Help, ik wil in indonesie wonen...

Subforum Gebruikers hebben wat te zeggen 
78 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gebruikers hebben wat te zeggen > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
catur007
Gebruiker
spacer line

Halo mensen,
even een beschrijving van mijn situatie: Ik ben 29 jaar en 80-100% afgekeurd, ik heb familie in indonesie en ik ben nu aan het uitzoeken hoe ik in indonesie voor lange termijn kan wonen (levens lang als het kan). Want ik zal dan alles opgeven behalve mijn nederlanse nasionaliteit en mijn wao uitkering.

Ik heb gezocht naar beste passende visum voor mij maar ik lees alleen maar voor minder dan 6 manden en werk vergunning. Werk vergunning lijkt mij het beste optie maar ik heb geen werk en wegen mijn ziekte kan ik ook daar niet werken.

Betekent dit dat ik geen mogelijkheid heb om in indonesie te wonen? Emoticon: Cry
Hebben jullie een ander mogelijkheid, wat zijn mijn mogelijkheid?
Aub helpen

simpati
Gebruiker
spacer line

Enig idee waar je wil gaan wonen binnen IndonesiŽ?
Groetjes,
Jan
Malang

bambang
Gebruiker
spacer line

Als alle mogelijkheden voor verblijf op lange termijn (behalve sosbud) zijn uitgeput, kun je denken aan trouwen. Maar de liefde moet wel echt zijn.
Je hebt later met de wet beperking export uitkeringen te maken.

simpati
Gebruiker
spacer line

Dat is voorlopig niet aan de orde voor iemand die 80-100% is afgekeurd.
Voor uitkeringen die daar wel mee te maken krijgen is de datum van ingang 1 januari 2013.
IndonesiŽ heeft een voorlopige woonlandfactor van 70%.
Groetjes,
Jan
Malang

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

70%? Dat is volgens mij nog niet zo heel slecht, op basis daarvan zijn wel plannen te maken. Helaas heb je zowel de wispelturigheid van de Nederlandse als Indonesische overheid waarmee je te maken hebt, wat de zaken verder vermoeilijkt.

simpati
Gebruiker
spacer line

Thailand en de Filipijnen krijgen een voorlopige woonlandfactor van 50%.
Info is afkomstig van: www.rijksoverheid.nl/documente(...)ciale-zekerheid.html

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 13-11-2011 11:08 Yerun wrote: 70%? Dat is volgens mij nog niet zo heel slecht

70% van wat? Van een minimumuitkering? Dan mag je wel drie keer nadenken, al is nadenken dermate vermoeiend dat je het beter aan anderen kunt overlaten. Als je in Indonesie wilt wonen omdat het zo verrekte goedkoop is, kun je beter nog veel meer denkwerk uitbesteden. Zie dit topic.

MAD

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 13-11-2011 11:43 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

70% van wat? Van een minimumuitkering? Dan mag je wel drie keer nadenken, al is nadenken dermate vermoeiend dat je het beter aan anderen kunt overlaten. Als je in Indonesie wilt wonen omdat het zo verrekte goedkoop is, kun je beter nog veel meer denkwerk uitbesteden. Zie dit topic.

70% van een NL minimumuitkering zit je nog steeds op het niveau van een Indonesische bankdirecteur (branchemanager). Ja, die heeft geen visumkosten natuurlijk, maar toch. Eigelijk schandalig. En in Thailand krijgen ze 50%??? Dacht dat IndonesiŽ goedkoper was?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Bruto minimumloon per 2012, 1446,- min 30 procent is dus om even snel uit te rekenen, pakweg 1000 Euro per maand??????
Voor een Europeaan???????
An me hoela.
Visumkosten??????
Tja opgaan in de Indonesische maatschappij dan kan het, nix biertje, nix vlees, huren ergens in de kampung Emoticon: Yes!
Solex rijden ja, wel de Indonesische poepies links laten liggen anders ben je binnen een scheet en een zucht failliet Emoticon: Yes!
Het kan, maar oei oei oei wat zal je moeten spelen met je mogelijkheden en die paar centjes Emoticon: Laugh out loud

catur007
Gebruiker
spacer line

Op 13-11-2011 09:50 schreef simpati:
Enig idee waar je wil gaan wonen binnen IndonesiŽ?
Groetjes,
Jan
Malang

Ik wil in bandung wonen, want daar woon mijn familie

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-11-2011 19:11 catur007 wrote:

[quote removed]

Ik wil in bandung wonen, want daar woon mijn familie

Succes, goedkope stad ook Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud pfffffff
Maar SA zal je best wel een paar goede tips kunnen geven.
Die is IndonesiŽr en heeft alles al 15 jaar lang onderzocht.
Er zal best wel een broer, van een neef zijn die jou kan adviseren Emoticon: Yes!
Succes

catur007
Gebruiker
spacer line

Op 13-11-2011 20:22 schreef Malam:

[quote verwijderd]

Succes, goedkope stad ook Emoticon: Yes! Emoticon: Laugh out loud pfffffff
Maar SA zal je best wel een paar goede tips kunnen geven.
Die is IndonesiŽr en heeft alles al 15 jaar lang onderzocht.
Er zal best wel een broer, van een neef zijn die jou kan adviseren Emoticon: Yes!
Succes

Ik hoop dat er iemand oplossing weet...

catur007
Gebruiker
spacer line

Op 13-11-2011 10:28 schreef bambang:
Als alle mogelijkheden voor verblijf op lange termijn (behalve sosbud) zijn uitgeput, kun je denken aan trouwen. Maar de liefde moet wel echt zijn.

Wat is sosbud? kan het intersant zijn voor mij?

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

Je hebt familie hier ? Direct bloed verwant? kijk dan es goed in de uitkering regels van nederland.

Het is namelijk zo als je fam lid bereid is voor je te zorgen in het buitenland broer zus vader bla bla

Je kunt op die gronden verhuizen naar indonesie als je volledig bent afgekeurd het fam lid moet bereid zijn je te verzorgen omtrent je med klacthen etc.

(VOLLEDIG afgekeurd DAN dat WEL)

Je kan dan buiten de sosbud via je fam in bandung bij de immigratie om uitzondering vragen (Het gak en indonesie moeten accoord gaan.)

Je houd van je uitkering gemiddeld 10.5 milj over genoeg om van te leven je exstra zieken kosten kun je claimen in nederland.

Dit geld na mijn mening nog steeds (kijk verhuizen naar het buitenland voor wao wajong etc.) ik had al even gekeken
suxses Harlys

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

harlys
Gebruiker
User icon of harlys
spacer line

On 13-11-2011 15:21 Malam wrote:
Bruto minimumloon per 2012, 1446,- min 30 procent is dus om even snel uit te rekenen, pakweg 1000 Euro per maand??????
Voor een Europeaan???????
An me hoela.
Visumkosten??????
Tja opgaan in de Indonesische maatschappij dan kan het, nix biertje, nix vlees, huren ergens in de kampung Emoticon: Yes! (EXSTRA VERGOEDINGEN M8 zit ie gebeiteld)
Solex rijden ja, wel de Indonesische poepies links laten liggen anders ben je binnen een scheet en een zucht failliet Emoticon: Yes!
Het kan, maar oei oei oei wat zal je moeten spelen met je mogelijkheden en die paar centjes Emoticon: Laugh out loud

roosjenEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.hotmail.com

catur007
Gebruiker
spacer line

Op 14-11-2011 03:50 schreef harlys:
Je hebt familie hier ? Direct bloed verwant? kijk dan es goed in de uitkering regels van nederland.

Het is namelijk zo als je fam lid bereid is voor je te zorgen in het buitenland broer zus vader bla bla

Je kunt op die gronden verhuizen naar indonesie als je volledig bent afgekeurd het fam lid moet bereid zijn je te verzorgen omtrent je med klacthen etc.

(VOLLEDIG afgekeurd DAN dat WEL)

Je kan dan buiten de sosbud via je fam in bandung bij de immigratie om uitzondering vragen (Het gak en indonesie moeten accoord gaan.)

Je houd van je uitkering gemiddeld 10.5 milj over genoeg om van te leven je exstra zieken kosten kun je claimen in nederland.

Dit geld na mijn mening nog steeds (kijk verhuizen naar het buitenland voor wao wajong etc.) ik had al even gekeken
suxses Harlys

hi Harlys,
De probleem is dat mijn zus die hier woon niet terug naar indonesie wil. Ook woon ik op dit moment in woon vorm waar van ik dus niet afhanklijk van verzorging van mijn zus.
Maar ik heb wel in Indonesie mijn oudste zus. Ik weet niet of dat iets uitmaakt.

Hoe kan ik nau dan mijn extra zieke kosten in nederland claimen? Ik valt toch niet meer onder nederlandse verzekering dan als ik in Indonesie woon.?

En ik heb gereken ik zal dan in indonesia 8,4 miljoen roepi ontvangen omdat ik de toeslag niet kan meenemen naar Indonesie.

Groetjes Catur007

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Als je vantevoren al weet dat je fysiek niet 100% bent en dat als je hier permanent gaat wonen, je van slechts Rp. 8,4 miljoen per maand moet rondkomen, dan zou ik NOOIT die stap nemen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Mee eens, Amed EB. 8,4jt is al weinig, de kans dat dat ooit meer wordt is gering (uitsluitbaar), en als je 29 bent, is de kans groot dat je straks (veel) meer nodig hebt. Weet je, Catur, wat een schoolgaand kind hier kost?

MAD

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

goeije middag. ik wil even reager op zijn situatie.in de eerste plaats je moet geen slapen de honden waker maken.oke . ik lees dat jij 29 jaar bent.een mooije leeftijd .om weg te gaan uit een kut land als holland'jij bent voor 80 tot 100% af gekeurd lees ik 'heb jij al een herkeuring gehad. als dat officieel achter de rug is'dan hoef jij nooit meer terug te komen.normaal is dat om de 5 jaar melden. dat steld niks voor.ik geef jouw een advice.hou een brief adres aan ,voor jouw post'geen woon adres.geef alles gewoon op .zeg maar dat je zwerver bent'als je alleen bent . maak het toch niks meer uit'zolang jij maar een post adres hebt.bij fam.maar maak goeije afspraken 'waar jouiw post naar toe gaat'koop een retour ticket naar indonesia voor zes maanden.automatich heb jij dan een sociaal visum.dat verlengbaar is .kosten sociaal visum 250 .000per maand.geen geld dus.er zijn mega mensen die in indonesia wonen die een uitkering hebben .ga wel op je eigen gevoel af 'als jij alles volgens regels moet doen'wat holland betreft'doe het maar tussen de regels door'en ga gewoon weg 'je kan heel goed rond komen met het bedrag wat jij krijgt elke maand'wees daar niet bang voor'dus inpaken en weg wezen'' veel succes gerry take it or leave it''!!! Emoticon: Confused

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

.om weg te gaan uit een kut land als holland
De slechtste reden ergens naar toe te gaan is naar mijn mening de reden omdat je ergens weg wil. Je moet ergens naartoe gaan omdat het je trekt, niet uit verplichting, dan is het falen al erg nabij.

250.000 voor een visum is prima, maar vergeet de reiskosten niet. Daarbuiten heb je als buitenlander eens in de zoveel jaar een nieuw paspoort nodig (naar Jakarta dus bijvoorbeeld), moet je iedere 6 maanden verplicht een retourtje buitenland maken en gaan hier de prijzen ook alleen omhoog. Het maakt hierbij niet uit wat je in Nederland doet bovendien. Daar hebben ze hier geen boodschap aan.

Alle bruggen achter je verbranden is ook niet echt slim als je het mij vraagt. Ik zeg niet dat je het met 8,4 miljoen niet red, maar het zal geen vetpot zijn, en ik vertik het om alleen rijst te vreten en mijn kind op de motor mee te nemen. Ook die airco op je kamer kost geld, want het blijkt hier toch wel warm te zijn. Lekker douchen met warm water? O jee, nog meer geld. Om maar wat te noemen.

bambang
Gebruiker
spacer line

Als je verlangen toch erg sterk is om in RI te wonen, neem dan een proefperiode. Hoe en wat je verblijfsstatus in RI is/wordt, moet je zelf uitmaken. Maar doe geen rare sprongen, waardoor je in problemen raakt met RI immigratie.
Mocht het niet lukken of bevallen, dan kun je teruggaan naar NL. Je hebt dan tenminste uitgeprobeerd. Als je het niet uitprobeert, dan blijft het knagen. Dat knaaggevoel kan je nog zieker maken.
Geef jezelf een eerlijke kans. Geef ook aan jezelf eerlijk toe als het niet lukt.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

In de Carson case , had de Europese Hof geoordeeld dat de woonland beginsel toegepast kan worden mits ....

De vraag is als een pensioengerechtigde in Indonesia gaat wonen dan moet hij/zij fatsoenlijk verzekerd kunnen worden v.w.b ziektekosten .
Dat eist de Indonesische regering ook .
Wat zijn de ervaringen van de Lansia-ers ?

Als de ziektekosten te hoog zijn , of niet vergoed werd dan wordt de toekomstige migrant "gediscrimineerd" of anders behandeld t.a.v de mensen die in Nederland wonen .
Een interessante vraag die die men kan voorleggen aan de de bevoegde instanties / rechters . Een proefproces ?

bisa dicek of makemyday .

simpati
Gebruiker
spacer line

er zijn mega mensen die in indonesia wonen die een uitkering hebben
Ik neem aan dat je met mega heel veel bedoelt, kom eens met cijfers zou ik zeggen, in 2006 zou het gaan om 69 mensen met uitkering, zo mega is dat aantal niet, kan natuurlijk zijn dat de laatste vijf jaar heel veel mensen naar IndonesiŽ zijn vertrokken.

Voor de rest schrijf je hier veel onzin, iemand kan de indruk krijgen dat je automatisch een Social Budaya krijgt als je een ticket voor zes maanden hebt.

Of je fraudeert met het aantal maanden dat je in IndonesiŽ verblijft is aan de hand van het paspoort gemakkelijk te controleren, iedere keer dat je IndonesiŽ binnenkomt en weer verlaat krijg je een keurige stempel in je paspoort.

Iemand die 80-100% is afgekeurt krijgt in Nederland gemakkelijk een ziektenkosten verzekering, in IndonesiŽ niet.

Heel belangrijk is bij wonen in IndonesiŽ het hebben van financiele reserves, zonder zal het niet lukken.

Het advies van Bambang is wat mij betreft een goed advies.
Succes,
Jan

simpati
Gebruiker
spacer line

Wat zijn de ervaringen van de Lansia-ers ?

Ik heb het geluk dat ik al zeven jaar verzekerd ben bij Allianz, mankeer je iets wordt dat heel moeilijk of je moet fraude plegen.
Mijn gezondheids is in die zeven jaar heel anders als in het begin, ik heb bij mijn laatste ziekenhuisopname niet geclaimd en de kosten zelf betaald, ook alle kosten voor medicijnen, tandarts en bezoeken aan ziekenhuis betaal ik zelf, met die kosten erbij heb ik nog geen reden tot klagen, in Nederland wordt het pakket wat verzekerd is ook steeds minder.
Hoe een claim verloopt weet ik over enkele dagen.
Groetjes,
Jan

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

als men vertrekt uit holland. dan neem ik aan dat de persoon op zich zelf wel een achter deurtje heeft ''waar hij rond van kan komen' of zie ik het soms verkeerd!!! er zijn zat lui die ook niet verzekerd zijn en wonen hier op eigen risico'want naar de dr gaan en je bent ziek'
kan toch duidelijk wel op lopen'in de kosten''de dr hier in indonesia zijn allemaal kwakzalvers' het draaid allemaal om geld'zodra zij een bleek scheet zien'dan is het kasa'
maar je kan je zelf laten verzekeren in holland'dan heb je wel zekerheid en je bent gedenkt maar de koste per maand zijn dus wel hoog''mega's hoog 'het ligt er maar net aan'hoe jij de zaak bekijkt'als je gezond bent en je neemt het risico om toch maar niet verzekerd te zijn voor ziekte koste'dan kan het toch wel in somege gevallen veel geld schellen'maar het is maar net hoe jij er zelf tegen op kijkt 'als je een sterk hard hebt'' en je bent geen mietje''want in holland worden ze allemaal verwend'als jij een echte indo bent' and you are 'servive'' and you dont give a shit''harus pergi yangen kewahtir'' Emoticon: Confused

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,742,718 pageviews Een website van indahnesia.com