enkeltje in en enkeltje uit

Subforum Het visumgebeuren 
69 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Chutney
Gebruiker
spacer line

Hoi, mijn vraag is eigenlijk heel simpel maar lastig te formuleren.
Ik wil rond 11 dec naar Jakarta vliegen,met een visum dat 60 dagen geldig is.
Ik weet niet hoelang ik blijf. Stel ik kan voor 11 jan voor 10 euro een enkeltje Jak - Singapore kopen. Gewoon om een uitreis ticket te kunnen overleggen.
Maar ik wil dan nog niet weg. Mag ik dan gewoon mijn visum duur volmaken?

Oftewel is de visumduur gekoppeld aan de datum van het uitreis ticket?

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Als je er uit gaat kun je gewoon een nieuwe VOA halen bij binnenkomst. Ze zijn niet multiple entry helaas.

It's only kinky the first time.

Chutney
Gebruiker
spacer line

Op 17-11-2011 17:34 schreef oyibo:
Als je er uit gaat kun je gewoon een nieuwe VOA halen bij binnenkomst. Ze zijn niet multiple entry helaas.

??? misschien moet jij de vraag nog eens lezen...

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 17-11-2011 17:39 Chutney wrote:

??? misschien moet jij de vraag nog eens lezen...of zal ik mijn vraag duidelijker stellen?

Zowel de 30 dagen als de 60 toeristen visa zijn slechts "Single-Entry" visa.
Op je vraag om een Ticket te boeken naar SINGAPORE op 11 Januari ( is 31 dagen in IndonesiŽ ) dan moet je je visa aflaten stempelen bij het uitreizen. Dus wil je terug naar IndonesiŽ, dan een VOA van 30 dagen kopen. Of een nieuwe 60-dagen visum bij de ambassade in SINGAPORE. Bij een 60 dagen visum moet je een uitreisticket kunnen overleggen dat je binnen die 61 dagen vertrekt.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Chutney
Gebruiker
spacer line

Hmm ik begon er mee te zeggen dat het formuleren lastig was, en ja...

ok, ik probeer het duidelijker te maken

Ik wil niet naar Singapore vliegen. Dat is een voorbeeld.
Ik moet een uitreisticket hebben, en ik wil er niet zelf een produceren.
Dus koop ik een goedkoop ticket.

MAAR dien ik op de datum van dat ticket ook het land te verlaten, of mag ik in Indonesie blijven en op dag 60 Indonesie verlaten?

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 17-11-2011 18:10 Chutney wrote:
Hmm ik begon er mee te zeggen dat het formuleren lastig was, en ja...

MAAR dien ik op de datum van dat ticket ook het land te verlaten, of mag ik in Indonesie blijven en op dag 60 Indonesie verlaten?

Zolang je het land maar verlaat voordat je 60 dagen voorbij zijn, anders kost het geld.
Of je je uitreis ticket gebruikt dat zal hen een worst zijn, je moet het land gewoon verlaten.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Indonesie hanteert een steeds strikter beleid mbt het hebben van een retourticket. Ook paspoort wordt steeds grondiger bekeken de laatste tijd/jaren. Als je een 60 dagen visum hebt maar een ticket dat bv 30 dagen dekt dan zou het weleens kunnen zijn dat daar vragen over gesteld worden.
Natuurlijk kun je gewoon de duur van je visum volmaken.

Ik heb even een andere vraag. Het visum is wel/niet in het bezit? Het ticket voor rond 11 december nog niet geboekt? Dan zou het zomaar kunnen dat je in een dure prijsklasse valt en het wellicht aan te bevelen is om een wijzigbaar retourticket te kopen. Als een maatschappij goed oplet dan kan zelfs deze moeilijk doen over een enkele reis.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Chutney
Gebruiker
spacer line

Op 17-11-2011 18:59 schreef Anne Mieke:

Ik heb even een andere vraag. Het visum is wel/niet in het bezit? Het ticket voor rond 11 december nog niet geboekt? Dan zou het zomaar kunnen dat je in een dure prijsklasse valt en het wellicht aan te bevelen is om een wijzigbaar retourticket te kopen. Als een maatschappij goed oplet dan kan zelfs deze moeilijk doen over een enkele reis.

Ik moet alles nog boeken. Punt is dat ik niet weet welke landen ik ga bezoeken, en wanneer ik waarheen wil, vandaar wil ik geen retour kopen.

Maar jij bedoelt dat een vliegmaatschappij bang is dat de passagier Indonesie niet inkomt en dus door de autoriteiten gedwongen word om weer in te stappen?

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-11-2011 12:05 Chutney wrote: Maar jij bedoelt dat een vliegmaatschappij bang is dat de passagier Indonesie niet inkomt en dus door de autoriteiten gedwongen word om weer in te stappen?

Ja, ik neem aan dat AM dat bedoelt. Maar zoals je zelf al aangeeft, is dat makkelijk te voorkomen door het goedkoopste ticket uit IndonesiŽ te kopen. Bijvoorbeeld een enkeltje JKT>SIN met AirAsia. Nog goedkoper is een bootticket, bijvoorbeeld Batam>SIN. Dat moet je in SIN kunnen kopen. Gebruik je het niet, gooi je het weg. Het leven is simpel.

MAD

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik was laatst in de ambassade van IndonesiŽ te den Haag .
Daar stonden mensen aan het loket die hadden een enkele reis geboekt en die wilde daar een reis boeken naar Thailand.
Ze kregen geen visum naar IndonesiŽ, en konden eerst de enkel reis omzetten in een retourticket.

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Inderdaad een enkele reis kan problemen geven. En wat Om Ziel al aangaf, de Ambassade zal vragen om een retourticket. En inderdaad, dat laatste uit jouw opmerking is praktijk.maar wat is nu werkelijk het probleem? Je kunt een open ticket boeken naar Bangkok bijvoorbeeld. Wijzig je zelf gewoon de datum. Of naar elke andere bestemming in ZO Azie. Niks raars, Nederland kom je ook niet in zonder retourtje.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Je hebt (officieel) geen retourticket nodig. Alleen een ticket uit IndonesiŽ. Chutney doet er wellicht verstandig aan om een agent in te schakelen. Dat kost geld, maar zeker als je buiten de Randstad woont, haal je dat eruit.

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 18-11-2011 13:00 oyibo wrote: Je kunt een open ticket boeken naar Bangkok bijvoorbeeld.

Je kunt een full price -ticket kopen. Een enkeltje JKT>SIN kost dan zomaar Ä 500. Maar dat geld kun je terugvorderen. Heb dat wel een gedaan/moeten doen.

MAD

nsenada
Gebruiker
User icon of nsenada
spacer line

Wat mijn plan is volgend jaar... Ik koop een open retour ticket en boek de retour datum zo ver mogelijk vooruit(Ik denk dat dat ťťn jaar moet zijn), is het jaar bijna voorbij en wil/kan ik nog blijven dan boek ik het retour ticket om naar weerom een jaar, enz. Ik ben niet zeker maar ik geloof dat zoiets omboeken 100 euro kost. Veel geld maar zo heb je nog altijd wel je retour ticket.
Iemand die ik ken maakt zelf een fake ticket en heeft er nog nooit problemen mee gehad. Dat is dus een mogelijkheid maar voor mij net wat te louche.

There's a big difference between kneeling down and bending over!

Chutney
Gebruiker
spacer line

Ik koop een enkel CGK en een goedkoop enkel vanuit Indo naar een ander land.
Ik koop een 60 dgn visum in DH.

Op dag 1 kom ik aan in GCK.
Op dag 28 vertrek ik niet met mijn enkeltje want ik vermaak me zo goed.
Op dag 60 vertrek ik uit Indo.

Ik krijg geen problemen met de autoriteiten omdat ik niet op dag 28 het land heb verlaten.

KLopt deze Conclusie?

joost
Gebruiker
spacer line

Heerlijk om dit te volgen.

klop 1000%

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Je overlegt de tickets bij de ambassade, en dan hoor je vanzelf of je een visum krijgt. En of je dan ook de 60e dag kan vertrekken.

Zoiets.

En als ze je ticket niet accepteren................hoef je je ook geen zorgen te maken of je 28 dagen daarna er wel uit hoeft.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

84,544,698 pageviews Een website van indahnesia.com