Retourtje Indonesie voor maar 10.000 euro

Subforum Tickets, luchtvaart en vervoer 
47 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Tickets, luchtvaart en vervoer > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Albert
Gebruiker
User icon of Albert
spacer line

Voor hen die niet zo'n haast hebben om in Indonesie te komen komt er een alternatief.

Cruisemaatschappij Holland America Line organiseert voor het eerst in de geschiedenis een cruise naar de Gordel van Smaragd. Op 9 januari 2013 vertrekt de ms Rotterdam richting Indonesië, een reis die 90 dagen duurt. Voor het luttele bedrag van ongeveer 10.000 euro mag je mee.

Bij de Holland America Line (HAL) zijn inmiddels 98 boekingen binnen. Ook komen er opvallend veel vragen binnen naar de reis, die via de Noorse Fjorden, Canarische Eilanden en het Midden-Oosten naar Indonesië gaat, zegt Chantal Hettich, marketing coördinator van HAL.

Het zijn voornamelijk mensen die een speciale band hebben met Indonesië, zegt Hettich. Maar ook gepensioneerden en vakantiegangers die een langer periode vrij kunnen nemen, hebben interesse.

In delen te boeken
De reis kan ook slechts deels worden geboekt. Je kan bijvoorbeeld pas in Singapore instappen om van daaruit rechtstreeks naar de haven van Jakarta te varen.

De ms Rotterdam legt aan bij verschillende havens in Azië, waaronder Semarang, Bali en Makassar. Op het eiland Komodo, krijgen opvarenden de gelegenheid de zeldzame Komodovaraan te aanschouwen. Het schip vervolgt zijn reis naar Lombok en vaart vervolgens terug richting Singapore via Probolinggo en Surabaya.

Eenmalig
De cruise naar Indonesië is vooralsnog een eenmalig initiatief, tenzij de belangstelling heel groot is, zegt Hettich. 'Het is een kwestie van kijken of genoeg mensen zich hiervoor aanmelden en of het een succes is.'

De 90-daagse reis van Nederland naar Indonesië is niet goedkoop. Voor een buitenhut betaal je 10.000 euro per persoon. Maar Hettich vindt dat de prijs 'ontzettend meevalt' als je het per dag berekent. 'Het is wel inclusief alle maaltijden, accomodatie en het entertainment.'

Indonesische bemanning
De bemanning van de ms Rotterdam bestaat voornamelijk uit Indonesiërs omdat zij volgens Hettich 'de gastvrijheid vanuit het hart uitdragen'.

In 2011 arriveerden 178 cruiseschepen met 113.875 toeristen in Tanjung Priok, de haven van Jakarta. Verwacht wordt dat het aantal toeristen dat Indonesië binnenkomt per cruiseschip, zal volgend jaar zal stijgen naar 137.279 bezoekers.

http://www.rnw.nl/nederlands/a(...)3%AB-voor-10000-euro

http://www.UE4all.org Gratis les in ontvangen en geven van Universele Energie. Wil je ook meester van je eigen leven zijn? http://www.goudenera.nl

Jeroen
Beheerder
User icon of Jeroen
spacer line

Topic titel aangepast op verzoek. Emoticon: Smile

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Hans van den Broek
9 november 2011 - 11:22 am / Indonesie
beantwoorden
Spotgoedkoop. En niet alleen voor pensionado's, Matthijs. Ik kan me voorstellen dat ik gewoon een deel van de trip doorwerk. Een internetverbinding is er ongetwijfeld, en meer heb ik niet nodig. Op de site van de HAL kon ik geen informatie vinden, maar ik wil de andere kant op: naar Nederland. Voor 5000 euro? En dan natuurlijk weer snel terugvliegen.

Is zo,n bootje groot genoeg voor je met je laptop op naar Nederland...............

Je hebt toch weer mensen die het anders willen.
Als ik geld had b.v. ja dan is het je nog afvragen wat je de gehele dag doe aan boord.
Je hebt je regie niet zelf in je hand je moet je eigen laten meeslepen wat er aangeboden word.
Neen dit sla ik over

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 09-11-2011 11:49 zieleffe wrote: wat je de gehele dag doe aan boord.

Werken in mijn geval. Jij zou plaatjes kunnen zoeken...

MAD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Neuken, zwemmen, vreten?
Doe ik nu ook na een vlucht van 13 uur vliegen Emoticon: Wink
20.000 met mijn Pop samen???????
Jesoes Maria, ik krijg al hyperventilatie van 1800 pp met me Pop samen.
Ik laat dit maar aan Ladarijders over, want ik ben al enkele tijd ridder te voet Emoticon: Yes!

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Een posting van ene Omsid .
Quote:
Aduh . zo veel ?.
Heb wel belangstelling om de route van Singapura naar Makasar te nemen. Enkel reis.
Moet wel wachten op last minute , wie weet obral besar .

Welke kleding moet je meenemen ?
Bermuda broeken , tropenhelm ?
Voorlopig even sparen, extra krantenwijk nemen .

bisa dicek of makemyday .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Heb zelf tien dagen op een VLCC gezeten van Singapore naar Fujairah, maar moet zeggen dat je je op den duur dood gaat vervelen. Nu snap ik dat er op een cruise schip iets meer vermaak is, maar tien dagen lang geen land zien en zelfs amper een ander schip, daar moet je wel van houden. Als zeevaren je in het bloed zit kun je zoiets doen, anders zou ik t niet doen.

From Dayeuhkolot with love

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ik heb froeher (> 40 jr geleden) 1 maand meegevaren met een gewone Pelni schip , route Jkt-Belawan-Tanjung Pinang - JKT .
Heb toch leuk gehad , mss omdat ik nog een jongeling ben .
Ben meegevaren met mijn oom .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Nelson Mandela is voor mij de beste persoonlijkheid van de wereld,-----, Verdediging is de ruiter van kritiek

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Nee....ik hou helemaal niet van een schip/ boot
, vooral als je zo eenzaam op een grote oceaan rond dobbert.....en vooral niet aan denken als er storm/ orkaan losbarst, bbbrrrr Emoticon: Nooo
Het is niets voor mij...

gizmonr5
Gebruiker
spacer line

Zieleffe
bedankt voor deze 2 mooie links
Als ik het begrijp , als die boot zinkt kan je best cach meenemen om een plekje in de
reddingsbooten te bamachtigen , als die er wel zijn natuurlijk , haha

voor dat 30 dagen ritje hoop ik dat ze alle medikatie geven voor de zelfmoordplannen
die ik ga krijgen na 1 dag , je kan ook snachts overboord springen
uit verveling

Emoticon: Smile

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,696,734 pageviews Een website van indahnesia.com