HELP visum aanvraag voor mijn moeder

Subforum Het visumgebeuren 
56 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 29-11-2011 02:16 Pak Pupyes wrote:
Plus garantstelling, neem ik aan (een tonnetje?). .

Voor zo ver ik weet was het froeher(tig jaren geleden) 250.000 florijnen.
Men kan dan zelfs een eigen bedrijf opstarten en werkgever spelen , je bent dan een (kleine) investeerder die een positieve bijdrage kan leveren aan BV Nederland .
Weet niet wat de huidige "tarieven" zijn .En of zulke regeling nog bestaat

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-11-2011 08:03 bambang wrote:

Ik ken persoonlijk iemand die de aanvraag MVV zeker zal worden afgewezen. Ze is Europa binnengekomen via Griekenland (als toerist). Nu zit ze in NL (illegaal).

Ik ken persoonlijk(een paar keren ontmoet ) meer dan 2 personen die met Aspal papieren kwamen .
Heb vaak aanbiedingen gekregen om mensen tijdelijk in te huren tegen een vriendschappelijke prijs .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-11-2011 09:23 pierre wrote:

[quote removed]
Allereerst is een MVV gebaseerd op het inreisen van gezinsvorming ( met andere worden er moet een duidelijke duurzame relatie aangetoont worden)
Daarbij dient uw moeder eerst het WIB ( wettelijke inburgering buitenland) met goed gevolg af te ronden, hoewel uit te zoeken is of uw moeder hiervoor vrijgesteld is gezien haar leeftijd. ( ik weet even niet waar de grens ligt)
Dan dient de referent ( partner ) te voldoen aan de inkomens eis € 1435,- bruto per maand (SV loon), tevens dient de partner te beschikken over een jaar contract (arbeidsovereenkomst) dat minimaal 1 jaar duurzaam is.
het gaat hier niet om gezinsvorming. Volgens mij is inburgering cq taaleis niet meer van toepassing vanaf 65 jaar. Hoe het met de inkomenseis zit weet ik omdat hierbovenstaand van toepassing is op gezinsvorming.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Er zijn wel veel meningen hier en dat is is goed, want juist dat brengt mensen op ideeën die weer aansluit op het geen wat ze te verwachten krijgen.
Maar waar gaat het om, de moeder zou eens meer centraler moeten staan.
Kan zij die wereld van verschil wel aan.
Ze is nog redelijk jong om zich aan te passen, maar na het verstrijken van jaren komen er kwalen en dan zit ze in een vreemd land waar ze geen aanspraak heeft alleen dan haar familie.
Wij maken het zelf nu mee, ze is gaan dementeren, ze kan zich heel langzaam aan zich verplaatsen maar ze heeft verzorging nodig die wij haar niet kunnen geven, omdat haar dochter maar een klein persoontje is die dat niet allemaal kan.
Nu kreeg ze hier van een verzorging bureau hulp bij het wassen en aan kleden.
Want dat zou ik ook wel kunnen helpen, maar dan kom je aan het verschil,het cultuur. mannen mogen niet aan haar komen dat is cultuurbepaald.
We kregen op een keer een man die haar zou moeten douchen, maar ze wilde het niet ,dus dat kom je ook tegen.
De beste verzorging kan je alleen in Indonesië krijgen of kopen.
Daar hebben ze engelen geduld met zo iemand, dat moet je hier niet verwachten.
Dat is met de GSM in klokken en als ze klaar zijn, weer uit klokken met de kaart , die bij de voordeur word geplakt.
Ook kan je bedenken, aan het geen wat er zou gebeuren, als er iets met de dochter gebeurd.
Je moet je eigen toch afvragen of het goed is haar naar Nederland te halen, daar zit heel veel haken en ogen aan........ Emoticon: Very funny Emoticon: Emoticon: Wink

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

rvelst66
Gebruiker
User icon of rvelst66
spacer line

Beste Julia,

Uit ervaring weet ik dat de IND heel moeilijk kan doen, maar hun afwijzingen niet altijd stand houden. Als je zeker weet dat je alle gevraagde documenten hebt opgestuurd en je aan alle eisen voldoet, kan je een advocaat inschakelen.
Via www.buitenlandsepartner.nl kan je hier inderdaad meer informatie over vinden.

Maar je moet wel zeker weten dat je aan alle eisen voldoet (let vooral op inkomenseis en reden van verblijf).

Succes.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-11-2011 12:28 rvelst66 wrote:
Beste Julia,

Uit ervaring weet ik dat de IND heel moeilijk kan doen, maar hun afwijzingen niet altijd stand houden. Als je zeker weet dat je alle gevraagde documenten hebt opgestuurd en je aan alle eisen voldoet, kan je een advocaat inschakelen.
Via www.buitenlandsepartner.nl kan je hier inderdaad meer informatie over vinden.

Maar je moet wel zeker weten dat je aan alle eisen voldoet (let vooral op inkomenseis en reden van verblijf).

Succes.

Zoals ik al schreef als er een adviesaanvraag is gedaan door de verblijfgever dan is bezwaar niet mogelijk. Dat kan alleen als de MVV-aanvraag rechtstreeks is gedaan. Bij negatief advies adviesaanvraag moet je helemaal opnieuw beginnen. Nu denk ik zelf dat bij deze constructie niet veel andere mogelijkheid is dan de adviesaanvraag eerst. Het gaat hier immers niet om gezinsvorming en/of een exlcusieve relatie.
Het kan hoe dan ook geen kwaad om een advokaat in te schakelen die dit kan begeleiden en ook kan inschatten hoe de kansen zijn. Die kansen hebben in dit geval meer te maken met een sociale binding en/of het wel/niet kunnen onderhouden van de moeder in het land van herkomst. Deze situatie is totaal anders.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 28-11-2011 20:16 Anne Mieke wrote:

[quote removed]
Er is niks aan aftrek of voordeel voor de verblijfgever.

Nee natuurlijk niet, dat zou helemaal lekker zijn!! Ik snap niet hoe iemand het in zijn hoofd durft te halen om te denken aan mogelijke aftrekposten. Je haalt iemand uit een niet verzorgingsstaat naar Nederland en zou dan die kosten van de NL Belasting moeten kunnen aftrekken? Hoe kom je erop! = edit =

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 29-11-2011 13:05 Anne Mieke wrote:

[quote removed]

Het kan hoe dan ook geen kwaad om een advokaat in te schakelen die dit kan begeleiden en ook kan inschatten hoe de kansen zijn.

Wel een pro deo advocaat natuurlijk. Het gaat de belastingbetaler nu al geld kosten, en dan is ze nog helemaal niet in NL.

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Pak Pupyes, je brengt hier als feit dat Julia een uitkering heeft. Waar lees je dat dan?
En Japie, ja, die ken ik inderdaad.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-11-2011 13:40 SanderBali wrote:

[quote removed]

Nee natuurlijk niet, dat zou helemaal lekker zijn!! Ik snap niet hoe iemand het in zijn hoofd durft te halen om te denken aan mogelijke aftrekposten. Je haalt iemand uit een niet verzorgingsstaat naar Nederland en zou dan die kosten van de NL Belasting moeten kunnen aftrekken? Hoe kom je erop! Dat kan alleen iemand verzinnen die voor een semi overheidsinstelling werkt, één van de meest slecht functionerende instellingen waar jaarlijks honderdduizenden reizigers last van hebben, waar de verhouding werken - vakantievieren 40-60 is. Ik moet kotsen! Ik snap de verontwaardiging van Pak Pupyes wel maar ik denk dan "Julia is een Indonesische, weet die veel". Maar de reactie van AM daar wordt ik echt niet goed van.
Misschien kun je uitleggen waar je precies niet goed van wordt. .Ik kom niet op belastingaftrek, ik leg alleen uit dat de verblijfgever voor 100% verantwoordelijk is voor degene die naar Nederland komt. En dat ik niet zie hoe " zo" iemand van " onze" belastingcenten gebruik zou kunnen maken.

Ik ben er niet van gediend dat je mijn werkgever hierbij haalt. Die heeft er helemaal niets mee te maken. En de verhouding werken/vakantie zint je niet? Je bent blijkbaar niet helemaal goed op de hoogte.
Misschien de postings maar eens vanaf het begin goed lezen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-11-2011 14:08 SanderBali wrote:

[quote removed]

Wel een pro deo advocaat natuurlijk. Het gaat de belastingbetaler nu al geld kosten, en dan is ze nog helemaal niet in NL.
Als je een normaal salaris hebt, in dit geval voldoende om aan de IND-voorwaarden te kunnen doen, dan kun je helemaal geen pro-deo advokaat nemen!

Ik probeer Julia van een zo goed mogelijk advies te voorzien.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 29-11-2011 06:40 schreef bambang:

[quote verwijderd]

1. Uit de posting blijkt dat het om een MVV gaat. Dus Voorlopig Verblijf (tijdelijk, toerist). De kosten voor de aanvraag MVV, (ziektekosten)verzekering, vliegticket komen voor rekening van de aanvrager. Dus moet de moeder na gebruik van het visum terug naar RI. Dat is de bedoeling van een MVV.
2. Waarom de MVV is afgewezen wordt niet vermeld. Heeft de poster bij de IND om een verklaring gevraagd?
3. Door de toevoeging van "de RI familie kan voor de moeder niet meer zorgen", geeft bij sommigen een nare bijsmaak.

Misschien kan de poster punt 2 en 3 verduidelijken.
Er wordt te snel conclusies getrokken. Waarom niet vragen stellen aan de poster?
(Of gaat PP elke keer weer mensen op stang jagen? Deze alter ego is/heeft altijd een nare bijsmaak bij een posting. Dit zegt meer over deze twee persoonlijkheden.)

Je slaat de plank een beetje mis bambang.

Een MVV is GEEN toeristen visum en middels een MVV ga je dus NIET terug naar het land van herkomst. een MVV is dus een 1 richting verkeer, het MVV ( machtiging tot verlopig verblijf) is nodig om Nederland in te kunnen reizen, ( enkeltje), om daarna de VVR aan te vragen,
De MVV is een jaar geldig, ( althans zodra men de sticker heeft verkregen via de ambassade heeft men een half jaar de tijd om Nederland in te reizen, zodra men in Nederland is gearriveerd is het MVV nog 6 maanden geldig, en zodra men in Nederland is vraagt men een VVR (verblijfsvergunning regulier) aan.
De VVR is in eerste instantie geldig voor een jaar, daarna kan men een VVR aanvragen die 5 jaar geldig is.
Is men minimaal 3 jaar in Nederland dan kan men dit om laten zetten in verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, ( uiteraard zijn hier weer diverse voorwaarde aan verbonden maar dat gaat nu even te ver om dit hier uiteen te zetten of men kan de procedure naturalisatie volgen.

De kosten ( leges) voor deze MVV aanvraag kunnen gedaan worden door de referent (diegene die in Nederland zit) maar ook de aanvrager ( land van herkomst) kan deze kosten betalen.
Op dit moment zijn de leges voor de MVV aanvraag € 1250,- ‘neurie’
Uiteraard dient het vliegticket betaald te worden ( enkeltje)

Verzekeringen, hotel reserveringen ed ( toeristen visum) zijn op een MVV aanvraag niet van toepassing.
Ziektekosten verzekering komt pas kijken als men de VVR gaat aanvragen maar deze kosten zijn niet op de gemeenschap van de belasting betalers, maar dient uit eigen zak betaald te worden.
Nadat de MVV houder ingeschreven is in het Gemeentelijke GBA verkrijgt men het BSN nummer, hiermee kan nadat de VVR beschikking positief is afgegeven, ingeschreven worden bij een ziektekosten verzekeraar.

Normaal gesproken doet de referent de aanvraag voor zijn partner in het land van herkomst, dit noemen ze een advies aanvraag bij het IND, als diegene in het land van herkomst de MVV gaat aanvragen dan doet deze dat bij de Nederlandse ambassade in het betreffende land, dit noemen ze een directe aanvraag.

Het aanvragen van een MVV gaat gepaard met diverse documenten en het WIB ( wet inburgering buitenland) dient met goed gevolg afgelegd te zijn.
Daarbij dient de referent te voldoen aan diverse voorwaarde, zoals de inkomens eis € 1435,- ( SV loon), een arbeidscontract dat minimaal 1 jaar duurzaam is, geboorte akte, eventueel huwelijksakte of ongehuwd verklaring ( deze gelden voor beide partners)
uittreksels uit het GBA enz enz.

Dus een MVV steekt iets anders in elkaar dan jij dacht Bambang.

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 29-11-2011 16:47 schreef pierre:

[quote verwijderd]

Je slaat de plank een beetje mis bambang.

Een MVV is GEEN toeristen visum en middels een MVV ga je dus NIET terug naar het land van herkomst. een MVV is dus een 1 richting verkeer, het MVV ( machtiging tot verlopig verblijf) is nodig om Nederland in te kunnen reizen, ( enkeltje), om daarna de VVR aan te vragen,
De MVV is een jaar geldig, ( althans zodra men de sticker heeft verkregen via de ambassade heeft men een half jaar de tijd om Nederland in te reizen, zodra men in Nederland is gearriveerd is het MVV nog 6 maanden geldig, en zodra men in Nederland is vraagt men een VVR (verblijfsvergunning regulier) aan.
De VVR is in eerste instantie geldig voor een jaar, daarna kan men een VVR aanvragen die 5 jaar geldig is.
Is men minimaal 3 jaar in Nederland dan kan men dit om laten zetten in verblijfsvergunning voor onbepaalde tijd, ( uiteraard zijn hier weer diverse voorwaarde aan verbonden maar dat gaat nu even te ver om dit hier uiteen te zetten of men kan de procedure naturalisatie volgen.

De kosten ( leges) voor deze MVV aanvraag kunnen gedaan worden door de referent (diegene die in Nederland zit) maar ook de aanvrager ( land van herkomst) kan deze kosten betalen.
Op dit moment zijn de leges voor de MVV aanvraag € 1250,- ‘neurie’
Uiteraard dient het vliegticket betaald te worden ( enkeltje)

Verzekeringen, hotel reserveringen ed ( toeristen visum) zijn op een MVV aanvraag niet van toepassing.
Ziektekosten verzekering komt pas kijken als men de VVR gaat aanvragen maar deze kosten zijn niet op de gemeenschap van de belasting betalers, maar dient uit eigen zak betaald te worden.
Nadat de MVV houder ingeschreven is in het Gemeentelijke GBA verkrijgt men het BSN nummer, hiermee kan nadat de VVR beschikking positief is afgegeven, ingeschreven worden bij een ziektekosten verzekeraar.

Normaal gesproken doet de referent de aanvraag voor zijn partner in het land van herkomst, dit noemen ze een advies aanvraag bij het IND, als diegene in het land van herkomst de MVV gaat aanvragen dan doet deze dat bij de Nederlandse ambassade in het betreffende land, dit noemen ze een directe aanvraag.

Het aanvragen van een MVV gaat gepaard met diverse documenten en het WIB ( wet inburgering buitenland) dient met goed gevolg afgelegd te zijn.
Daarbij dient de referent te voldoen aan diverse voorwaarde, zoals de inkomens eis € 1435,- ( SV loon), een arbeidscontract dat minimaal 1 jaar duurzaam is, geboorte akte, eventueel huwelijksakte of ongehuwd verklaring ( deze gelden voor beide partners)
uittreksels uit het GBA enz enz.

Dus een MVV steekt iets anders in elkaar dan jij dacht Bambang.

Jouw eigen aanvraag MVV heeft te maken met een levenspartner, samenwoning, gezinshereniging.

De topic gaat over een visum aanvragen voor een ouder (moeder). Een MVV vraag je aan als je LANGER DAN 3 MAANDEN in NL wil verblijven. Dus je hebt een MVV nodig als je je moeder in NL wil laten verblijven voor 6 of 12 maanden. Dit wordt een TWEErichtingsverkeer. De moeder moet weer terug naar het land van herkomst. De moeder is dus een toerist, gast die tijdelijk verblijft. Je hebt een retour-vliegticket nodig.

MAAR als je je moeder voor ALTIJD naar NL wil halen, dan wordt het een ander verhaal. De moeder gaat dus vestigen in NL. Dan komt het onderhoud, inkomen om de hoek kijken. Heeft de moeder een bron van inkomen. Kan de aanvrager de moeder in NL onderhouden?

Een alternatief is dat de moeder een NL partner zoekt. DAN is jouw uitleg over de MVV van toepassing op de moeder (en niet eerder).

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-11-2011 18:35 bambang wrote:

[quote removed]

Een alternatief is dat de moeder een NL partner zoekt. DAN is jouw uitleg over de MVV van toepassing op de moeder (en niet eerder).

Een soort "kawin-siri"constructie ? .

Je moet wel inventief zijn om zo ver te kunnen denken.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 29-11-2011 18:35 schreef bambang:

[quote verwijderd]

Jouw eigen aanvraag MVV heeft te maken met een levenspartner, samenwoning, gezins hereniging . vorming

De topic gaat over een visum aanvragen voor een ouder (moeder). Een MVV vraag je aan als je LANGER DAN 3 MAANDEN in NL wil verblijven. Dus je hebt een MVV nodig als je je moeder in NL wil laten verblijven voor 6 of 12 maanden. Dit wordt een TWEErichtingsverkeer. De moeder moet weer terug naar het land van herkomst. De moeder is dus een toerist, gast die tijdelijk verblijft. Je hebt een retour-vliegticket nodig.

MAAR als je je moeder voor ALTIJD naar NL wil halen, dan wordt het een ander verhaal. De moeder gaat dus vestigen in NL. Dan komt het onderhoud, inkomen om de hoek kijken. Heeft de moeder een bron van inkomen. Kan de aanvrager de moeder in NL onderhouden?

Willicht ben ik niet helemaal duidelijk geweest in mijn betoog.
Maar toch wil ik jouw bewering betwisten
( aangezien ik dicht bij het vuur zit om het zo maar eens te zeggen.)

Een toeristen visum VKV ( vergunning kort verblijf) is voor verblijf van maximaal 90 dagen, waarna men terug MOET keren naar het land van herkomst.

Een MVV is alleen maar een inreis visum met de bedoeling om in Nederland een verblijfsvergunning VVR aan te vragen.
Hierin is geen verschil tussen gezinsvorming of gezins hereniging, het enige verschil hierin is, dat er verschillend voorwaarde aan zijn verbonden.

misschien kan onderstaand link iets verduidelijken.

http://www.indklantdienstwijze(...)V_plichtig&maintab=2

of anders deze link

http://www.indklantdienstwijze(...)rNederlandLatenKomen

( tweede link werkt niet echt)

m.i. Is een MVV een enkeltje richting Nederland
Deze MVV is alleen maar een document om Nederland te kunnen inreizen om daarna, zodra men in nederland is, om de verblijfsvergunning ( VVR) aan te vragen.

Dit is hetgeen de topicstarter bedoelde.

Maar er zijn inderdaad meerdere vormen van ( tijdelijk) verblijf in Nederland, zoals b.v. au pair ( max 1 jaar), studie visum, Kennismigranten of medische redenen.

barubagus
Gebruiker
spacer line

Om Sid,
Het zal moeilijk worden om voor Julia in het netwerk van die kumpulan in Amstelveen te
komen. Ik weet wel dat ze hier gewoon een verblijfsvergunning hebben, en vaak door hun kinderen hier naar toe zijn gehaald. Ook al hebben ze andere kinderen in de R.I.

En inderdaad het gaat om geld. Die groep heeft genoeg duit, zijn vaak (ex) medici , orang bisnis of orang kaya sekali.
Wat ik hier wil zeggen is, dat er inderdaad v.d regels afgeweken kan worden, als er
genoeg geld en garanties zijn. Rgels of niet geld helpt een heleboel.
Sayang sekali.

BB

barubagus
Gebruiker
spacer line

Veel interessanter is trouwens je mededeling dat er veel Indonesische oudjes in Amstelveen wonen. Heb je daar informatie over? Ik bedoel, hoe voelen die zich, uit de kampung gerukt en zo? Ik weet heel zeker dat mijn schoonmoeder niet zou overleven in NL, nog geen week. pak pupyes, Wat ik weet is dat die oudjes regelmatig "pulang kampung" gaan. BV hier 6 maanden, daar 6 maanden of zoiets. Cucup uang, Het is ook een groep die overal welkom zou zijn. Ik denk dat Om Sid, ze ook wel kent. Amstelveen is bekend als een dorp voor deze RI pensonada's.

BB

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 29-11-2011 15:22 elsbeth wrote: Pak Pupyes, je brengt hier als feit dat Julia een uitkering heeft. Waar lees je dat dan? En Japie, ja, die ken ik inderdaad.

Dat lees ik helemaal nergens, Elsbeth. Ik neem een gok zodat er een klein kansje is dat mensen kunnen zeggen `Ha, PP kan toch ongelijk hebben.'
En Japi, tja, ik wist dat jij dat wist. Monyet zal het ook wel weten, en er zijn er nog wel meer (niet veel) op dit forum die hun klassieken kennen.

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 29-11-2011 22:40 barubagus wrote: Wat ik weet is dat die oudjes regelmatig "pulang kampung" gaan.

Tja, bepaald geen gewone jongens en meisjes uit de kampung dus. Die lieden hebben vermoedelijk al in het buitenland gestudeerd, in een grijs verleden. Die kun je inderdaad `verplanten.'

MAD

barubagus
Gebruiker
spacer line

Waar het hier om gaat is dus; ondanks het restrictieve beleid v.d overheid t.a.v immigratie, dat er toch legio subjectieve duistere wegen bestaan om Nl
binnnen te komen.
Het belangrijkste criterium is het eigen belang v.d staat. Dus mensen met geld ( we hebben het hier niet om een lullig euri tonnetje, maar veel meer), of de juiste studie richting, worden zelfs uitgenodigd. om zich hier te vestigen. De rest kunnen het schudden. De zelfde eisen dus als die gelden voor de traditionele immigratie landen.
Ook denk ik niet dat die mensen zich melden voor een inburgeringscursus, want dat lijkt meer op een ontmoedigings ingreep v.d overheid om de instroom uit bepaalde
landen in te dammen.
Zielige verhalen helpen dus niet meer om Nl in te reizen.

BB

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik zat heel geduldig te wachten op verdere informatie van Julia.
Heb wel de hele reutemeteut gelezen, over de mogelijkheden om Nederland binnen te komen weet ik weinig.

Eigenlijk heel jammer dat Julia een vraag stelt die om toelichting vraagt om daar antwoord op te geven en dat ze vervolgens denkt de ballen bekijk het maar.

Ik vond de conclusie van Pak Pup voorbarig, had dan ook gehoopt dat Julia meer duidelijkheid had gegeven, ik ben het namelijk nog steeds niet met de stelling eens dat je een oudje naar Nederland kan halen en vervolgens de Ned. belastingbetaler er voor op zou kunnen laten draaien.

Ik denk dat voor Pak Pup dit ook wel duidelijk is, de reactie van hem begrijp ik wel, die was er meer op gericht dat Julia inderdaad dacht moeders naar Nederland te halen om vervolgens de staat er voor op te laten draaien.
Aangezien Julia het verdomd om duidelijkheid te geven, zou Pak Pup dus zo maar gelijk te kunnen hebben.

Dus Julia, een leer voor de volgende keer als je weer een vraag hebt, geef duidelijk aan wat de bedoeling is.
Mocht je inderdaad in gedachten hebben gehad om moeders naar Ned. te halen en de Nederlandse belastingbetaler daar voor op te laten draaien, dan is het niet zo vreemd dat er mensen gaan steigeren, het waarom zal ik hier onder een beetje trachten duidelijk te maken.

Wettelijk minimum inkomen 18600 Euro per jaar.
Te weinig om van te leven en te veel om dood te gaan.
Van dit bedrag moet er aan premie zorgverzekering (minimaal), Awbz en werkgeversbijdrage 4900 Euro worden betaald.
Daar liggen mensen krom voor, dus het is niet redelijk te denken dat je iemand uit een derde wereld land haalt die nog nooit een stuiver heeft bijgedragen om van de geneugten van deze zorg gebruik te laten maken.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-11-2011 22:18 barubagus wrote:
Om Sid,
Het zal moeilijk worden om voor Julia in het netwerk van die kumpulan in Amstelveen te
komen. Ik weet wel dat ze hier gewoon een verblijfsvergunning hebben, en vaak door hun kinderen hier naar toe zijn gehaald. Ook al hebben ze andere kinderen in de R.I.

En inderdaad het gaat om geld. Die groep heeft genoeg duit, zijn vaak (ex) medici , orang bisnis of orang kaya sekali.
Wat ik hier wil zeggen is, dat er inderdaad v.d regels afgeweken kan worden, als er
genoeg geld en garanties zijn. Rgels of niet geld helpt een heleboel.
Sayang sekali.
BB

Een algemene opmerking :
Het is gewoon de waarheid dat als men iets te bieden heeft , kennis, geld(investering) etc je altijd welkom bent.
Heb je niks te bieden , kan je gewoon schudden , of proberen om "inventief" te zijn.

Soortgelijke proces gebeurt ook in Indonesia .
Veel buitenlanders die niet gelijk aan de eisen kunnen voldoen zullen ook alternatieve route's nemen.
Dat is ook een feit .

In beide gevallen , migratie naar en van Indonesia zijn alleen de sterksten, slimste en volhouders die het kunnen maken .

BB , over Indonesische "netwerk" in Nederland , je weet het ook dat als je een specialist , dokter of tandarts nodig hebt ga je te rade bij jou eigen vrienden/kennissen.
Ik heb tot dat mijn oogarts, tandarts , huisarts met pensioen zijn gegaan alleen maar Indonesische artsen gehad .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 30-11-2011 00:27 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Tja, bepaald geen gewone jongens en meisjes uit de kampung dus. Die lieden hebben vermoedelijk al in het buitenland gestudeerd, in een grijs verleden. Die kun je inderdaad `verplanten.'

Ik denk dat er ook veel jongens en meisjes die hier zijn gaan studeren en promoveren .
Zelfs uit mijn tijd waren veel leden van Indonesische studenten vereniging die tot die groep gerekend kunnen worden.
Voor zo ver ik weet zijn ze bijna allemaal hier gebleven .

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

veel wijzer wordt men hier niet!!! ik raak de weg kwijt...... door het zoeken voor een goed
advice!! Emoticon: Confused

accid
Gebruiker
User icon of accid
spacer line

Waarom, was die vraag nu zo onduidelijk. Bewust of onbewust.

Het uitblijven van een verduidelijking van Julia40 zou dus kunnen betekenen dat het bewust was.

Geen aandacht meer aan besteden dus!!

Van hen die zeggen dat zij mij kennen weet ik dat ze mij niet kennen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,786,192 pageviews Een website van indahnesia.com