Voor de 1e x naar Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 01-12-2011 16:22 accid wrote: Mijn reactie op de vraag van Dorien was niet minder negatief dan die van Pak Pupyes

Mijn reactie was niet negatief.

Dan lijkt het mij een reŽel antwoord om te stellen dat Bali dan niet de beste bestemming is om voor het eerst kennis te maken met IndonesiŽ ongeacht de wat bevooroordeelde mede forum leden liever willen horen.

Onzin. Bali is bijna per definitie de eerste kennismaking met IndonesiŽ. En omdat vrijwel iedereen bij die kennismaking positief is, ben ik niet meer tegen een bezoek aan Bali. Bij het tweede/derde bezoek kom ik aan mijn trekken.

Dorien, ga naar Bali. Je hebt een gouden tijd daar. Daarna spreken we elkaar weer.

MAD

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Je hebt gelijk Pak Pupyes maar het kwam wel negatief over. Het uitlokken van reacties wordt niet altijd door iedereen meteen doorzien.
.
De opmerking dat bij iedereen de eerste kennismaking positief is over Bali mag ik uit ervaring ter zijde schuiven en zeker als je het jaar 2011 als uitgangspunt neemt.

Als je als reactie uiteindelijk wilt voorstellen aan Dorien om bepaalde plaatsen van Bali te bezoeken, om wat mede forum leden een pluim in hun bruingekleurde reet te steken moet je jezelf af gaan vragen hoe relevant je reacties en informatie is die je op dit topic ventileert, t.o.v van de vraag die door Dorien is gesteld. Het is niet zo dat je eerst door de zure appel heen moet en dat je dan pas geschikt bent om onbevooroordeeld door Indonesie te reizen. Het zou eerder andersom moeten zijn.

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 01-12-2011 16:51 accid wrote: Het zou eerder andersom moeten zijn.

Het is andersom. Je gaat naar Bali en je vindt het fantastisch. Niets mee mis. De wijsheid komt later. Of niet.

MAD

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Je hebt absoluut gelijk Pak Pupyes, maar ik vind het zo'n zonde voor die mensen en mijn geweten knaagt aan mij als ik hen vooraf niet gewaarschuwd heb.
Ik ben een mens zonder geloof en kan mijn zonden niet weg biechten, dus doe ik de biecht maar op dit forum.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Accid, ik ben de Antichrist, mijn geweten knaagt nooit want ik heb het niet. En het heeft geen zin mensen te waarschuwen want ze geloven je toch niet. Uiteindelijk heb je natuurlijk gelijk, maar ik ook. Laat mensen naar Bali gaan. Ze vinden het fantastisch. Waarschuwing overbodig en contraproductief. Pas als ze voor de tweede of de derde keer naar IndonesiŽ gaan zien ze het licht. Kortom, we zijn het niet oneens. Alleen ik heb jaren geleden al ingezien dat mensen `waarschuwen' voor Bali nutteloos is. En niet terecht, want Dorien heeft straks een fantastische tijd op Bali. Gesnopen?

MAD

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Ik heb het gesnopen en wat jij zegt was ook zo ware het niet dat het ernaar uitziet dat de waarschuwingen hun vruchten beginnen af te werpen.
Buiten de grenzen van Indonesie gonst het van de geruchten dat Bali niet voldoet aan het beeld dat het zelf naar buiten brengt en mensen googelen en bezoeken steeds vaker forums om zichzelf vooraf te informeren en wie zijn wij dan om die geruchten van hun kracht te ontheffen.
.
Houd vol waarde Indonesie liefhebber en zoek diep in het binnenste van je hart naar enig mededogen voor hen die de stap naar het zuidelijk halfrond durven te maken en SPREEK, spreek de waarheid voor hen!! want zij zijn het die later terugkijken op dit forum en zich vol van verdriet en afkeer afvragen, WAAROM!! WAAROM is er tegen mij toen gelogen. Wat heb ik hen (hem) aangedaan dat men de waarheid niet heeft geopenbaard voor mij.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Nou Dorien, je hebt nu de keuze zelf in je hand.....

Veel succes met alle adviezen die je hebt gekregen... Emoticon: Party!

ibusas
Gebruiker
User icon of ibusas
spacer line

Ik ben pas 8 keer op vakantie naar Bali geweest en vind het nog steeds geweldig.
Ik heb een huisje in Candidasa aan de oostkust en heb in Bali nog lang niet alles bezocht.

Aan de oostkust vind je alles wat je zoekt, zelfs witte stranden (pasir putih in Bugbug) en Amed. Vanuit Candidasa even naar Nyethebel, de kampung en door naar Tenganan. Dan heb je ook kennis gemaakt met de locals en de hinduceremonies.

Apen, leguanen legio in het wild.
En alle comfort binnen handbereik als je toch een restaurant, internetcafť of ATM zoekt.
Geen luxe....wel vakantie.

Daar wonen is een ander verhaal, dan heb je je te schikken naar het dorp....
Dus ga ik er met plezier straks alleen de winters doorbrengen!
Half hier, half daar, als halfbloed best of both worlds!
Emoticon: Cooool

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Ibusas,

Schikken naar het dorp, betekent hier in Nederland een integratiecursus volgen.
Wij zijn al 14 keer op Bali geweest. Op onze tochten door het prachtige land komen we altijd wel een keer daar, maar ook op Java, Sumatra, Kalimantan, Sulawesi, Nusa Tengara, Papua, Maluku. Ook dit jaar gaan we weer die kant op. Via Thailand, Maleisie naar Indonesie. Van Denpasar naar de Alor Archipel. De meeste forummers weten niet eens waar dat ligt, dus wat kletsen ze.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Heerlijk Bintang-Jan dat reizen om overal ernaar toe kunnen gaan....
Helaas mijn dompet is leeg Emoticon: Cry ... moet sparen, maar het jaar 2012 moeten we overleven omdat Šlles de hoogte in gaat. Emoticon: Angry Maar ach.... de gezondheid is het belangrijkste toch?
Hopelijk als ik mijn pensioenleeftijd haalt, dat ik ook heerlijk kan reizen.... Emoticon: Yes!
Veel plezier alvast.... Emoticon: Party!

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Toegegeven, de eerste keer vond ik Bali ook heel leuk maar wij zaten heel afgelegen in La Joya, Uluwatu, dus dan heb je sowieso weinig last van toerisme. De daaropvolgende keer zaten we in Seminyak en dat was een hele grote afknapper. Verschrikkelijk slechte service, slecht eten bijna in de hele straat en duk verkeer waar je dus met een klein kind niet echt veilig loopt. Ubud vonden we wel leuk om eens mee te maken, maar je hebt er niet het gevoel dat je in IndonesiŽ bent. Lovina is wat rustiger, maar weinig bruisend. Leukste ervaringen waren Tegallallang, Sukawati en Jimbaran.

From Dayeuhkolot with love

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Gisteren hadden we zo'n dag dat je gewoon ff weg wil uit je stulpje en dan gaan we natuurlijk niet naar het dode Sanur of andere psuedo witte vervuilde stranden in het door russen vergeven Nusa Dua bezoeken want dat is van de regen in de drup dus zijn we wat dichterbij gebleven en zijn we naar het Balinese Valkenburg gegaan (ook wel Ubud genaamd) .

Ik moet zeggen dat het er beter toeven was nu er niet veel toeristen zijn, buiten de Aziatische dan en daar heb ik geen last meer van want ik hoef geen foto's meer te maken.
Toch doe we in Ubud niet meer dan even een hapje eten (wat moet je er meer doen) en ben toen maar via wat lokale sluipwegen naar Tampaksiring gegaan en wat toeristische atracties bezocht zoals Gunung Kawi en Pura tirta Empul en het Sukarno museum (voorheen paleis van Sukarno op Bali)
.
Je kunt er goed zien aan de bezoekersaantallen en de failliete toeristen markten om deze atracties heen dat het de mensen niet meer boeit in vergelijking met het verleden toen het nog ergens wat magisch had. Ook de Balinees die nu nog zijn overprijsde prularia probeert te slijten krijgt er een sik van (door die sik zou het ook een moslim kunnen zijn misschien) en is zo oud en grijs als zijn verkoopstal.
De toeristen hebben geen tijd meer voor de Hinduistische poppenkast en in ide zin, terrecht.
.
Het was uiteindelijk zo'n dag als een zondag in Nederland waanneer je niet weet wat je nu eigenlijk wil doen maar zeker niet naar Oma wil. Dit soort dagen heb ik buiten Bali in Indonesie nooit gehad. Het was ok maar ook weer niet weet je wel. Emoticon: Yawn
.

MiSoo
Gebruiker
spacer line

Het enige wat ik wil zeggen is: als mensen hun dromen of zielige verhalen vertellen (moeder ziek, geen geld voor medicijnen, etc etc) meestal is het vragen om geld, door sympathie op te wekken. Ook zullen ze je vertellen over hun projecten in de hoop dat je ze sponsort. Maar op een zo'n subtiele manier dat je het niet doorhebt.

Het eiland is 1 groot toeristengebeuren, ook in de rustige gebieden. Mensen komen naar je toe en stellen je 10-duizend vragen, niet uit belangstelling, maar om je uit te horen of je geld hebt.
Meer dan elders in Azie word je gezien als geldautomaat.

Als je een makkelijke vakantie wilt en je houdt van Benidorm, en je staat sterk op je benen, go for it. Maar ik ben het eens met mijn voorganger: Bali = geen Indonesie.

Ik haat Bali niet, maar ik had gewild dat ik beter op Bali was voorbereid. En dan had ik waarschijnlijk er niet naar toe gegaan. Ik herinner me een meisje van midden 20 dat huilend aan Skype zat, omdat ze moeite had met Bali-gewoonten. Ik begreep haar volkomen. Als ik er weer naartoe zou gaan, dan zou ik me anders opstellen, minder open. En gewoon hun vragen negeren.

Let op: toeristen zijn aangewezen op prive-chauffeurs and scooters (huren)
Er is geen, of nauwelijks, betrouwbaar openbaar vervoer.
De rituelen zijn entertaining en soms hypnotiserend als je daar van houdt. Buitenlanders
worden opeens spiritueel daar..haha...
En geloof die film van Julia Roberts niet, Bali wordt erg geromantiseerd.
Ik vond Bali een van de grootste teleurstellingen van al mijn langdurende reizen.
Sorry...maar ik vind die eenzijdige positieve verhalen over Bali vertroebelend. Je moet beide kanten horen voor je een beslissing maakt om je vakantiegeld daaraan te besteden.

Veel plezier waar je ook naar toe gaat!

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

omdat die scooters in feite problemen gaan brengen door oa het niet hebben van rijbewijs en verkeerde helm en eigenlijk alles waar ze een buitenlander mee kunnen pakken is ook de scooter iets wat je beter kan mijden.
.
Taxis zijn er veel te veel en ook die wekken alleen maar irritaties op door de filevorming die ze veroorzaken en hun rijgedrag en afzettings praktijken.
.
Lopen is het lot tarten en zeker door de levensgevaarlijke stoepen.
.
Ik had het eigenlijk nog nooit zo bekeken maar je bent op Bali in feite dus erg afhankelijk en kwetsbaar door het ontbreken van een goed transport netwerk.

Maar goed dat die tolweg er gaat komen dan, toch?

Sophie45
Gebruiker
spacer line

Op 30-11-2011 20:14 schreef Dorien:
Wij denken erover om aankomende zomer naar Bali te gaan. Dit wordt onze eerste reis naar indonesie. Ik hoop dat iemand van u een goede tip voor ons heeft. We zoeken een goede plek om vanuit daar het eiland te verkennen.
Wij houden niet van de touristen Hotels. Zijn niet opzoek naar luxe maar naar rust, cultuur, natuur en strand.
Heeft iemand een goede tip?

Alvast bedankt!

Groetjes Dorien

Dus je wil een budgethotel? Niet teveel luxe, een uitvalsplek om Bali te bezoeken en uitstapjes te maken en vlakbij het strand? Dan zou ik zeggen Sanur.
Wij hebben gezeten in het Puri Kelapa cottages. Niet luxe (hier en daar aan renovatie toe), maar wel schoon, op loopafstand van strand, maar ook heerlijk rustig bij het zwembad. Dichtbij de restaurants en goed te doen voor de uitstapjes.
Maar het is maar net wat je zoekt natuurlijk.

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

Bali, weer eens in het nieuws, een stukje uit dagblad de Pers:

http://www.depers.nl/buitenlan(...)nidorm-van-Bali.html

hati hati, pelan pelan

chirpy
Gebruiker
spacer line

Toch vreemd al deze negatieve kritiek. Noem mij een land waar ik alleen maar positieve zaken tegenkom. Al heel wat jaren "moet"ik naar Indonesie om te beginnen naar Bali. Elke keer weer ontmoet ik nieuwe aspecten die iets openbaren van wat er leeft bij de Balinees. Ronddolend te voet of op een motor ontdek ik nieuwe plekjes. Ik kan er geen genoeg van krijgen. Dus het is maar net wat je wilt zien. Voorlopig ben ik nog niet uitgekeken en dompel me volledig onder in de Cultuur. Misschien is het ook omdat ik Balinese vrienden heb?
Dus, ga gerust en mijd Kuta!, behalve wanneer je maatkleding wilt laten maken.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Het is maar hoe je het artikel leest. het is een feit dat de meeste Baligangers in het zuiden neerstrijken dat inderdaad aan de Benindormnorm voldoet. Het artikel heeft het echter ook over de schoonheid van het eiland met als voorbeeld de omgeving van Ubud.

Ik ben zelf al vele vele malen op Bali geweest maar ben er de laatste jaren vooral op doorreis en dan is het inderdaad wel handig dat er alles is. De Australiers (en tegenwoordig ook de Russen) komen inderdaad alleen maar om te feesten, alleen voor de eersten is dat dezelfde afstand als naar een van de costa's in Spanje dus dat snap ik nog. Wel jammer als het gaat om natuurschoon, cultuur, prachtige landschappen om je dan steeds aan Bali te binden. Er zijn echt prachtige dingen te zien op Bali maar nog veel en veel meer op de overige eilanden.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

68,619,371 pageviews Een website van indahnesia.com