Opmerkingen bij Salam manis dari Sulawesi

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Leuk ....AnneMieke....je ben er weer.....mis je ons toch nog een beetje?

Waar gaat de reis nu naar toe?

In iedergeval een goede vlucht toegewenst en een behouden aankomst. Emoticon: Party! Emoticon: Party!

pierre
Gebruiker
spacer line

Gewldig Anne Mieke dat je je reisverhalen weer met ons gaat delen.
Dat wordt weer smullen van de verhalen en de dingen die je weer mee gaat maken.

Heel veel plezier en lekker genieten van de dingen die je tegen zult komen.
Maar blijf wel op het droge, dus ga niet zwemmen in ondiepe beekjes

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Fijne vakantie Anne Mieke, je grootste fan (mijn echtgenote) sprong een gat in de lucht toen ik vertelde dat je weer op reis bent Emoticon: Yes!

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-09-2012 18:55 Kembang wrote:
Leuk ....AnneMieke....je ben er weer.....mis je ons toch nog een beetje?

Waar gaat de reis nu naar toe?

In iedergeval een goede vlucht toegewenst en een behouden aankomst. Emoticon: Party! Emoticon: Party!
Ik meende dat ik had opgeschreven waar ik naar toe ga Emoticon: Confused
En ik ben er al hoor, afgelopen donderdag vertrokken naar Manado. Emoticon: Smile

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 29-09-2012 18:46 cathy wrote:
Hi Globetrotter,
Alvast hele fijne dagen op jouw geliefde eilanden.
Het is wel snel gegaan die tijd, zo ben je in Nederland en zo zit je weer in het vliegtuig op weg naar .....
Ga je in geen geval in allerlei bochten wringen om in die tijd dat ik op Ambon ben mij te ontmoeten. Wij beginnen in Allang, daarna zien wij wel, het kan ook ineens anders lopen.
Wij spreken elkaar gauw.
groet,
Cathy
Nee hoor ik wring me niet in bochten. Ik moet toch in Ambon zijn. Ik wil OF naar Bacan OF naar Yamdena (Saumlaki). Naar Bacan kan alleen retour vanuit Ternate en dan wil ik via Ambon terug naar Bali maar ik zou ook nog via Makassar of Manado kunnen maar Ambon heeft mijn voorkeur.
Als ik naar Saumlaki ga (en als die vluchten naar Bacan echt volzitten dan gaat het daar meer op lijken) dan moet ik zeker via Ambon.
We zullen wel zien. Da's het nadeel van niks van te voren regelen. Maar voor de rest een groot voordeel. Ik moet er niet aan denken...

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dankjewel allemaal.
Ik ga mijn best doen al valt het niet helemaal mee eerlijkgezegd, maar door sommige moeilijke momenten sla ik me wel heen,

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Anne Mieke,

Het is weer een plezier om met jou mee te reizen.
We gaan er weer voor zitten.

Jan

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-09-2012 14:43 Anne Mieke wrote:
. Ik kan aan de telefoon merken dat zeOm Lexi (waarom hebben die mannen hier allemaal van di e “meisjesnamen” ) is er al om half 9. I

AM schreef:
On 30-09-2012 14:43 Anne Mieke wrote:
. Ik kan aan de telefoon merken dat zeOm Lexi (waarom hebben die mannen hier allemaal van di e “meisjesnamen” ) is er al om half 9. I
====================================================================
Allereerst leuk dat je weer schrijft.

Om Lex i is zeer waarschijnlijk een "verkleinde"afkorting geweest van Alex(Alexander).
Alex is een bekende naam bij de Menadonezen, zoals de bekende Kolonel Alex Kawilarang.
De gewoonte is dat men bij een goede bekende ( een Om of Tante, hoeft niet perse familie te zijn) vaak door oude bekenden gezien en genoemd wordt zoals ze vroeger in hun jonge jaren worden genoemd.
Mijn oude schoolgenoten ( froebel t/m SMA) noemen mij ook nog steeds XXX+e .

bisa dicek of makemyday .

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Dat Lexi een afkorting is van Alexander begrijp ik nog wel.... (ikke toch wel een beetje slim (beetje maar hoor...)maar er worden hier veel verkleinnaampjes gebruikt en dat vind ik toch zoiets.....zoals Jantje, Wimpie, etc. Dat doe je toch niet.
Om Lexi is (denk ik) van jouw leeftijd. Zo wil je als vent toch niet genoemd worden?

Heb overigens mijn modem aan de praat maar ik heb het idee dat ik nog iets moet doen, al weet niet wat. Iets met een wachtwoord of zo? Ik ben een echte modem nitwit

jstar
Gebruiker
spacer line

Een modem heeft niets met een wachtwoord te maken, dat is hardware. Die zet een analoog signaal (piepjes) voor de telefoonlijn om naar digitaal (ééntjes en nulletjes) voor de computer. En vice versa. De programma's (software) daarentegen kunnen wel wachtwoorden vragen. Ook internet toegang natuurlijk anders zou iedereen er op kunnen. Dit kan met netwerk kabel of WiFi (draadloos) in hotels en koffiehuizen; hier is geen modem voor nodig en daar geven ze je meestal een tijdelijk wachtwoord.

Over die verkleinnamen; eigenlijk is het niet echt verkleinen. Als iemand Henky of Lanneke heet wil dat niet zeggen 'kleine' of 'jonge'. Die link wordt totaal niet (meer) gelegd; het is gewoon echt de naam. Je ziet heel veel 'y' vormen (Tommy, Ricky, Jimmy) die eigenlijk in het Engels ook verkleinvormen waren .

En niemand wordt aangesproken zoals op de KTP vermeld staat; dan zouden wel heel veel vrouwen Megawati genoemd worden. Het wordt altijd een één of twee lettergrepige roepnaam. Liefst als Do, Chi (chi), Dé, Cha, Ster... Raad maar eens van welke namen die afkomen.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Hahaha het verkleinen van namen, het gebeurd wel Jstar, Malam zijn naam is geboorte naam is Dirk, roepnaam Dick.
Hier op Java werd dat al snel Pak Dicky hehehe, ach lands wijs lands eer.
Op Batam ben ik maar zo verstandig geweest om mij gewoon Dirk te laten noemen, kwam veel in aanraking met Australiërs en Dick heeft een andere betekenis in het Engels Emoticon: Wink
Typische is dat nu hier op Java het bij Pak Dirk blijft en niet Dirky hahahaha ligt niet zo goed in het gehoor schijnbaar Emoticon: Laugh out loud

Je modem Anne Mieke (ben ook een nitwit) is een kwestie van instellingen, had ik ook moeite mee, ben langs Telkomsel gegaan en het was in een flits van elkaar.
We hebben overigens genoten van het eerste gedeelte van je reisbeschrijving, prettig te horen dat je inmiddels wat tot rust bent gekomen, doe rustig aan en lekker bijtanken.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

On 01-10-2012 05:16 fatima wrote:
Anemieke heeft zelf het besluit genomen om niet meer op dit forum te posten,

Waarom dan een extra topic ??

Lijkt me totaal overbodig. Netzoals die posting van haar=heimweh??

Meer een kwestie van goed nadenken, dit is voor mij zeer vreemd,AM na tig jaren
En vooral als het herhaling na herhaling is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Worship

Kennen wij elkaar? Dat denk ik niet gezien uw aanmelding op dit forum. 2 dagen voor mijn vertrek. Tenzij u een bekend hier bent onder een nieuwe naam.

Uit mijn postings is veel uit te halen. Maar op de een of andere manier zijn er toch altijd weer mensen die vanalles roepen zonder werkelijk te weten hoe het zit. Natuurlijk is dat voor een deel te lezen maar u kent niet de overwegingen dat ik toch ben gaan posten.
Lees anders de eerste dag maar eens goed na. Als u vragen heeft dan ben ik gewoon via mail bereikbaar. Ik ben meer voor communicatie dan voor veronderstellingen.
Om een deel alvast te beantwoorden. Er zijn mensen die mijn verhaal leuk vinden zowel hier op het forum als daarbuiten. Overigens zijn het niet eens verhalen maar dingen die gebeuren, die ik voor mezelf opschrijf, al jaren.

En is het echt nodig om altijd overal iets van te vinden? U bent niet verplicht om hier te lezen of te reageren. Voorzover ik weet schrijf ik ook niets op wat u persoonlijk aangaat.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ANNE-MIEK TREK JE EIGEN ER NIET VAN AAN, GA DAAR BOVEN STAAN.
Want deze dame Fatima zal straks toch door de mand vallen, op de manier hoe ze schrijf.
Zulk dames weten het altijd beter en wil zo zich laten uiten, wetend dat ze geen aandacht krijg.
Zielige mensjes zijn dat......
Afijn niet verder op reageren.
Anne-Miek je schrijft fantastisch en het zijn weer echte verhalen wat je mee maak.
Wij genieten er van shapo en bedankt goede reis.
Stel voor aan Jeroen om alleen de verhalen van Anne-Miek te plaatsen en al dat andere weg halen je hoef niet te reageren op haar site laat het alleen voor Anne-Miek haar verhalen daar plaatsen dan zal je zien dat het weer echte verhalen zijn................. Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Yummie!

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Anne Mieke,

Weer fijn om je reisverslagen te lezen. Heel veel oude herinneringen komen weer naar boven. Wat betreft die Fatima, zij is het niet waard om aandacht aan te schenken. Heel zielig geval en zo laag bij de grond.
Verder wens ik je nog een hele fijne vakantie.

Groet,
Pamela

Peter191064
Gebruiker
User icon of Peter191064
spacer line

On 01-10-2012 12:26 zieleffe wrote:

Stel voor aan Jeroen om alleen de verhalen van Anne-Miek te plaatsen en al dat andere weg halen
/url]

Dat vind ik een strak plan, AM in haar topic haar verhalen.
Zodat degene die de reis-verhalen willen lezen al die "fijne" reacties niet door hoeft door te scrollen.
Commentaar - reacties - aanvullingen gewoon in dit topic zetten.

AM, ga zo door het is weer fijn om je reis te kunnen volgen.

Soms denk ik wel eens : je kan m`n rug op zak, dan gaan we er weer voor!

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 01-10-2012 05:16 schreef fatima:
Anemieke heeft zelf het besluit genomen om niet meer op dit forum te posten,

Waarom dan een extra topic ??

Lijkt me totaal overbodig. Netzoals die posting van haar=heimweh??

Meer een kwestie van goed nadenken, dit is voor mij zeer vreemd,AM na tig jaren
En vooral als het herhaling na herhaling is!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Emoticon: Worship

Jammer dit weer
dat jij als "nieuweling" Emoticon: Cry wat ik trouwens betwijfel) zo een opmerking maakt.

Als ik meega in het vermoeden van Jeroen ben je helemaal geen nieuweling, dus weet je van de hoed en de rand op dit forum, daarbij is goed lezen ook een kunst.
AM heeft geschreven dat ze wegens omstandigheden niet meer reageert op dit forum, wat AM nu doet is haar reisverhalen delen met diegene op dit forum die hierin wel zijn geinteresseerd en het leuk vinden om deze verhalen te lezen.
en het extra topic wat is gemaakt om te kunnen reageren op de reisverhalen van AM, zodat het feitelijk topic verschoont blijft van opmerkingen ( hetgeen ook verzocht werd door AM en er is gehoor aan gegeven)

Als jij dit vervelend vind, dan lees je het toch niet, maar hou dan ook je klep en reageer hier dan ook niet op.

Op 01-10-2012 05:36 schreef fatima:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. Pierre,

AM heeft een goede maand terug besloten niet meer te posten op dit forum

Is een ieder zijn goed recht, maar gedraag je dan niet als Carmen, die kwam ook steeds weer terug.....

zie mijn relaas hierboven, waarom AM haar reisverhalen hier deelt

Op 01-10-2012 05:41 schreef Jeroen:
Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.fatima: Anne Mieke heeft besloten om toch weer berichten te plaatsen. Dat is ook haar keuze. Dit onderwerp is tevens NIET bedoeld voor discussie, daar is een ander onderwerp voor geopend. Als je dat niet kan waarderen, blijf dan zelf weg. Dit is vermoedelijk al eerder tegen je gezegd, maar toen onder een van je vele andere gebruikersnamen.

[ die kwam ook steeds weer terug.....]

iets met pot en ketel.

Niets meer aan toe te voegen

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 01-10-2012 11:27 schreef Anne Mieke:

[quote verwijderd]

Kennen wij elkaar? Dat denk ik niet gezien uw aanmelding op dit forum. 2 dagen voor mijn vertrek. Tenzij u een bekend hier bent onder een nieuwe naam.

Uit mijn postings is veel uit te halen. Maar op de een of andere manier zijn er toch altijd weer mensen die vanalles roepen zonder werkelijk te weten hoe het zit. Natuurlijk is dat voor een deel te lezen maar u kent niet de overwegingen dat ik toch ben gaan posten.
Lees anders de eerste dag maar eens goed na. Als u vragen heeft dan ben ik gewoon via mail bereikbaar. Ik ben meer voor communicatie dan voor veronderstellingen.
Om een deel alvast te beantwoorden. Er zijn mensen die mijn verhaal leuk vinden zowel hier op het forum als daarbuiten. Overigens zijn het niet eens verhalen maar dingen die gebeuren, die ik voor mezelf opschrijf, al jaren.

En is het echt nodig om altijd overal iets van te vinden? U bent niet verplicht om hier te lezen of te reageren. Voorzover ik weet schrijf ik ook niets op wat u persoonlijk aangaat.

Helemaal goed Anne Mieke.

Heerlijk jou verhalen en vele kijken hier telkens weer naar uit, ( en ik denk dat dit de meeste op dit forum zijn)

Maar Je blijft altijd figuren houden die de boel opruien en verzieken.
Een tip aan diegene, lees de verhalen dan niet en hou je negatieve commentaar voor je. een welbekend figuur in Nederland zou zeggen: ga koken, mens

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Nee niks aan toe te voegen. Fatima vergeet te vertellen dat ze nieteens de keuze heeft hier te blijven en zielig genoeg de opmerkingen door Fatima gemaakt worden uit wraak zeg maar rustig. Zo erg is het dus. Maar ja, dat uit de bocht gaan? Wij vragen er hier niet om. Maar dit ongeleidde projectiel, om het zomaar te noemen dan kent geen grenzen meer. Dat is zielig eigenlijk. Heel zielig Emoticon: Clown

Where there is a will there will be relatives.

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Een tip aan diegene, lees de verhalen dan niet en hou je negatieve commentaar voor je. een welbekend figuur in Nederland zou zeggen: ga koken, mens

Pierre,

Dat is nog een te goed tijdverdrijf voor haar. Ik ben namelijk gek op koken en doe het veelvuldig in mijn spaarzame vrije tijd.

Groet,
Pamela

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Als ik me niet vergis is Anne Mieke bij "fatima" op de koffie geweest. Dat is nu dan letterlijk en figuurlijk op de koffie komen. We wachten nog op het koekje van eigen deeg. En daarna thuis komen van een kouwe kermis op Bali.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 01-10-2012 18:30 schreef Pamelabak:

Pierre,

Dat is nog een te goed tijdverdrijf voor haar. Ik ben namelijk gek op koken en doe het veelvuldig in mijn spaarzame vrije tijd.

Groet,
Pamela

Sorry Pamela, maar het was natuurlijk niet op jou van toepassing

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 01-10-2012 18:33 schreef Anorak:
Als ik me niet vergis is Anne Mieke bij "fatima" op de koffie geweest. Dat is nu dan letterlijk en figuurlijk op de koffie komen. We wachten nog op het koekje van eigen deeg. En daarna thuis komen van een kouwe kermis op Bali.

Hmmm ik had al zo een vermoeden.

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Ik weet nu al wat er komt. Dan krijgen we een email van Bali Emoticon: Clown daar staat dan in, " dat ben ik niet" dan gaat ze het "uitzoeken" enzenz.been there, done that. Emoticon: Stupid

Ik ben niet gek, ik ben een vliegtuig. Pffffffffffffffff Emoticon: Puh!

Pamelabak
Gebruiker
spacer line

Sorry Pamela, maar het was natuurlijk niet op jou van toepassing

Dat had ik helemaal begrepen, Pierre

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Heerlijk om die reis-verhalen te lezen van Anne-Mieke.....lekker zo doorgaan Meis....

Vooral omdat ik weet dat voorlopig niet naar de IR kan gaan....éérst maar proberen
om een baan te vinden.....dan kunnen we weer gaan sparen!! Emoticon: Eerie Emoticon: Eerie

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

73,699,105 pageviews Een website van indahnesia.com