|
|
|
|
Je bent nu in > Forum
> Java
> Bekijk onderwerp
|
|
|
|
|
Beste Mensen,
Weet je ik wil jullie vragen,wat het beste is,indien ik naar indonesia gaat..kan verblijven...hotel of apartement....
Liefst in de buurt van Senen/Kwitang te jakarta.
Met vriendelijke groet.
anak indo?herrie Nederveen.
|
|
|
|
Appartement is leuk.....ga je dan zelf koken voor je ontbijt en diner???
Dat lijkt mij niet écht vakantie vieren toch?
Als je mijn mening vraagt, ga lekker in een hotel en 'savonds in een van de warungs eten....pas wel op dat je een warung neemt waar redelijk veel mensen eten!!! Dat betekent dat het voedsel ook vers is, snapt je?
Veel plezier in IR
|
|
|
|
|
In de buurt van Senen/Kwitang heb je weinig apartementen die maandelijks te huur zijn .
Als je een paar honderd meter verder richting Kramat Raya, Jln Raden Saleh, Cikini (dus iets naar de richting van Jln Gondangdia - Menteng) zou je mss in een soort kost2-an( Kosthuis ) een kamer huren .
Dan betaald je ongeveer 2,5 jut of iets meer per maand . ( 200-250 euro) .
Bij Jln Kebon Sirih , richting Tanah Abang heb je ook een apartement Komplex .Daar betaal je 35 jut ( iets meer dan 300 per maand), waarschijnlijk kale huur .
Ik ga over een paar maanden die kant op , moet ik voor jou zoeken ?
In welke prijsklasse wil je ?
Je moet toch in de buurt van 250 -300 eurie per maand rekenen , compleet met AC , vaak vrij laundry , en internet verbinding.
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
|
jln raden saleh die ken ik wel...wij gingen vroeger vanuit st.vincentius weeshuis via jl.raden saleh naar dierentuin Garden Hal.toch wel leuk dat die straten nog bestaan....
Ik zal je advies meenemen tijdens mijn zoektocht..om voordelig ,maar wel op een fatsoenlijke manier iets zoeken,waar ik in elk geval geen spijt van zal krijgen...
Ja als je toch die kanten uitga...graag vernemen of je iets voor me weet ja...
Eh...terima kasih ja...voor je reactie.Tot Horens...sampai bersambung lagi ja...
mvg.anak indo/Herrie Nederveen.
|
|
|
|
|
Het "stikt"daar van Kos kosan(Kosthuizen) , in de prijsklasse van 200-250 euro per maand.
In ieder geval zag ik een paar , en ook kleine guesthouses .
Eten kan je in Jln Sabang ( Laan Holle ?) , achter Sarinah, ( in de buurt van Theresiakerk) .
Je kan altijd laten bezorgen( "call aja" , zeggen ze = belt u maar ).
|
|
bisa dicek of makemyday .
|
|
|
|
|
Ja...Om Sid, dat heb ik inderdaad ook op Bali gezien.....
Je kan een kamer huren mét of zonder kost anak Indo én je kan hiermee
tawarren.....dus als je voor een paar dagen een hotelkamer huurt en voor de rest
héél goed uitkijken en om je heen vragen wáár er een kamer te huur is, ben je een stuk goedkoper uit!!! Ik begrijp dat je de Bahasa vloeiend spreekt, dan moet het voor jou helemaal geen probleem zijn.....
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|