Bali of toch Java?

Subforum Bali, het godeneiland 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Obrecht
Gebruiker
spacer line

Hallo allemaal.

Wij wilden van de zomer (helaas afhankelijk van de schoolvakanties) met zijn tweetjes voor het eerst naar IndonesiŽ voor een kleine 3 weken. We wilden het voor de overzichtelijkheid bij 1 eiland houden, maar we komen er niet uit of het Java of Bali moet zijn.

We houden van mooie natuur en cultuur, maar ook een luxe shopping mall mag er tussen zitten en ook een paar dagen strand. Verder geen uitgaanstypes en "tourist traps" toch liever ook niet, alhoewel je daar soms niet omheen kunt.

Ik hoop op jullie tips om tot een goede keus te komen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Lekker naar Java gaan met een paar dagen bijkomen in bijvoorbeeld Jakarta, Bandung, Yogyakarta om je compleet leeg te winkelen. Op Java heb je ook tourist traps, al zijn ze op 1 hand te tellen, waar je er op bali over struikelt.

Verder hangt het een en ander af van wat jullie verder willen. Reizen kan over Java met het vliegtuig, de trein, de bus, prive-auto, (op de motor, de fiets en lopend) dus er zijn voldoende manieren om een aantal boeiende plekken op het eiland te zien.

Trekpleisters waarvan ik weet dat ze goed zijn zijn onder meer omgeving yogya, Bandung stad, de Oude Stad in Jakarta, het zuidelijke strand ten zuiden van Malang, Yogyakarta en bij Pangandaran. Verscheidene warmwaterbronnen, vulkanen, theeplantages, berggebieden heb je over het hele eiland verspreid.

TinieVriens
Gebruiker
spacer line

Hallo Obrecht,

Wij hebben voor 2 jaar terug een grandioze tour over Java gedaan, daarna zijn we naar Bali geweest om uit te rusten. Als je interesse hebt wil ik ons reisschema wel naar je opsturen zodat je wat materiaal hebt om te kijken.

Groetjes Tinie

Als iedereen was zoals ik zou moeten zijn was de wereld veel beter af.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

"Tourist traps", mooie benaming. Bali stikt er inderdaad van, dus als ik je zo hoor zou ik het lekker bij Java houden, eventueel Sumatra, maar Bali is aan je misschien niet besteed. Kort geleden een collega gehoord, die was op rondreis geweest, eerst Java en dan Bali. Java had hij enorm van genoten en daarna was Bali simpelweg een enorme afknapper omdat het verschil zo immens groot is. Als je weet waar je naartoe moet in Bali dan kan Bali ook best prettig zijn, maar de meesten komen toch in Kuta of Seminyak terecht en wanen zich aan de Costa Brava.

From Dayeuhkolot with love

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Obrecht,

Java is net zo mooi als Bali. Doe 2 weken Java en 1 week Bali. Bekijk de reisfolders van de reisburo's maar eens en maak je keuze. En wat tourist traps betreft heb je die zowel op Java als op Bali.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

tourist trap'' by staps''jullie zijn met ze'n twee'tjes ''ik zal zegen . begin in yarkarta en reis door naar jogya .je zit wel een paar uurtjes in de trein 'maar er is eten en drinken te verkrijgen.klas excutief.met a'c.je kan daar blijven overnachten.voor 2 daggen'en reis dan verder.naar porwokorto''in jawa tenge. van uit porwokoto eventueel naar tegal met de bus' daar is een niet te duur hotel . hotel baru''kosten 250.000 per nacht inclusief makan pagi
in tegal kan je weer een trein nemen'naar surabaya' dat is een lange rit ''veel succes bij het kiezen van de juiste keuze ''slamat jalang'

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Het is heel simpel: als je je wilt beperken tot een eiland en er moet strand bij zitten, dan moet je naar Bali, want er zijn geen fatsoenlijke stranden op Java.
De suggestie van BJ lijkt me veel beter: reis twee weken door Java, besluit met een (kleine) week strand op Bali. Maar tja, da's twee eilanden...

MAD

Bali is prachtig
Gebruiker
spacer line

Het hangt er inderdaad vanaf van wat je wilt. Maar geloof me als je ook een paar dagen wilt relaxen op het strand kies dan Bali. Liever nog wat hier boven ook al een paar mensen aangeven een combinatie van beide eilanden. Bali heeft veel meer te bieden dan de meeste mensen hier schetsen, ja natuurlijk zijn er toeristische gebieden maar een paar honderd meter verder tref je vaak al weer alle ruimte en de meest prachtige landschappen. Tip: veel aardige reisverhalen over Bali (en ook wel iets over Java) staan op surprisetickets.nl - helpt je wellicht om een keuze te maken. Succes!

PErotterdam
Gebruiker
spacer line

Beide natuurlijk! prima te doen:

Hier

Post edited by Oyibo

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik ben de afgelopen week weer eens door West-Java gereden, per auto en per trein, maar wat is dat gebied toch mooi. Daar kan geen Bali tegen op. Op Java kan men weken ronddolen met de prachtigste natuur om zich heen. Bali is een soort Madurodam hiervan, ook van alles aanwezig maar meer toeristisch.
Maar op Java moet je wel van de geijkte paden cq. wegen af om van het moois te kunnen genieten. Ik woon er al 20 jaar maar verbaas me telkens weer opnieuw over de mooie plekken die ik tegenkom. En deze telkens terugkomende verrassingen houden me vast op dit eiland terwijl ik in de loop der jaren zowel heel RI al heb bereisd (op Aceh na). Van Medan tot Jayapura (nee, geen van Sabang tot Merauke, die 2 plaatsen heb ik nog niet bezocht en ben het ook niet van plan). Combinatie Java plus Bali is perfect voor een eerste kennismaking met RI.

AnitaT
Gebruiker
User icon of AnitaT
spacer line

Ik heb mijn hart definitief aan Java verloren, je vind er alles, maar ook een combinatie Java/Bali is goed te doen als je drie weken hebt.

groetjes,
Anita

adjudant
Gebruiker
spacer line

Bali of Java is een lastige vraag daar het allebei hele mooie eilanden zijn. Waarom niet beide eilanden bezoeken? Tip: Ga met de trein vanaf Jakarta via Bandung, Yogyakarta naar Surabaya. Niet te lang in Jakarta blijven (wij boeken daar slechts een nacht), bezoek de theeplantages in Bandung en bezoek de Borobudur en Prambanan in Yogya en pak na Surabaya het vliegtuig (Air Asia of zo) naar Bali. Op Bali heeft Ubud onze voorkeur, wel veel toeristen daar maar een adembenemende omgeving met veel rijstvelden. Je huurt dat voor 40 euro of zo een taxi en vraag de chauffeur om een "groene route te rijden". De treinreis van Bandung naar Yogya ia adembenemend mooi.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik ben het met adjudant eens, op de treinreis van Yogya naar Surabaya na. Daar is absoluut niets aan. Aan Surabaya ook niet. Ik ben ook geen fan van Oost-Java, maar om naar Oost-Java te gaan via Surabaya met de trein is een mijl op zeven. Er zijn genoeg dingen op Oost-Java die best wel de moeite waard zijn, maar dat kost je dan wel zoveel tijd dat je Bali moet laten schieten. Ook een idee natuurlijk.

MAD

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Kalibaru via Malang vind ik juist een mooie tussenstop tussen Surabaya en Bali of tussen Yogyakarta en Bali. Overigens heb ik altijd wel het idee dat veel mensen Semarang overslaan en ook Solo, terwijl dit toch juist erg prettige steden zijn, zelfde geldt voor Malang.

From Dayeuhkolot with love

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,988,147 pageviews Een website van indahnesia.com