Yogyakarta zo aantrekkelijk voor hen die Bali verlaten

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
84 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Heb er zin in om naar Yogjakarta te gaan nu ik al die responses lees.
Ik hoop er iets moois te kunnen vinden.
Ik ben wel vrije uitzichten en zwembad gewend maar verwacht dat er andere dingen dat kunnen compenseren en wie weet wat voor mogelijkheden er zich aandienen.
. Dank voor de info.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Bali de wandelende kassa van Indonesie

mau munta !

Gebouwd op leugens en bedrog

Afgenomen van de lokalen

Eiland van de ( onwetendheid der Jeugd Emoticon: Confused !) << svp even opzoeken in de dikke van dale

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-12-2011 15:27 bule gembel wrote:
Yogya lijkt mij ook wel wat. Mijn vrouw komt uit Jakarta en eigenlijk is Bandung voor haar al een probleem om te gaan wonen.....

Dan zal yogya te veel afwijken voor een Jakartaans/e.
Te dorpsachtig , te Javaans voor niet Javanen en te "ver" van Jakarta .
Ik zou Bogor kiezen , niet zo groot en dichtbij Jakarta .

bisa dicek of makemyday .

marcel70
Gebruiker
spacer line

Ben pas nog door Yoga gereden en een nacht geslapen.
Te javaans? Nou dacht het niet.Is goed zaken doen daar.
Heel anders dan Bogor of bandung.
Voormij zou het een 2 keuze zijn om er te verblijven.

Accid doen!!

Becik ketitik olo Ketoro

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Wat is de huurprijs voor een woning met bijv 4 slaapkamers en garage in een nette middenklasse wijk in Yogya of Bandung?

Het mooie van je eigen fouten is dat anderen er soms heel gelukkig van worden..

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 06-12-2011 21:53 bule gembel wrote: Wat is de huurprijs voor een woning met bijv 4 slaapkamers en garage in een nette middenklasse wijk in Yogya of Bandung?

Yogya: vanaf 30 jt per jaar voor een huis in redelijke tot goede staat (geschikt voor bleekgezichten).

MAD

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Zeker, zijn zelfs goedkoper te krijgen. Maar voor 30 juta moet je toch iets leuks kunnen vinden. Ik heb doorgaans onder de 10 jt gezeten maar dan heb je ook niets extra's, maar nog steeds een goede perumahan -woning die aardbevingen doorstaat.
Bandung is stukken duurder, vrijwel 2x zoveel.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 07-12-2011 09:23 Yogya-Bali wrote:
Zeker, zijn zelfs goedkoper te krijgen. Maar voor 30 juta moet je toch iets leuks kunnen vinden. Ik heb doorgaans onder de 10 jt gezeten maar dan heb je ook niets extra's, maar nog steeds een goede perumahan -woning die aardbevingen doorstaat.
Bandung is stukken duurder, vrijwel 2x zoveel.

Hangt af van de huurperiode.
Een doorsnee toerist / bule moet de hoofdprijs betalen , maar nog steeds goedkoper dan in een hotelkamer.
Een kleine kamer Melati3 klasse betaal je al vanaf 250/300 .ooo per nacht.

In 2007 wilden we een 1kmr appartement in de buurt van ITB(Dago Atas) huren voor 1 maand .
Koste toen 5 jut per maand . Uiteraard niet genomen omdat we zelf kunnen regelen.
Voor 3 man in 1 kmr appartement is goedkoop.

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Het Benidorm van Bali

http://www.depers.nl/buitenlan(...)nidorm-van-Bali.html
Wie naar Bali gaat voor een dosis Ďzen van de zielí moet uitkijken dat het geen Ďholiday in hellí wordt.

Op de stoep voor een ijssalon in het centrum van Kuta zitten twee jongens met hun hoofd tussen hun knieŽn. Beiden hebben hun T-shirt uitgetrokken en zweten hevig. De jongen links, een gespierde en gebruinde surfer, schuimbekt. Zijn rechterarm schudt spastisch. Een busje van de Tourist Police rijdt voor de salon langs, de agent kijkt uit het raampje naar de jongens maar vermindert geen snelheid. Op de zijkant van de auto valt nog net de slogan Ready To Protect and Serve te lezen. Ook de groep toeristen die langsloopt Ė de meisjes in minikiniís, de jongens in mouwloze Bintang-shirts Ė hebben geen oog voor de twee. Hun open halve-literflessen bier beschermend springen ze joelend en kwiek over de uitgestrekte benen heen. Het is dinsdag elf uur ?ís avonds in Kuta, het Benidorm van Bali, en het nachtleven staat op het punt om te beginnen.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Verstand op nul blik op oneindig

lettelijk en figuurlijk uitgekleed worden

Wat prent kaartjes en fotos mee naar huis

En dan durven te zeggen ik ben op bali geweest

mooi joh Emoticon: Nooo

Ik zwijg tegen woordig liever als ik op bali uit zuipen ben geweest

kom altijd terug met koppijn op java

Maar ja met lionair is goedkoop zonnebril op en uit leven

Ja bali is het eind Emoticon: Yawn

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 07-12-2011 00:39 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Yogya: vanaf 30 jt per jaar voor een huis in redelijke tot goede staat (geschikt voor bleekgezichten).

Voor zon 10 juta zit je op paar km van bandung toch in een redelijk huisje met parkeer gelegenheid voor het huis
ietsje duurder rond 15 toch echt met garage

In bandung ook gauw 25

25 - 30- 35 juta even zoeken BUITEN bandung heb je villa met zwembad

Ja yogya is toch gauw 30/35 juta woning met garage of eerder 50 juta

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Wat is de gemiddelde temperatuur overdag in Yogya? Is het er net zo warm als JKT?

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik heb de afgelopen dag mijn tripje naar Yogjakarta vorige week nog eens overgedaan in mijn gedachten en het was verhelderend.
Allereerst wil ik allen bedanken voor de tips want ik heb daar wat bruikbare tips uit gehaald.
.
Yogjakarta is een relaxte stad en heeft voor mij nogal wat potenties maar dat wist ik al.
.
Volgend jaar gaat het jaar worden dat ik in Yogja mijn intrek ga nemen (in ieder geval mijn alter ego) en ga proberen wat op te starten. Heb wat ideetjes en alles op zijn tijd.
.
Bedankt

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Accid,

Ben jij allen in Indonesie of met vrouw en kinderen? Reis je of werk je? Waar woon of verblijf je nu? ( Ik weet natuurlijk niet als ik dit aan je mag vragen ) Dit ivm scholing en kansen voor de kids in de toekomst. Hier heb ik zeker rekening mee te houden.

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Soms ben ik alleen en soms met vrouw en kind(eren), ik reis veel en soms werk ik, ik verblijf op vele plaatsen (had dit graag aan de hand van een voorbeeldje duidelijk willen maken op een ander topic maar dat lukt mij niet). Ik heb een topic geopend over de jeugd en daarmee ook scholing in Indonesie. Scholing en kansen voor kids in Indonesie is in mijn ogen te veel afhankelijk van anderen en daarom ben ik er 100% van overtuigd dat scholing en daardoor kansen voor kinderen in eerste instantie buiten indonesie gezocht moeten worden en dat is ook gebeurd voor mijn eigen kind en het resultaat is daar.
Houd daar rekening mee als je kind(eren) een buitenlands paspoort heeft/hebben.
.
Voor kinderen met een Indonesisch paspoort gelden natuurlijk weer andere voorwaarden maar daar hebben velen een mening over op het ander topic.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Accid,

Mijn zoon is drie en is inwoner van RI En NL hij heeft twee paspoorten.
Ik ben benieuwd wat je doet omdat je aangeeft dat je dit duidelijk wil maken op een topic maar dat het niet lukt.....

Het is mooi als je veel kan reizen en weinig werken Emoticon: Smile Onze vrienden en familie in Indonesie merken wel dat onze zoon van drie zich sneller ontwikkeld als een gemiddeld Indonessich kind. Meer practisch, meer zelf ontdekken en proberen..

Verblijven jouw kinderen dan ook in RI of zijn deze in Ned?

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik had een leuke afbeelding die wat overeenkomsten had met de bedoeling van het topic.
.
Mijn kind is niet meer in Indonesie. Is hier wel een tijd geweest op een school met internationale pretenties. Ik ben echter van mening dat deze maatschappij als geheel niet bevorderend werkt voor kinderen die zichzelf gaan ontwikkelen als persoon. Teveel naar binnen gericht waar geloofsovertuigingen een dominante rol spelen. Je kunt natuurlijk in je gezins situatie het beste uit jezelf halen maar zodra je niet meer de beste moeder/vader van de wereld bent neemt de invloed van anderen toe en dan liever dat dit gebeurd in een samenleving die een open vizier heeft en waar enige geloofsovertuiging minder centraal staat. Het is de keuze die je wilt/moet maken voor je kind als je die mogelijkheden hebt vind ik.
.
fijn dat je zoon ook een nederlands paspoort heeft want dat opend deuren die voor een Indonesisch paspoort een speciale sleutel vragen.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Beste Accid,

Ik heb je stukje tekst eens even een paar keer gelezen wat daar staat is heel belangrijk.
Mijn vrouw geeft zelf aan als je in een kleinere plaats woont op Java dat men daar soms veel te bekrompen denkt in RI ( Ned trouwens ook )
Welke deuren zouden eerder open kunnen gaan met een NL paspoort voor mijn zoon?

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Met een Nederlands paspoort ben je in de meeste landen welkom zonder daarvoor door de mengelmolen gehaald te worden. Met een Indonesisch paspoort is dat wel ff anders.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Junior mag gaan kiezen als hij 18 is RI of Ned nationaliteit.

Ik hoop dat hij verstandig is en de juiste keuze dan gaat maken.

Zit je op dit moment ook in Indonesie Accid?

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Jawel

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

On 26-12-2011 14:20 accid wrote:
Jawel

In welke mooie plaats bent u dan aan het verblijven of op welk eiland zit u aan een koude Bintang?

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

mooie plaatsen in Indonesie ken ik niet echt en de Bintang ruil ik liever in voor een echt biertje?
Het eiland is nu nog Bali.

bule gembel
Gebruiker
User icon of bule gembel
spacer line

Ben je recent ook in Ubud geweest?

Daar zitten ook een paar ned ondernemers.

ben je zelf ook op verkenning om iets te beginnen of is het ondernemen al begonnen?

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik kom regelmatig op veel plaatsen in Bali en ook Ubud valt daar regelamtig onder. Ik ben altijd op verkenning en ben intussen ook aan het ondernemen. Ik heb aan het begin van mijn aanmelding op dit forum echter laten weten dat ik daar niet over uit wil gaan wijden op dit forum want daarom neem ik niet deel aan dit forum. Het hoort naar mijn mening in Indonesie ook bij het succesvol ondernemen want hoge bomen vangen veel wind.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,702,009 pageviews Een website van indahnesia.com