Hertsel betalingen

Subforum Andere praat 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 07-12-2011 18:42 sapolidi wrote:

[quote removed]

Als iets klets van jewelste is, is het wel jouw reactie. Als je een beetje kunt lezen staat er duidelijk in dat krantenartikel dat ze voor het eerst in hun leven een bankrekening gaan openen en hoe ze moeten pinnen kan uitgelegd worden.
dus hebben ze nu nog geen rekening, want immers hebben ze nu nog geen geld en kunnen ze geen rekening openen omdat ze geen geld hebben.

[quote removed]

Die mensen worden begeleid door de stichting Comit� Nederlandse Ereschulden. En natuurlijk kom je dadelijk weer met het antwoord dat ook deze personen niet te vertrouwen zijn. Maar ja, wie is in jouw ogen wel betrouwbaar. Het is me onderhand bekend dat jij altijd uitgaat van het slechtste scenario, maar dat is jouw probleem. Vooral blijven doen, lijkt me een gezonde levenswijze. Emoticon: Bye bye
Waar blijkt dat die begeleiding al geregeld is? Hoe lang blijven die mensen begeleid door deze mensen? Zijn die begeleiders Nederlanders die alles wel even in de gaten gaan houden en af en toe hun vingertje van Pronk opsteken? Wat een lachertje, jij weet ook precies hoe dit gaat verlopen voor de nabestaanden, maar toch poog je weer iets recht te lullen wat krom is ... en krom blijft. Of je weet het echt niet, dat kan natuurlijk ook, maar dan moet je hier al helemaal niet reageren.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 08-12-2011 00:55 zieleffe wrote:
Demoraliserend demoniseren Sapolidi
Moet je overal verstand van hebben, om mee te mogen praten /schrijven.

Nu wordt ie goed. Zieleffe zorgt hier op dit forum voor een banjir aan plaatjes met de meest vreemde teksten waarbij iedereen die in zijn ogen een links gedachtengoed heeft aangepakt wordt en als er dan vervolgens een afbeelding verschijnt die hem niet zint, dan voelt meneer zich demoraliserend gedemoniseerd. Ik weet niet precies wat dat is, maar het schijnt zo te lezen wel heel erg te zijn.

Neen:, het alleen recht voor mensen zoals u het over laten, die als toerist weet, wat goed is voor je medemens..

Oh, is dat zo? Heb ik dat dan ooit in een of andere posting beweerd?

Mag een gewone mens, als individu geen mening hebben, over iets wat leeft en waar je belangstelling voor heeft. Moeten we dat alleen aan de heersende intellectuelen elite over laten. Dacht het niet, wat als de gewone mens mag aangeven hoe zijn gedachte goed is, vrije meningsuiting mag hebben, gelukkig hebben we door internet ook die mogelijkheid gekregen.

Ga je nu een beetje het zielige slachtoffer uithangen Zieleffe, want ik kan me niet herinneren dat ik ooit gezegd heb dat gewone mensen geen mening mogen hebben. Dat maak je er zelf van. Je gaat jezelf toch geen minderwaardigheidscomplex aanpraten he.

Doe daar je voordeel mee en werp je eigen niet zo op, met je niveau van dat jij het weet. Vooral alleen die lieden niet de kansen mogen hebben, dat ze overheersen, zodat ze de mens wat op hun mauw kunnen spelden. Dit is een linkse doortrapte uiting van misnoegen , dat de gewone vrouw/man ook wat te schrijven hebben.

Oei, daar hebben we die uitval naar links weer. Voel me onderhand behoorlijk gedemoniseerd door jou Zieleffe.Wel niet met dat demoraliserend erbij, maar toch.... Emoticon: Laugh out loud

Het is leuk om zo'n plaatje er bij te plakken met je eigen tekst er bij, je word nog eens een ICT-professional....

Dankjewel Zieleffe. Vond het zelf ook wel een grappige afbeelding. Moet helaas bekennen dat ik het plaatje inclusief de tekst van het internet heb geplukt. En hoe je hier op dit forum afbeeldingen kunt plaatsen heb ik nog in een ver verleden van jou geleerd. Via Tiny Pic weet je nog? Die carriere in de ICT kan ik dus wel vergeten. Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 08-12-2011 01:43 Yerun wrote:

[quote removed]
dus hebben ze nu nog geen rekening, want immers hebben ze nu nog geen geld en kunnen ze geen rekening openen omdat ze geen geld hebben.

Potverdorrie, daís slim van de Nederlandse overheid. Er is geen rekening en zodoende hoeft het beloofde geld niet overgemaakt te worden. Maar ik denk Yerun dat dat daar in IndonesiŽ wel geregeld gaat worden. De bank weet, want het zal daar onderhand wel algemeen bekend zijn als zelfs de Nederlandse ambassadeur Tjeerd de Zwaan hoogst persoonlijk komt, dat er uit Nederland een stoot geld aankomt. Een beetje bank zal dan heus wel een rekening voor zoín weduwe gaan openen ook al hebben ze nog niets. Of denk je dat dat absoluut niet gaat lukken?

Waar blijkt dat die begeleiding al geregeld is? Hoe lang blijven die mensen begeleid door deze mensen?

Zijn die begeleiders Nederlanders die alles wel even in de gaten gaan houden en af en toe hun vingertje van Pronk opsteken?

De naam stichting Nederlandse Ereschulden geeft toch wel aan dat er Nederlanders bij zijn betrokken. Of dacht jij van niet?

Wat een lachertje, jij weet ook precies hoe dit gaat verlopen voor de nabestaanden, maar toch poog je weer iets recht te lullen wat krom is ... en krom blijft. Of je weet het echt niet, dat kan natuurlijk ook, maar dan moet je hier al helemaal niet reageren.

In jouw ogen een lachertje net zoals jij die advocate een trut vindt. En hoe dit afloopt weet ik inderdaad niet, net zo min als jij dat weet. Als je hier op dit forum alleen mag reageren als je beweringen altijd 100% uitkomen en de absolute waarheid bevatten dan hou je weinig reageerders meer over. Maar ik heb meer de indruk dat ik je op je zenuwen begin te werken en dat dadelijk Jeroen de moderator het overneemt van Yerun.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-12-2011 01:43 Yerun wrote: Waar blijkt dat die begeleiding al geregeld is? Hoe lang blijven die mensen begeleid door deze mensen? Zijn die begeleiders Nederlanders die alles wel even in de gaten gaan houden en af en toe hun vingertje van Pronk opsteken?
Dit zullen wel weer kersverse uit de polder geplukte Nederlanders zijn die theoretisch een hoop kennis hebben en geen "laster" willen vernemen over dit land (dus met open ogen er in zullen trappen bij die glimlachende autochtonen). Telkens hetzelfde geval: weer een aantal Nederlandse deskundigen die de kans schoon zien op kosten van de Nederlandse staat een lekker (vakantie)uitje naar RI te maken waar ze met hun academische kennis aan de slag gaan. Denk nog eens aan wat voor blunders door onze kakelverse deskundige hulpverleners zijn veroorzaakt na de tsunami-ramp in Aceh; vol theoretische kennis maar leeg (en gigantisch naief) qua werkelijke kennis van het functioneren van de Indonesische my.
Het is mij (evenmin mijn zowel Nederlandse als Indonesische collegae) na jarenlange werkervaring nog nooit gelukt onze clienten te behouden voor het "uitkleden" en dan zal het hier wel even lukken? Laat me niet lachen. Theorie is prachtig maar zeker in de (Indonesische) praktijk werkt alles omgekeerd evenredig. Daarnaast kan het nog levensbedreigend zijn ook voor zowel de hulpverlener/begeleider als voor het slachtoffer, want waar geld te halen is, wordt de mafia wakker (zowel preman kampung , bankemployees als autoriteiten). Jarenlange ervaring mee. Slaap zacht, het komt allemaal wel goed.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 08-12-2011 04:13 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dit zullen wel weer kersverse uit de polder geplukte Nederlanders zijn die theoretisch een hoop kennis hebben en geen "laster" willen vernemen over dit land (dus met open ogen er in zullen trappen bij die glimlachende autochtonen). Telkens hetzelfde geval: weer een aantal Nederlandse deskundigen die de kans schoon zien op kosten van de Nederlandse staat een lekker (vakantie)uitje naar RI te maken waar ze met hun academische kennis aan de slag gaan.

Als er geen Nederlanders bij zitten dan is het bij voorbaat al gedoemd te mislukken en als die er wel onderdeel van uitmaken dan zijn ze weer uit de polder geplukt met alleen maar theoretische kennis.
Knap dat jij dat al bij voorbaat weet. Lijken wel vooroordelen.

Het is mij (evenmin mijn zowel Nederlandse als Indonesische collegae) na jarenlange werkervaring nog nooit gelukt onze clienten te behouden voor het "uitkleden" en dan zal het hier wel even lukken? Laat me niet lachen. Theorie is prachtig maar zeker in de (Indonesische) praktijk werkt alles omgekeerd evenredig. Daarnaast kan het nog levensbedreigend zijn ook voor zowel de hulpverlener/begeleider als voor het slachtoffer, want waar geld te halen is, wordt de mafia wakker (zowel preman kampung , bankemployees als autoriteiten). Jarenlange ervaring mee. Slaap zacht, het komt allemaal wel goed.

Het lijkt me nu inderdaad de hoogste tijd dat de Nederlandse overheid bij toekomstige calamiteiten in IndonesiŽ eerst bij jou te rade gaat, want anders is het water naar de zee brengen. Dat ze jou naar al die jarenlange ervaring toch steeds maar over het hoofd hebben gezien. Onbegrijpelijk.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ja onbegrijpelijk he. Ik zou zo'n taak niet eens aannemen. Bij voorbaat tot mislukken gedoemd.

Sapolidi wrote:
Lijken wel vooroordelen.
Of realiteit i.p.v. naÔviteit?!

En een vakantiereis zit er voor mij niet in want ik ben al hier.

Sapolidi wrote:
....dat de Nederlandse overheid bij toekomstige calamiteiten in IndonesiŽ eerst bij jou te rade gaat, want anders is het water naar de zee brengen.
Ik heb het niet uitsluitend over mijzelf. Yogya-Bali wrote:
(evenmin mijn zowel Nederlandse als Indonesische collegae)

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Over het gevaar van "uitkleden"en meeprofiteren zal eerlijk gezegd aanwezig zijn .

Stel is voor dat oma of opa eindelijk bijna 250.000.000 ( hoeveel nullen is het Emoticon: Wink ) kan beschikken terwijl ze mss nog niet eens 1000.000 ( vaak minder) per maand te besteden hebben.
Als ze werk of gesteund worden door kinderen en cucu .

Het is een vermogen , dus een zekere begeleiding zal nodig zijn .
Mss kan het bij de bank gedeponeerd worden ( hoeveel % deposito nrente) , of mss kan opa of oma naar Mekka gaan (waarom niet ?).

Niet dat oma of opa ondanks dat ze het zelf willen een grote deel van het bedrag uitgeeft voor de blek merry(Nokia) van de klein kinderen of meebetalen voor de afbetaling van de motor voor ojek doeleinden .
Dat kan ook gebeuren, en opa of oma wil het uitgeven voor hun kleinkinderen.
Wie zijn wij of voor af te gaan regelen en moeilijk doen omdat we het mss beter weten ?

Praktische vraag , hoe zit met eventuele schaderegelingen van de andere slachtoffers ??.

bisa dicek of makemyday .

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Op 08-12-2011 10:36 schreef Surya Atmadja:

Praktische vraag , hoe zit met eventuele schaderegelingen van de andere slachtoffers ??.

SA, wat denk je zelf. Als ze daar in RI wakker worden staan er binnenkort meer advocaten op om te pleiten voor genoegdoening. En natuurlijk niet onterecht.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

SA, u hebt volkomen gelijk als u stelt dat het niet aan ons is te bepalen waaraan het geld wordt besteed, bijv. aan familie. De kwestie van de weduwe (een Jugun ianfu ) die ik hierboven aanhaalde [07-12-2011; 14.44], was niet om te bepalen wat deze weduwe met haar geld ging doen maar er voor te zorgen dat niet al haar van harte gegunde geld naar calo 's, preman kampung en inhalige autoriteiten zou gaan. Dat is maar ten dele gelukt daar jezelf behoorlijk in de nesten kan geraken als je je bemoeit met de aangelegenheden van lokale preman en autoriteiten.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-12-2011 10:56 BintangJan wrote: SA, wat denk je zelf. Als ze daar in RI wakker worden staan er binnenkort meer advocaten op om te pleiten voor genoegdoening. En natuurlijk niet onterecht.
Erg moeilijk te bepalen wie er nu wel echt slachtoffers zijn en wie niet. De kwestie van Rawagede is bekend en ook toegegeven door Nederland. Voor andere eventuele soortgelijke kwesties ligt dat genuanceerder. Daar ik zelf al jaren actief ben in deze materie, weet ik uit eigen ervaring dat het zeer moeilijk is bepaalde gebeurtenissen erkend te krijgen als zijnde oorlogsmisdaden cq. excessen. Dan krijg je ook dat Indische Nederlanders de Indonesische staat kunnen aanklagen voor de massale moordpartijen op duizenden Indo-Europeanen, o.a. onder verantwoordelijkheid door de tot nationale held verklaarde Sutomo (bung Tomo) uit Surabaya.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Wat dacht je dat de Imam van die kampung zich lekker in zijn handen zal wrijven..
Het geld is zo op, reken maar en ja als er een dode valt daardoor zal mij niet verbazen..

Ik hoop dat die kinderen er van kunnen profiteren, dan heb ik er geen moeite mee........... Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-12-2011 11:20 zieleffe wrote:
Wat dacht je dat de Imam van die kampung zich lekker in zijn handen zal wrijven..
Het geld is zo op, reken maar en ja als er een dode valt daardoor zal mij niet verbazen..

Click to see original image

Ik hoop dat die kinderen er van kunnen profiteren, dan heb ik er geen moeite mee........... Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Mooie foto, alleen heeft het niks mee tye maken met deze topic.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-12-2011 10:58 Yogya-Bali wrote:
SA, u hebt volkomen gelijk als u stelt dat het niet aan ons is te bepalen waaraan het geld wordt besteed, bijv. aan familie. De kwestie van de weduwe (een Jugun ianfu ) die ik hierboven aanhaalde [07-12-2011; 14.44], was niet om te bepalen wat deze weduwe met haar geld ging doen maar er voor te zorgen dat niet al haar van harte gegunde geld naar calo 's, preman kampung en inhalige autoriteiten zou gaan. Dat is maar ten dele gelukt daar jezelf behoorlijk in de nesten kan geraken als je je bemoeit met de aangelegenheden van lokale preman en autoriteiten.

Dat het KAN gebeuren zal ik niet uitsluiten.
En dat er veel arme familieleden "begerig"naar de buit kijken en hopen dat opa en oma hun niet vergeten , al is het "kruimels"kan ik van uit een afstand van bijna 11.000 km ook voorspellen.

Als tante Truus of Ome Jopie een straatslot wint komen zelf onbekende neven en nichten op bezoek.
Los van het feit dat Truus/Jopie diverse "bedelbrieven"van organisaties krijgen.
Soms moeten de tante Truus en Ome Jopes ook "beschermd"of begeleidt worden.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-12-2011 11:14 Yogya-Bali wrote:

[quote removed]
Dan krijg je ook dat Indische Nederlanders de Indonesische staat kunnen aanklagen voor de massale moordpartijen op duizenden Indo-Europeanen, o.a. onder verantwoordelijkheid door de tot nationale held verklaarde Sutomo (bung Tomo) uit Surabaya.

Let Op !!!
Er is een duidelijk verschil van verantwoordelijkheden tussen de Republik Indonesia(Yogya) en Den Haag.
Tot en met 1949 was Nederland de jure verantwoordelijk (hadden ze zelf gewild ) over de "binnenlandse"aangelegenheden.

Als de Nederlanders ( burgers) R.I verantwoordelijk stellen over de "rampokkers" etc dan moeten ze Indonesia de vrije hand geven om orde op zaken te houden, en zeker op Java -Sumatra en Madura.
Zie Linggardjati overeenkomst die door Nederland verkracht werd ( Perang Agresi I dan II ) .

Ik denk dat ik de gerobak sapi van sapi van mijn opa kan t claimen , inclusief inkomstenderving en andere gevolgen van dien Emoticon: Wink .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 08-12-2011 10:56 BintangJan wrote:

[quote removed]

SA, wat denk je zelf. Als ze daar in RI wakker worden staan er binnenkort meer advocaten op om te pleiten voor genoegdoening. En natuurlijk niet onterecht.

Moet ik als belastingbetaler er voor boeten ? Emoticon: Wink

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 08-12-2011 10:28 Yogya-Bali wrote:
Ja onbegrijpelijk he. Ik zou zo'n taak niet eens aannemen. Bij voorbaat tot mislukken gedoemd.

Als de aangewezen IndonesiŽ deskundige zo'n taak niet wil aannemen dan is de Nederlandse overheid wel gedoemd om te werken met tweederangs uit de polder getrokken theoretici. Jammer, maar het is niet anders. Helemaal niets doen is ook geen optie, beetje sneu voor de weduwen toch.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

We zijn hier over het algemeen eens dat het uitgekeerde geld aan de weduwen ondanks de begeleiding binnen de kortste keren verdwijnt als snee voor de zon door graaien van allerlei instanties.Als Nederland nu voor iedere weduwe een stenen huis laat bouwen met alles er op en eraan en de rest op een deposito rekening stort dan kan ze tenminste rustig leven en de kinderen en kleinkinderen hebben er tenminste wat aan.Een huis kunnen ze in ieder geval niet afpakken.

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 08-12-2011 15:00 sapolidi wrote:

[quote removed]

Als de aangewezen Indonesi� deskundige zo'n taak niet wil aannemen dan is de Nederlandse overheid wel gedoemd om te werken met tweederangs uit de polder getrokken theoretici. Jammer, maar het is niet anders. Helemaal niets doen is ook geen optie, beetje sneu voor de weduwen toch.
Ik denk dat een dergelijk persoon als YB ook niet gewoon nee zal zeggen maar ook zal uitleggen waarom. Denk zelf dat men daar meer aan heeft dan dat hij als een mak schaap ja zegt (typisch Indonesisch) of het gewoon doet al heeft hij zo zijn bedenkingen (typisch Nederlands).

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-12-2011 15:00 sapolidi wrote:

[quote removed]

Als de aangewezen IndonesiŽ deskundige zo'n taak niet wil aannemen dan is de Nederlandse overheid wel gedoemd om te werken met tweederangs uit de polder getrokken theoretici. Jammer, maar het is niet anders. Helemaal niets doen is ook geen optie, beetje sneu voor de weduwen toch.
Ik denk dat we hier duidelijk hebben te doen met het verschil van een "buitenstaander" en iemand die hier woont/werkt.
Je weet niet hoe gevaarlijk het hier kan zijn als je je (moet) bemoeit met zaken die met aardige sommen geld hebben te maken. Waarom zou ik weigeren? Omdat ik al eerder met het behandelen van een case enkele preman aan de deur gehad die mijn vrouw en kinderen bedreigden. Niet leuk voor mijn familie zou ik zeggen. Ook de politie (niet veel beter dan een stel geuniformeerde preman ) heeft een handje van intimidatie. En als je jonge kinderen hebt en een met intimidatie, feodaal Javaans opgevoede echtgenote, dan kan je wel bedenken wat voor een soort uitwerking dat heeft op mijn gezin.
Heb op dit moment wederom 2 cases (ander soort) waarbij ik eerst achter mijn oren moet krabben. De 1 is gelukkig in een andere stad, de andere dicht bij de deur, echter politie bij betrokken. Deze laatste zal een harde dobber worden; wederom vanwege intimidatie-gevaar. Zowel preman als politie weten exact wanneer ze aan de deur moeten komen (als ik niet thuis ben) en wie ze kunnen bedreigen cq. intimideren, het zwakker soort zoals kinderen beneden 10 jaar en een Javaanse echtgenote met een aangeboren angst voor autoritaire intimidatie.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 08-12-2011 10:58 Yogya-Bali wrote: De kwestie van de weduwe (een Jugun ianfu ) die ik hierboven aanhaalde [07-12-2011; 14.44], was niet om te bepalen wat deze weduwe met haar geld ging doen maar er voor te zorgen dat niet al haar van harte gegunde geld naar calo 's, preman kampung en inhalige autoriteiten zou gaan. Dat is maar ten dele gelukt daar jezelf behoorlijk in de nesten kan geraken als je je bemoeit met de aangelegenheden van lokale preman en autoriteiten.
Deze case was gelukkig 330 km verder. Maar bedreigingen en intmidaties waren hier ook niet van de lucht.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 09-12-2011 01:09 Yerun wrote:

[quote removed]
Ik denk dat een dergelijk persoon als YB ook niet gewoon nee zal zeggen maar ook zal uitleggen waarom. Denk zelf dat men daar meer aan heeft dan dat hij als een mak schaap ja zegt (typisch Indonesisch) of het gewoon doet al heeft hij zo zijn bedenkingen (typisch Nederlands).

Ben je onbewust niet aan het generaliserend ? Emoticon: Shiny

Als "orang turis" uit Amsterdam herken ik bepaalde punten die Y-B naar voren had gebracht , dat wel .

Alleen ik begrijp niet wat Y-B zegt over " feodaal" javaans opgevoede echtgenotes ...... ?
Is het mogelijk om een beetje uitleg te krijgen ? Weet dat het Off topic is maar ben wel benieuwd .
Reactie desnoods in "mijn" topic Indonesia Land Volk en Cultuur.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ambassadeur maakt excuses over Rawagede

BALONGSARI (ANP) - De Nederlandse ambassadeur in Jakarta, Tjeerd de Zwaan, heeft vrijdag namens Nederland excuses aangeboden voor het bloedbad dat Nederlandse militairen in 1947 in het dorpje Rawagede op Java aanrichtten. Hij zei te hopen dat de schikking die Nederland heeft getroffen, zal helpen het hoofdstuk te sluiten.

Zo dat is dan even een geruststelling dat de graven zijn opgeknapt.
En nu hopen dat ze onderhouden worden zoals de oorlog graven van de Nederlanders daar................. Emoticon: Wink Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 09-12-2011 01:09 Yerun wrote:

[quote removed]

Bij deze zaak zijn oa. betrokken de minister van buitenlandse zaken met zijn ambtenarenapparaat, de Nederlandse ambassadeur in IndonesiŽ met zijn netwerk aldaar en de stichting comitť Nederlandse Ereschulden met kantoren in Nederland en IndonesiŽ. Het moet wel heel erg vreemd zijn dat daar geen enkel persoon tussen zit met kennis over het land. Daar hebben ze echt niemand van dit forum voor nodig. Om YB te vragen was dan ook niet echt serieus bedoeld.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 09-12-2011 14:19 sapolidi wrote:

[quote removed]

Bij deze zaak zijn oa. betrokken de minister van buitenlandse zaken met zijn ambtenarenapparaat, de Nederlandse ambassadeur in IndonesiŽ met zijn netwerk aldaar en de stichting comitť Nederlandse Ereschulden met kantoren in Nederland en IndonesiŽ. Het moet wel heel erg vreemd zijn dat daar geen enkel persoon tussen zit met kennis over het land. Daar hebben ze echt niemand van dit forum voor nodig. Om YB te vragen was dan ook niet echt serieus bedoeld.

Who is John Galt?

MAD

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,748,805 pageviews Een website van indahnesia.com