Met de trein/openbaar vervoer door Java

Subforum Java 
81 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Blog Bot
spacer line

Ik ga in maart naar Java toe en wil o.a. met de trein reizen en ga ongeorganiseerd. Ik heb daarover een aantal vragen:
1- Kan iemand me vertellen wanneer je 's nachts met de trein aankomt in een bepaalde stad of je dan ook nog ergens een slaapplaats kunt krijgen? Of is het beter vooraf een hotel, pension guesthouse o.i.d. te reserveren?
2- Hoe is het openbaar vervoer op Java sowieso geregeld?
3- Wie heeft zowel positieve als negatieve ervaringen met het reizen per openbaar vervoer door Java en wat voor ervaringen heb je dan opgedaan?
Graag hoor ik van je/jullie en bijvoorbaat dank voor je medewerking.

I tell a lot of stories I have heard elsewhere

Blog Bot
spacer line

1/ Koop je je trein kaartje altijd aan het loket
2/ Altijd s' MORGENS vertrekken van A (bijvoorbeeld) en
3/ Naar B (bijvoorbeeld), zorg je aankomst nooit s' AVONDS
4/ i.v.m. je slaapplaats entzovoort, entzovoort
5/ De openbare vervoer vind ik met de DAMRI nog het beste
6/ Over de "negatieve" heb ik niet meegemaak, maar
7/ Wees wijs op reis.

Blog Bot
spacer line

In de eerste plaats wil ik je bedanken voor je reactie. N.a.v. jouw antwoorden heb ik weer wat vragen:
1- Wat is DAMRI?
2- Ik heb gehoord dat reizen per bus(jes) op Java gevaarlijk is. Klopt dat?
3- Met welke reden adviseer je 's morgens te vertrekken?
Graag hoor ik van je.

Blog Bot
spacer line

terug komen op je vraag:
1/ DAMRI, plaat vertaald = Openbare Bus, wel degelijk veilig en betrouwbaar
2/ Ik zeg het niet dat het niet gevaarlijk is, in Nederland? Opletten! Ok.
3/ s' - morgens, s' - middag om een deal af te sluiten bijvoorbeeld:
Opzoeken een slaap verblijf is de kans groter om te slagen dan s' - avond,
(dit is m'n mening, ok)
4/ Lange afstanden bus reizen met "LORENA", is SAVE & NIET DUUR
5/ En de kunst nog goed koper is het gewoon "pinggelen" of "tawar - menawar".

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

en bij de Lorena hebben ze ook Karena, zelfde kleur bussen e.d. en wellicht net zo betrouwbaar.

Ik heb met de Karena een lange busrit gemaakt van in totaal 2 Emoticon: dagen .. dat doe ik niet meer, maar kortere afstanden zeker wel, dat beviel uitstekend.

Blog Bot
spacer line

Vroeger had je de BIMA dat is een nacht trein met bed en al. tegenwoordig is "ie"verkocht naar een andere Maatschappij. ( meestal ) particulier. uit ervaringen moet je goed op jou spullen letten vooral als je uit stapt heb je meestal van de zogenaamde "Dragers"die jou voor een habbekratsje willen mee helpen, voor dat jehet weet is "ie"weg (gone).en Qua hotels of vervoer dat is er altijd 24 uur service daarzo ! maar het leukste is gewoon de dagreis natuurlijk , dan zie veel over Indonesia , de bergen , sawah's , ect.ect..........goede reis en pas goed op je zelf, En last but not least, je kunt altijd bieden ( afdingen) onthoudt dit goed ! bye

Blog Bot
spacer line

DE bussen zijn niet bepaald veilig het zijn meestal van die Kamikaze Chauffeurs.maar dat is een ervaring apart. EN qua reis tijden is dat daar Jam Karet Het betekend (rek- bare tijd ) dus erger je daar niet aan, als ze het door hebben wordt het alleen maar erger,( de Pest koppen,) je kunt ook er om lachen! Altijd een Kopie van jou documenten ergens bewaren , kun je ook doen bij de Nederlandsche Ambassade. Succes .........en verder moet je gewoon genieten .

pim vroegop
Gebruiker
spacer line

Er zijn op Java voldoende goede treinen.Reis niet op vrije dagen,want dan is de drukte in- en rond de treinen zo groot,dat het niet leuk meer is.Kom je in de avond (of vroege ochtend) ergens aan, laat je dan van het station ophalen,door iemand,die daar dan ook echt staat.(Ook als je per bus reist)
Wil je echt nog kunnen genieten van een vakantie op Java,dan moet je in plaatsen als Bandung ,Jogya/Solo en Malang gewoon langer blijven en van daaruit de omgeving te bekijken.Voor trajecten die langer duren dan ca. 5 uur rijden,kun je het beste gewoon vliegen.
Locaal is dat erg goedkoop.Er zijn steeds aanbiedingen.Ik vlieg van Jakarta naar Surabaya voor nog geen 30 Euro.Van Surabaya naar Bali voor nog geen 25 Euro. Natuurlijk wil je onderweg juist zoveel mogelijk zien.Begrijpelijk! Maar blijf gezond en zorg niet te worden bestolen.Reis zoveel mogelijk zonder onnodig veel geld of cheques,
zonder duur horloge of bril,etc. en uitsluitend met een fotokopie van je paspoort. Heb je wel alles bij je, val dan NOOIT in slaap,als je alleen reist.
Huur goedkoop een kamer voor langere tijd ergens.
In Malang hebben sommige (luxe) kosthuizen in betere wijken,waar
studentes van buiten Java verblijven ,ook wel een kamer voor toeristen. Dat is pas echt de moeite waard.!: 75 ,- Euro per maand
voor 2 personen,incl. dagelijks ontbijt.
Veilig en je kunt je kast en de kamer op slot doen.

kalabahi
Gebruiker
spacer line

Damri busses are public busses that make stops all over the trip you make ...that makes your trip in houres much longer .....

Better buy a ticket to the place you want to go and that bus will bring you straight where you want too mostly at the busstations in the town of your choise ....

But that is on Java .....Other lsland busses will leave only when is full...and if i say full its really ful!!!!!!included the locals livestock!!!!

Trains are the best in Java ...take the convienent beginning with Argo named trains ....a bit more expensive but they run on time and serve you a meal [included].....they are faster than the regular trains ....a bit cold tough cause of the aircon ...a sweater is not a bad idea too wear ....
Take a window seat and enjoy the view .....the Jakarta-Bandung trip has a very good view in the mountains ....
See how the people live near the rail track if you go out or in from Jakarta .....feel sorry for them ....realize by yourself how lucky you are that you are born in the west.......

In Surabaya is a bit confussing cause they have 2 so called main stations ;Station Turi and station Gubeng.....http://www.trainweb.org/sepurinter/Websitephotos/turi.html
More info on this site......
Selamat Jalan ...
WARNING!!!!!!!!!
Take care by boarding in train and busses and crowded areas.....pick pockets are keen and they working in groups ......HATI HATI !!!!
Look for the sign AWAS COPET.....that means beware pick pockets.....

MIVANA226
Gebruiker
spacer line

Sorry, I don't really understand what you talked about here, but I would like to know if one of you are/will be in Surabaya?
I'm Ivana, currently live in Japan now, will go home (Surabaya) on the 2nd week of May 2004. if possible I would like to meet you. Hopefully you can speak english, because I cannot speak Dutch (only mom and grandma hehe). send me an email, thank you

Ivana

Ivana Mitchell

janss557
Gebruiker
spacer line

Kalabahi was referring to "DAMRI". I can figure out what the last two characters mean, but does anyone know what DAM stands for?

Erlin
Gebruiker
User icon of Erlin
spacer line

that's good question janss557 ... I don't know that myself ... anybody know what DAM stand for in DAMRI?

harrycalame
Gebruiker
spacer line

Erlin, DAM in DAMRI stands for Daya Angkutan Umum (Public Tranport). I believe they only use it for busses.

Harry

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,759,979 pageviews Een website van indahnesia.com