Koppi Kluwak

Subforum Selamat makan - Smakelijk eten 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Selamat makan - Smakelijk eten > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
flieboe
Gebruiker
User icon of flieboe
spacer line

Hallo forumleden, ik waag me even op het forum "selamat makan" met een vraag over deze koffie. Binnenkort ga ik naar Bali (Kuta) en Yogya. Een kennis van mij heeft mij gevraagd deze koffie vanuit Indonesie mee te nemen. Ik heb al begrepen dat deze koffie behoorlijk prijzig is, vandaar de volgende vragen: - Wat is de prijs voor 100 gr, Waar (zijn er speciaalzaken) is deze koffie te koop, Is de prijs op Bali (toeristisch) hetzelfde als in yogya.
Ik heb met Googlen het merk Lakun gevonden. Heeft iemand ervaring met dit merk.
Bij voorbaat dank

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik hoop dat je wel good gegoogled heb want het is kopi luwak. Deze is overal te koop in Indonesie. Je kunt het wellicht vinden in een wat grotere goed gesorteerde supermarkt en als je het niet koopt in een batikdoosje of zo dan betaal de gangbare prijs en is koffie op Bali net zo duur al in Yogya. Hoeveel precies weet ik niet. Ik heb het ooit geprobeerd maar ik ben nou eenmaal blij met mijn Nespresso.
Weet ook geen merken maar die uit Sumatera zouden de betere luwaks zijn.

Als je wil weten (voorzover nog niet) hoe de "bijzondere" smaak van deze koffie tot stand komt moet je nog maar eens googlen...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

flieboe
Gebruiker
User icon of flieboe
spacer line

De totstandkoming van de "bijzondere" smaak was mij bekend. Iets met een civetkat en recycling. In ieder geval bedankt voor je snelle antwoord op mijn vraag m.b.t. kopi kluwak.

flieboe
Gebruiker
User icon of flieboe
spacer line

Sorry, lees voor: kopi kluwak; kopi luwak. (de ezel en de steen)

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Kopi Luwak is ontzettend lekker, en laat ik het nou net gedronken hebben toen mijn vriendin betaalde !
Emoticon: Nice .

"Bhinneka Tunggal Ika"

NomeNescio
Gebruiker
spacer line

Het rare is dat de hoeveelheid kopi Luwak die op de markt verschijnt vele malen de officiŽle productie capaciteit overschrijdt. Dat betekent als zo vaak dat er dus aan alle kanten mee wordt gesjoemeld. Dus: betaal je veel extra voor de Yuppen koffie, dan is het aan te bevelen om ervan overtuigd te zijn dat je originele Luwakkoffie koopt. Maar ook hier - net als bijvoorbeeld in de kleding branche - zijn keurmerken, certificaten en logo's gewoon vervalst. Het beste is misschien om het rechtstreeks bij de boeren te kopen. Echter: die "cowboys" vragen ongehoord hoge prijzen voor hun product. Ik wilde zaken doen met een gerenommeerde koffiehandelaar op Bali die met een stalen gezicht en zwart op wit waanzinnige hoge prijzen vroeg "omdat Bali koffie zo apart is" Gel*l. Om zijn inhaligheid te illustreren: de gangbare prijs voor Arabica koffie op de wereldmarkt is momenteel USD 5,00. Hij vroeg = eiste USD 10,-- en beweerde dat hij veel koffie verkocht. Dit is een voorbeeld op business niveau. Moet je nagaan dat je als enigszins naieve, onkundige toerist je begeeft op dit glibberige pad. De uitzendingen op TV zijn legio waarin small scale producers (mensen die vanuit huis een handeltje hebben) zonder scrupules bereid zijn om zelfs vergif te gebruiken om producten die zij aanbieden een zekere smaak te geven. Zij verzamelen en reinigen eerst originele flesjes en vullen die met een vloeistof van bedenkelijke samenstelling die min of meer smaakt als het origineel, maar wel met hele goedkope grondstoffen en aangelengd met puur vergif. Bij de koffie Luwak worden dezelfde trucs toegepast. "Ja, dat zijn leuke dingen voor de mensen" denkt de Indonesische boer (boer Kroepeok) bij zichzelf. Laat eens weten wat je hebt gekocht of niet....

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

ik wil even reageren wat betreft luwak''luwak is een klein bruin beestje korte pootjes bijna het zelfde als een marte of hermelijn' ze zijn gek op eijeren en jagen graag op kipen . vooral snacht's'de luwak'is een nacht beestje'dat leeft '' in de omgeving waar veel koffie plantage zijn'en vooral als het oogst is ' en de koffie rood is.dan zie je snachts in de boomen,het beestje vreet zijn buikje vol'aleen de pul'van de koffie.de schil.dat lust het beestje niet'en het komt er even hart weer uit'de ontlasting van het beestje is dan ook vrij duur en kostbaar'de onlasting wordt goed schoon gemaakt'voor de produktie, van koffie luwak'de prijzen in jarakarta zijn dan ook zeer hoog voor een kopje koffie,ik zeg dan berak''maar om het netjes te houden'luwak'een kopje koffie 70.000 ribu kasa'''''in jawa timur.zijn veel koffie boeren'die ook luwak verkopen'kalibaru en jember'srono'de koffie per kilo is dan ook te verkrijgen .voor een redelijke prijs,daar is over te dicuseren' nego''n.o.t.k. veel sucees Emoticon: Yes!

flieboe
Gebruiker
User icon of flieboe
spacer line

Door het mechanisme van vraag en aanbod zit de producent (niet het beestje) op een goudmijn. Nu is het wachten op een slimme Nederlander, welke een luwak farm gaat beginnen en zich de hele dag gaat bezighouden met het voeren van bessen en laxeermiddel. Overigens, ik wilde deze koffie meenemen voor een Indische kennis, die vanwege zijn hoge leeftijd de verre reis niet meer kan maken. Naar een lokale boer gaan is geen optie omdat ze me dan misschien wel de dagproduktie van een konijn aansmeren. Ik heb er dus helemaal geen verstand van. Emoticon: Puh!

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

oke ik begrijp het.ik wil best voor een keer een uitzondering maken..neem even contact
met mij op.onze fam heeft zelf een plantage.boven banywangy jawa timur.
mijn amail adres is; g.deurenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com .trima kasih banyak Emoticon: Shiny

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 25-11-2011 10:25 flieboe wrote: Ik heb er dus helemaal geen verstand van.

Ik kom stomtoevallig een goed artikel over cat-poo-ccino tegen, met fantastische foto's.

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

En een anti-artikel.

MAD

divodurum
Gebruiker
User icon of divodurum
spacer line

kopi luwak is hier (Bali) overal te krijgen. Is inderdaad prijzig. Zal morgen eens checken.
je kunt het ook op de Pasar Malam Besar ( tegenwoordig Tong Tong Fair) in Den Haag krijgen en eerst proeven - tegen betaling. Er staat daar een stand die koffie verkoopt. Een liefhebber die zelf brandt en importeert uit Indonesie.Hier in Bali is een fabriekje bij Bangli met de naam Kopi Luwak. Ze stonden op een Horticulture Fair met een presentatie.
Dick

Wayang Golek: Petruk

divodurum
Gebruiker
User icon of divodurum
spacer line

Harga :
Untuk yang sudah digoreng,Sangrai, atau bubuk(powder) : 1.500.000/kg
untuk yang masih mentah sudah bersih : 750.000/kg
untuk yang masih dengan kulit tanduk : 500.000/kg

bisa beli eceran (150gr ,250gr....)
untuk eceran sangrai bean atau bubuk :

100gr : 150rb

Wayang Golek: Petruk

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 12-01-2012 12:04 divodurum wrote: ...- tegen betaling...Een liefhebber...
Liefhebber? Tegen betaling? Vast geen `amateur'Ö

MAD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik heb ooit een pak gekregen, heb nog steeds de moed niet gehad om van die schijtkoffie te proeven, ben wel een koffieliefhebber, moet even aan het idee wennen.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Ik weet ook wie dat pak voor je gekocht heeft. Want die besloot dat het wel wat voor jou was. Wat ik me voor kan stellen overigens Emoticon: Nice . Hij heeft een godsvermogen uitgeven. Wij hebben een bakkie luwak gehad. Nah niet echt denderend, maar wel leuk voor het nageslacht of zo. Kopi luwak komt overigens van Lombok en niet van Bali. Als er geld mee te maken is doen ze het op Bali natuurlijk ook. Er gaat niks boven een bakkie DE. En nog goedkoper ook. Emoticon: Party!

It's only kinky the first time.

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Over koffie gesproken.. Wat is het toch een drama om in Indo aan CaffeÔnevrije koffie te komen... The coffee Bean en Starbucks hebben het wel maar vraag het eens bij Gloria Jeans of een andere coffeeshop en ze staan je stom aan te kijken en weten vaak nog geneens wat het is. Had laats familie over waarvan iemand onbedingt caffeÔne vrij moest hebben...

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ja ik weet het Oyibo, en dit was een kado uit duizenden.
Het gebaar de prijs en wie het het gaven hebben mij heel diep getroffen.
Ze wisten dat ik een koffieliefhebber ben, om dan zoveel geld uit te geven om mij een plezier te doen, ik wist wat die gabbertjes verdienden en dan toch deze uitgave doen voor een bleekgezicht, dat maakt mij nog steeds heel erg verlegen.
Giganten waar ik nog steeds contact mee heb (Indonesische giganten dan wel te verstaan).
IndonesiŽrs die mij geleerd hebben onbaatzuchtig vrienden te zijn, in tegenstelling wat ik hier wel eens lees dat wij er als bleekgezichten nooit bij zullen horen.
Vaak niet, soms wel.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 12-01-2012 13:30 schreef Malam:
Ik heb ooit een pak gekregen, heb nog steeds de moed niet gehad om van die schijtkoffie te proeven, ben wel een koffieliefhebber, moet even aan het idee wennen.

Kan ik me goed voorstellen; ik hoorde het pas achteraf !

"Bhinneka Tunggal Ika"

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Malam,

Lust je wel een eitje.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik ben in een supermarkt in Surakarta, niet eens zo'n hele grote (toko Mitra, Palur, Solo) wel eens pakjes kopi luwak tegengekomen. De prijs was niet buitensporig hoog, en ook de smaak was niet echtbijzonder, eigenlijk net als "gewone" kopi tubruk, dus ik vermoed, dat het om namaak ging.

FAR FROM THE MADDING CROWD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Vorige week gesignaleerd, op het station van Yogya, kopi luwak. De enige echte, voor Rp 4500 per kopje.

MAD

Milani
Gebruiker
spacer line

ipv caffeÔnevrije koffie neem je gewoon espresso koffie, die is dubbel gebrand en weinig of geen caffeÔne.

tvolkert
Gebruiker
spacer line

Beste Flieboe,
Het warenhuis "Laris" verkoop kopi luwak per zakje van 35gram voor 60cent euro.
Ik gebruik het regelmatig en het smaak goed.
Alleen wanneer ik goede kopi luwak wil hebben ga ik naar een "kopi luwak boer" in Ambarawa, het kost wel 75 euro per kilo, koffie bonen.
Succes

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

Net terug van IndonesiŽ en ook verder gekeken voor Kopi-Luwak.
Prijzen variŽren erg, maar dat komt ook omdat er gemixt wordt, dan koop je een zogenaamde blend.
IK heb de allerduurste gelaten voor wat het was al was de geur van de bonen wel aantrekkelijk, was 450K IDR voor 100 gram
Ik heb betaald voor:
Bonen 150 gram = 225K IDR
Gemalen koffie 150 gram = 300K IRD.
Beiden volgens de verpakking 100 % Luwak, maar ja dat is wat er geschreven staat.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,601,758 pageviews Een website van indahnesia.com