Immigratie Bali controleert werkvergunningen buitenlanders

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
74 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

accid; overigens kunnen buitenlanders helemaal geen grond kopen, tenzij dit weer op een Indonesisch rechtspersoon of bedrijf staat. Je bent dus altijd een tussenpersoon, en dan hebben ze je bij je kloten, want dan werk je ook.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Dit zat er enige tijd geleden in mijn email, naar aanleiding van een linkverzoek antwoordde ik heel kort:

... Ik zag verder dat je onder meer land in de verkoop hebt. Zoals je weet kunnen buitenlanders wettelijk geen grond bezitten in Indonesie. Ik zou je dan ook willen adviseren dit op je website te vermelden. Het is namelijk vrij onduidelijk en er wordt veel fraude gepleegd in dit wereldje helaas. ...

waarop ik een antwoord ontving waarvan mijn broek bijna afzakte; criminele feiten, verdraaiing van wetten en het door elkaar halen (al dan niet bewust) van termen ect

jou stand van informatie, is wat het bezit van land aangaat niet helemaal op de hoogte. Daar ben je niet alleen, want konsulaten in Europa en makelaars hier zeggen ook dat het niet gaat. Sinds 2006 is het mogelijk in bepaalde gebieden in Indonesien (tourist zones) land op je eigen naam te hebben in de vorm van een zogenaamde „ Hak Pakai “. Dit is eigenlijk leasing van de Indonesien maar zonder naamhouder (erfpacht zonder betaling en geen looptijd, als „medeeigenaar“ in tweede rang wordt het kadasteramt in het de registratie vermerkt) en je kan het land (met gebouwen) verkopen zonder dat iemand anders als de eigenaar het verdrag bij de notaris moet ondertekenen. Door het hoogste gerechtshof in Jakarta is in een proces vastgelegt, dat ook als de staat een gedeelte van het land weer terug wil hebben, b.v. voor de bouw van een straat of de uitbreiding van een ziekenhuis, de „eigenaar“recht op schadevergoeding heeft gebaseerd op de waarde van het land (met bebouwing) op het tijdpunkt van de onteigening. Ook kunnen je erfgenamen het land na de dood van de eigenaar laten overschrijven (tegen een kleine privé donatie). Op Bali kan je maximal 2000 vierkante meter per kavel op je naam (Hak Pakai) hebben, het is van distrikt tot distrikt verschillend. Bulenleng (Singaraja) 2000 meter, Badung (Denpasar)1500 m, Karangasem 2000 m en Gianyar (met Ubud) 1200 m. De Indonesiers verzweigen dit graag, want geld verdienen als naamhouder is niet meer mogelijk. Begrepen??? Ik heb drie kavels op mijn naam (Hak Pakai) twee keer 2000 meter en één van 700 meter. Mijn vrouw is Indonesierin en heeft ook land op haar naam, hier geldt de regeling, dat ze in het distrikt moet wonen, wat op grond van de korruptie hier een lachnummer is!.Ze heeft drie identiteitskaarten (Jakarta, Denpasar en Karangasem), haha!!

Ik wil deze informatie niet op mijn website plaatsen, want een hoop makelaars hier haben iets tegen deze regeling (Hak Pakai). Ik informeer interessenten natuurlijk in een mail of gesprek over de mogelijkheden en het voor en tegen van de verschillende vormen van bezit, er is ook nog de sogenaamde „PT“, investment firma voor buitenlanders. Ook mensen die hier al jarenlang wonen weten niets van deze regelingen. Ik heb zelf maar twee „Bali property“ websites gevonden, wo iets over Hak Pakai vertelt wird en dan helaas niet kompleet.

Zo genoeg voor vandaag, ik meld me weer bij jou als ik zo ver ben

waarop ik eenvoudig en met feiten reageerde

Je zegt het zelf al 'hak pakai'. Dat is gebruiksrecht, en geen eigendomsrecht, waarmee ik dus direct mijn gelijk haal dat dit gewoon niet kan, onder geen enkele omstandigheid, zelfs niet onder een speciale wet die zou gelden. Om nog maar te zwijgen over een wettelijke schadevergoeding. Ken jij een buitenlander die deze heeft ontvangen? Dan zou ik graag met die persoon willen ontmoeten. Het zou de eerste zijn namelijk.

Dat je vrouw drie KTP's heeft mag leuk klinken maar is natuurlijk flink strafbaar en om vervolgens hierop je bedrijfsactiviteiten te baseren, is natuurlijk niet slim, om het maar even zacht uit te drukken. Tot twee jaar celstraf lijkt me niet mis.

Door de haat en nijd onderling onder buitenlanders op Bali is het verstandig hier maar niets van te laten doorschemeren, want als iemand je vrouw zou aangeven, zou ze hier vrijwel zeker fikse problemen mee krijgen. Ze zou bovendien goed de kans lopen om de stukken grond die op een valse KTP staan kwijt te raken.

Ik denk dat het op deze manier niet handig is dat ik je link uit voorzorg uiteindelijk opneem. Ben een beetje allergisch voor mensen die denken door middel van corruptie en halve onwaarheden hun idee willen doordrammen terwijl dit pertinent NIET correct is. Ik weet niet waar je woont, maar als dit in de buurt van Jakarta is, dan nodig ik je uit om eens een kop koffie te komen drinken zodat we het een en ander kunnen bespreken.

Dat is 10 dagen geleden, geen reactie meer ontvangen. Wellicht was ik te slim voor deze persoon. Omdat ik er vanuit ga dat hij gewoon dom is, en geen crimineel, plaats ik hier geen verdere gegevens. Als het tegendeel bewezen is, dan zien we wel weer verder.

Deze persoon denkt dus wat te gaan werken, maar doet dit op zo'n manier dat het allemaal illegaal is (mensen mogen 1 KTP hebben, en gevangenisstraf bij meerdere KTP's) en hij ook nog eens werkt voor de Indonesische wet. Daar wil ik ver uit de buurt blijven. Heel ver.. het is nog erger als tyfus om daarbij in de buurt te rondhangen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

On 02-11-2011 13:21 accid wrote:
Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 01-11-2011 01:45

accid; speculeren op bepaalde dingen valt hier gewoon onder werken aangezien je zonder zakelijke contacten nooit zult weten wat grond nu waard is om het zo te kunnen 'kopen'. En dat is werken. Daarvoor heb je dus een werkvergunning nodig hier.
*
Bovenstaande redenering is absolute kul.

Of je nu wel of niet weet wat grond voor verkoopwaarde heeft,
Iedereen (binnen- of buitenlander) staat vrij om wel of niet land te kopen en te verkopen onder de daarvoor geldende regels en mogelijkheden en hier heb je geen kitas voor nodig.
Denk dat je aardig fout zit. Een paar jaar geleden moest ik een aantal onderzoeken doen (m.n. op Bali) waarmee ook met de immigratie werd samengewerkt. De immigratie is van mening dat als je iets (ver)koopt dit wel degelijk als werk wordt beschouwd en zonder werkvergunning strafbaar is.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

YB: dat is dus ook wat ik zei, maar was 'absolute kul'. Nu is het niet mijn pakkie-an, dus hij doet maar lekker. Eigenwijs zijn is naar mijn mening een goede eigenschap, alles wat anderen stellen dat niet strookt met je denken bestempelen als 'absolute kul' is dom als je het mij vraagt, ook al snap ik dat men bepaalde dingen anders wil interpreteren omdat het hen beter uitkomt op die manier.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Jaren geleden dacht ik dat Indonesiers eigenwijs waren maar alhier woonachtige medelanders staan aan de top. Ongelooflijk, wat een betweters. Is de Nederlandse volksaard zo, of zijn toevalligerwijs alle eigenwijzen naar RI verhuisd?

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Dat laatste.

MAD

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 04-11-2011 06:05 Pak Pupyes wrote:
Dat laatste.

Niet allemaal Emoticon: Nooo

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-11-2011 05:56 Yogya-Bali wrote:
Jaren geleden dacht ik dat Indonesiers eigenwijs waren maar alhier woonachtige medelanders staan aan de top. Ongelooflijk, wat een betweters. Is de Nederlandse volksaard zo, of zijn toevalligerwijs alle eigenwijzen naar RI verhuisd?

Ik "ken" (via internet die niet zo zijn) , jammer dat ze met met 1 hand te tellen zijn .
Wie weet kom ik straks hun tegen in Indonesia , wie weet zijn er nog andere aardige en redelijke medelanders daaro . Emoticon: Wink

Ik denk en ben blij dat Y-B en ook PP in de loop der jaren wijzer is geworden .
Emoticon: Shiny

bisa dicek of makemyday .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Kijk dat bedoel ik maar, dat is nog eens een veer in je hol krijgen en niet zo maar een veer maar een Garuda veer Emoticon: Yes!

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Wijzer of eigenwijzer SA? Als men pek omgaat, wordt men besmeurt.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid

Ik denk en ben blij dat Y-B en ook PP in de loop der jaren wijzer is geworden .

Ik vraag mij af wie nu wijzer of eigenwijzer zijn, is, of wordt.
Al die taal deskundigen onder ons, is, het, lidwoord (is) (het) niet meer van toepassing....... Emoticon: Party! Emoticon: Shiny Emoticon: Nice
Dat geld ook voor die en dat (die is het) of (dat is het)............ Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Party!
Gekomen verbasteringen door meer mensen van een andere planeet........... Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 04-11-2011 12:10 Yogya-Bali wrote:
Wijzer of eigenwijzer SA? Als men pek omgaat, wordt men besmeurt.

Probeer je zelf te bliijven , heb ik ook gedaan in Ollanda.
Heb nog steeds kunnen overleven , wel heb ik dat zeikerige min of meer over genomen.
Lekker je "opponent" inpolderen .

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Moeilijk jezelf te blijven pak. Maar we proberen het (tegen beter weten in).

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 04-11-2011 12:34 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Heb nog steeds kunnen overleven , wel heb ik dat zeikerige min of meer over genomen.

Dat is zeer duidelijk OM hihihihi je hebt de eigenschappen van een zeikerige Nederlander overgenomen en het eigenwijze sluiten van ogen voor de waarheid en werkelijkheid van een Javaan ben je niet kwijt geraakt.
Vandaar dat je avator zo enorm van toepassing is, een kwestie van zelfkennis en daar heb ik veel bewondering voor, Emoticon: Wink

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Nou ja, in dit geval Sundanees, geen Javaan. Maar of er verschil zit in de etnische achtergrond??? Het niet kunnen erkennen en accepteren van ongelijk treft men in heel RI aan: van Sabang tot Merauke, van Diningrat tot Kromo. Kesatuan dan persatuan (= eenheid).

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2018
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

66,885,833 pageviews Een website van indahnesia.com