Subforum Geloof in Indonesië

forum.indonesiepagina.nl 
68 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Geloof in Indonesië > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je moet toch wel diep gezonken zijn als je zo over doden kunt praten. Maar ja, het zijn wel moslims en dan hanteert Zieleffe andere maatstaven.
Je hele beredenering doe je compleet teniet met deze zin. Dat is niet hoe Ziel er over denkt, maar hoe de gemiddelde (Indonesische?) gelovige erover denkt. Er is niets zo fijn om daar te sterven kennelijk. Ik zie het voordeel er niet van in, maar goed, daarvoor ben ik ook een ongelovige hond.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 19-11-2011 03:03 Yerun wrote:

[quote removed]
Je hele beredenering doe je compleet teniet met deze zin. Dat is niet hoe Ziel er over denkt, maar hoe de gemiddelde (Indonesische?) gelovige erover denkt. Er is niets zo fijn om daar te sterven kennelijk. Ik zie het voordeel er niet van in, maar goed, daarvoor ben ik ook een ongelovige hond.

Ik ken Ziel al langer dan vandaag , ook zijn uitspraken.
Dus het kan verkeerd over komen .
De aangehaalde quote: kan je ook op verschillende manieren lezen .
Als ze dood zijn gegaan daar, dan is het toch mooi voor die mensen geweest, wat wil je nog meer, dicht bij Alah sterven, de nabestaanden kunnen het niet beter treffen
De laatste deel is flauwe kul .

Over geloofszaken moet men niet discussieren , en laat staan grapjes van maken .
Vandaar dat ik niet "actief"heb mee "gediscussieerd".

De vragen waarom relatief veel gestorven zijn heb ik min of meer al verteld ( Quote
Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 18-11-2011 08:53).
Sapolidi heeft het beter verteld .

Ik kan het vertellen n.a.v de ervaring van mijn ouders , mijn oom en tantes( de schoonzuster van mijn vader was daar overleden).
Ze zijn pas naar Mekka gegaan toen ze al met pensioen waren , dus niet zo meer fit .

Veel dorpelingen hadden ook geen goede conditie , vaak voor het eerst naar buitenland , kom je in een stressvolle omgeving , moet je haasten , zit je tussen honderden duizend mensen die in rap tempo hun programma moeten afronden.

Daarnaast komen ook pelgrims uit 3de of 4de wereld landen , zo veel mensen met verschillende achtergronden ( rijke / arme landen) , het is nog een wonder dat er geen ziekten uitbreken.Hun huisvesting / begeleiding is ook verschillend .
Van "eenvoudig" tot een 5* accomodaties .

Simpati vroeg waarom er geen of weinig berichten zijn , de antwoord is omdat het in het verleden mss nog meer doden zijn , en voor velen was het mss oude koek.

De Nederlandse pelgrims zijn vaak ook jong(er) , zelfs Indonesiers / Javaanse Surinamers gaan ook naar Mekka .

Denk je dat de familieleden het "leuk" vinden als hun ouders of familie in Mekka overleden ?
Vaak in een verre en onbekende graf , die je nooit meer kan bezoeken ?

bisa dicek of makemyday .

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

aanvulling:
heb opgezocht op internet: Emoticon: Wink
Tahun ini, jamaah haji asal Indonesia berjumlah 210.000 orang, atau sekitar 7 persen dari seluruh jumlah jamaah haji di seluruh dunia tahun ini yang diperkirakan mencapai 3 juta orang. ( weet niet welk jaar)
Uit Indonesia 210.000. Uit de hele wereld 3.000.000 .

Eerlijk gezegd , als ik die mensenmassa zie krijg ik al claustrofobie , hyperventilatie en ....... ?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hoewel het in de ogen van Zieleffe een zegen is voor zowel de slachtoffers als de nabestaanden, is dit natuurlijk triest. Je moet toch wel diep gezonken zijn als je zo over doden kunt praten. Maar ja, het zijn wel moslims en dan hanteert Zieleffe andere maatstaven.

Als je over je zelf heb dan kan het zijn dat je meer van je eigen houd dan van die mensen die daar zijn en die daardoor het leven heeft gelaten.
Het verbaast mij dat het gevoel van de mensen meer op zich zelf is gericht dan op hen die veel moeite nog kosten hebben gedaan om dit hadji mee te maken.
OOk bij het leven hoort de dood, dat hoor nu eenmaal bij het leven, het is niet anders.
Zelfmedelijden zit in de genen van de mens, maar ze kunnen ook overdrijven.
Het leven stopt niet,de wereld blijft door draaien, bij geen van onze aardkloten, zoals ik, in as veranderd.
Of het erg is dat lig er aan, of je veel van haar/hem gehouden heeft.
Bij kinderen is het altijd erg te jong sterven, nog een heel leven voor je.
En laten wij het dan niet hebben als je het over moslims heb.
Want die hebben elkaar al heel veel mensen naar de eeuwige jachtvelden geholpen ook kinderen dus Sapolidi waar heb je het over...... Emoticon: Emoticon: Cry Emoticon: Devil

http://www.elsevier.nl/web/Opi(...)de-dood-bedreigd.htm

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 19-11-2011 08:13 zieleffe wrote:

[quote removed]

En laten wij het dan niet hebben als je het over moslims heb.
Want die hebben elkaar al heel veel mensen naar de eeuwige jachtvelden geholpen ook kinderen dus Sapolidi waar heb je het over...... Emoticon: Emoticon: Cry Emoticon: Devil

Dat hebben de Duitsers in twee grote wereldoorlogen ook gedaan en dan nog wel in grotere mate. Wat een argumentatie.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Als ik dit hier zo lees met die hitte van 40graden en hoger en de mensen massa op een gepakt.Waarom zorgt de brandweer niet voor brieselwater om over de menigte te sproeien of zeg ik hier iets verkeerds. Emoticon: Stupid

Shalom

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Ik gok dat ze niet op een wet-tshirt feest zitten te wachten daar.
Emoticon: Wink .

"Bhinneka Tunggal Ika"

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 19-11-2011 13:55 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Dat hebben de Duitsers in twee grote wereldoorlogen ook gedaan en dan nog wel in grotere mate. Wat een argumentatie.

Nou nou jij bent bij de tijd....................... Emoticon: Very funny Emoticon: Sadley Emoticon: Confused Emoticon: Bye bye

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 19-11-2011 03:03 Yerun wrote:

[quote removed]
Je hele beredenering doe je compleet teniet met deze zin.

Dat de aanvullende zinnen jou niet aanstaan wil nog niet zeggen dat daarmee de hele beredenering compleet teniet wordt gedaan. Nieuwe discussietechniek Yerun?

Dat is niet hoe Ziel er over denkt, maar hoe de gemiddelde (Indonesische?) gelovige erover denkt.

Wordt anders door Ziel niet aangegeven dat hij in die zin de gevoelens van de gemiddelde Indonesische gelovige aanhaalt. Ik lees alleen zijn eigen gedachten. En waarom heb je trouwens het vervolg van Zieleffeís uitspraak: ďde nabestaanden kunnen het niet beter treffenĒ weggelaten? Ik reageerde nml. op die hele passage. Is dit ook hoe de gemiddelde (Indonesische) gelovige erover denkt dat ze het een zegen vinden dat hun verwante of kennis niet meer levend terugkomt?

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 19-11-2011 16:38 zieleffe wrote:

[quote removed]

Nou nou jij bent bij de tijd.......................

Altijd Zieleffe. Emoticon: Bye bye

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 19-11-2011 21:25 sapolidi wrote:

[quote removed]

Dat de aanvullende zinnen jou niet aanstaan wil nog niet zeggen dat daarmee de hele beredenering compleet teniet wordt gedaan. Nieuwe discussietechniek Yerun?

[quote removed]

Wordt anders door Ziel niet aangegeven dat hij in die zin de gevoelens van de gemiddelde Indonesische gelovige aanhaalt. Ik lees alleen zijn eigen gedachten. En waarom heb je trouwens het vervolg van Zieleffe�s uitspraak: �de nabestaanden kunnen het niet beter treffen� weggelaten? Ik reageerde nml. op die hele passage. Is dit ook hoe de gemiddelde (Indonesische) gelovige erover denkt dat ze het een zegen vinden dat hun verwante of kennis niet meer levend terugkomt?
Je kunt dat laatste stukje er achter plakken, is niet relevant. Je laat hier (ik moet er voor jou nu bij zeggen 'naar mijn mening') duidelijk merken dat je totaal niet weet hoe men in Indonesie vaak denkt over het overlijden van een persoon tijdens de hajj. Hoewel droef, is het een van de beste plekken/manieren om te overlijden.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 20-11-2011 01:49 Yerun wrote:

[quote removed]
Je kunt dat laatste stukje er achter plakken, is niet relevant. Je laat hier (ik moet er voor jou nu bij zeggen 'naar mijn mening') duidelijk merken dat je totaal niet weet hoe men in Indonesie vaak denkt over het overlijden van een persoon tijdens de hajj. Hoewel droef, is het een van de beste plekken/manieren om te overlijden.

Je maakt me niet wijs dat er ergens op deze aardbol een nabestaande blij is als een geliefde of bekende sterft. De plaats waar dit gebeurt is voor hen gewoon niet relevant. Heel goed dat je erbij zegt dat het jouw mening is, want ik geloof er geen snars van. Het maakt hierbij helemaal niet uit of ik, vergeleken met jou, nu wel of geen IndonesiŽ deskundige ben. Dat het voor hen misschien een troost kan zijn kan ik me nog voorstellen, maar dat ze het niet beter konden treffen gaat er bij mij niet in.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Toch is het zo Sapolidi, men gaat hier duidelijk anders om met als je het zo mag noemen de dood.
Allereerst gelooft een moslim dat de gestorvene bij Allah in het paradijs komt, dat maakt het voor de nabestaanden gemakkelijker om te accepteren.
Het sterven tijdens de Hadj in de buurt van Mekka is inderdaad iets waar moslims van dromen, als je toch ga, dan maar liever tijdens de bedevaart.
Klinkt raar, maar voor de nabestaanden is dat een enorme troost.

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 20-11-2011 03:28 Malam wrote:
Toch is het zo Sapolidi, men gaat hier duidelijk anders om met als je het zo mag noemen de dood.
Allereerst gelooft een moslim dat de gestorvene bij Allah in het paradijs komt, dat maakt het voor de nabestaanden gemakkelijker om te accepteren.
Het sterven tijdens de Hadj in de buurt van Mekka is inderdaad iets waar moslims van dromen, als je toch ga, dan maar liever tijdens de bedevaart.

Dat het voor de achterblijvers een hele troost kan zijn heb ik al aangegeven Malam. Maar er werd gezegd dat de nabestaanden het niet beter konden treffen . In goed Nederlands betekent dit dat dit het beste is wat de nabestaanden kan overkomen. Het woordje troost of acceptatie haal ik er niet uit. Alleen cynisme als het over moslims gaat, omdat die al heel veel mensen naar de eeuwige jachtvelden hebben geholpen (zijn woorden).

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Als buitenlander zijnde die zijn inburgeringsplicht had ontwijken kan ik niet meedicusieren over de semantische aspecten van de Nederlandse taal.

Ik heb alleen aangegeven dat ik Ziel al langer ken (door zijn uitspraken) , dus had ik hem de voordeel van de twijfel gegund .

Wat ik weet van de Indonesiers is dat ondanks de zogenaamde " troost" zijn ze toch echt verdrietig dat pa of ma ( kan ook oom /tante zijn) het niet gehaald had .
Jammer dat pa (of ma)alleen terug kwam , de overledene had tig jaren verlangt om zijn of haar laatse plicht als goed Moslim naar Mekka te gaan.
Uiteindelijk kon ze gaan en kwam niet terug .

In de platteland gemeenschap is het soms een drama , omdat na al die offers( soms moeten ze hun sawah/grond verkopen) en dan kan hij/zij van de nieuwe status niet "genieten".

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Op 20-11-2011 04:04 schreef sapolidi:

[quote verwijderd]

Dat het voor de achterblijvers een hele troost kan zijn heb ik al aangegeven Malam. Maar er werd gezegd dat de nabestaanden het niet beter konden treffen . In goed Nederlands betekent dit dat dit het beste is wat de nabestaanden kan overkomen. Het woordje troost of acceptatie haal ik er niet uit. Alleen cynisme als het over moslims gaat, omdat die al heel veel mensen naar de eeuwige jachtvelden hebben geholpen (zijn woorden).

Ik ben niet recht ik ben niet links ik ben recht door zee...........
Dat hoorde ik net op TV je moet het niet erger maken dan het is.
Weet je saplolidi er zijn mensen die achter ieder uitspraak iets cynisme in vind.
Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten.
De mensen die zo veel met de dood hebben, zitten wel in die landen die dichter bij de natuur leven.
Ik heb in mijn vorige posting toch duidelijk uitgelegd hoe ze (goed lezen) ZE daarmee om gaan.
Ik heb helemaal niets met geloof en vooral niet met die strenge leefwijze van onnatuurlijke elementen die daar in zitten.
Een leefwijze waarin velen daar, het niet fijn vinden, om zo te moeten leven.
Althans dat lees je en zie je op TV ze komen daar in die landen in opstand.
Die landen zijn onderdruk gekomen door dat systeem, bang dat ze zijn, om gedood te worden, want doden is daar in dat geloof heel gewoon.
ALs ik daar geboren was, zat ik nu in Amerika of in Nederland...... Emoticon: Sadley Emoticon: Shut up! Emoticon: Red face

De superieure mentaliteit van de mannen moet eens ophouden en hun het alleen recht afnemen voor het leven.............. Emoticon: Angry Emoticon: Angry

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 20-11-2011 03:28 schreef Malam:

Dit herken ik wel. Kom je in Nederland zelfs tegen. "gelukkig heeft hij zijn kleinzoon nog mee mogen maken" of "gelukkig heeft hij die reis naar zijn geboorteland nog eens kunnen maken", dan vind ik het ook niet zo gek klinken als men blij is dat iemand op een voor hem/haar belangrijke plek is gestorven. Zeker als je bedenkt dat het vaak de laatste stap was om volledig moslim te zijn (5 zuilen van de islam).

"Bhinneka Tunggal Ika"

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 19-11-2011 13:55 sapolidi wrote:

[quote removed]

On 19-11-2011 21:25 sapolidi wrote:

[quote removed]

[quote removed]

Wordt anders door Ziel niet aangegeven dat hij in die zin de gevoelens van de gemiddelde Indonesische gelovige aanhaalt. Ik lees alleen zijn eigen gedachten. En waarom heb je trouwens het vervolg van Zieleffeís uitspraak: ďde nabestaanden kunnen het niet beter treffenĒ weggelaten? Ik reageerde nml. op die hele passage. Is dit ook hoe de gemiddelde (Indonesische) gelovige erover denkt dat ze het een zegen vinden dat hun verwante of kennis niet meer levend terugkomt?

On 20-11-2011 02:45 sapolidi wrote:

[quote removed]

Je maakt me niet wijs dat er ergens op deze aardbol een nabestaande blij is als een geliefde of bekende sterft. De plaats waar dit gebeurt is voor hen gewoon niet relevant. Heel goed dat je erbij zegt dat het jouw mening is, want ik geloof er geen snars van. Het maakt hierbij helemaal niet uit of ik, vergeleken met jou, nu wel of geen IndonesiŽ deskundige ben. Dat het voor hen misschien een troost kan zijn kan ik me nog voorstellen, maar dat ze het niet beter konden treffen gaat er bij mij niet in.

On 20-11-2011 04:04 sapolidi wrote:

[quote removed]

Sapulidi, even voor mijn beeldvorming: zit je dit dat nou allemaal vanuit je occupy tentje te posten? Zal wel koud zijn.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 20-11-2011 12:30 SanderBali wrote: Sapulidi, even voor mijn beeldvorming: zit je dit dat nou allemaal vanuit je occupy tentje te posten? Zal wel koud zijn.

Verdomme, was ik het gisteren met je eens, nu ga ik je nog leuk vinden ook. Stop ermee SB, er komen ongelukken van.

MAD

SanderBali
Gebruiker
spacer line

Sorry, was niet de bedoeling.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Excuses aanvaard.

MAD

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Maar het is wel goed dit even te vermelden Emoticon: Shiny Emoticon: Nice
http://www.business-class.nl/i(...)style/leon-de-winter
http://www.leondewinter.nl/
kijk en lees ook die site die wel iets zeggen............... Emoticon: Emoticon: Confused Emoticon: Cry

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 20-11-2011 12:30 SanderBali wrote:
[br
Sapulidi, even voor mijn beeldvorming: zit je dit dat nou allemaal vanuit je occupy tentje te posten? Zal wel koud zijn.

Ik kan de link tussen de occupy beweging en het onderwerp van dit topic, na toch enig denkwerk, niet leggen SanderB. Ik moet je daarom helaas mededelen dat ik, op mijn beurt, mijn beeldvorming over jou weer naar beneden moet bijstellen. En je zat al zo laag. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 20-11-2011 12:47 SanderBali wrote:
Sorry, was niet de bedoeling.

Hť, dat is leuk om te zien. Jullie hebben jullie onderlinge ruzie weer bijgelegd? Elkaar uitmaken voor uitkeringsrukkers was ook niet kies. Kan me niet aan de indruk onttrekken dat ik daartoe enigszins aan heb bijgedragen. En als je het niet snapt SB, legt PP het wel voor je uit. Da's de intellectueel van dit forum. Emoticon: Bye bye

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 20-11-2011 13:05 sapolidi wrote:

[quote removed]

Ik kan de link tussen de occupy beweging en het onderwerp van dit topic, na toch enig denkwerk, niet leggen SanderB. Ik moet je daarom helaas mededelen dat ik, op mijn beurt, mijn beeldvorming over jou weer naar beneden moet bijstellen. En je zat al zo laag. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Laugh out loud

Ja, ik kan de link tussen jou en IndonesiŽ ook nooit leggen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

71,558,412 pageviews Een website van indahnesia.com