De wereld stevent af op een recessie??? de beurzen zakken.

Subforum Andere praat 
71 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Macan Belanda
Hier het antwoord op je stelling beter in een nieuw topic, want in die andere topc gaat het over de dood van Hadji gangers.......

Ziel :

Ik heb nooit gekeken als ik iets kocht dan moest het van goede kwaliteit zijn.
Of het uit Nederland kwam heb ik nooit naar gekeken.
Heb nu zelfs ondanks de crisis een bankstel nieuw gekocht boven de 4000€ dus , als ik door heel mijn leven achterom kijk hebben ze veel aan mij verdiend, niet de kroegbaas maar welk de kantine van voetbal vereniging waar een van zoons op zat.
Neen het is zo gemakkelijk om de rechten van die mensen te gaan verdedigen, of we de gehele wereld maar moeten helpen.
Dat kan best een graadje minder, zie eens wat een oplichting zooi er zit in die borstkanker bestrijding die zeggen dat voor onderzoek veel geld word uitgegeven.
Nog geen 1 miljoen € van de 16 miljoen, schoften zijn het hier.

Ow nou is Pink Ribbon het voorbeeld van het feit dat je overal wordt bedonderd ?
Ik snap sowieso je redenatie niet; het is helemaal niet makkelijk om alles te verdedigen, het is makkelijker om alles af te schieten ! Het lijkt me nu alsof je je overal bedonderd voelt, dat vind ik nogal zuur, je wordt net zoveel afgezet als je zelf toelaat, je zou best de hand in eigen boezem mogen steken. Bovendien is een verdienmodel niet hetzelfde als graaien. Het feit dat er geld aan je verdiend wordt heet kapitalisme, er zijn ook andere manieren, bijvoorbeeld communisme ... Uiteindelijk zal je zien dat elk systeem zijn voor- en nadelen heeft, maar ik ben blij dat ik in een vrije wereld leef.

Ook die werkgevers maar vooral de politiek die het laten afweten.
Die zijn de boosdoeners die kunnen beter vertrekken en de gewone vrouw/man zal het oppakken.

Dat zal je vies tegenvallen. Niets is veradelijk als de mens, in elk werelddeel kom je dat tegen en dat had jou ook kunnen gebeuren. Google maar eens op Lodewijk van de Waal of Wim Kok, beide vakbondsjongens die nu miljoenen bonussen goedkeuren als commissaris.

Europa is ook zo’n geld verslindende organisatie dat kan allemaal wel minder.
Niet de hard werkende en de oudere generatie er voor opknopen.
Laat de jongeren maar eerst eens laten zien dat ze kunnen werken i.p.v lanterfanteren en lang studeren dan weer geld genereren voor hogere salarissen, of als ze geen zin hebben in de Wajong worden geloosd, waar ze zo geld krijgen, zonder maar tegenprestatie over iets te stellen.

Jij bent waarschijnlijk opgegroeid in een tijd waarin er werk te vinden was, waarin de maatschappij groeide, dan kán je hard werken. Ik ga de eeuwig studerenden niet verdedigen, maar dat jarenlang doorstuderen wordt al aangepakt.

Wat ik me afvraag is waarom jij vindt dat de ouderen niet moeten meebetalen aan deze crisis ? Je weet dat als je alles aan de jonge generatie overlaat, je uiteindelijk een hele generatie buitenspel zet ?

Als ik je pleidooi zo lees, dan ben je behoorlijk teleurgesteld door het leven. Je hebt waarschijnlijk hard gewerkt en nu leg je alles en iedereen langs jouw lat. Er zijn een hoop sociale stelsels die wel degelijk vruchten afwerpen, ik ken de ins-en-outs van de Wajong regeling niet, maar ik ben ervan overtuigd dat jij niet veel meer weet. Niet iedereen is gezond geboren en heeft alle kansen gehad.

Ik ben het met je eens dat je de rotte appels moet aanpakken, maar vaak is iemand overeind helpen de betere methode dan iemand vertellen dat hij zelf moet opstaan. Dat is een oud Aziatisch (Thais) principe. De Nederlanders hebben meer een houding dat ze over iemand die op de grond ligt heenstappen, jij bent in mijn ogen een voorbeeld van een Nederlander die er na eroverheen te zijn gestapt er ook nog even over moet klagen ....

Heel veel baldadige jongeren in de steden en de criminelen die met bosjes dit land bezoeken eens flink aanpakken.
Neen het zit goed fout in dit kikker landje.
Maar zoals je misschien wel mij gelijk zal geven, makkelijk praten langs de zijlijn.

Dat laatste vind ik inderdaad. Ik vind dat de mensen veel teveel naar anderen wijzen, ik geloof best dat jij een harde werkers bent geweest, maar het is niet zo dat alles wat achter je aankwam steeds meer stil ging zitten. Ik denk dat heel verhelderend zou zijn voor je als je in deze tijd zou opgroeien, het is niet zo makkelijk als het lijkt. Niet iedereen zit tegenwoordig op z'n gat, niet iedereen profiteert van wat jij hebt opgebouwd.

Weet je wat jouw generatie ook heeft opgebouwd ? Het enorme begrotingstekort wat we tegenwoordig hebben. Dat is niet iets wat de laatste tien jaar is ontstaan, dat is door de decennia heen opgebouwd, Dat komt niet door de studenten van de laatste tien jaar, dat komt door de gehele bevolking en over een langere periode. De kredietcrisis komt niet door 1 groep of door een paar politici, de kredietcrisis komt door ons gemeenschappelijke zwakke plek : ons beter verkopen dan we waard zijn.

Er zijn geen gegevens van Nederlandse hadji reizigers bekend, die zijn dood gegaan.
ALs er dan een vergelijk is, dan komt het door emoties en ook slechte condities.
Als ze dood zijn gegaan daar, dan is het toch mooi voor die mensen geweest, wat wil je nog meer, dicht bij Alah sterven, de nabestaanden kunnen het niet beter treffen............

Ik doelde niet op Nederlanders, ik doelde op de openingspost, die gaat over Indonesiërs. Ik verbaas me over het grote aantal mensen (Indonesiërs) dat het leven laat tijdens de Hadji.

-voetnoot- Ik snap geen hol van dat quoten hier !
quoten is heel simpel je moet tussen die [] goed in de gaten houden dat er op het eind dit / schuin streep er in staat een[ of ] (hoe heten die knoppen?) , vergeet gaat het mis

Je brengt mij wel in een dilemma moet ik hier op reageren, of niet.
Want de verwarring is, dat ik helemaal het niet ziet zitten met Kok en die oud vakbondsman de Waal.
Ik heb er al eerder hier ergens in een topic, daar tegen verzet tegen die lieden.
Ik ben ook niet voorstander mijn eigen generatie op te hemelen, heb daar veel kritiek over gehad, al meerdere keren laten blijken.
JA soms ben ik een zwart kijker niet met een ervaring wat jij er van maak, maar een stelling plaatst dat er nu mensen opstaan van een generatie die zelfs een grote tweestrijd tussen generaties aan het maken zijn.

Gezond denken:, is eerst verdienen en dan pas………… de rest mag je zelf invullen.
Er word te veel op het bord van de overheid gelegd.
Daarmee creëer je zwakte mee, daar haal je de mens mee naar beneden in zijn eigen waarde.

Mag ik je een voorbeeld noemen.
Cruijff en van Gaal een actueel gebeuren bij Ajax.
Loui van Gaal laten we ze eens analyseren wat voor een personen het zijn.
Van Gaal heeft het altijd over zich zelf, hij vind zich nooit erkend.
Hij is met zijn velheid en zijn manier, meer mensen tegen zich afstoten, dan dat hij ze help, hun zelf te zijn, hij is een egotripper van nul, waarde.
Johan Cruijff daarin tegen heeft het altijd over een andere, en die haal alles uit de kast, die andere te verbeteren.
Mijn kamp is dan ook duidelijk, dat is die van Cruijff.
Begrijp je nou waar het accent ligt.

Zo heb ik het helemaal gehad met de graaiërs in die beurzen en in die landen, die afhankelijk worden van een geld stroom die niet bestaat.
Dat noem ik luchtfietserij.
De wereld hebben ze helemaal naar de knoppen gebracht, met dat kapitalistische systeem en het zal mij niet verbazen (ik ben een zwartkijker weet u nog) dat daardoor oorlog uit voort kan komen.
Er zijn lieden die alleen aan zich zelf denken en via slinkse wijze hun kapitaal bij elkaar graaien.

Gelukkig bestaan ook wel goede ondernemers die serieus omgaan met hun bedrijven.
Maar de beurs genoteerde bedrijven nemen het kapitaal mee die ze niet waard zijn.
Alle beurzen opheffen en gewoon aan het werk gaan om gewoon geld te verdienen.
Het is toch van de zotte dat zo’n Apple miljarden waard is op een beurs, ongelooflijk hoe kan je dat nog met droge ogen dat serieus nemen……………
Het is niet voor niets dat er mensen steeds meer opstandig worden tegen over dat kapitaal, in de vorm van Occupy-beweging, over de wereld.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Commissarissen pakten bonus niet aan

AMSTERDAM - Overheidscommissarissen die moesten zorgen voor lagere bonussen bij banken en verzekeraars, hebben niet erg hun best gedaan.

Wouter Bos

Dat meldt RTL Nieuws. Toenmalig minister Bos van Financiën stelde de commissarissen aan, nadat ABN Amro, Aegon en ING miljardensteun hadden gekregen van de overheid.
Commissaris Lodewijk de Waal pleitte bijvoorbeeld in 2010 voor een salarisstijging van 13 procent bij ING. De top van Aegon, waar Karla Peijs commissaris was, stelde een bonus voor van maximaal anderhalf keer het jaarsalaris. In plaats van matiging te bepleiten, kwamen de commissarissen juist op voor de bonuscultuur, blijkt uit onderzoek van RTL Nieuws.

Aldus de Telegraaf de krant van wakker Nederland

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Topic in ander subforum gezet.

It's only kinky the first time.

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Wat ik je probeerde uit te leggen mijn beste Ziel, is dat we best hard willen werken, maar iedereen voor een dubbeltje op de eerste rang wilt zitten. Als je onze eigen economie gezond wilt houden zal je iets van patrionisme moeten laten zien. Maar we kopen alles uit lage-loonlanden.

Zoals ik jouw posting lees, is de hele wereld aan het vergaan en is het nergens goed. Ik heb een broertje-dood aan de graaicultuur, maar als iets in mijn voordeel werkt of kan werken draai ik ook om als een blad aan een boom. Wij wijzen hier in Nederland graag naar de immigranten uit Noord-Afrika, maar de Nederlander is zelf te beroerd om vuilnisbakken te legen of een toilet schoon te maken. Eerlijk gezegd : ik ook !

Ik weet wel hoe je het kan tegenhouden hoor : laat het minimumloon zakken en het wordt aantrekkelijker om uit die uitkering te stappen. Dat klinkt eng, maar als je daarbij de belasting verlaagt (er is immers een deel wat wordt gebruikt voor uitkeringen), kom je prima uit. Het wordt voor bedrijven aantrekkelijker om mensen aan te nemen (want goedkoper) en deeconomie heeft zijn eerste impuls alweer te pakken.

Ook voor de dure ouderen is een oplossing, namelijk mantelzorg. In Indonesië is het normaal dat je voor je ouders en grootouders zorgt, dat hebben zij vroeger ook voor jou gedaan. In Nederland is het normaal om je ouders in een verzorgingstehuis te stoppen en daar vervolgens over gaan klagen.

Wil je een land levensvatbaar maken, dan begint dat bij de mensen zelf, die moet je bewuster maken. Dat doe je door je handen uit de mouwen te steken. Voor mij is alles onzeker de komende jaren, dat is eng, maar het heeft me ook een stuk bewuster gemaakt. Als ik om me heen kijk naar hoe mensen werken (en dan bedoel ik niet alleen op mijn eigen werkplek), dan hebben we nog een hoop te leren. Je wordt in nederland goed betaald, zorg dan ook dat de uren dat je werkt goeie arbeid verricht, het zijn vaak maar 8 uurtjes op een dag !

Maar in Nederland moeten we de hele dag klagen over de baas, de graaier. Vervolgens laten we onze schouders hangen, want het heeft toch allemaal geen zin. Ik kan je melden, zo bereik je niks op economisch gebied.

De reden dat ik op jouw post reageerde is omdat het
a. Niks te maken heeft met Hadji-gangers en ik vind dat je nogal eens allerlei dingen op 1 hoop gooit. Hadji heeft niks met Pink Ribbon te maken, niks met een graaicultuur.
b. Waar ik over struikel is dat we in deze tijden de ouderen met rust moeten laten (financieel). In deze tijd moeten we juist iedereen aanpakken, deze crisis is ons gezamelijk probleem en mensen als jij hebben hier meer profijt van gehad dan iemand die nu studeert (of zich voordoet als studerende)

Wat mij betreft heeft iedereen het goed, maar het goed hebben is geen vanzelfsprekendheid. Wat dat betreft vind ik deze crisis verfrissend, maar hij moetnogwat langer duren want niet iedereen heeft door waar we het laten liggen (al jaren/decennia). Ik maak me zorgen over het gewijs naar anderen (bv. Grieken), want Nederland wordt al jaren verteld dat ze iets aan de hypotheekrenteaftrek moeten doen. Als de huizenmarkt nog een tijdje langer onder druk staat valt dat hele stelsel ook. We moeten van die HRA af, we hebben een van grootste hypotheekschuld van de wereld. Kijk maar wat er gebeurt als de heren economen zich daarop richten .... dan hebben de Grieken nog nodig.
Emoticon: Wink .

En om je laatste beetje vertrouwen in de wereld weg te hakken : denk er maar eens over na dat de Zuid-Europese landen rond de 6-7% moeten betalen op schulden. Leg daarnaast eens dat de VS er slechter voorstaat (15.000 miljard dollar !!) dan die slechte Zuid-Europese landen en desondanks slechts 2% betalen ....
Daar is een oplossing voor : nu als Europa keihard kiezen voor een gezamelijke actie. Alle landen monetair op 1 hoop en een garantiefonds opzetten voor niet tegenop kan worden gespeculeerd, want het enige wat nu gebeurt is dat de geldwolven misbruik maken van onze twijfels over 1 Europa.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Samengevat : werken moet beloond worden.

"Bhinneka Tunggal Ika"

SanderBali
Gebruiker
spacer line

De media moet gewoon eens ophouden met al die berichtgeving over de economie want het grootste deel van de bevolking snapt er toch niks van, of interpreteert dat wat ze horen en lezen helemaal verkeerd. Wat de PEST is voor de (detail)handel!!

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Dat zou ik wel willen beamen Sander, maar dan krijg je dus helemaal een situatie waarin de elite beslist zonder transparantie, moet er eerlijk gezegd niet aan denken.

Beter leggen ze gewoon een keer uit waar het werkelijk op slaat. Ben het helemaal met je eens dat dit getouwtrek funest is. Economie (detail/macro/alles) draait om stabiliteit, zonder stabiliteit is er geen vertrouwen en zonder vertrouwen blijft de knip dicht.

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad, Oblama kan zich beter stilhouden. De grootste rotzooi komt allereerst uit de VS. En vervolgens worden met de belastingcentjes de banken overiend gehouden. Om er vervolgens achter te komen dat de belasting betaler 2 keer genaaid is want de banken jaja Uw beleggingsadviseur bij uitstek had geld uitstaan in Zuid Europa. Die papieren eerder waarde papieren zijn minder waard dan een rol toiletpapier.Banken zijn erg goed om te vragen hoe kredietwaardig zijn klant is. De vraag ondertussen is, moet de burger met zijn eigen leveringsvoorwaarden naar de bank? Een papier door de bank in te vullen, want waar worden jouw gedeponeerde salaris en inkomsten voor gebruikt? Is de gekozen bank nog wel kredietwaardig? Ik denk dat banken nauwelijks meer eisen kunnen stellen aan hun klanten. Eerder is het andersom. Te zot voor woorden allemaal. Diezelfde banken zijn min of meer verantwoordelijk dat pensioenfondsen een gat hebben. Die pensioenboys hebben ook fijn gespeculeerd met de poen van de pensioenpenningen. Lekkere boel.

Als de Nederlanders eens begonnen met cash salaris en niet meer naar banken, dan is er al een stap gemaakt. Garantie is er namelijk niet. Even voor het gemak, de door de regering gestelde garantie komt ook uit Uw eigen tas. Sigaar uit eigen doos dus. Die zelfde boys strijken ondanks steun van belastingcenten nog steeds vette bonussen op. Te schandalig voor woorden. Voor stabiliteit lijkt het vet te laat. Als we nog meer geld weg willen gooien, tja gewoon bij de euro blijven. Laat de regering naar eens zien dat en zij en de banken het vertrouwen waard zijn. Face value zijn beide niet het vertrouwen waard.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Met dat laatste ben ik het niet helemaal eens oyibo. De ECB (de Europese Centrale Bank) verdomd het vooralsnog om de geldpersen aan te zetten en ook met het inkopen van 'waardepapier' is men heel terughoudend.

Waarom ? Europa staat in brand, het zou een hoop ellende uit de markt houden toch ? Nee ! De Duitsers hebben hier een flinke vinger in de pap, zijn hebben na de beide wereldoorlogen te maken gehad met hyperinflatie en willen niet meer klakkeloos geld bijdrukken. Ik denk dat ze gelijk hebben, ik zou als Nederland sowieso mijn solidariteit met de Duitsers uitspreken. Je zal het niet zeggen, maar ik vertrouw die Duitsers wel.

Andersom zie je in de VS dat ze al jaren geld bijdrukken, want ze hebben een hegenomie (zoek maar op op wiki) op de dollar, iedereen hangt aan de dollar, dáár zit een groot probleem. Ik vind hetdan ook bizar dat de VS zo'n tien jaar geleden heeft besloten dat ze niet meer publiceren hoeveel geld ze bijdrukken (de zogenaamde M3 cijfers zijn dat).

Niemand weet hoeveel de dollar waard is en allemaal hangen we eraan, over gebakken lucht gesproken. De dollar hangt sinds de jaren 70 niet meer aan goud als onderliggende waarde, de dollar is gewaardeerd adhv speculatie en niemand weet meer hoeveel dollars er werkelijk zijn. En we hangen er allemaal aan, China en Japan voorop. Er komt een tijd dat China zegt, "ok we waarderen onze bezittingen in de dollar af" en dan begint de grote ellende pas echt.

De Europese Unie zit zo slecht niet in elkaar, er moet alleen een keer kleur bekent worden en we moeten er als 1 man achter gaan staan. Los van de politiek en met een sterke discipline, zo is hij ons (de burger) ook verkocht. In het afgelopen decenium hebben Frankrijk en Duitsland hun begrotingstekort niet op orde gehad en daar kwamen ze mee weg, nu wijst iedereen naar Zuid-Europa en schreeuwt moord en brand, maar we maken ons er allemaal schuldig aan.

Ik pleit dan ook voor een sterker Europa, dan zien de mensen vanzelf in dat luieren niet loont en dat arbeid wél loont. Alleen dan overleven we. De euro laten vallen betekent dat eerst de zwakke landen vallen en daarna OOK wij. Internationaal wordt je dan niet meer serieus genomen en ontstaat er weer een continent vol wantrouwen. Zeker Nederland moet zich hier hard voor maken, wij verdienen goud geld aan de euro omdat we een handesland zijn ...

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

De situatie voor de jenken is zo mogelijk veel erger. Ze hebben hemel en aarde bewogen maanden geleden in Azie om de dollar niet te laten vallen. En ze zitten er nog dichtbij. Inderdaad, Oblama"s ongeremde geld blijven drukken is niet de oplossing, die klap daarvan komt nog wel. Ik denk dat de enige manier om Nederlands welzijn te garanderen is terug te gaan naar eigen munt, Engeland, Zweden en Denemarken zijn een voorbeeld dat het heel goed zonder de Euro kan. Je kunt Nederland leeg laten lopen op de Euro. Geen probleem. De Noren kunnen het ook prima zonder de Euro, met per hoofd van de bevolking zo"n 100.000 dollar. Dat zal in Nederland ongeveer hetzelfde zijn, de totale waarde van staat. Met Italie redden zijn we een end op weg daar grote happen uit te nemen. Met of zonder euro, Nederland kan het prima doen. Of wil jij dat de Fransen en Duitsers samen gaan bepalen wat erbij moet? Tot voor kort was Nederland de grootste netto betaler. En voor wat? Aan de eisen van de euro en de gemaakte afspraken is niets gedaan, iemand op tv zei, er is gewoon ronduit gefraudeerd. Dat is stevig. En daar zou een eind aan moeten komen. Niemand heeft een oplossing voor dit probleem, en alleen daarom zou het beter zijn terug te gaan naar de Benelux. Dit is op generleij wijze te verantwoorden, en tegelijkertijd haalt dit een hap macht bij banken weg, iets om over na te denken. Bij de invoering van de Euro had ik bedenkingen, ernstige zelfs van er is geen politieke eenheid. Op welke basis kun je dan aan een munt beginnen? Nu weten en snappen ze waarom. Te laat. En die Zalm die het zo hard doordrukte moeten ze net zo hard verantwoordelijk houden. Laat 1 land maar de eerste zijn, laat Nederland dat dan maar zijn. Nu zal dat een bak kosten. Nog langer in deze puinzooi gaat een veelvoud kosten. Simpelweg omdat dit niet af te rekeken is.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Ik denk er toch anders over, al snap ik je redenatie. Als je nu in Engeland woontheb je een inflatie van ruim 5%, da's wat wij kennen uit de 'apenlanden' ... Ik heb daar wat bekenden zitten en die klinken niet bepaald vrolijk. Noorwegen als vergelijk gaat ook niet op, want Noorwegen heeft geen fractie van wat wij in Nederland doorvoeren. Nederland heeft op basis van hoe onze economie is opgezet veel belang bij de euro.

Een rekensommetje kan ik je niet geven, maar als klein land ben je helemaal overgeleverd aan de speculanten. Verder krijg je dan handelspartners die ons vertellen " wel leuk zo'n muntje, maar als ik aan Duitsland lever via Rotterdam moet ik twee keer valutaverschillen betalen, ik regel het wel direct met Duitsland, doei". Of zoals ik zei de speculanten : " leuk die gulden van je, maar wat gaan jullie doen aan je hypotheekschuld ?" En boem daar gaat je percentage voor herfinanciering ...

Nee, de euro is in mijn ogen niet zo rot als hij lijkt, maar ik vind het kwalijk dat ze al die jaren nooit hebben uitgelegd WAAROM het een goeie stap is geweest. De euro is zo sterk als haar achterban en als je het die niet kan uitleggen is je euro inderdaad een zwakke munt.

Uiteraard mag je daar anders over denken. Dat kan hier. Maar geloof me, de problemen die men vaak op de euro gooit zijn in andere landen soms vele malen erger. Denk aan de dollar (en maar blijven bijdrukken, zodat het goed voelt) en de Juan (China is niet zo sterk als mensen denken, die hebben een bak geld geinjecteerd en nu zitten alle lokale overheden met de handen in het haar, maar dat zien wij hier niet).

Elk monetair stelsel is slap op dit moment.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Wimroma
Gebruiker
spacer line

Lees het boek van Maarten van Rossum, Kapitalisme zonder remmen, Dan snap je wat er mis is gegaan. Ieder weldenkend mens zou zeggen dat er toch een heleboel mensen opgesloten zouden moeten worden, maar dat is niet het geval, het is allemaal in legaliteit gebeurd. Wij keken er naar en zwegen.
Nou, de komende jaren gaat er nog wel het een en ander gebeuren in negatieve zin, of dachten jullie dat het wel mee gaat vallen. Sociale onrust zal echt een probleem worden. Als 1000 mensen het zwaar krijgen hoor je niets, maar binnenkort krijgen misschien wel 2.000.000 mensen het zwaar. Is het nodig om te vertellen wat er dan allemaal gaat gebeuren?
12.000 postbodes gaan eruit, directeur Peter Bakker neemt ZELF ontslag en krijgt 2,6 miljoen mee. Het is maar wat je tegenwoordig normaal vindt??!!??
We spreken elkaar nog, groet,
Wim.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Dat het niet normaal is, en dit is slechts een voorbeeld, zal ongetwijfeld nog het nieuws halen als 1 keer duidelijk is op welke schaal vadertje staat heeft meegedaan met de inzet van privatisering van de infrastructuur in Nederland. Of beter het verkwanselen ervan. KPN die de infrastructuur meekreeg. Privatiesering van zorgverzekeringen en het toestaan dat bankenen verzekeraars samen gingen. Als nu Geert Wilders denkt dat tie een beweging heeft? In Amsterdam is een beweging bezig die de burgermeester van het hoofdstedelijk de kop in moet drukken. Goed bericht, dat gaat zeker niet lukken. De overheid heeft zich op glad ijs begeven, en de burger is niet meer ontevreden. De burger gaat strakjes een paar stappen verder. Zoals Wimroma al aangeeft. En om heel eerlijk te zijn, van mij mogen ze die politici de straat op trappen. Want dat waren de grootste zakkenvullers. Zalm is daar wel een heel mooi voorbeeld van. Onze politici hebben Nederland verkwanseld. door metname privatisering. Psssst, Meneer Rutte? Leg de bruger nou eens uit waar al die miljarden zijn gebleven? Dat waren belastingcentjes meneer Rutte en hadden NOOIT verkocht moeten worden ! Ik wacht nog even op de volgende stunt, dezelfde die Kok ooit uithaalde door een graai in het APB te doen in de jaren 80. Dat gaat ze nu zeker niet meer lukken. De overheid is veels te ver gegaan in de graai cultuuur, mooi voorbeeld daarvan flitspalen en traject rijden.De Nederlander is geen gaspedaal terrorist. Bekeuringen zijn in de marge.Lekker meegraaien heet dat, niet meer en niks minder. Wanneer komt die burger dan in aktie? Nou, liever niet wat mij betreft,maar als het inzichtelijk is hoe de politiek met de-regulering en privatisering heeft uitgebuit en verkwanseld gaat het dak er af in Den Haag. Revolutie?Ik hoop het niet maar begin zo langzamerhand me af te vragen of het niet onontkoombaar is.
De burger is niet meer ontevreden, het is erger. En dat zullen bewegingen laten escaleren. Hopelijk komt dan het beseft dat politiek geen bedrijf is. Even de burger pakken? Laten we maar eens beginnen met Zalm, de man die ons de Euro in de strot drukte. En graaier eerste klas, zelfs in zijn huidige functie. Een wel heel mooi voorbeeld.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Tja, de grap is dat mensen zelf zo gemakzuchtigzijn geworden oyibo. Dat kun je politici verwijten, maar die hebben slechts gebruik gemaakt van de ruimte die ze kregen. Daarmee wil ik het niet afvlakken, maar ik vind dat 'we' het over onszelf hebben afgeroepen.

Aan de ene kant willen we een kleine overheid want ze zijn zo duur en inefficient, aan de andere kant lopen we voor elk wissewasje naar diezelfde overheid. Vroeger keek men hoe men het land kon dienen, tegenwoordig kijkt men alleen maar hoe het land de mens kan dienen.

Vakbonden ? Het zijn papieren tijgers geworden, mensen voelen zich niet meer gesteund door de bonden en doen er al helemaal geen moeite voor om dat te verbeteren. Zodra er een (klein) protest is van een paar hippies tegen het graaien, dan vinden we het maar vervelend dat ze rook veroorzaken op het Damrak.

Ik denk dat onze grootste achteruitgang is dat we allemaal zijn gaan kijken hoe ze dat in de VS doen, ieder voor zich en pakken wat je pakken kan (ook als het buiten bereik is). Het is toch ieder voor zich tegenwoordig ? En het liefst graaien we allemaal toch ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Als de Nederlanders eens begonnen met cash salaris en niet meer naar banken, dan is er al een stap gemaakt. Garantie is er namelijk niet. Even voor het gemak, de door de regering gestelde garantie komt ook uit Uw eigen tas. Sigaar uit eigen doos dus. Die zelfde boys strijken ondanks steun van belastingcenten nog steeds vette bonussen op. Te schandalig voor woorden. Voor stabiliteit lijkt het vet te laat. Als we nog meer geld weg willen gooien, tja gewoon bij de euro blijven. Laat de regering naar eens zien dat en zij en de banken het vertrouwen waard zijn. Face value zijn beide niet het vertrouwen waard.

Kijk Oyibo dat kan niet meer je geld cash te ontvangen.
We hebben het allemaal over individuele mensen, die je wel van alles kan verwijten, dat ze er bij stonden en keken er naar.
Maar je word gedwongen dit te aanvaarden, het is een systeem die je niet kan veranderen, het is synoniem aan het verplicht stellen door wettelijke bepalingen die je moet volgen.
Dat lees ik ook van Macan Belanda, je word persoonlijk aangevallen, wat je doet in politiek landschap.
Je kan zo veel willen, maar individueel kan je niets, vooral als je wel gestemd hebt maar daar verander je een land niet mee.
Je moet mee in het systeem.

Ik denk dat onze grootste achteruitgang is dat we allemaal zijn gaan kijken hoe ze dat in de VS doen, ieder voor zich en pakken wat je pakken kan (ook als het buiten bereik is). Het is toch ieder voor zich tegenwoordig ? En het liefst graaien we allemaal toch ?

Dit is wel zo abnormale beschuldiging dat ieder zal graaien, dat kan je niet menen.
Ik ben nooit in die gelegenheid dicht bij die poen te komen, maar mijn gevoel, dat ik van mij heb zal ik het lands belang prefereerde dan mijn persoonlijk gewin.
Dus die mensen die aan het graaien zijn hebben geen lands belang te dienen.
Weg met zulk lieden, daar zouden de mensen naar moeten kijken als ze in hun stemhokje staan.
Zorgen dat ze geen tweede kans krijgen.
Maar ik ben wel een roepende in de woestijn................... Emoticon: Nooo Emoticon: Emoticon: Confused

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Ok Om Ziel, misschien dat het niet voor jou opgaat, maar bijna iedereen die ik ken (inclusief mijzelf) zal een zak geld verkiezen boven een 'verloren strijd'. Ik gun iedereen het beste, maar mezelf het meeste.

Als jij morgen wordt opgebeld en ze vragen je om commissaris te worden van een bedrijf, omdat je zo'n brede kennis hebt en men je oordeel waardeert. Vervolgens bieden ze je 50.000€ per jaar voor 4 vergaderingen, zou jij nee zeggen ? Dat zou ik wel knap vinden, het was dan ook geen beschuldiging, het is een inschatting.

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik zou eerst onderzoeken hoe en wat voor een bedrijf het is..
Maar laat mij eerlijk zeggen het zal mij niet overkomen dus wat zal ik er voor een antwoord moeten opgeven.
Dat je eerlijk bent dat je daarvoor uit kom, dat is te waarderen, maar ik schrijf je ik ben niet zo.
Zal ik je een voorbeeld nemen ik heb mijn huis aan mijn vriendin gegeven zij is de beheerder van een koopwoning.
Geld interesseert mij geen ene moer.
Wat ik uw generatie van beschuldigd, dat is dat je de menselijke kant niet beoordeel, maar je het geld belangrijkste vind.
Belachelijk ............................ Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 20-11-2011 13:19 schreef zieleffe:
Wat ik uw generatie van beschuldigd, dat is dat je de menselijke kant niet beoordeel, maar je het geld belangrijkste vind.
Belachelijk ............................ Emoticon: Stupid Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

De grap aan je stelling is dat mijn generatie is opgevoed door de generatie voor de mijne, eigenlijk zou je mijn ouders daarop moeten aanspreken, dat is denk toevalligerwijs jouw generatie ...

Maar even serieus Om Ziel, ik geef minder om geld dan jij denkt, maar dat is moeilijk in te schatten omdat je me hier alleen wat hersenscheten ziet plaatsen op een forum. Ik heb hier al vaker gezegd dat ik een simpele arbeider ben en ook geen ambities heb om een carriere te maken, laat mij maar doen waar ik goed in ben. Maar om de monden van mijn toekomstige kinderen te voeden wil ik mijn principes best wat oprekken ... Hoe dat zo ver is gekomen ? De gewone man kan het niet hebben van de bonussen en of kasgraaierij. Je zou het haast overleven kunnen noemen.

Begrijp me alsjeblieft niet verkeerd, ik kan simpelweg niet alle principes oprekken, ik ben meer menselijk dan geldwolf. Maar dat mag je zelf beoordelen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om Ziel, inderdaad het is niet meer gebruikelijk. Maar het oude loonzakje zoals ik hem nog kreeg jaren en jaren geleden? Zou best terug kunnen komen. Ik neem aan dat MB ook een gewone arbeider is, net als ik. Gewoon werken voor je dagelijkse broodje, niks mis mee. Wat wel inzichtelijk is geworden is de inderdaad de graai cultuur over de rug van de gewone man. Die spaarpolissen van jaren geleden is daar een mooi voorbeeld van. Overleven lijkt me wat zwaar aangezet. Zo kun je dat niet noemen. Beter kan het altijd. Wat mij uitermate irriteert is het geneuzel over pensioenen. Even voor het gemak hebben de mensen die met pensioen zijn gegaan van jongs af aan MOETEN werken ! En waar nu gekort moet worden. Te schandalig voor woorden. De zakkenvullers zelf de deze maatregelen verzinnen en uitvoeren gaan toevallig wel met 58 of eerder met pensioen, of gaan uit eigen keuze nog door met het zitten op pluche. Het onbenul van de kont op het pluche die denkt dat stratenmakers en vrachtwagenchauffeurs en havenarbeiders als voorbeeld wel door kunnen tot na hun 65e. Dan ben je van god los. En niet een klein beetje ook. Het koninklijk huis wat zijn centen in het buitenland parkeert omdat er een gunstig belasting klimaat is? Simpele voorbeelden van wat ik graaien noem. Nederland laat het gebeuren. Bakken met belastinggeld, en met miljarden te gelijk gaan over de balk, even een paar voorbeelden, Amsterdam, Noord Zuid lijn. De HSL, en de niet te exploiteren treinen tussen Amsterdam en Parijs en waar al niet meer naar toe. Er zou een wet moeten komen die bestuurders van het land aansprakelijk kunnen stellen in zulke gevallen van wan bestuur. En dat is dan niet een zittende bestuurder, maar de club onder hem die er verantwoordelijk voor is. Dat gedoe van over de ruggen van burgers metmaar eens afgelopen zijn. Tuurlijk mag je de burger vragen belasting te betalen. Maar dan wel met de wederzijdse afspraak dat er fatsoenlijk en met verantwoording mee omgegaan wordt en is.

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

http://www.1meikomitee.net/48-1.htm

Even over pensioenen en de overheid.

Er zit in de Nederlandse pensioenfondsen grofweg 1000 miljard !
Zou je eens naar de niet opgevraagde pensioenen moeten kijken en het bedrag !

Rutte moet erg oppassen met wat tie doet.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Oyibo ben het helemaal met je eens.
Door dat je politiek bewust ben, zoek je naar informatie.
Want daardoor laat je meer politiek bewustzijn in je opkomen, wat zijn de bedoeling van de mensen, die het zouden kunnen weten, omdat ze daar voor gestudeerd hebben.
Dat geef niet altijd de garantie dat ze gelijk hebben.
Maar met je eigen bewust zijn van politiek,kom je tot een gedachte, die past dicht bij jouw mening.
Wil niet zeggen dat je dan ook de waarheid ken, maar met je breed beeld je eigen mening bij kan stellen.
Ik volg bijna alles wat politiek te maken heeft, het is nu eenmaal mijn ding dat te volgen.
Daarom kom ik met stellingen die niet iedereen zal volgen, maar dat is dan prettig als je tegen wind krijg.

Ook staat hij stil bij de kritiek dat Nederland te veel naar binnen is gericht. Angelien Kemna is hoofd beleggingingen bij APG, verantwoordelijk voor de pensioenen van 4,5 miljoen mensen. Zij is recent door Opzij uitgeroepen tot machtigste vrouw van Nederland.

Kijk hier naar Buitenhof.

Die vrouw heeft het over de pensioenen gehad, er was volgens haar niets aan de hand met de pensioenen ze hadden zelfs meer winst gemaakt.
Dus wat zeuren die politiekers, over de pensioenen, en hun uitspraken dat de jongeren straks niet meer hebben.
Dat is elkaar tegen op zetten, waarom ze dat doen begrijp ik niet.
Laat ieder er voor zorgen dat we hebben opgebouwd, niet proberen er alleen van te teren, maar ook er voor werken zoals onze generatie dat hebben gedaan.
Er is te veel uit de ruif van de overheid getrokken, er zijn te veel mensen die geholpen zijn met een uitkering terwijl ze nooit iets hebben bijgedragen.
Er is te veel weggegeven, terwijl er geen overheidsgeld aanwezig was,
maar geleend van de Nationale bank, of op de kapitaal markt....... Emoticon: Stupid Emoticon: Blush Emoticon: Very funny

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Om ziel, ik ben al wat jaren weg uit Nederland. Maar zie wel wat er gebeurd. Ik zie ook de mensen die net aan hun pensioen staan, of al zijn. Jaren lang keurig net als de aow de penningen voldaan. En dan? Kom je er achter dat er gewoon wanbeleid is gevoerd. op dezelfde schaal als de politiek in zich in heeft begeven. Daar Om Ziel plukken we nu de zure vruchtjes van. Met mensen als Verhagen namens het CDA die boert dat Wilders met zijn vingers van de buitenlandse hulp af moet blijven. Ik ben het niet eens met Wilders maar het voorbeeld is wel erg mooi. Die poen, of het equivalent ervan moet terug in de pot.Het standaard verhaal van het CDA komt dan, Verhagen boert, we gaan ombuigen. Waarschijnlijk weet Lubbers nog wat daar van de bedoeling was. Verhagen heeft geen flauw benul, die bedoelt, hoe kunnen we het volk nog meer verlakken, dat is een significant verschil. Het CDA staat op 10 zetels las ik. Dat zouden er beter nul kunnen zijn. Na de 2e wereldoorlog heeft het CDA bijna in alle kabinetten gezeten. Daar mogen ze nou van mij eens rustig 20 decennia uitblijven. en de Donners senior, senior 2 en junior vroegtijdig beeindigen. Zo dat was 1 partij, de rest volgt. De beweging die ingang is gezet, Occupy moet niet in Amsterdam zijn, maar in Den Haag en de hele zooi er eens uitgooien. Die partij bojo's eens uit het pluche gooien. Niet 1, allemaal. De zittende macht eens laten voelen wat de burger denkt. En daar bedoel ik geen Geert Wilders mee. Onderbuik gevoelens hebben we allemaal. Het gaat om de oplossing, de graaiers eruit. En dan zachtjes opnieuw beginnen. Dan is er een nieuw begin van Nederland. Helaas niet met de zittende figuren.

pierre
Gebruiker
spacer line

Dit is een utopia Oyibo

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

klopt Pierre, maar dat is weleens de gedachte. We hebben in dit topic een aantal zaken aangehaald. Waarvan de burger eens zachtjes na kan denken, alhoewel, zachtjes? Op welke manier denkt de Nederlandse burger een volksvertegenwoordiging te kiezen uit wat er nu in de politiek zit? Er zal echt een aardverschuiving moeten komen dit gajes te ruimen. Hou 1 ding wel goed in de gaten, dat Occupy gaat niet meer weg. Datzelfde Occupy kan nog veel meer worden dan we denken. Op het moment het economisch nog veel slechter gaat kan zittend Den Haag maar beter zelf vast uit de weg gaan. We hebben het einde van de crisis nog niet inzicht. We staan pas aan het begin. Goed moment even aan te halen waar het fout ging. Voor Nederland weer naar de stembus gaat.

pierre
Gebruiker
spacer line

Helemaal mee eens Oyibo.

Maar ik ben bang dat de doorsnee nederlander niet verder nadenkt dan zijn neus lang is.
Dus ook niet nadenkt over de nadelige gevolgen die nog moeten komen.
Want dit is nog maar het begin van een grote crisis die alles zal veranderen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,347,187 pageviews Een website van indahnesia.com