lastig gevallen via email

Subforum Andere praat 
49 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŰ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŰxecuteerd in IndonesiŰ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŰ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
josephine
Gebruiker
spacer line

Heb vandaag een raar email bericht gekregen uit indonesie'.
Een of andere meid vroeg of ik in contact wilde komen met haar.
Mijn vraag is nu, hebben er meer leden last van?

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ik denk dat je gewoon spam hebt gekregen. Als je het ervaart als lastig vallen doe je er goed aan dergelijke email direct te verwijderen. Als je het niet zeker weet, plaats hier dan de inhoud van de email even als je wil. In het verleden is er wel eens een grappenmaker actief geweest namelijk.

josephine
Gebruiker
spacer line

Beste Jeroen.
Bedankt voor je reactie.
Heb het mailtje meteen opgeruimd en geblokkeerd voor deze persoon.

Groetjes Josephine.

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Heel mooi. Opgeruimd staat netjes. Emoticon: Puh!

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Heb de laatste maand ook last van mailtjes die een link mee plaatsen (zie voorbeeld)
Thank you for the order,
id: 8624155555.
Your credit card will be charged for 160 dollars.
Information about the order and delivery located at:
En elke keer een andere e-mail adres.
http://www.dolorescoronada./???/
Heb de link met ??? zodat u niet perongeluk daar terecht kom.

U hoeft niet naar Las Vegas om van de spanning en sensatie van gaming te ervaren.

Virtual VegasClub brengt het naar u toe! Niet alleen bieden we ÚÚn van de beste online gaming ervaringen die er beschikbaar zijn, we zullen u ook op weg helpen met een welkomst bonus van maximaal 400EUR op uw eerste stortingen.

Wij storten dat direct op uw rekening wat betekent dat u geen tijd hoeft te verspillen. U kunt meteen beginnen met spelen.
Probeer ons aanbod van oude favorieten Ún nieuwe games, show uw poker vaardigheden aan de andere spelers, of ga direct naar de slots om uw geluk te beproeven met de enorme progressieve jackpots.
Virtual VegasClub is de standaard voor online gaming, en we durfen te wedden dat u dat ook vindt.
http://www.homevegasslots.??????

DIT IS GEEN GRAP. WIJ KREGEN GISTERAVOND ROND 18.00 u. een telefoontje.
Ons nummer klopte. Er wordt begonnen met YOU WON THE JACKPOT...
DIREKT DE TELEFOON NEERLEGGEN.!!!!!!!!
LEES AANDACHTIG DEZE TEKST EN STUUR DOOR NAAR VRIENDEN
OPLICHTERS ZIJN VOLOP BEZIG DE BOEL TE BEDONDEREN.

Even een waarschuwing voor iedereen!
Vaste en mobiele telefoon....
Ik geef deze wel door, omdat wij zelf al gebeld zijn met nummer: 0044141455114
LET OP !!!!
Er wordt gebeld op een vaste telefoon, waarop een man vraagt: öMet wie spreek ik?ö zodat je duidelijk nogmaals je naam zegt.
Dan vertelt de man dat je een grote prijs hebt gewonnen.
Maar hij vertelt dat heel snel achter elkaar en laat soms pauzes vallen in dit gesprek.
Het is een ingesproken bandje.. Je moet de verbinding direkt verbreken.
Het zijn oplichters die als volgt te werk gaan :
Zij vragen nogmaals naar je naam omdat ze die heel duidelijk uitgesproken willen hebben, daarna stellen ze gerichte vragen waarop jij met ja moet antwoorden en ze laten hiervoor ook de pauzes in het gesprek vallen.
Vervolgens vragen ze je naar je adresgegevens en als je die geeft, monteren zij een vals bandje waarop staat dat jij iets hebt gekocht in Zwitserland.
Op dat bandje is dan duidelijk te horen dat jij dat bevestigt en al je gegevens geeft en er dus aan vast zit.
Bovendien kun je haast niet bewijzen dat het om een oplichting gaat.
Een gewaarschuwd mens telt voor twee. Doe er je voordeel mee..

LET OP Doorsturen op verzoek van de politie(en ook doen!!)

Er wordt op de huistelefoon gebeld; Met de melding dat je een prijs gewonnen hebt.
Of je een 9 wil toetsen om door te gaan!!!!
Gooi de hoorn er op.
Voor iedereen die een mobiele telefoon bezit: Momenteel is er een bende actief die u belt op uw GSM en zich voordoet als iemand van de provider waar u bij bent aangesloten.
Men vraagt u tijdens dit gesprek om 09# of #09 in te toetsen ter controle van uw toestel.

DOE DIT NIET EN VERBREEK ONMIDDELLIJK DE VERBINDING.

Deze bende beschikt over apparatuur om via de ingetoetste code het nummer van
uw SIM-kaart te lezen en nieuwe kaarten aan te maken met uw nummer. Hierdoor
kan men op grote schaal fraude plegen op uw kosten. Maak dit bericht s.v.p.
bekend aan personen die in het bezit zijn van een GSM-toestel.
Een tweede methode die wordt toegepast is de volgende:
U ontvangt een bericht op uw GSM met het verzoek om nummer 0141 455114 te
bellen.. Dit moet u dus NIET doen! Als u dit namelijk doet, kan degene die u dat
berichtje heeft gestuurd, op uw kosten bellen.
Deze twee vormen van GSM-fraude zijn officieel bevestigd door de KPN en

Vodafone.
PAS OP: Deze fraude wordt al op grote schaal toegepast !!!!!!!!!!!!!!
Als u dit bericht ontvangt, stuur het dan s..v.p. aan zoveel mogelijk mensen door!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Zieleffe; die eerste is gewoon spam en moet je weggooien; die stukjes die je verder ingevoegd hebt zijn zogenaamde 'hoax' berichten. Berusten NIET op de waarheid, maar omdat iedereen ze maar blijft doorsturen (die van jou zijn zeker al een jaar of 6 oud) blijven er mensen in geloven.

bambang
Gebruiker
spacer line

Iedereen krijgt weleens of regematig valse mails, nepmails. Je moet bijv. inloggen met je gebruikersnaam en wachtwoord, eventueel je bankrekeningnummer (phising). Je wint dan de hoofdprijs of je kunt de vrouw van dromen ontmoeten. Zelfs worden nepmails verzonden met de naam van iemand die op je adressenlijst staat. Ook een nepmail die je waarschuwt voor oplichting, is gevaarlijk. De trucs zijn eindeloos.
Omdat het internet is, moet je WANTROUWIG en ACHTERDOCHTIG zijn.
De valse mails gewoon verwijderen.

Vroeger, toen er nog geen internet was, werd aan de deur geklopt met een zielig of fantastisch verhaal. Om mensen op te lichten hoeven de moderne oplichters niet langs huisdeuren te gaan. Gewoon lui en achterover je computer zitten een speciaal software laten afspelen en wachten maar totdat een stumperd erin trapt.

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Gewoon opletten...ik open alleen mijn mails van bekenden.....

2x is mijn PC gecrasht.... Emoticon: Angry Emoticon: Angry Emoticon: Frustrated Emoticon: Frustrated Daarom ben ik nu Úcht voorzichtiger geworden!

Gr. Emoticon: Bye bye

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

On 27-11-2011 09:14 josephine wrote:
Heb vandaag een raar email bericht gekregen uit indonesie'.
Een of andere meid vroeg of ik in contact wilde komen met haar.
Mijn vraag is nu, hebben er meer leden last van?

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Josephine
Je kan je email adres in je profiel beter weg laten.

Shalom

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Vroeger, toen er nog geen internet was, werd aan de deur geklopt met een zielig of fantastisch verhaal. Om mensen op te lichten hoeven de moderne oplichters niet langs huisdeuren te gaan. Gewoon lui en achterover je computer zitten een speciaal software laten afspelen en wachten maar totdat een stumperd erin trapt.

Ha Ha', Ja Sinterklaas klopt nog steeds aan de deur?????
Hoor wie klop daar kinderen zachtjes tegen het raam.
Zelfs de politie zit mee te kijken wat wij hier allemaal posten, denk aan bepaalde woorden die dan gelijk ergens een belletje gaat rinkelen.
DUs worden niet alleen door die Sint bes-piet maar ook door een stel bureau fanaten, zouden die ook zo zwart kijkers zijn als die zwarte pieten...... Emoticon: Nice Emoticon: Shut up!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik krijg de laatste tijd email in mijn MSN mailbox van kennissen met een hotmailadres en wordt dan doorverwezen naar sites als:(ik laat www weg)
58.prive-berichtje.com
msnjewasgespot.com

Die kennissen weten van niets.

erwin
Gebruiker
User icon of erwin
spacer line

Ik begrijp niet dat er nog mensen die hotmail rommel blijven gebruiken.

Het is beter spijt te hebben van iets dat je gedaan hebt, dan spijt te hebben om iets dat je niet gedaan hebt

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Weer zo'n bericht als in de topic " Help verblijfsvergunning afgewezen"
Ze gooien er een kreet uit en vervolgens zie of hoor je niets meer.
Mijn antwoord is dus "Nou en?????"
Hebben er meer leden last van??????
Nee verdomme en daar ga ik de twee gorilla's die hier voor moderator spelen keihard op aanspreken.
Waarom krijgt Josephine (zonder slurfje de naam zegt het al) zulke lieve oneerbare voorstellen en Om malam niet (heb een slurfje edoch alreeds gerimpeld)
Discriminatie van de bovenste plank.

simpati
Gebruiker
spacer line

De laatste die ik ontving met afzender een goede kennis die van niets wist, je wordt doorgelinkt naar: qivbv.msnhetalbumonline.com/

Er word dan gevraagd om in te loggen met je hotmailadres (live.nl), bij dit adres staan al mijn legale Windows programma's geregistreerd!

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Ja, ik heb ook veel van die 'goede kennissen', iedereen die me ooit een email gestuurd heeft via Hotmail heb ik al eens voorbij zien komen. Kwestie van een beter wachtwoord en je wachtwoord-vragen wijzigen. Tegelijkertijd. Emoticon: Smile Maar ja, leg dat een Indonesier maar uit, zeker waarvan iemand het account is aangemaakt door een voormalige kennis of liefje.. Die snappen niet eens wat hacken, spam en andere zooi allemaal is. Die lezen gewoon alles. Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 13-12-2011 06:34 Jeroen wrote: Die lezen gewoon alles. Emoticon: Wink
Nou ja, lezen. Met de ogen erover heen gaan (en niet te lang fixeren op 1 zin). Verscheidene malen mensen erop betrapt door te vragen waar het over gaat: "Eheh.......tidak tahu/ora ngerti."

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het lezen is het zelfde als het luisteren.
Ik heb een anderhalf jaar op Batam gewerkt en daar hadden we het over en woeshj effect, iets zeggen of vragen, rechteroor in en woeshj linkeroor uit.
Maak ik hier in dit bergstadje nog dagelijks mee, misschien de verbazing dat een bleekgezicht een mondje Indonesisch spreekt, of gewoon geen aandacht hebben voor wat er wordt gevraagd.
Twee dingen bestellen, woeshj en met ÚÚn ding terug komen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,683,521 pageviews Een website van indahnesia.com