guna guna gezocht

Subforum Gezocht & Aangeboden 
61 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Gezocht & Aangeboden > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
jusia
Gebruiker
spacer line

Hallo, ik zou graag meer te weten willen komen over Guna Guna. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Jusia

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 09-10-2011 18:01 schreef jusia:
Hallo, ik zou graag meer te weten willen komen over Guna Guna. Heeft iemand hier ervaring mee?
Groetjes,
Jusia

Hij woont in Yogya als ik me niet vergis.. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Stupid Emoticon: Cooool Grapje Emoticon: Wink

Guna Guna = stille kracht/ zwarte magie

http://www.nuafhalen.com (nieuwsgierig wat af te halen is? kijk zelf eens)

jusia
Gebruiker
spacer line

maar bestaat dat echt of is dat een soort legende

dangdude03
Gebruiker
User icon of dangdude03
spacer line

On 09-10-2011 18:06 jusia wrote:
maar bestaat dat echt of is dat een soort legende

Hi Jusia,
Het bestaat echt! In twee van mijn reisverslagen heb ik erover geschreven. Lees ze in deze volgorde:

http://www.dangdude.eu/index.p(...)openkolder&Itemid=48

http://www.dangdude.eu/index.p(...)icle&id=52&Itemid=51

Groetjes, Jan

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Guna-guna bestaat in alle soorten en maten. Iedere cultuur heeft z'n eigen variant. Wat wil je er van weten? Er zijn plenty verhalen in omloop, ook kun je zwarte magie categoriseren, maar als je serieus onderzoek wilt doen zul je merken dat niemand erin lijkt te geloven, en toch geloven de meeste Indonesiërs wel in een of andere vorm van magie. Omdat er zoveel variëteit is, is het ook lastig om te definiëren wat nou eigenlijk guna-guna is en waar het ophoudt.
Maar het woord zwarte magie is eigenlijk al een hele slechte vertaling van guna-guna, je moet eigenlijk diep in de cultuur duiken om informatie naar boven te halen.

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

En het is een kwestie van geloof, geloof ik

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

(Ik weet niet of de foto gelukt is.. Emoticon: Confused ) Maar oke, er wordt "zomaar" een pakketje in je voortuin gegooid en zie wat er in zit..... Emoticon: Angry

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

JA de foto is gelukt!

De schrik zat er toen goed in, Emoticon: Cry

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Vervolgens (als nuchtere Nederlander) de politie laten komen voor onderzoek.
Dit werd ons afgeraden maar oke, toch gedaan.
Overigens nooit en te nimmer meer iets van gehoord......

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 09-10-2011 18:06 siebjans wrote: Guna Guna = stille kracht/ zwarte magie

Guna-guna is volgens mij niet alleen zwarte, maar ook witte magie. Oftewel, gewoon magie. Ik besta wel, maar of guna-guna bestaat weet ik niet. Ik weet wel - eigen ervaring - dat je orang pintar misschien toch een beetje serieus moet nemen.

MAD

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Wat je in ieder geval serieus dient te nemen is, dat als dergelijks je overkomt je een "echt serieus probleem" hebt! Itu aja.....(magie of nie of wit of zwart what ever!)

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 11-10-2011 16:45 siebjans wrote: Wat je in ieder geval serieus dient te nemen is, dat als dergelijks je overkomt je een "echt serieus probleem" hebt! Itu aja.....(magie of nie of wit of zwart what ever!)

Dat is zeker. Als ze het niet met magie kunnen oplossen, lossen ze het wel op een andere manier op. Wegwezen!

MAD

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-10-2011 16:50 schreef Pak Pupyes:

[quote verwijderd]

Dat is zeker. Als ze het niet met magie kunnen oplossen, lossen ze het wel op een andere manier op. Wegwezen!

Of betalen.................................

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 11-10-2011 16:52 siebjans wrote: Of betalen.................................

Dan blijf je aan de gang. Ik ken de omstandigheden niet, maar als er wordt gedreigd met guna-guna is het stadium van betalen voorbij.

MAD

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Nou nee niet echt, betalen als je weet wie het bedrijfsbriefje over het hek heeft gegooid. Dan kun je het in een ander stijl retourneren. Mwah, kost ongeveer hetzelfde als ze voor jou hebben uitgegeven, plus de white face tax, maar erg effectief, gooi er een poppetje extra bij. Het voordeel is dat ze meer bijgelovig zijn dan jij. Het werkt, en niet een klein beetje ook.

It's only kinky the first time.

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-10-2011 16:54 schreef Pak Pupyes:

[quote verwijderd]

Dan blijf je aan de gang. Ik ken de omstandigheden niet, maar als er wordt gedreigd met guna-guna is het stadium van betalen voorbij.

Dat ben ik niet met je eens. Als men (de inlander) niet van je kan krijgen wat hij/zij wil (omdat bijvoorbeeld de "buitenlander" alles goed geregeld heeft zijnde op papier of in welk opzicht dan ook) dan is guna-guna een (wel/niet) laatste poging toch te pakken/krijgen wat ie hebben wil.

Ik geloof ook dat ze guna-guna Daarom ook toepassen bij eigen volk En dat het Daarom zoveel voorkomt!

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Er is méér tussen hemel en aarde.....het is maar of je wel of niet in geloofd, toch??

Ik ken hele goede vrienden, die zien en horen "geesten" , ook wat betreft heden, verleden en toekomst....

Mijn dochter bijvoorbeeld..... 'wéét dat er "iemand" is en ze kan het ook vaak zeggen wie die persoon is!!

Ikke daarentegen voelt een äanwezigheid......als ik straks op Bali aankomt en ik stap het vliegtuig uit voel ik het om mij heen fibreren....Ik kan het moeilijk uitleggen omdat het juist om het Gevoel gaat dat "iets" aanwezig is.....
Het is de vraag of je ervoor wil OPEN staan, ja of nee

Dus Guna-Guna bestáát degelijk wel de goede én de slechte geesten, het is niet zozéér Magie....

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.oyibo: ik heb het niet over Indonesiërs, maar over Javanen. En ik blijf bij m'n standpunt.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.siebke: door gebruik te maken van die laatste poging verknalt 'ie zijn kansen op geld. En daar gaat het bij de Javaan vaak ook helemaal niet om. Hij is boos, en jij zult het weten ook.

Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.Kembang: mee eens. Die magie in de geest van vliegende kerissen en zo, dat geloof ik ook niet. Maar er zijn hier absoluut mensen die meer weten dan anderen, en bepaald niet omdat ze tig universitaire studies achter de rug hebben. En ik ben het schoolvoorbeeld van een goed opgeleide doodnuchtere volstrekt ongelovige Nederlander.

MAD

siebjans
Gebruiker
User icon of siebjans
spacer line

Op 11-10-2011 17:03 schreef oyibo:
Nou nee niet echt, betalen als je weet wie het bedrijfsbriefje over het hek heeft gegooid. Dan kun je het in een ander stijl retourneren. Mwah, kost ongeveer hetzelfde als ze voor jou hebben uitgegeven, plus de white face tax, maar erg effectief, gooi er een poppetje extra bij. Het voordeel is dat ze meer bijgelovig zijn dan jij . Het werkt, en niet een klein beetje ook.

Gedeeltelijk mee eens. Mij vertelde ze eens dat achter in ons toenmalig huis "geesten" zouden wonen.... Nou mij deed (doet) dat echt niets, MAAR als vervolgens je bantu wegloopt en als je toevallig getrouwd bent met een Indonesische (die vaak wel gelooft) dan heb je toch een probleem(pje..)

Ps. Om toen een andere bantu te vinden, poe dat viel niet mee.......

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Een Javaan gelooft in guna-guna, en dat betekent juist dat ze er pas gebruik van maken als dat echt nodig is, bijvoorbeeld als ze ernstig zijn gekwetst, niet omdat ze je willen afpersen. In die gevallen pesten ze je gewoon weg door overlast. Guna-guna gebruiken als `wraak' is geen goed teken, ook al geloof je er niet in. Wegwezen!

MAD

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Ben geen Javaan (wel Sundanees Emoticon: Wink ) , ben ook niet primitief , maar ben wel bang voor ongeziene vijanden.

Een vijand die je ziet (een mens) kan je altijd bevechten ( kwestie van geld) of weglopen als je tegestander te sterk is ( Koneksi-relasi).

Een arme drommel , een supir of bediende die jou wil pakken met guna2 is vele malen gevaarlijker dan een mens die je kan zie en aanraken .

Over keris "met inhoud", 2 antieke kerissen gekocht , uit de tijd van Pajajaran( West Java).
Bleek dat er bewoners zijn in die 2 kerissen , die ging manifesteren , werd gezien door de pembantu.
Werd onderzocht door "orang pintar" , 1 was echt gevaarlijk , kan niet schoon gemaakt worden , dus moet die 2 Sundanese kerissen terug geven aan de verkoper.

bisa dicek of makemyday .

SanderBali
Gebruiker
spacer line

On 11-10-2011 16:50 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Ja, tis en blijft een primitief volkje.

gerry deuren
Gebruiker
spacer line

ik las net dat stuk over 'guna guna' het bestaat zeer zeker'of je er wel of niet ingeloofd 'als jij iemand niet mag.en kwaad wild'dan ga je naar een dukun''maar wees er voorzichtig mee de meeste mensen nemen dan ook een foto mee van het nieuwe slachtoffer of een haar' van het persoon zelf' wat ook duidelijk verteld wordt , dat er koste aan zijn verbonden.er wordt dan ook heel veel tijdt aan bekostig om die foto te bewerken.met heel veel ritueel'soms gaat er een persoon naar de omgeving van het slachtoffer'meestal snacht's.er word dan ook . voor de deuren erc etc of auto riist gestrooit .tussen haakjes even terug komen op die ''kris' een kris moet je nooit kopen' maar die krijg je van fam'

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-10-2011 09:03 gerry deuren wrote:
.tussen haakjes even terug komen op die ''kris' een kris moet je nooit kopen' maar die krijg je van fam'

Ik zelf heb een keris van mijn grootvader geerfd , waarschijnlijk van zijn vader geerfd iets meer dan 100 jr oud.

De 2 kerissen zijn heel oud , tot zover in het verleden kunnen veel Indonesiers niet terug gaan om iets te kunnen erven.
Vandaar dat ik genoodzaakt ben om te kopen , niet wetende dat er 2 "bewoners"waren , waarvan 1 niet verwijderd / of schoon gemaakt kan worden.
Ondanks dat die 2 kerissen in Indonesia zijn en ik woon in NL , durf ik niet in mijn bezit te hebben.
De bedoeling is dat ik het naar NL meeneem.

Het is ook "bekend"dat je geen budha beelden koopt.Dat werd gezegd.

bisa dicek of makemyday .

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Om Sid, héél verstandig om die kerissen NIET mee te nemen. Ik kan waargebeurde verhalen hierover vertellen van iemand die zélf een kris bezit en er héél wat van af weet.... Emoticon: Nooo

Een Kris wordt aan jou geschonken van iemand die het goed met je voor hebt....dus nóóit kopen van iemand anders of op een pasar....zéér gevaarlijk, écht waar!!

Ik wil ook nooit een kris hebben of bezitten.....

Wat ik zélf hebt meegemaakt dat een kennis mij zijn kris wilde geven om het gewoon in mijn handen te houden, omdat moment kreeg ik ijskoude rillingen over mijn lichaam, ik stapte achteruit en weigerde het aan te nemen. Een vriend die de kennis bezit over kerissen heeft toen tegen mij gezegd dat het een waarschuwing was geweest en gelukkig dat ik die kris niet hebt aangenomen......anders zou er iets ergs gebeuren!!

Een gewaarschuwd mens telt voor twee.... Emoticon: Yes!

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

79,996,637 pageviews Een website van indahnesia.com