|
|
|
|
|
|
Is er iemand op de hoogte of een nieuwe 2 maanden visa (social and Cult.) voor Indonesie kan worden aangevraagd in Kuala Lumpur of Singapore? We hebben gehoord dat dit niet meer kan en je steeds terug moet naar Nederland voor een aanvraag bij de Indonesische ambassade in Den Haag.
We hebben nu een visa tot 4 mei 2012 en een retour ticket naar Nederland. Als we via KL of Singapore dit kunnen regelen dan willen we retour data wijzigen van de ticket en een nieuwe visa aanvragen in Malaysien voor wederom 2 maanden excl verlenging. We houden rekening met de expire date van de pasporten.
|
|
|
|
|
Je kunt niet `een visa' hebben, want `visa' is meervoud, een visum, twee visa (of visums, trouwens). Dat terzijde, je kunt gewoon in elk buitenland, dus ook in KL of SIN, een nieuw visum aanvragen. = edit: hier stoppen is het handigst =
|
|
MAD
|
|
|
|
|
Ron&Wout; nee je hoeft niet steeds terug naar Nederland, wat een onzin. Ben dan ook, zoals altijd, benieuwd waar je dat 'gehoord' hebt, want dergelijke info is zo fout als het maar zijn kan.
Als je NU al een visum hebt tot 4 mei 2012 dan ben je in het bezit van een KITAS vermoed ik, dan heb je niets van doen met enig ander visum en moet je wellicht een (multiple) re-entry permit halen. Wellicht is dit niet het geval, maar let er dan op dat uitgegeven visa binnen 90 dagen gebruikt moeten worden, en je dus nu nooit al een visum met een einddatum van 4 mei 2012 in bezit kan hebben.
Verloopdatum van je paspoort is eenvoudig opgelost, vraag voor aanvang van je reis een nieuwe aan. Hoef je er niet meer naar om te kijken en kan dat verder zeker niet fout gaan, iets wat tussen de stress van het reizen vrij eenvoudig ergens tussendoor schiet.
|
|
|
|
|
|
|
Ik denk dat R&W een sosbud visum heeft die hij elke keer moet verlengen en dat hij dan 11 mei het land uit moet Yerun.
Voor de rest is het antwoord op zijn vraag al gegeven.
|
|
|
|
|
On 12-11-2011 05:17 Malam wrote: ...en dat hij dan 11 mei het land uit moet Yerun.
|
En ik denk dat Yerun beter kan hoofdrekenen dan jij, Malam.
|
|
MAD
|
|
|
|
|
Dat haal je inderdaad nooit, 11 mei vanaf NU. Wel later dit jaar, midden december of zo. Maar ja, dat is niet NU.
|
|
|
|
|
|
|
Lieve mensen,
Dank voor jullie reacties.
Wij zijn met z;n 2en en dan gebruik je automatich het meervoud, voor de goede lezers. De 6 maanden visum die we nu hebben gaat in per 19 november 2011 en ter plekke verlengen we het visum wat dan mogelijk is tot en met ergens in mei 2012. We hebben dus geen kitas.
We gaan volgend jaar dus naar KL om te kijken of het lukt zodat we de lange vlucht naar Nederland besparen.
Nogmaals dank voor de reacties.
|
|
|
|
Ah, wacht.. je huidige visum moet je binnen 90 dagen na afgifte gebruiken, in dat geval is het wel mogelijk mei 2012 al te halen, als je maar verlengt dan.
Je een vlucht naar Nederland besparen is geen probleem dus, want een nieuw visum kan op iedere Indonesische ambassade dus. Dat hoef je niet verder te bekijken.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
|
Pak Pupyes; "Je kunt niet `een visa' hebben, want `visa' is meervoud, een visum, twee visa (of visums, trouwens)".
Hoewel het probleem is, dat ze in de UK, en ook in Indonesia en meer landen, over (enkelvoud) 'visa' hebben. Die latijnse relatie hebben ze blijkbaar niet (meer), wat verwarrend is. Meervoud is dan ook voor t gemak 'visa'.
|
|
|
|
Help! Nog even dit.
Ik wil zo gauw mogelijk weer naar Indonesia, weg uit dit koude Holland...
Liefst via een StudentVisa, of in het NL; een StedentenVisum!
Nu kreeg ik net deze mail van mijn (nieuwe) talenschool, waar ik voor t tweede jaar een stud. visum z.s.m. hoop te ontvangen! Het volgende ontving ik, en als je wil en kunt.... graag advies hierover???!
"About your document process, there is an additional process. It's new rule in Kementrian Pendidikan Jakarta. It's new for us too. We don't do this process for our students before.
Your document have to be processed in Badan Intelijen in Jakarta. So, the Kementrian Pendidikan need a recomendation letter from Badan Intelijen to process the next recomendation letter. The badan Intelijen will check all of your histories in Indonesia. It needs about 1 months process. This additional process is only for student visa. Now, your documents still in the Badan Intelijen. And we have to wait again. Because the kementerian Pendidikan can not give the recomendation letter before the recomendation letter from Badan Intelijen published.
So, we can not give you the time prediction yet".
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|