bedrijf.

Na gebleken geschiktheid worden deze jongens ( tussen de 33 en 40 jaar )aan het roer gezet van de familie onderneming. Wat ze doen doen ze goed, ze zeggen zelf dat ze de europeesche of Amerikaanse kwaliteit nog niet kunnen halen.. Ze zijn niet echt bezig met innoveren. Ze zijn wel op zoek naar nieuwe handel waar ze makkelijk en snel geld mee kunnen verdienen. Maar dat is geen innovatie.

Soms zouden zo door kleine aanpassingen te gaan doen of even van het pad af te gaan heel simpel meer rendement kunnen halen.

Geen van deze bedrijven is enorm succesvol buiten RI. Dit wordst wel geprobeerd ......

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

alleen had allen moet zijn. Het blijft aanmodderen verdorie.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

beste bambang,

De ondernemers die ik boven noemde zijn allen Chinees..............
Deze mensen leven voor hun familie en onderneming..
Mijn vrouw is Chinees Indonesisch en daar ben ik zelf heel erg blij mee.. Met haar goede studie en werkervaring in RI heb ik enorm veel aan haar in mijn eigen bedrijf.

Ook is ze gewend van huis uit dat er hard gewerkt moet worden... Ze klaagt nooit en is altijd in de buurt als ik haar hulp nodig heb, zakelijk en prive...

Ik ben een gelukkig mens ahaha

beste Yogya,

Wat jij aangeeft over het leunen op de schoonfamilie... Dat is nou juist iets wat ik helemaal niet wil. Papa en mama hebben veel invloed in de familie. De schoonouders zijn 60 plus en ik wil ze niet belasten met mijn plannen en ideeen. Ook zie ik hier geen toegevoegde waarde in. Ze kunnen mij hoogstens in contact brengen met iemand. Ik denk dat ze een remmende factor zijn voor een nieuw op te starten bedrijf

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Te denken dat SA een kost2 begint met een restaurant? Ongeveer 99,9 % zeker weten van niet. Sieb, voor zover ik al iets van hem weet? Ja die acht ik er toe instaat. Maar dan niet SA die er dagelijks dikke deur speelt. Ik moest lachen bij de opmerking van YB. Die kent zijn klanten ondertussen. Die opmerking in een ander topic. Ga rustig door de andere topics heen. Ik zie een hoop luchtfietserij.Vandaar de opmerking die stoute schoenen aan te trekken. We horen het vast wel wat er nog aan onderneming komt. Ik wens je in iedergeval daarbij erg veel voorspoed !

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 31-12-2011 07:49 bambang wrote:
De ondernemersgroep in RI die wel goed in zaken is, is de Chinese Indonesier. Ik denk dat de Grand Indonesia van, voor, door de Chinese Indonesier is. Het is een soort speelplaats. Althans die indruk heb ik.

Bezoekers zijn gemeleerd .
Er kom van alles daaro, zelfs een turis uit Amstelerdam, en een migrant uit Jabotabek area .

Typisch Chinees is M2 Mall , Glodok Plaza , Kelapa Gading en Taman Anggrek .en de nieuwe Central Park van Podomoro City .
Daar" stikt" het van de Chinese Indonesiers .

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 31-12-2011 10:56 oyibo wrote:
Te denken dat SA een kost2 begint met een restaurant? Ongeveer 99,9 % zeker weten van niet.

Vorig jaar bijna ingestapt , Indon. partner ken ik 100% , mijn eigen adik kandung.
Minimum huur indicatie is 2 jut per kmr , met extra aanpassingen (een beetje "luxe" Emoticon: Wink 3 jt kan je met gemak halen .Is normaal in Jakarta (Pusat).

Een gewone kost2-an in Jakarta Barat ( als paddestoelen na regentijd , zo veel nwe erbij gekomen) betaal je al 1,5 jut in een kleine Kut kamer van nog niet eens 10m2 , wel eigen toilet , douche , ac-internet.
Had 1 maand gebivakkeerd .
In JakBar kan het lucratief zijn , veel studenten , Taruma Negara, Trisakti , Binus en nog een paar perguruan tinggi.

Trouwens ik moet mijn zuurverdiende geld , opgespaard in 30 jr uitgeven Emoticon: Wink .
Tambahan :
In de kost-an heb je een jongen die een kleine RM , waar je voor ongeveer 10.000 rup al een kweetiauw goreng eten, en verdomd het is lekker ook nog .

bisa dicek of makemyday .

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

We horen het we als het zover is SA. Ik heb al zoveel voorbij zien komen. Ik werk nog steeds hard voor m'n broodje. En ik doe het niet slecht, ook dat weet ik. En in RI kun je een behoorlijk bestaan opbouwen, dat kan. Heel terughoudend zijn is dan het advies. Succes. Emoticon: Wink

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 31-12-2011 11:41 oyibo wrote: Ik werk nog steeds hard voor m'n broodje.

En ik maar denken dat je je broodje verkocht. Met filet americain...

MAD

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 31-12-2011 07:59 schreef bule gembel:

Ik lees dat SA en Siebjans beide wel eens een over een guesthouse hebben nagedacht.
Het is toch makkelijk dan je guesthouse/ rumah kost te gaan combineren met een restaurant? Een keuken heb je toch al nodig. vaak kan je de keuken uitbesteden of dit ook zelf gaan doen ( Ik lees wel goed wat bepaalde mensen hier schrijven, plus dat ik ook al een aantal jaren in RI kom...

In Theorie is het een "best" plan BG,
maar de praktijk is toch heeel iets anders Emoticon: Stupid
2 ( en incl de broodjes zaak 3 ! ) kapiteins aan het roer Emoticon: Confused
nee BG, dat is vragen om problemen, helaas...

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Siebjans,

Je kan SA natuurlijk gewoon aannemen voor een uurtarief dat bij hem past...

Ik gooide ook zo maar even een snel idee op het forum hier...

Ik geloof in combinaties maken, koppelen van ondernemingen daardoor ben je exclusiever en je toegevoegde waarde is groter...

Hebben jullie dit al eens bekeken: deze jongen heeft het goed gedaan in JKT begonnen met iets van 3 juta en broodjes voor de gewone man...ik weet het dit gebeurd niet vaak
maar het kan oyibo...
www.metropolistv.nl/nl/zoeken/(...)te-kebab-van-jakarta

Er staan nog andere leuke filmpjes op over RI gewoon even zoeken en IndonesiŽ intoetsen

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2017
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

61,578,911 pageviews Een website van indahnesia.com