Reis boeken naar Indonesie (Bandung, Jakarta)

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
65 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Wanita
Gebruiker
spacer line

Wanneer is het boeken van een reis naar Indonesie het beste? Bijvoorbeeld in het voorjaar een ticket bijv vanaf september boeken??
Groetjes.

Wanita
Gebruiker
spacer line

Of ja het goedkoopst.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

het beste is een persoonlijke ervaring, het goedkoopst? Dat ligt er maar net aan wat voor aanbiedingen er zijn. Dit verschillen van seizoen tot seizoen, van maatschappij tot maatschappij ect.ect.. maar goedkoop moet je vaak niet in het hoogseizoen zoeken.. vaak.. want soms heb je een super-promo die je zou kunnen gebruiken.

Ho Lee Fuk

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wanita,

Wij hebben goede ervaringen met vroeg boeken. Ik heb het momenteel niet paraat, maar je kunt bijna een jaar van tevoren bij sommige tocketaanbieders al zien wat de prijzen doen.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Wanita
Gebruiker
spacer line

Bedankt voor jullie snelle reacties!
Welke online reisbureau is een aanrader?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Mijn ervaring al 10 jaar met vliegtarieven.nl
Niks mis mee, de goedkoopste en de beste service, wel spelen met data, scheelt bergen geld

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wanita,

Gewoon googelen. We hebben ervaring met vliegtickets.nl, vliegwinkel.nl, ebookers.nl, vliegen.idealo.nl en cheaptickets.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Yahyah
Gebruiker
spacer line

Wij hebben afgelopen september een reis geboekt bij Schiphol Tickets. 3 Weken vóór de afreis. Wij betaalden € 760,- p.p. all in. Retour Ams - Jakarta met Garuda Indonesia met tussenstop in Dubai. Niets op aan te merken.
Y.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Wanita,
Zelf zoek ik vaak bij www.ebookers.de , want dat scheelt soms iets in prijs en mogelijkheden t.o.v www.ebookers.nl. of www.ebookers.be. www.tix.nl geeft ook vergelijkbare resultaten, en je kunt daar eveneens flexibel zoeken met plus of min 3 dagen t.ov. je voorkeursdatum. Ben je helemaal flexibel wat dat betreft, kun je zoeken via www.skyscanner.de , dan kun je ook voor de hele maand, of zelfs voor het hele jaar zoeken. Ze zijn daar alleen niet altijd up-to-date wat speciale aanbiedingen betreft.
Maar wat reizen voor september volgend jaar betreft: je kunt momenteel al voor rond € 710 vliegen vanaf Amsterdam naar Jakarta met Turkisch Airlines. Is een uitstekende maatschappij met prima service, dus niets mis mee. Korte overstap in Istanbul, en tussenlanding in Singapore. Voor het zelfde geld is ook vertrek vanaf Brussel mogelijk. Je kunt eventueel ook kiezen voor vertrek 's morgens, met de mogelijkheid om op eigen gelegenheid een stadstoer in Istanbul te maken.
Alternatief is o.a. eventueel Emirates, maar deze heeft een iets hogere prijs, rond €730, en wat langere overstaptijden.
Veel goedkopere aanbiedingen zullen er wel niet komen, maar je weet nooit....

FAR FROM THE MADDING CROWD

amiek
Gebruiker
spacer line

Eind september ben ik met Garuda naar Jakarta gevlogen voor een vakantie van twee weken. Totaalprijs € 680,-- . Ticket in het voorjaar geboekt bij 333travel. Ook kan je kijken bij www.vliegennaar.nl. De binnenlandse vlucht naar Kalimantan heb ik via ticket indonesia geboekt. Alles prima geregeld.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Voor mij is ook de hoeveelheid barang belangrijk.
Het laatste retourtje Adam-Jakarta met Lufthansa dus; een jaar geldig voor €750,-
Heerlijk, Lufthansa doet niet zo moeilijk met wat extra bagage!

laniEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.cathaytravel.com  
Wij doen altijd onze uiterste best voor onze clienten...hebben speciale contracten met verschillende maatschappijen met 30kg

MET SQ EN GARUDA MAG JE 30/  LUFTHANSA 46 KIL/ 
KLM ALLEEN 23
MALAYSIAN ALLEEN 20  EMIRATES 30

NEEM KONTAKT MET MIJ OP TEGEN DIE TIJD.  LANI
020 6270037  >

Your attitude determines your altitude

pierre
Gebruiker
spacer line

Nadeel van extra toegestaan bagage gewicht is dat je misschien in de problemen komt als je doorvliegt middels een binnenlandse vlucht.

Binnenlandse vluchten is het meestal max. 20 kg.
Kom je RI binnen met bv Emirate (30 kg) en je moet doorvliegen met bv Lion air of AA dan sta je toch even raar te kijken als ze blèren dat je bij moet betalen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 21-11-2011 14:47 Keduadam wrote:
Voor mij is ook de hoeveelheid barang belangrijk.
Het laatste retourtje Adam-Jakarta met Lufthansa dus; een jaar geldig voor €750,-
Heerlijk, Lufthansa doet niet zo moeilijk met wat extra bagage!

laniEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.cathaytravel.com  
Wij doen altijd onze uiterste best voor onze clienten...hebben speciale contracten met verschillende maatschappijen met 30kg

MET SQ EN GARUDA MAG JE 30/  LUFTHANSA 46 KIL/ 
KLM ALLEEN 23
MALAYSIAN ALLEEN 20  EMIRATES 30

NEEM KONTAKT MET MIJ OP TEGEN DIE TIJD.  LANI
020 6270037  >

Voordat de nadruk gelegd wordt op extra bagage is het msichien handig om te weten wat de vraagsteller wil cq waar naar toegaat. Indonesie bestaat niet alleen uit Jakarta en Denpasar.
Ik heb ook met Emirates gevlogen en idd mocht 30 kg meenemen maar daar heb je weinig aan als je ook binnenlands in Papua moet vliegen op een uithoek zoals zuidoost Sulawesi.
Dus uiterste best doen voor clienten is eerst vragen wat ze willen.

Mbt aanbieders; er is niet een aanbieder die het goedkoopst is dus het altijd slim om ze naast elkaar te houden. Ik boek zelf meestal bij de maatschappij zelf, ook handig met stoelen reserveren etc.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Bali is prachtig
Gebruiker
spacer line

wil je losse tickets of een complete reis boeken? Dat maakt nogal uit (wat de beste aanpak is)

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 21-11-2011 15:02 pierre wrote:

Nadeel van extra toegestaan bagage gewicht is dat je misschien in de problemen komt als je doorvliegt middels een binnenlandse vlucht.

Binnenlandse vluchten is het meestal max. 20 kg.
Kom je RI binnen met bv Emirate (30 kg) en je moet doorvliegen met bv Lion air of AA dan sta je toch even raar te kijken als ze bl�ren dat je bij moet betalen.
precies, sta je dan.. en bij AirAsia kun je dan flink bijdokken, bij Lion Air ook, maar in wat beschaafdere mate.

Ho Lee Fuk

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Ja klopt, nadeel KAN zijn als je een binnenlandse vlucht eraan vastkoppelt.
Ik spreek echter alleen uit mijn ervaring,... Batavia Air is mss makkelijker ingesteld, maar ook Lion Air, mjoa met wat moeilijk en interessant doen - misschien wel, maar tot nog toe ben ik misschien te aardig ; ) en kon ik toch steeds door zonder extra te dokken.

Dat kan de volgende trip Emoticon: Blush veranderen, maar dan heb ik t er weer dik uit Emoticon: Shiny
En heb meestal geen binnenlandse vlucht vanuit Jakarta, dus voor mij tikt dat gewoon wel aan.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Nee het is niet zo dat het een nadeel KAN zijn. Op sommige vluchten kun je gewoon niet mee. De berekening van een vlucht en de te tanken brandstof is o.a. afhankelijk van het totale gewicht.
Als iedereen nou zo'n houding heeft bij een vlucht waar max 15 kg is toegestaan (soms zelfs maar 10 kg) dan gaat het niet opschieten natuurlijk. Het is van de gekke als je door " wat geregel" zomaar het dubbele aan gewicht meeneemt.

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Het lijkt me idd 'van de gekke' dat ze je teveel 'straf' opleggen, terwijl ze weten dat je door internationale vluchten meer bagage kan verwachten. En dat weten ze van de binnenlandse/transito vluchten dus wel, vandaar die soepele houding die ik zelf dus steeds aantrof. En ze houden daar dus rekening mee blijkbaar, het vliegtuig kan het echt wel 'trekken'. Maar ook voor sommige vluchten inderdaad, kan je mss niet mee, maar heb ikzelf nog niet meegemaakt. Emoticon: Party! Voor jouw IS het dus een nadeel, voor mij KAN het een nadeel zijn - wat ik zei, volgende keer misschien best mogelijk, wat extra kosten betreft... maar toch nog toe dus niet! Simple is that. Nu stop ik met dit welles nietus, geluk ermee.

jupje
Gebruiker
User icon of jupje
spacer line

Ik ben bezig, om voor kennissen een reis uit te zoeken naar Bandung .
Maar ik heb nog niet kunnen vinden, welke vliegmaatschappij een binnenlandse vlucht van Jakarta naar Bandung heeft.
Iemand die me kan helpen?

FAR FROM THE MADDING CROWD

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,549 pageviews Een website van indahnesia.com