Maximaal verblijf Bali

Subforum Bali, het godeneiland 
45 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Martt
Gebruiker
spacer line

Beste mensen,

Mijn plan is om eerst 4mnd te gaan reizen in Australië en vervolgens het vliegtuig te pakken naar Bali.
Om deze reden kan ik dus geen visum aanvragen in NL voor Indonesië, aangezien ik niet in 90dagen na aanvraag vd visum voet op land zet in Bali.

Hierdoor ben ik genoodzaakt een Visa on Arrivel ter plekke aan te vragen.
Ik ben ervan op de hoogte dat ik dan 30dagen mag verblijven in Indonesië.
Maar nu lees ik op internet dat ik de betreffende visum eenmaal kan verlengen voor nog eens 30dagen.

Nu is mijn vraag: Klopt dit? Of kom ik voor problemen te staan als ik een retourticket boek vanaf Australië naar Bali voor langer dan 30dagen?

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Mart

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 04-11-2011 15:14 Martt wrote: Om deze reden kan ik dus geen visum aanvragen in NL voor Indonesië

Klopt Mart, maar je kunt natuurlijk wel in Australië een visum voor 60 dagen bij de Indonesische ambassade (of een consulaat) aanvragen. Dat zou ik doen, want over dat verlengen bestaat amper consensus. Kortom, soms kan het wel, dan weer niet.

MAD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Verlengen van een Voa kan PP, no problem, maar de procedure is ongeveer hetzelfde als het verlengen van een Sosbud, er moet een sponsor zijn en een berg geduld. Emoticon: Wink
Dus of het wel mogelijk is of niet, daar bestaat geen twijfel over, het is mogelijk, maar je advies het in Australië te doen is juist, want die procedure weegt niet op tegen de ellende die je hebt in Indonesië om die 30 dagen extra te krijgen.

Martt
Gebruiker
spacer line

Heel erg bedankt voor uw snelle antwoord! Maar weet u zeker dat dit mogelijk is in Australië. Ik dacht namelijk dat het aanvragen van een visum met een verblijf van 60dagen alleen mogelijk was in eigen land? Emoticon: Confused

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Dat zeggen ze. Vorig jaar kon het in Yogya niet. Ook niet met sponsor en geduld. Gewoon niet.

MAD

bambang
Gebruiker
spacer line

Simpati had een keertje zijn VoA verlengd. Een kopie van die verlenging had hij op het forum gezet.
Bij het ene immigratiekantoor kan het, bij het andere kan niet. Hola diejee Emoticon: Bye bye

Martt
Gebruiker
spacer line

Maar hebben deze personen dan meteen een ticket geboekt met een verblijf van meer dan 30dagen?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Na mijn verblijf met werkvergunning op Batam kwam ik ineens weer in de gewone sosbud/voa molen, ik moest ala minuut iets regelen, op VOA binnen gekomen, wilde die verlengen ( is overigens pas sinds enkele jaren mogelijk) moest dus een sponsor hebben en de hele rataplan, daar had ik op dat moment effe geen zin in, dus ben overgevaren naar Singapore en heb daar een twee maanden visum laten maken, no problem

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 04-11-2011 15:36 Martt wrote: Ik dacht namelijk...

Verkeerd gedacht. Het is wel mogelijk. En in jouw geval aan te raden.

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 04-11-2011 15:47 Martt wrote: Maar hebben deze personen dan meteen een ticket geboekt met een verblijf van meer dan 30dagen?

Je hoeft alleen maar een ticket te laten zien dat je Indonesië weer kunt verlaten.

MAD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Sluit ik me bij aan

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 04-11-2011 15:50 Malam wrote: Sluit ik me bij aan

Dat is je geraden!

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Nog een tip, Martt: een visumaanvraag kost door de bank genomen drie dagen. Da's geen probleem als je toch langer in een stad zit waar een Indonesische ambassade/consulaat zit. Als dat niet het geval is, vraag je naar een `agent.' Voor een paar centen extra kan een agent je visum waarschijnlijk binnen een dag regelen.

MAD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Durf verdomme niet eens meer tegen te spreken, ja zo'n doetje ben ik nu éénmaal, dus ik sluit me ook hierbij aan

Martt
Gebruiker
spacer line

Bedank jullie allen voor deze nuttige informatie!

rogierymker
Gebruiker
spacer line

verlengen is geen probleem met een agent en anders boek je een retourtje signapore en neemt een nieuw visa on arrival in bali

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 14-01-2012 06:26 rogierymker wrote:
verlengen is geen probleem met een agent en anders boek je een retourtje signapore en neemt een nieuw visa on arrival in bali
Even een retourtje Singapore om een nieuw VoA te halen, hoe onhandig kun je het hebben. Singapore ligt niet echt om de hoek namelijk, en de ticketprijzen kunnen wel eens heel erg vies tegenvallen.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,696,639 pageviews Een website van indahnesia.com