Social Cultureel visa aanvraag in Kuala Lumpur

Subforum Het visumgebeuren 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Het visumgebeuren > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Ron&Wout
Gebruiker
spacer line

Is er iemand op de hoogte of een nieuwe 2 maanden visa (social and Cult.) voor Indonesie kan worden aangevraagd in Kuala Lumpur of Singapore? We hebben gehoord dat dit niet meer kan en je steeds terug moet naar Nederland voor een aanvraag bij de Indonesische ambassade in Den Haag.

We hebben nu een visa tot 4 mei 2012 en een retour ticket naar Nederland. Als we via KL of Singapore dit kunnen regelen dan willen we retour data wijzigen van de ticket en een nieuwe visa aanvragen in Malaysien voor wederom 2 maanden excl verlenging. We houden rekening met de expire date van de pasporten.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Je kunt niet `een visa' hebben, want `visa' is meervoud, een visum, twee visa (of visums, trouwens). Dat terzijde, je kunt gewoon in elk buitenland, dus ook in KL of SIN, een nieuw visum aanvragen. = edit: hier stoppen is het handigst =

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ron&Wout; nee je hoeft niet steeds terug naar Nederland, wat een onzin. Ben dan ook, zoals altijd, benieuwd waar je dat 'gehoord' hebt, want dergelijke info is zo fout als het maar zijn kan.

Als je NU al een visum hebt tot 4 mei 2012 dan ben je in het bezit van een KITAS vermoed ik, dan heb je niets van doen met enig ander visum en moet je wellicht een (multiple) re-entry permit halen. Wellicht is dit niet het geval, maar let er dan op dat uitgegeven visa binnen 90 dagen gebruikt moeten worden, en je dus nu nooit al een visum met een einddatum van 4 mei 2012 in bezit kan hebben.

Verloopdatum van je paspoort is eenvoudig opgelost, vraag voor aanvang van je reis een nieuwe aan. Hoef je er niet meer naar om te kijken en kan dat verder zeker niet fout gaan, iets wat tussen de stress van het reizen vrij eenvoudig ergens tussendoor schiet.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Ik denk dat R&W een sosbud visum heeft die hij elke keer moet verlengen en dat hij dan 11 mei het land uit moet Yerun.
Voor de rest is het antwoord op zijn vraag al gegeven.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 12-11-2011 05:17 Malam wrote: ...en dat hij dan 11 mei het land uit moet Yerun.

En ik denk dat Yerun beter kan hoofdrekenen dan jij, Malam.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dat haal je inderdaad nooit, 11 mei vanaf NU. Wel later dit jaar, midden december of zo. Maar ja, dat is niet NU.

Ron&Wout
Gebruiker
spacer line

Lieve mensen,

Dank voor jullie reacties.

Wij zijn met z;n 2en en dan gebruik je automatich het meervoud, voor de goede lezers. De 6 maanden visum die we nu hebben gaat in per 19 november 2011 en ter plekke verlengen we het visum wat dan mogelijk is tot en met ergens in mei 2012. We hebben dus geen kitas.

We gaan volgend jaar dus naar KL om te kijken of het lukt zodat we de lange vlucht naar Nederland besparen.

Nogmaals dank voor de reacties.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Ah, wacht.. je huidige visum moet je binnen 90 dagen na afgifte gebruiken, in dat geval is het wel mogelijk mei 2012 al te halen, als je maar verlengt dan.

Je een vlucht naar Nederland besparen is geen probleem dus, want een nieuw visum kan op iedere Indonesische ambassade dus. Dat hoef je niet verder te bekijken. Emoticon: Wink

simpati
Gebruiker
spacer line

Beste Ron en Wout,
Jullie kunnen ook naar Penang in MaleisiŽ, daar heb ik en ook vrienden van mij positieve ervaringen kijk eens op: http://www.deplu.go.id/penang/(...)es/default.aspx?l=en
Succes,
Jan
Malang

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Pak Pupyes; "Je kunt niet `een visa' hebben, want `visa' is meervoud, een visum, twee visa (of visums, trouwens)".
Hoewel het probleem is, dat ze in de UK, en ook in Indonesia en meer landen, over (enkelvoud) 'visa' hebben. Die latijnse relatie hebben ze blijkbaar niet (meer), wat verwarrend is. Meervoud is dan ook voor t gemak 'visa'.

Your attitude determines your altitude

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Help! Nog even dit.
Ik wil zo gauw mogelijk weer naar Indonesia, weg uit dit koude Holland...
Liefst via een StudentVisa, of in het NL; een StedentenVisum!
Nu kreeg ik net deze mail van mijn (nieuwe) talenschool, waar ik voor t tweede jaar een stud. visum z.s.m. hoop te ontvangen! Het volgende ontving ik, en als je wil en kunt.... graag advies hierover???!
Emoticon: Cry Emoticon: Confused Emoticon: Blush Emoticon: Frustrated

"About your document process, there is an additional process. It's new rule in Kementrian Pendidikan Jakarta. It's new for us too. We don't do this process for our students before.

Your document have to be processed in Badan Intelijen in Jakarta. So, the Kementrian Pendidikan need a recomendation letter from Badan Intelijen to process the next recomendation letter. The badan Intelijen will check all of your histories in Indonesia. It needs about 1 months process. This additional process is only for student visa. Now, your documents still in the Badan Intelijen. And we have to wait again. Because the kementerian Pendidikan can not give the recomendation letter before the recomendation letter from Badan Intelijen published.

So, we can not give you the time prediction yet".

Markdl
Gebruiker
spacer line

Weet iemand het adres en/of telefoonnummer van een agent in Kuala Lumpur of in Sidney die daar in 1 dag tijd een sosial budaya kan regelen, net zoals Ismael dat in Singapore doet?

Het zou geweldig zijn als iemand dit probleem voor mij kan oplossen.

Is het ook mogelijk om dit sosiale budaya visa zelf in een dag te verkrijgen
met spoed (en daar meer voor te betalen (in nederland kon dat)

ik betaalde daar 145 euro voor spoed (binnen 1 dag klaar) als ik het mij goed herinner.

m.v.g, Mark

robvanbennekom
Gebruiker
spacer line

sosbud hoe lang geldig hier? zag zojuist 180 dagen?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Pffffffff al zoveel keer beschreven.
Binnenkomst geldig tot 60 dagen.
Daarna elke 30 dagen verlengen tot 180 dagen. Emoticon: Bye bye

Als je op 10-11-2011 dit schrijft:

ik ben 3 jaar getrouwd met een vroouw uit indoniesie jakarta
Vind het steeds een hoop gedonder om de visa te regelen.
Ik blijf hier nu 5 maanden. maar moest eerst een 60 dagen visa en dan verlengen voor een maand elke keer.
Zou het toch wat pretiger vinden als her allemaal wat makkelijken kan.
Van eind maart tot eind oktober nederlands en dan van oktober tot maart in indonesie
Wat zou voor mij de beste oplossing zijn t.a.v. visa??

Dus je bent nu inmiddels meer dan 4 jaar bent getrouwd met een Indonesische dame en je stelt deze vraag, dan kom je dus uit een ei.

Je kan op enkele dagen na, een half jaar bij je vrouw zijn, waarom haal je ze niet naar Nederland?
Of waarom vraag je geen visa ikut istri aan?
Of heb je alleen maar een neukbewijs, Islamhuwelijk en geen officieel huwelijk.

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Nee joh Malam, we komen niet uit een ei, maar met behulp van een eitje... en een zaadje.
Tenminste dat hebben ze me ook maar verteld? Emoticon: Party!

Dat 'Islamhuwelijk' lijkt me trouwens interessant. Weet je daar meer over? Is dat eenvoudig te regelen? Buiten topic even, dus alleen als je wil. Niet dat ik dat ooit van plan ben. Emoticon: Nooo In nog geen 200 ramadansen.
Zag hier ook een paar dagen geleden, een blonde jongen, handjes vast met een orthodoxe muslimvrouw. Afgezien van het aparte gezicht zo saampies, had ik toch wat medelijden met de knul... nu al 'weggegooid' leven? Je trouwt nl ook met je fam. Maar kasihan dat hoeft niet w.s. Althans voor de eerste maand of zo?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Inderdaad maar niet hier Keduadam.
Offtopic als de pest, ga ik in omong2 op terug komen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 11-01-2013 21:23 Malam wrote:

Of heb je alleen maar een neukbewijs , Islamhuwelijk en geen officieel huwelijk.

Neukbewijs ?
Islam huwelijk bij de kantor agama is al officieel , heb ook zo'n Islamhuwelijk (1979).
Men moet allerlei zaken niet door elkaar halen.
Met het verschil dat het ook geregistreerd werd bij de CaPil.
Dan is het pas internationaal erkend (ook door Koninkrijk der Nederlanden) op basis van reciprociteit .

Voor perkawinan campuran (mix huwelijk) moet de Nederlandse partij ook hun papieren in orde regelen voordat ze echt 100% legaal kan trouwen.
Men moet a.u.b de kawin siri niet door elkaar halen met kawin konrakt ( ook Siri) .
Dat laatste kan men tot wat Bpk Malam als een "vrijbrief" tot samenleven cq "consumeren"van het huwelijkstatus. Of te wel NEUKBEWIJS zoals hij dat had geformuleerd.

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Je kan wel met allerlei constructie's komen over huwelijken.
Ik heb de geschiedenis van Robvanbennekom even nagekeken.
Je voelde je weer geroepen om je kennis te ventileren.
Neukbewijs dus en niet anders, anders had deze meneer wel antwoord gegeven.
Geef nu eens ťťn keer toe dat dit bestaat in IndonesiŽ.
Je kan hele verhandelingen houden hoe het zou moeten, maar je bent volledig de weg kwijt hoe het in het dagelijks leven werkt Emoticon: Wink

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-01-2013 17:27 Malam wrote:
Je kan wel met allerlei constructie's komen over huwelijken.
Ik heb de geschiedenis van Robvanbennekom even nagekeken.
Je voelde je weer geroepen om je kennis te ventileren.
Neukbewijs dus en niet anders, anders had deze meneer wel antwoord gegeven.
Geef nu eens ťťn keer toe dat dit bestaat in IndonesiŽ.
Je kan hele verhandelingen houden hoe het zou moeten, maar je bent volledig de weg kwijt hoe het in het dagelijks leven werkt Emoticon: Wink

Je begrijpt mij niet.
Het gaat niet of het bestaat of niet in Indonesia.
(Het bestaat wel ).
Het gaat om het gebruik van de term NEUKBEWIJS , die je gebruikt heb tegen een medelid of lezer.

Weet je hoeveel mensen/medelanders / medeleden de constructie kawin siri hebben gebruikt.?
Althans in het begin.
Sommigen zijn verder gegaan , en leven lang en gelukkig , eventueel met kinderen erbij .
Kijk maar in oude posting.

Ik maak hier duidelikj een verschil tussen Kawin SIRI en en "Kawin SIRI"en NEUKBEWIJS .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 13-01-2013 17:34 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Je begrijpt mij niet.
Het gaat niet of het bestaat of niet in Indonesia.
(Het bestaat wel ).

Daar ging het mij Om Surya.
Denken dat je getrouwd bent, poen overmaken, maar geen poot hebben om op te staan.
Di bawah tangan.
Gewoon eerlijk aangeven wat kan en niet mogelijk is, effe moslim worden, neukbewijs krijgen en vervolgens denken een legaal huwelijk gesloten te hebben.

Is dus niet waar, weerleg het maar, ik heb nog iets in mijn koekjes trommel zitten, wacht dus vol verwachting je reactie af Emoticon: Laugh out loud

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-01-2013 18:24 Malam wrote:

[quote removed]

Daar ging het mij Om Surya.
Denken dat je getrouwd bent, poen overmaken, maar geen poot hebben om op te staan.
Di bawah tangan.
Gewoon eerlijk aangeven wat kan en niet mogelijk is, effe moslim worden, neukbewijs krijgen en vervolgens denken een legaal huwelijk gesloten te hebben.

Is dus niet waar, weerleg het maar, ik heb nog iets in mijn koekjes trommel zitten, wacht dus vol verwachting je reactie af Emoticon: Laugh out loud

Kawin Siri:In principe ben je ook al getrouwd volgens de Islam wet , alleen is het voor de staat nog NIET Officieel.
Men moet bij de ambtenaar van Kantor Agama trouwen , dat heeft te maken met UU Perkawinan 1974 en de P.P van 1975.

Dat om de positie van de vrouw en eventuele kinderen te waarborgen , anders heeft het kind alleen een rechtsbinding met de moeder en niet met de vader .
Dat is de reden waarom de regering en vrouwenrechten organisaties tegen zijn .
Men is zelf bezig om een wetsvoorstel in te dienen die Kawin Siri moet tegen gaan , met sancties voor betrokkenen , boete , administratieve en evt korte gevangenisstraf.
Een stoute ambtenaar kan een paar miljoen boete krijgen of 1 jaar gevangenis.

Als de wetsvoorstel aangenomen wordt zal men geen Kawin Siri meer kunnen doen.
De uitwassen van kawin sirih is dan de zgn kawin kontrakt , vaak misbruikt door toeristen uit bepaalde landen . Men betaald een paar miljoen rupiah aan foute penghulu , de 2 getuigen( kan je van de straat "plukken", de calo(bemiddelaar) die een bruid kan regelen en een paar miljoen voor de toekomstige bruid.
Cynici praten over verkapte prostitutie ( vaak werden de kersverse bruid na een paar maanden afgedankt ).
Dus deze kawin kontrakt (je maakt een afspraak of contract voor hoeveel maanden , hoeveel rupiah kost het ) is foute boel.
Het is geen MEUK bewijs maar een soort MEUK vergunning .

Men moet voorzichtig zijn om in het verleden gesloten Kawin Siri te verwarren met Islam huwelijk of de "kawin kontrakt " .

Keduadam
Gebruiker
User icon of Keduadam
spacer line

Op 11-01-2013 23:27 schreef Malam:
Inderdaad maar niet hier Keduadam.
Offtopic als de pest, ga ik in omong2 op terug komen

We wachten af Emoticon: So funny

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

80,632,967 pageviews Een website van indahnesia.com