Rondreis met kleine kinderen java en bali tips gevraagd

Subforum Bali, het godeneiland 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
marcel1974
Gebruiker
spacer line

Hallo Allemaal,

super om de vele verhalen en meningen op het forum te lezen, erg leuk!

Wij, gezin met twee jongens van 3 en 7, gaan in juli/aug 5 weken naar indonesie. we vliegen op dps. met de kids willen we aan de ene kant niet teveel rondtrekken, aan de nadere kant willen we meer zien dan strand. we hebben een globaal idee om de vijf weken in te delen. graag horen we jullie mening, tips en do/dont's alvast edankt!!

Reisplanning;
- 28 juni aankomt DSP
- paar dagen Ubud om lekker te acclimatiseren
- Dan door naar Java, Yogyakarta, paar dagen en dan door naar de Bromo. GRAAG TIPS HIERVOOR. OA BALI NAAR JAVA EN VICE VERSA EN WAT WEL/NIET TE DOEN. (totaal ongeveer een week?)
- Dan paar dagen Lovina
- Dan paar dagen Candidasa of amed
- kleine week Gili eiland
- Afsluiting met 1/2 overnachtingen Sanur?
Totaal zijn we 35 nachten op vakantie!
Emoticon: Stupid
Alle opmerkingen welkom!!!

Groetjes

Marcel

pak ronald
Gebruiker
User icon of pak ronald
spacer line

Yogjakarta: Hotel Galuh is een waar kinderparadijs.
er zit een groot waterpark naast het zwembad die je vrij mag gebruiken...erg leuk.
Als je in het "family house" gaat zitten heb je een zwembadje deur.
Je zit er vlak bij de Prambanan en je kunt fietsen in de desa.

http://hotelgaluhprambanan.com/

Trip van Yogya naar Bromo is erg lang als je het in 1 x wil doen. Je kan een trip vanuit Yogya boeken met ergens een leukeovernachting. Je kan dit ook via onderstaande website doen (zie hieronder )

Bromo: geen probleem met kinderen.
Contact Doni Wijayanto. Je kunt makkelijk een drager regelen om toch leuke dingen te doen. Noem even onze namen: Ronald en Diki.
http://volcanoadventureindones(...)ex.php/about-us.html

Ga staan waar geen plek is om te staan.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

kijk eens op dit topic Marcel1974 Voor de 1e x naar Bali
Lees de laatste posting eens.
.
Ik ben blij dat er gezegd wordt dat ze graag wat beter voorbereid waren geweest ook al steun ik YP in zijn relaas dat mensen niet willen luisteren.
.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Als je toch naar Bali gaat, kunnen jullie lekker bijkomen in Candidasa. Het toeval wil dat ik daar een klein huisje heb dat geschikt is voor gezinnen. Als ik er zelf niet ben is het te huur. Candidasa is een fijne basis om van daaruit op ontdekking te gaan naar bv Ubud, Amed, eventueel Lombok of de Gili's vanuit Padangbai. In het dorp Candidasa vind je alles wat je nodig zou kunnen hebben.

Mocht je naar aanleiding van het hierboven genoemde topic nog inside informatie willen, neem dan rustig contact met me op (via onderstaande link).
Bali bekijk ik echt niet door een roze bril, maar kan er goed (mee) leven! Emoticon: Yes!

Emoticon: Cooool

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Marcel, wat loszandopmerkingen:

• reizen (van A naar B gaan) met kleine kinderen zou geen goed idee zijn. Kinderen willen ergens aan wennen (zegt mijn psychiater)
  • reizen (van A naar B gaan) in IndonesiŽ - en met name op Java - is geen onverdeeld genoegen. Belabberde infrastructuur, druk/files, je mag blijk zijn als je gemiddeld 50 km per uur kunt afleggen
  • de Gili's hebben nauwelijks wat te bieden (muggen uitgezonderd) en zou ik overslaan
  • Ubud is erg verwesterd, is wel een goede uitvalsbasis voor dagtrips natuurlijk, maar dat is Candidasa ook en dat is rustiger, minder toeristisch en authentieker
  • je gaat in het hoogseizoen, dus ik denk dat je van tevoren moet boeken (heb ik gelijk, Balinezen?)
  • gezien het bovenstaande is een vaste plek te verkiezen boven te gaan logeren in alle die plaatsen die je hierboven noemt, en is het Candidasa van Ibu Sas nog niet zo'n slecht idee

Java (minder los zand):

• vlieg van DPS naar JOG (en terug), dus niet over land
  • trek er (ruim) een week voor uit, en bezoek alleen Yogya. Daar is genoeg te zien en te doen
  • combineer de Borobudur - een must - met het Dieng-plateau. Actieve vulkanen, smullen kinderen van (en ik dus ook). Kost je twee dagen als het aan mij ligt. Ovenachting in Wonosobo

• las een doe-dag ik voor de koters, bijvoorbeeld een cursus batikken
  • vergeet dus de Bromo. De reis er naartoe is - vind ik - niet de moeite waard, en je hebt met Dieng al een vulkanisch gebied te pakken
  • etc.

• MAD

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 05-12-2011 01:06 Pak Pupyes wrote: Kost je twee dagen als het aan mij ligt.

Dit ter illustratie van wat ik hierboven zei over het van A naar B gaan: de afstand van Yogya naar Dieng bedraagt 137 km (bron: Java, uitg. Albert de Lange, 1992, Cor van der Kruk) en als je geluk hebt, doe je er 3,5 uur over. Even heen en weer - en er zijn genoeg reisbureautjes die dat organiseren - kost je dus tenminste 7 uur zitten in een auto/busje. Op een dag. Met twee kleine kinderen? Rustig op het eind van de ochtend naar de Borubudur, daarna door naar Wonosobo. Overnachten in hotel Asia (geloof ik), daar heerlijk `chinezen,' de volgende ochtend door naar Dieng om zwavel op te snuiven, 's middags weer terug in Yogya. Dan lijkt het wel vakantie...

MAD

Belanda70
    Gebruiker
    spacer line

Gili eilanden zeker wel doen, maar meer als dagtrip vanaf Lombok! je kunt er wel overnachten (Trawangan is de meest geliefde Gili...) En dan uiteraard snorkelen / duiken. Naar Lombok kun je uiteraard met het veer anaf Bali. Er zijn leuke uitstapjes te maken op Lombok en het is niet zo toeristisch als Bali (en dus ook veel goedkoper...). Watervallen, jungle, witte stranden enz. Zuid-Bali zeker niet doen want daar is het ten eerste hardstikke druk en nachtleven gaat er ook lang door, met een gezin is dat niks.

Floor84
    Gebruiker
    spacer line

Ik ben onlangs op Java en Bali geweest en als ik jullie was zou ik een vlucht boeken van Denpasar naar Yogyakarta of Malang. Wij zijn van Yogyakarta via de Bromo (met overnachting aldaar) naar Denpasar per minivan/tourincar gereisd en ik kan het niemand aanraden! Ik zou dus een vlucht boeken en afhankelijk van waar je zit, Yogya of Malang de reis naar de Bromo splitsen. Ter illustratie: Wij hebben meer dan 13 uur gedaan over de reis Yogyakarta-Bromo. De wegen zijn slecht, de chaufeurs rijden als gekken en de busjes zijn niet uitgerust met gordel ed. Als je het al rijdend wil doen zou ik een chauffeur inhuren met (huur)auto. Al vraag ik me af of je echt naar de Bromo wilt met kinderen, het is een hele klim en bij de krater geen hek. Ik had daar zelf nogal moeite mee. Het Dieng Plateau hebben wij niet gezien, maar ook dit schijnt een flinke klim te zijn. Yogyakarta is een leuke stad met veel cultuur.
    De Gili Islands vond ik super, zon zee en strand, lekker om te snorkelen en te relaxen, maar meer ook niet.
    Ik raad aan om een en ander te reserveren want jullie gaan wel in het hoogseizoen.
    Hopelijk hebben jullie iets aan mijn tips. Voor vragen kun je me altijd een PM sturen.

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 07-12-2011 18:29 Floor84 wrote: Het Dieng Plateau hebben wij niet gezien, maar ook dit schijnt een flinke klim te zijn.

Een flinke klim? Het is een plateau ...

MAD

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 07-12-2011 18:29 Floor84 wrote: De Gili Islands vond ik super, zon zee en strand, lekker om te snorkelen en te relaxen, maar meer ook niet.

Precies. Niet iets voor kleine kinderen. Bovendien is Trawangan een feesteiland. De andere Gili's - met name Meno - zijn veel geschikter voor kleine kinderen. En dan nogÖ De veerpont van Bali naar Lombok doet er vier uur over als je geluk hebt. Zeven uur is niet onmogelijk (weet ik uit ervaring). En dan ben je nog lang niet op de Gili's. Kortom, die trip kost heen en weer twee dagen, alleen al aan reizen, voorÖ niets. Je kunt ook met het vliegtuig (minder dan een half uur), maar dan moet je een fiks end naar het noorden met de taxi of de bus, maar dan kost de tripÖ twee dagen heen en weer. Plus de nodige pecunia voor vier personen. Kortom, ik blijf bij m'n standpunt: de Bromo en de Gili's schrappen.

MAD

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

Zit mezelf te kwoten in plaats van het bericht te editen. Het is nog vroeg, en ik heb pas twee bakkies achter m'n kiezenÖ Sorry!

MAD

Yerun
    Gebruiker
    User icon of Yerun
    spacer line

floor84; natuurlijk staat er geen hek bij de krater. Die vulkaan is actief en barst met regelmaat uit, steeds het hekje vernieuwen voor de toeristen is gewoon te veel werk.

Het Dieng Plateau is inderdaad een stukje omhoog, maar dat doe je gewoon met de auto, daarna is het vrijwel vlak. Je kunt daar naar warmwaterbronnen bijvoorbeeld. Hele stukken klimmen hoef je daar niet.

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 08-12-2011 01:40 Yerun wrote: daarna is het vrijwel vlak.

Plateaus hebben dan ook sterk de neiging om vlak te zijn. Plat, zeg maar.

MAD

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

On 07-12-2011 18:29 Floor84 wrote: Het Dieng Plateau hebben wij niet gezien, maar ook dit schijnt een flinke klim te zijn.
    Vreemde posting als je er nog nooit bent geweest. Zie Pak Pupyes (PP)......plateau. Niets klimmen maar lekker wandelen.
    Belanda70 wrote:
    (Trawangan is de meest geliefde Gili...) En dan uiteraard snorkelen / duiken.
    Trawangan is het meest geliefd bij jongeren om uit te gaan en fun te hebben. Niets voor gezinnen met kids. Vraag me ook af of snorkelen en duiken tegenwoordig kinderactiviteiten zijn. Zie posting PP voor wat de ingewikkelde reis naar de Gili's betreft. Het snelst (maar ook schreeuwend duur) zijn de fastboats van Benoa en Padang Bai (http://www.lombok-network.com/by_fastboat.htm) rechtstreeks naar Gili Trawangan.

pak ronald
    Gebruiker
    User icon of pak ronald
    spacer line

Naar Dieng geweest en overnacht in Dieng en kinderen vinden het prachtig. Zeker als je vertelt dat je binnen in een krater zit....

Ga staan waar geen plek is om te staan.

marcel1974
    Gebruiker
    spacer line

he allemaal,

alvast bedankt voor de eerste reacties. super toch zo'n forum, ideaal.

- Goede tip mbt java, ik ga zeker even uitvogelene het idee om rondom yog te blijven. bromo is ook meer het idee van 'als je er dan bent...."" dat is het met java ook een klein beetje. we hebben nl 5 weken, het is een luxe, en dan willen we wat meer dan alleen bali. weet iemand wat ongeveer de tickets vice verse dps-java kosten? beste met airaisia?
    - ik wil graag mijn padi gaan halen, denk dit het beste in amed of candidasa te kunnen doen?
    - ik lees op internet verhalen van "lotgenoten met kleine kinderen" en die vinden de Gili's juist weer fantastisch? Misschien kent iemand "whalews island" in Vietnam, daar zijn we ook eens een dag of 4 geweest. Was echt helemaal niets te beleven behalve duiken, snorkelen, wandelen en een beetje peddelen en lekker eten. maar juist dat was fantastisch.... daarom idee vd gili's
    - ik hoor/lees veel dat lovina echt anders is dan de rest. lijkt me daarom ook leuk
    - zuiden trekt me inderdaad niet.

alvast weer bedankt en ik zal eea van de week weer posten.

gr

marcel

marcel1974
    Gebruiker
    spacer line

oh ja,

Lombok,

spreekt ons ook aan, maar ik dacht dat de ,malaria, daar een probleem is en wil ik vermijden met de kids... als dat niet zo is hoor ik het graag!

thanks

marcel1974
    Gebruiker
    spacer line

hoe kan ik iemand een PM sturen????

Anne Mieke
    Gebruiker
    User icon of Anne Mieke
    spacer line

On 08-12-2011 21:37 marcel1974 wrote:
    oh ja,

Lombok,

spreekt ons ook aan, maar ik dacht dat de ,malaria, daar een probleem is en wil ik vermijden met de kids... als dat niet zo is hoor ik het graag!

thanks
    Niemand zal dit kunnen tegenspreken. Malaria is in GEHEEL Indonesie een probleem met doorgaans wat meer risico in het oosten maar zeker ook op achterafeilanden en/of gebieden. Vermijden is nooit voor 100% mogelijk ook omdat de ene mens meer gevoelig is voor muggenbeten dan de andere. Op Lombok is het probleem vooral op de Gili-eilanden (=Trawangan, Meno en Air). In het regenseizoen weer meer risico dan in het droge seizoen maar hoe je het ook wendt of keert het risico blijft, altijd en overal. Je kunt je het best richten op de zaken om het zoveel mogelijk proberen te voorkomen.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 08-12-2011 21:33 marcel1974 wrote: we hebben nl 5 weken, het is een luxe, en dan willen we wat meer dan alleen bali.

Het is een luxe, maar vergis je dus niet in het aantal bezienswaardigheden, de afstanden, en de beroerde infrastructuur. Denk aan de kinderen!

ik wil graag mijn padi gaan halen, denk dit het beste in amed of candidasa te kunnen doen?

Amed. Maar die cursus kost je ook weer een hele week. Ongeveer nu reserveren, want je gaat al in het hoogseizoen, en die cursussen zitten razendsnel vol.

MAD

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 08-12-2011 21:37 marcel1974 wrote: Lombok, spreekt ons ook aan, maar ik dacht dat de ,malaria, daar een probleem is en wil ik vermijden met de kids... als dat niet zo is hoor ik het graag!

Op Lombok zelf is het probleem minder groot dan op de Gili's. Maar als je Lombok opneemt in je reisschema zit je al op drie eilanden. Of is het schone streven om die andere 17.997 eilanden er ook nog even bij te pakken in die vijf weken? Als je er toch bent.

MAD

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 08-12-2011 21:33 marcel1974 wrote: weet iemand wat ongeveer de tickets vice verse dps-java kosten?

ticketindonesia

MAD

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Wel voor snorkelen en duiken kan je ook op Gili Meno of Air terecht (skip Trawangan met de kids). Maar wellicht weet Amed-Bali en Ibusas meer van snorkelen en duiken op Bali. Moet daar ook kunnen.

Pak Pupyes
    Gebruiker
    User icon of Pak Pupyes
    spacer line

On 09-12-2011 04:14 Yogya-Bali wrote: Wel voor snorkelen en duiken kan je ook op Gili Meno of Air terecht

Maar kun je daar je padi halen? Voor een spotprijsje (vergeleken met NL of BE) In Amed wel.

MAD

Yogya-Bali
    Gebruiker
    User icon of Yogya-Bali
    spacer line

Kan wel. Er zijn voldoende diving schools op de Gili's. Maar goedkoop......dat betwijfel ik. Alles is daar duurder. Logisch want alles (incl. water) moet worden gehaald van het vasteland.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
    Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
     Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
    Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,347,137 pageviews Een website van indahnesia.com