Adres fotograaf pasfoto's Nederlands paspoort

Subforum Java 
76 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Na wat zoeken heb ik toch niet gevonden wat ik zocht, en dat is een adres in Jakarta waar ik officieel (volgens de Nederlandse overheid aangeleverde matrix) pasfoto's kan maken voor mijn volgende paspoort wat ik moet aanvragen omdat mijn oude vol is.

Heeft iemand een idee waar ik hiervoor terecht kan in Jakarta? Dit dus nog voordat ik het aanvraagformulier van drie pagina's heb ingevuld en ik in de auto stap naar Jakarta (hoewel Bandung ook wel eens leuk is voor een dagje)

= edit: oh nee, Bandung kan al niet meer, Jakarta dus =

pierre
Gebruiker
spacer line

Misschien dat de Nederlandse Ambassade een adresje weet?
Je zou zomaar kunnen proberen om de ambassade hierover te bellen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Heb ze al een emailtje gestuurd, maar nu is het eerst zondag. Emoticon: Wink

bambang
Gebruiker
spacer line

Ik heb geen adres in J. Je bent zelfs handig met de computer, ook met photoshop? Als je een pasfoto maakt, zou je kunnen proberen de pasfoto zelfs te printen en inpassen volgens de officiele matrix.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 20-11-2011 11:52 schreef bambang:
Ik heb geen adres in J. Je bent zelfs handig met de computer, ook met photoshop? Als je een pasfoto maakt, zou je kunnen proberen de pasfoto zelfs te printen en inpassen volgens de officiele matrix.

Een pasfoto voor je paspoort luisterd heel nauw naar de eisen die hiervoor zijn opgesteld en is verdomd moeilijk om dit zelf te doen.
De achtergrond moet precies volgens de voorwaarde zijn, het aangezicht moet aan bepaalde strenge voorwaarde voldoen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Nah, daar ga ik niet aan beginnen, laat liever wat foto's maken voor het gehannes wat ik me ermee bespaar. Doet me trouwens denken aan iets 'geinigs'.

.. was in 2008 in Nederland op het gemeentekantoor om een rijbewijs te halen, van vodje naar pasje, wel zo handig. Ik gaf daar foto's af die in Yogyakarta gemaakt waren volgens de matrix en ook gebruikt waren voor mijn (nu) huidige paspoort. "Nee, deze foto's zijn niet goed"..

mijn bek viel open.

Maar niet nadat ik mevrouw had uitgelegd hoe de situatie was.. Nee, deze foto's konden onmogelijk gebruikt zijn voor een paspoort, kon niet. Echt niet. Ze noemde me dus gewoon een leugenaar en dat pik ik niet. Er viel kennelijk een stilte toen ik haar dat zei.

Uiteindelijk bij het afhalen mijn paspoort laten zien aan die kut beste dame... enfin, je kan je die harses wel voorstellen. Daar kan ik nu nog van genieten.

Maar goed, ik ga dus niet zelf foto's editten e.d. die dingen maken kost geen drol hier, en ik kan er prima even langs rijden als ik toch naar Jakarta moet voor een nieuw paspoort voor mezelf en een eerste paspoort voor de kleine. De vrouw krijgt er geen, die heeft zo'n Indonesisch ding waarmee ze naar ASEAN landen en de Grote Zandbak kan zonder visum.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-11-2011 12:02 pierre wrote:

[quote removed]

Een pasfoto voor je paspoort luisterd heel nauw naar de eisen die hiervoor zijn opgesteld en is verdomd moeilijk om dit zelf te doen.
De achtergrond moet precies volgens de voorwaarde zijn, het aangezicht moet aan bepaalde strenge voorwaarde voldoen.
egale witte achtergrond, geen bril, geen haar in gezicht, recht kijken, niet lachen, niet huilen, niet kwaad kijken en zo nog tig meer denk ik.

simpati
Gebruiker
spacer line

Misschien dat de Nederlandse Ambassade een adresje weet?
Schrijven van ambassade van ongeveer ťťn jaar terug:

Dat goede ervaringen zijn opgedaan met fotograaf Digitalbox bij Mall Ambassador in Jakarta, Lantai UG ( Begane Grond), LT 4 Unit No.19, Tel. 021-57933541 of Oso Digital print bij Mall Ambassador,Jl. Prof Dr. Satrio, Lt. Dasar no.60 Tel 021-57939579.

Succes,
Jan
Malang

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Kijk, dat is handig, Ambassador is redelijk in de buurt van de ambassade, dus zal ik daar deze week eens langsrijden.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik moet naar JKT om een nieuw paspoort te bemachtigen, dus het lijkt me niet onredelijk als jij naar Yogya moet gaan om bij Pak Heri pasfoto's te laten maken.

Witte achtergrond?

MAD

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik moet naar JKT om een nieuw paspoort te bemachtigen,
Surabaya kan ook, tenminste in januari van dit jaar heb ik daar mijn nieuwe paspoort laten maken, ze hebben daar ook de apparatuur voor de vingerafdrukken.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-11-2011 12:28 Pak Pupyes wrote:
Ik moet naar JKT om een nieuw paspoort te bemachtigen, dus het lijkt me niet onredelijk als jij naar Yogya moet gaan om bij Pak Heri pasfoto's te laten maken.

Witte achtergrond?
Ja, aan Jl. Ahmad Dahlan toch? Klein tentje, maar hij leverde wel snel en goed werk af. Om er helemaal voor naar jogja te gaan? Nah, dat zit er niet in denk ik... al zou ik het wel willen maar dan maak ik er een vakantie van, en zoveel tijd heb ik nu niet.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-11-2011 13:21 simpati wrote:
Ik moet naar JKT om een nieuw paspoort te bemachtigen,
Surabaya kan ook, tenminste in januari van dit jaar heb ik daar mijn nieuwe paspoort laten maken, ze hebben daar ook de apparatuur voor de vingerafdrukken.
Maar daar wordt ie niet opgehaald vanaf het vliegveld voor z'n prive-chauffeur. Emoticon: Wink

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Weet ik, Simp, maar ik heb voor JKT, gekozen. DPS kan ook. Met Surabaya heb ik helemaal niets, met Bali extreem weinig. JKT dus maar. Kennelijk is het niet nodig dat de op een na grootste toeristenbestemming met de op een na grootste Nederlandse populatie zo'n flutscannertje van een paar roepia's heeft.

MAD

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Ja Yerun je hebt wel een probleem met zo"n lang gezicht.Als dat maar in die matrix past.Geintje Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 20-11-2011 18:09 Bokito wrote:
Ja Yerun je hebt wel een probleem met zo"n lang gezicht.Als dat maar in die matrix past.Geintje Emoticon: Party! Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Dan hadden ze maar een betere matrix moeten ontwerpen, of mij vrijstelling geven Emoticon: Wink

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Antwoord van de ambassade:

Dat goede ervaringen zijn opgedaan met fotograaf Oso Digital print bij Mall Ambassador,Jl. Prof Dr. Satrio, Lt. Dasar no.60 Tel 021-57939579.
, zoals Simpati dus al schreef.

Over de eisen van de foto:

formaat Pasfoto: 35 mm x 45 mm. De afbeelding van het gezicht op de pasfoto: breedte van ooraanzet tot ooraanzet minimaal 16 mm en maximaal 20 mm; lengte van kruin tot kin minimaal 19 mm en maximaal 30 mm. De achtergrond moet egaal lichtgrijs zijn en het gezicht moet recht van voren worden gefotografeerd; andere varianten worden niet geaccepteerd.

en nog wel het meest schrijnende de openingstijden:

De openingstijden van de Nederlandse balie is maandag t/m vrijdag (behalve op woensdag gesloten) tussen 9.00 uur - 12.00 uur.

Vier dagen per week drie uurtjes, da's 1/3 van een NL werkweek en 1/5 van een indonesische. Maar goed dat ik 'om de hoek' woon.

Enfin, we gaan het deze week eens proberen denk ik. Kan maar gebeurd zijn.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

De pasfoto's zijn gemaakt. Hopelijk passen ze in de matrix, zo niet moet ik weer terug. Ambassade nog niet gedaan, want het was natuurlijk al na 12 uur voordat ik klaar was mert de foto's en de rest van de lijst.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Het duurde even, maar ben gisteren naar de ambassade gegaan voor verwerking van de nieuwe paspoorten voor mij en de kleine. Ik had niet de hoop dat de foto's goed waren, maar in ieder geval kon ik de rest laten controleren.

Je moet bij de ambassade een straat verderop parkeren. Auto's voor de deur is eng kennelijk. Na binnenkomst moet je ook je HP in een kluisje leggen, want ook gevaarlijk. Daarna mag je wachten, het was vrij rustig.

Werd vriendelijk geholpen met controle van de pasfoto's. Die klopten inderdaad niet. Die van mij was iets te klein en die van de kleine wat te groot. Maar wel werden alle overige documenten gecontroleerd en kon moeders haar handtekening zetten zodat de kleine volgende keer niet meer mee hoeft, hij was immers al 'gezien'. Goede service.

Omdat de balie om 12 uur sluit deed ik niet de moeite dezelfde dag nog terug te rijden. Ik maakte nieuwe pasfoto's in Ambassador en ben via een afspraak in Citos doorgereden naar huis. Volgende week ga ik er wel weer langs.

Alle zaken moeten trouwens contant en gepast betaald worden. Wel handig om te weten, want ik had 100.000 rupiah bij me, niet genoeg voor twee paspoorten helaas. Emoticon: Wink

Volgende week meer dus.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Hoe zit het met die kleine krijgt hij een eigen paspoort?En hoe zit het met de vinger print?
Het paspoort is 5 jaar geldig dus dat heeft toch helemaal geen zin voor die kleine of wordt hij gewoon bij jou bijgeschreven.

Shalom

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Bijschrijvingen worden niet meer gedaan, maar dat zou ik ook niet willen, want dan moet hij altijd met mij mee, terwijl hij ook met de vrouw mee kan als het zou moeten met een eigen paspoort.

Waarom heeft een paspoort van 5 jaar voor de kleine helemaal geen zin? Juist wel, ik vraag nu een paspoort aan omdat ik de intentie heb hem binnenkort naar Nederland te nemen voor een vakantie, net als de vrouw overigens, maar die heeft een Indonesisch paspoort.

Vingerafdrukken? Geen idee, Indonesie heeft ze al van me, anders had ik mijn KITAS niet kunnen regelen. Nederland mag ze van mij ook hebben hoor. Sommige principes zijn leuk, maar niet echt handig. En hier lachen ze je gewoon uit als je zegt 'ik wil mijn vingerafdrukken niet geven' en kun je het land uit.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Moet je eigenlijk je oude paspoort bij de ambassade laten zien/inleveren als je een nieuw exemplaar aanvraagt?

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, die willen ze zien, voelen en controleren, ze willen er ook een kopietje van hebben, alsmede een kopietje van je visum.

Ik ga na Kerst weer om de pasfoto's opnieuw in te leveren, kijken of deze wel aan de eisen voldoen.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 25-12-2011 02:36 Yerun wrote: Ja, die willen ze zien, voelen en controleren

Ruiken ook? PaspoortfetisjistenÖ Enfin, nu zit ik met een probleem: ik moet nu binnen een week (komende week) een visumverlenging regelen, of ik moet m'n vrinden van Kantor Imigrasi ervan overtuigen dat ze na m'n paspoortaanvraag m'n visum moeten verlengen binnen een paar dagen in plaats van een week. Dat wil zeggen, ik krijg m'n paspoort na het bevingeren toch wel terug van de ambassade?

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ja, je krijgt deze netjes terug en moet deze inleveren/opsturen als je je nieuwe paspoort hebt ontvangen. Je bent dus niet paspoortloos in de tijd dat Nederland er over doet een nieuw paspoort voor je te maken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,757,707 pageviews Een website van indahnesia.com