Nederlandse omgekomen bij busongeluk Java

Subforum Java 
82 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
pierre
Gebruiker
spacer line

Op 12-10-2011 11:37 schreef Macan Belanda:

[quote verwijderd]

Die mentaliteit hangt hier soms ook. Ik ken de krantenberichten van dienaren die de weg afzetten en van alles naar hun hoofd krijgen. Hier is afgesproken hard tegen op te treden en terecht.

Zon vijftien jaar geleden had een vriend van me een zeer ernstig ongeluk (in slaap gevallen achter het stuur). Toen de politie onderzoek deed en metingen verrichtte waren de mensen al ongeduldig en reden gewoon door. Er zijn toen een paar vrachtwagenchauffeurs geweest die de kar overdwars hebben gezet, zodat de politie zijn werk kon doen.

Het verkeer in IndonesiŽ is bijna niet te vergelijken met dat in Nederland, maar qua mentaliteit komen we soms akelig dicht in de buurt.

Dat klopt M-B. dat in Nederland zo langzamerhand de mentaliteit aan het veranderen is, maar het is totaal geen vergelijking met hier.
Zeg maar op de schaal van 1 tot 10 staat het slecht weggedrag in Nederland op 2 terwijl het hier in top op nummer 10 staat.
In de grote steden wordt wat langzamer gereden doordat het gewoon weg niet mogelijk is om hard te rijden ivm het grote aanbod aan verkeer, maar desondanks krijgen ze het voor elkaar om dodelijk te verongelukken.

Komt men echter buiten de stad dan is het soms echt zelfmoord.
Neem bv de route Medan - Berastagi punt 1 is de weg slecht, punt 2 in de heuvels heeft me echt scherpe haarspeldbochten, nu ben ik als gepensioneerde internationale vrachwagen chauffeur heel wat gewend op de Europese wegen, maar wat ik op bv die route Medan - berastagi meegemaakt hebt en al gezien hebt aan ongelukken dat grenst echt aan je voorstelling vermogen.
loeihard inhalen in onoverzichtelijke bochten, of gewoon in halen in een haarspeldbocht..
of gewoon ineens midden in de bocht de bus aan de kant zetten om iemand in te laten stappen met verkeerde aflopende gevolgen.

Daarbij kun je zelf wel goed rijden of een goede chauffeur hebben maar je bent ook nog afhankelijk van die andere kamikaze piloten

Nee, er is totaal geen vergelijking te treffen.

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 12-10-2011 11:37 Macan Belanda wrote:

[quote removed]

Het verkeer in IndonesiŽ is bijna niet te vergelijken met dat in Nederland , maar qua mentaliteit komen we soms akelig dicht in de buurt.

Het is ook(bijna) niet te vergelijken , ik heb het verkeer in Indonesia en in Nederland redelijk kunnen vergelijken. Iets meer dan 40 jr.
Buiten Nederland heb ik weinig ervaring , behalve die paar keren vakanties in Belgie/Duitsland , niet noemenswaardig.jf
Ik woonde in Jakarta , rijd auto vanaf mijn 17de( in het begin zonder rijbewijs) , zelfs toen was het nog drukker dan Amsterdam en Nederland .
Je kan hier met ogen dicht rijden , alles is duidelijk , afstanden zijn kort , srtaatverlichting/ bewijzering zijn super . Een blinde kan hier nog rijden.

In Indonesia is het anders , daar is nog de wet van de jungle , de wegen zijn slecht(onderhouden), en de ongedisciplineerde weg gebruikers .
Dat is ook de reden dat ik na 1979 nooit meer auto rijd in Indonesia , zelfs in Jakarta waar ik redelijk thuis ben . Ondanks dat ik in het begin jaren altijd internationale rijbewijs heb .
In de grote steden en padat lalin ( veel/vol verkeer) gebieden kan je zelfs" niks "gebeuren . je rijdt stapvoets , zelfs "fietsen"is nog sneller.
Buiten de steden , in de provinciale wegen , zelfs tolwegen is het anders , dan is het vaak een kwestie van nasib(lot) .
Soms ook domheid , of door je zelf of door medeweggebruikers.
Maar ya , je moet toch verplaatsen van A naar B.

De weg Medan-Brastagi of Medan Parapat is redelijk druk , maar niet zo druk als de wegen vanaf Surabaya richting Yogyakarta .
Er zijn 2 route, de boven en middenroute.
Zelfs ik krijg bijna natte broek , en heb altijd de voorwaarden gesteld.
Ik ben de huurder/klant, dus een Raja . Chauffeur rijdt zoals ik wil .
En rijden, invoegen , uitvoegen , ANWB reistijden ingevoerd .

Voor de rest is het nasib, in Amsterdam kan je ook aangereden worden door een tram, of door een kippige bestuurder/ster van een scootmobiel in een WC (Winkelcentrum) .

bisa dicek of makemyday .

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 13-10-2011 04:56 pierre wrote:

[quote removed]

Dat klopt M-B. dat in Nederland zo langzamerhand de mentaliteit aan het veranderen is, maar het is totaal geen vergelijking met hier.
Zeg maar op de schaal van 1 tot 10 staat het slecht weggedrag in Nederland op 2 terwijl het hier in top op nummer 10 staat.
In de grote steden wordt wat langzamer gereden doordat het gewoon weg niet mogelijk is om hard te rijden ivm het grote aanbod aan verkeer, maar desondanks krijgen ze het voor elkaar om dodelijk te verongelukken.

Neem bv de route Medan - Berastagi punt 1 is de weg slecht, punt 2 in de heuvels heeft me echt scherpe haarspeldbochten, nu ben ik als gepensioneerde internationale vrachwagen chauffeur heel wat gewend op de Europese wegen, maar wat ik op bv die route Medan - berastagi meegemaakt hebt en al gezien hebt aan ongelukken dat grenst echt aan je voorstelling vermogen.
loeihard inhalen in onoverzichtelijke bochten, of gewoon in halen in een haarspeldbocht..
of gewoon ineens midden in de bocht de bus aan de kant zetten om iemand in te laten stappen met verkeerde aflopende gevolgen.

Daarbij kun je zelf wel goed rijden of een goede chauffeur hebben maar je bent ook nog afhankelijk van die andere kamikaze piloten

Voor mij heel bekend Pierre ik ben vrachtwagenchauffeur geweest 5 jaar lang en de rest van mijn leven Buschauffeur 37 jaar lang, dus samen meer dan 42 jaar en ervaring meer dan 50 jaren.
Dus ik heb wat betreft wel ervaringen opgedaan.
Ik moet er wel bij schrijven de laatste jaren ben ik samen met de VUT en Pensioen al 7 jaren, dus heb niet meer gereden met de bus, maar ik rij wel veel met mijn vriendin samen een gewone auto.
EN als je mij hoor als mijn Indonesische vriendin rijd, dan is dat wisselend.
Soms ben ik kwaad dat ze slordig is en soms te stressen als het moeilijk is dan wordt ze onzekerder.
Maar och ze heeft veel bijgeleerd en het is wel lekker als je eigen kan laten rijden zodat je wel een pilsje ťťn of twee kan drinken.

Ik heb ook in IndonesiŽ veel met de bus of Angoth meegereden.
Veel meegemaakt echt kamikaze gedoe zoals Pierre ook schreef.
Ben wel eens achteraan gaan zitten zo bang was ik geworden, zodat als er wat gebeurd, ik misschien er beter van af zou komen.
Maar elke keer toch wel weer goed over gekomen.
Je moet ook een beetje geluk in je leven hebben.
Je kan er niet stil bij staan want dan kom je nergens en zie je weinig van dat land.
Moet wel eerlijk zijn ik zou in IndonesiŽ ook niet durven te rijden.
Toch vind ik dat men wel, de mensen daar veel op een manier zich weten te maneuvreren dat bewondering afdwingt.
Rakelings langs elkaar rijden zonder elkaar te raken.
Heb ooit eens met een middelmatige kleine bus een rit gemaakt had van Bandung naar Kuningan.
Ik zat naast een chauffeur en zag dat hij zich elke keer moest wakker houden want hij knikte soms weg dat ik zag dat zijn ogen telkens dicht gingen.
Hij dronk dan van die kleine flesjes gatang of zo iets?.

Het vergelijken met Nederland is niet te doen, zelfs heb ik meegemaakt dat de zoon van mijn vriendin ook eens in Nederland is geweest en toen heb ik hem laten rijden en dat deed hij knap wij zijn ooit naar Lourdes gereden, zijn Oma wilde naar Lourdes, terugweg via Parijs en hij reed heel goed.
Het zijn wel chauffeurs die zich goed weten aan te passen in het verkeer.
Maar ja je moet zeggen dat ze goed de gehele weg weten te gebruiken. Het is maar goed dat daar de stoepranden hoog liggen anders hadden ze die ook gebeuiktÖÖÖ.. Emoticon: Emoticon: Devil Emoticon: Confused

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 13-10-2011 19:53 zieleffe wrote:

[quote removed]

Toch vind ik dat men wel, de mensen daar veel op een manier zich weten te maneuvreren dat bewondering afdwingt.
Rakelings langs elkaar rijden zonder elkaar te raken.

Het vergelijken met Nederland is niet te doen, zelfs heb ik meegemaakt dat de zoon van mijn vriendin ook eens in Nederland is geweest en toen heb ik hem laten rijden en dat deed hij knap wij zijn ooit naar Lourdes gereden, zijn Oma wilde naar Lourdes, terugweg via Parijs en hij reed heel goed.
Het zijn wel chauffeurs die zich goed weten aan te passen in het verkeer.

Een compliment van de hoogste orde.
Gegeven door iemand die tig jaren beroepschauffeur is.

Ziel , dat is Krating Daeng , Red Bull , een opkikkertje .
Wordt (te )veel gebruikt. Anders kunnen ze hun ogen niet open houden.
Je zou gelijk moeten stoppen .
Komt omdat ze al boven de 12 uren of meer gereden hadden, daar kennen ze geen tachograaf .
Je weet wel die verhalen van oververmoeide buschauffeurs richting panje .
Voordat de tachograaf ingevoerd werd zijn er veel bijverdienende politie agent/ boekhoudes etc die even een paar ritten naar Amsterdam Costa del Sol pakken , met bijna geen rusttijden.
Zo zie je het ook in Indonesia , met slechte auto's en oververmoeide chauffeurs.
Als ze goede auto's hebben en goed uitgerust zijn , dan heb je 1ste klas chauffeurs .
Onze chauffeur op onze reis Medan -Toba-Brastagi-Medan was een oude buschauffeur.
Ik kan zelf slapen (voor in zitten) .
Wel heb ik gezegd wat ik wil en hoe hij moet rijden etc .
Perfecte chauffeur .

Mijn formule is : Mijn oude huisregels toen ik daar nog woonde , aangevuld met ANWB formule .
Een tip : als het kan moet je een "eigen rijder" nemen , met hun eigen auto.
Daar zijn ze echt zuinig over , ook omdat ze daar geen verzekering hebben.
En doen zoals je altijd in Nederland rijdt .

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Op 13-10-2011 04:56 schreef pierre: ...

Beste Pierre, dat vergelijk heb ik nooit willen maken. Ik gaf aan dat ik het doorrijden bij een versperring hier ook zie gebeuren, gelukkig wordt daar hier wel tegen opgetreden. Toen ik daarvan hoorde/las was ik geschokt.

Van wat ik in IndoensiŽ heb gezien en dat is niet veel, heeft me nog meer geschokt, of nog schrijnender, het schokte me nauwelijks. Kennelijk wende het heel snel, maar ik heb voortdurend vrachtwagens ondersteboven gezien, iedereen doet maar wat en ik heb talloze aanrijdingen op mijn netvlies staan (helaas ook 1 met een overstekend kind). Na mijn eerste taxiritje stond ik kennelijk nergens meer van versteld, maar mijn tijd daar was een aaneenschakeling van verkeersdrama's.

Wat ik eerder postte, en dat leg ik graag nogmaals uit, is dat ik schrok dat in een zogenaamd beschaafd land (NL) mensen rondrijden die geen fatsoen kennen en dan bedoel ik tot op het botte af. Ik kwam daarop omdat er even voor mij werd gereageerd (door jou) over het doorrijden bij een afgezette weg. Dat het in IndonesiŽ erger is, zelfs vele malen erger, in het verkeer is mij 100% duidelijk, uit eerste hand namelijk mijzelf.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Het gedrag op de weg in Nederland is inderdaad niet te vergelijken met IndonesiŽ.
In Nederland is het zeker op de grote weg een kwestie van pure agressie omdat men te laat op een afspraak komt.
In IndonesiŽ is het geen agressie, ze blijven lachen, het is meer onkunde, gebrek aan discipline en het ontbreken van een stukje hersens waar wat wij noemen angst in zit.
Het aantal ongelukken valt nog reuze mee als je alle capriolen ziet die ze uithalen.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-10-2011 10:13 Malam wrote:

In IndonesiŽ is het geen agressie, ze blijven lachen, het is meer onkunde, gebrek aan discipline en het ontbreken van een stukje hersens waar wat wij noemen angst in zit.
Het aantal ongelukken valt nog reuze mee als je alle capriolen ziet die ze uithalen.

Het aantal gelukken is ook relatief klein , ondanks alle capriolen .
Zelfs OmeZiel , die echt "kritisch"is v.w.b Indonesia/Indonesiers heeft kunnen constateren dat ..... ( hij noemde 2 punten).
Het is eigenlijk een super compliment uit de mond/keyboard van Ome Ziel.

Wat het gedrag van Ned. automobilist betreft , zie ik weinig verschil met van de Indonesiers .
Ik woon in een relatief drukke gebied van Nederland( Amstelerdam aan de Amstel) .
Ik vraag me af waar die "agressie" van de Nederlandse automobilist kwam ?
Terwijl ze toch iets meer hersenen hebben dan de Indonesiers ?

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Zouden wij ook niet zo worden als we de regels van het verkeer niet meer respecteerde.
Helemaal met Malam eens, dat het nog zo goed afloopt, is voor ons verbazing wekkend, maar voor hen de gewoonste zaak van de wereld.
Daarom het was wel al meer dan 10 jaar geleden dat die zoon hier was en hier als chauffeur zich goed wist te manoeuvreren.
Alleen wat mij verbaast en wij er niet achter kan komen, dat met gemakzucht te maken heeft, gewoon dat doen wat ze op het moment suprÍme ingegeven krijgen.
Kennis van breedte en mogelijkheden, doen en zien hoe het afloopt, is een vorm van een gok.
Daarom dat het zo goed afloopt is voor een leek niet uit te leggen................. Emoticon: Blush Emoticon: Emoticon: Wink

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-10-2011 10:23 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Het aantal gelukken is ook relatief klein , ondanks alle capriolen .
Ik vraag me af waar die "agressie" van de Nederlandse automobilist kwam ?
Terwijl ze toch iets meer hersenen hebben dan de Indonesiers ?

Het gedrag op de weg in Nederland kan zeer agressief zijn, " time is money " zal de reden zijn.
Het gaat hier niet over meer hersens hebben maar een manier hoe je met die grijze massa omgaat of hoe die grijze massa iemand stuurt.
Duidelijk mag zijn dat de Nederlandse weggebruiker wat beter nadenkt over de risico's die hij neemt.
Dat ligt hier stukken anders, niet weloverwogen passeren maar rang naar de andere helft van de weg, redden we het niet dan gaat de tegenligger wel de berm in.
Dat is wat ik bedoel met een stukje angst missen.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 14-10-2011 10:13 Malam wrote:
Het gedrag op de weg in Nederland is inderdaad niet te vergelijken met Indonesi�.
In Nederland is het zeker op de grote weg een kwestie van pure agressie omdat men te laat op een afspraak komt.
In Indonesi� is het geen agressie, ze blijven lachen, het is meer onkunde, gebrek aan discipline en het ontbreken van een stukje hersens waar wat wij noemen angst in zit.
Het aantal ongelukken valt nog reuze mee als je alle capriolen ziet die ze uithalen .
Er vallen per jaar 'maar' 30.000 doden in het Indonesische verkeer, dus relatief gezien niet schrikbarend veel meer of minder als in Nederland. Ware het niet dat de helft niet geteld wordt volgens mij, want er gebeuren me toch een hoop ongelukken stiekem.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

Dat zal er misschien ook mee te maken hebben dat als er politie aan te pas komt dat de voertuigen in beslag worden genomen en op een terrein gedumpt tot alles is geregeld.
Lekker dan, ga er maar van uit dat als dat enige tijd gaat duren dat het niet eens meer nodig is je motor op te halen, krijg je nog net het wiel en een achterlicht mee.
Je moet is op zo'n terrein gaan kijken Emoticon: Laugh out loud

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

haha, ook dat.. gevallen van lichte schade e.d. worden echt niet gemeld bij de politie, kost je alleen maar meer geld. Maar de meeste doden zullen wel via de politie 'geteld' worden, maar hoe vaak niet verdwijnt er een hele bus in een afgrond, met grote regelmaat helaas.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-10-2011 12:31 Yerun wrote:
haha, ook dat.. gevallen van lichte schade e.d. worden echt niet gemeld bij de politie, kost je alleen maar meer geld. Maar de meeste doden zullen wel via de politie 'geteld' worden, maar hoe vaak niet verdwijnt er een hele bus in een afgrond , met grote regelmaat helaas.

Dat gebeurt zeker , wordt wel geteld neem ik aan.
En zeker als het Wisman zijn , dat wordt breed uitgemeten, zelfs in Indahnesia.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-10-2011 11:58 Malam wrote:

[quote removed]

Het gedrag op de weg in Nederland kan zeer agressief zijn, " time is money " zal de reden zijn.
Het gaat hier niet over meer hersens hebben maar een manier hoe je met die grijze massa omgaat of hoe die grijze massa iemand stuurt.
Duidelijk mag zijn dat de Nederlandse weggebruiker wat beter nadenkt over de risico's die hij neemt.

Er zijn verschillende soorten risico's.
Je eigen veiligheid/welzijn en financiele risico's.
De hoge boetes .
Ben in de 40 jaren 2 of 3x een boete gehad , voor te hard rijden , eentje van 5 km en andere van 7 km .Na aftrek van de een paar % .
Kost toch bijna halve weekgeld bij Lidl.

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 14-10-2011 00:15 schreef Macan Belanda:

[quote verwijderd]

Beste Pierre, dat vergelijk heb ik nooit willen maken. Ik gaf aan dat ik het doorrijden bij een versperring hier ook zie gebeuren, gelukkig wordt daar hier wel tegen opgetreden. Toen ik daarvan hoorde/las was ik geschokt.

Van wat ik in IndoensiŽ heb gezien en dat is niet veel, heeft me nog meer geschokt, of nog schrijnender, het schokte me nauwelijks. Kennelijk wende het heel snel, maar ik heb voortdurend vrachtwagens ondersteboven gezien, iedereen doet maar wat en ik heb talloze aanrijdingen op mijn netvlies staan (helaas ook 1 met een overstekend kind). Na mijn eerste taxiritje stond ik kennelijk nergens meer van versteld, maar mijn tijd daar was een aaneenschakeling van verkeersdramas.

Wat ik eerder postte, en dat leg ik graag nogmaals uit, is dat ik schrok dat in een zogenaamd beschaafd land (NL) mensen rondrijden die geen fatsoen kennen en dan bedoel ik tot op het botte af. Ik kwam daarop omdat er even voor mij werd gereageerd (door jou) over het doorrijden bij een afgezette weg. Dat het in IndonesiŽ erger is, zelfs vele malen erger, in het verkeer is mij 100% duidelijk, uit eerste hand namelijk mijzelf.

Ik snapte wel dat je deze vergelijking in feite bedoelde, sorry voor de verwarring MB ik was dit even vergeten te quoten.

Maar ik wilde toch ook even mijn mening kwijt over de mentaliteit van het Indonesische weggedrag, maar ook het asociale weggedrag. ( geen respect hebbende)

Beide factoren zijn verweven in het verkeer. je kunt als een idioot rijden maar toch een menselijke factor alszijnde respect bezitten, maar je kunt ook beide factoren in het negatieve toepassen.
En dat is wat er hier het meeste gebeurt. ze rijden als idioten maar hebben ook totaal geen respect voor wat er om hun heen gebeurd. mentaliteit = oogkleppen op en zo snel mogelijk van A naar B, hoe?? dat maakt niet uit.
maar vlak ook de overstekende voetgangers niet uit. hoppa.... vaak zonder te kijken gewoon oversteken, of de hand opsteken maar dan niet even kijken of wachten of zo neeee direct en gelijk doorlopen.

Maar goed zoals je ook zegt, het wordt een gewenning, maar sommige dingen zal ik nooit aan wennen... en dat zijn die kamikaze piloten,

Wat Om zieleffe dus ook zegt, ze houden zich zelf wakker met pepmiddelen.
een kleine onoplettendheid kan grote gevolgen hebben, maar hier maken ze zich blijkbaar niet druk om.
Sterker nog, ze vallen juist in slaap........ wel of niet achter het stuur.

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Om Sid
Ik dacht dat de politie hier wel coulant waren en die Lada toch niet als potentieel gevaar zagen.
Hebben ze vast verkeerd gekeken op de foto, dat daar een allochtoon in zat, die niet zo veel te verhapstukten had............. Emoticon: Laugh out loud Emoticon: Yeah right!

pierre
Gebruiker
spacer line

Whaaa dit is een goeie Om Ziel ik zie de humor hier wel van in

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 14-10-2011 12:49 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Dat gebeurt zeker , wordt wel geteld neem ik aan.
En zeker als het Wisman zijn , dat wordt breed uitgemeten, zelfs in Indahnesia.
Nou, kan me het niet herinneren, maar het enige ongeluk dat ik veroorzaakte - door onoplettendheid - is nooit gemeld bij de politie, terwijl er toch drie voertuigen met schade waren. (dat heb ik overigens allemaal netjes opgelost, de twee anderen met schade woonden letterlijk om de hoek per toeval) Daar is absoluut geen politie voor nodig. Sterker nog, als iemand de politie zou willen roepen dan mag dat, maar moet men niet hopen dat ik even geld aftik, dan ga ik het ook volgens de wet doen. Nu heb ik de rekening (in totaal 1 miljoen voor twee voertuigen) zelf direct betaald bij de garage's. Opgelost!

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

1 miljoen voor schade , is peanuts , uang receh = wisselgeld , tenminste voor bepaalde mensen .

Het zijn ook "buren", dus opgelost met de zgn "kekeluargaan" oplossing.
Stel eens voor dat het een lastige "tegenstander"is , dan wordt ook bekeken of je een geldige SIM hebt , en andere relevante gegevens .

En dat kan in de papieren lopen .

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-10-2011 15:35 Surya Atmadja wrote:
1 miljoen voor schade , is peanuts , uang receh = wisselgeld , tenminste voor bepaalde mensen .

Het zijn ook "buren", dus opgelost met de zgn "kekeluargaan" oplossing.
Stel eens voor dat het een lastige "tegenstander"is , dan wordt ook bekeken of je een geldige SIM hebt , en andere relevante gegevens .

En dat kan in de papieren lopen .

Om om om om Sid toch je blijft aan de gang hť, je blijft het na 40 jaar Nederland beter weten, sssssssssst Om dit is anno 2011 er is verdomd veel veranderd.

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Surya; je had het erover dat het aan de politie gemeld zou worden. Is nooit gebeurd. Ik kende deze buren niet, maar we waren direct 'kennis' omdat we vrijwel in dezelfde kampung woonden. Als ik niet had willen betalen hadden ze toch nog een moeilijke aan me gehad. Ik houd er echter niet van om schuld te hebben, dus binnen enkele dagen (reparatie van de auto kostte 4 dagen) was alles afgerond.

Lastige tegenstanders? Nou, reken maar dat ik het iemand na 5 jaar Indonesie ook heel lastig kan maken, weet denk ik redelijk goed hoe ik een Indonesier op zijn Indonesisch moet behandelen, als dat zijn of haar wens is. Rijbewijs had ik en heb nu gewoon SIM A + C, dus dat is nooit een probleem geweest bovendien.

Ik verwacht, dat als ik ook weer eens een aanrijding veroorzaak, het op dezelfde manier opgelost zal worden, entalah waar dit zal gebeuren. Uiteraard alleen blikschade, bij gewonden maak je dikke kans dat het anders wordt, maar daarvoor heb je een verzekering, toch?

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 14-10-2011 12:54 Surya Atmadja wrote:

[quote removed]

Er zijn verschillende soorten risico's.
Je eigen veiligheid/welzijn en financiele risico's.
De hoge boetes .
Ben in de 40 jaren 2 of 3x een boete gehad , voor te hard rijden , eentje van 5 km en andere van 7 km .Na aftrek van de een paar % .
Kost toch bijna halve weekgeld bij Lidl.

Ook dit verhaal slaat nergens op, tracht nu eens te lezen wat iemand schrijft!!!!!!!!!
Hier bestaan geen financiŽle risico's, 200 km of 10 km maakt ook geen ruk uit.
Eigen veiligheid/welzijn ook niet, gewoon op de verkeerde weghelft rijden en er van uit gaan dat je tegenligger de berm in gaat, volledig gestoord.
Hoe vaak moet om Malam je nu nog vertellen om met beide benen op de Indonesische grond te komen na 40 jaar, zonder dat eigenwijze tegen sputteren.

Hier zijn geen lada's, ook Lidl is niet te vinden, hier kan je op de weg net zo hard of zacht rijden als je zelf wil, maar je komt idioten tegen die totaal niet weten wat discipline is en zonder een spier te vertrekken iemand anders de dood in jagen, dat is de werkelijkheid.
Hou nu eensop over Nederland en over vroegah in IndonesiŽ.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 14-10-2011 16:58 Yerun wrote:
Surya; je had het erover dat het aan de politie gemeld zou worden. Is nooit gebeurd. Ik kende deze buren niet, maar we waren direct 'kennis' omdat we vrijwel in dezelfde kampung woonden. Als ik niet had willen betalen hadden ze toch nog een moeilijke aan me gehad. Ik houd er echter niet van om schuld te hebben, dus binnen enkele dagen (reparatie van de auto kostte 4 dagen) was alles afgerond.

Lastige tegenstanders? Nou, reken maar dat ik het iemand na 5 jaar Indonesie ook heel lastig kan maken, weet denk ik redelijk goed hoe ik een Indonesier op zijn Indonesisch moet behandelen, als dat zijn of haar wens is. Rijbewijs had ik en heb nu gewoon SIM A + C, dus dat is nooit een probleem geweest bovendien.

Ik verwacht, dat als ik ook weer eens een aanrijding veroorzaak, het op dezelfde manier opgelost zal worden, entalah waar dit zal gebeuren. Uiteraard alleen blikschade, bij gewonden maak je dikke kans dat het anders wordt, maar daarvoor heb je een verzekering, toch?

Je weet zelf dat veel buitenlanders met verkeerde papieren auto of motor rijden.
Die verhaaltjes ken je /ik ook.
Er zijn mensen die hiero openlijk vertelden dat ze geen rijbewijs hebben en toch auto/motorfiets rijden.
Een blikschade is niks, dat wordt soepel geregeld.
Wat ik bang ben is dat ik een klapper veroorzaakte .( daarom rijd ik daaro niet sinds 1979 , nu ben ik trage rijder , zelfs in Amstelerdam )
Dat ik een dokter of indonesische advocaat aanrijd en invalid maak.
Kan gebeuren , toch ?
En dan is het geen blikschade meer .

Zie onze oude discussies .
o.a :
http://forum.indonesiepagina.n(...)zonder_rijbewijs.php

http://forum.indonesiepagina.n(...)tje_in_indonesia.php

pierre
Gebruiker
spacer line

Op 13-10-2011 19:53 schreef zieleffe:

[quote verwijderd]

Voor mij heel bekend Pierre ik ben vrachtwagenchauffeur geweest 5 jaar lang en de rest van mijn leven Buschauffeur 37 jaar lang, dus samen meer dan 42 jaar en ervaring meer dan 50 jaren.
Dus ik heb wat betreft wel ervaringen opgedaan.

Dan hebben wij wat dit betreft vele dingen gemeen en begrijp je precies wat ik dus bedoelde.
Ik heb nog niet zoveel ervaring als jij opgedaan ik was maar ongeveer 35 jaar chauffeur, maar ik heb dan wel geheel Europa bereden en gezien van noord Finland tot Griekenland maar ook buiten Europa de wegen ( ! ) nou ja wegen verkend.
zelfs tripjes naar Rusland en de andere zuidelijke oostelijke kant op.
1 x samen met 3 collages ( van het bedrijf) aaneengesloten in een groot konvooi met verschillende nationaliteiten naar de Chinese grens.
Daar de trailer afgekoppeld en een andere aan geschoteld, het land zelf mochten we niet in whaaaa
maar ja dat was in mijn jonge cowboy achtige truckersjaren, maar ik heb er wel verschrikkelijk veel van geleerd.
Op zulke ritten leer je tenminste echt vrachtwagen rijden en niet stom achterelkaar op de snelweg zitten.
later toen ik trouwde waren dit soort cowboy konvooi acties niet meer aan de orde en bleef Pierre trouw in Europa whaaaa

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ja heb er verhalen over gehoord dat was dat de firma Noordeloos meende ik te weten, naar Rusland reed en een vrij gebonden zooitje, het waren jonge mannen die gewoon bijna nooit thuis kwamen............. Emoticon: I love it Emoticon: Cooool

Nu terug komend op die kamikaze praktijken in IndonesiŽ het volgende .
Dat is ook zo'n vrij bevochte bende, die eten slapen, maanden in hun truck, meestal die Mitsubishi Japanse Trucks die daar het meest rijden.

Ongelooflijk met alle risico's die ze nemen vol beladen zelfs boven de asdruk beladen wagens.
In Sumatra ergens in de rimboe velen stuk langs de weg zien staan de lading met de hand er afgehaald om de reparatie daar dagen te laten gebeuren.
Wat een land!, als we dat hier zo hadden, dan hadden we ook een nog slechtere economie gehad.
Maar goed niet te vergelijken, met Nederland ondanks dat het hier ook steeds slechter gaat door goedkoop chauffeurs uit Polen en nu uit Bulgarije, VOS uit OSS is ook zo ondernemer geworden.

OOk tegenwoordig toch prachtige en technische snufjes in de hedendaagse vrachtwagens maar toch..
Ik woon langs een snelweg en ik zie mooie exemplaren voorbij komen tegenwoordig van 18 meter lang met aanhanger.

Op de weg dagelijks ongelukken met vrachtwagens, ook wel soms veroorzaakt door automobilisten die op de weg zitten, met GSM aan hun oren of ergens anders mee bezig zijn, komt ook wel eens door de vrachtwagen chauffeur die ook ergens anders mee bezig zijn.
Sommige mensen begrijpen niet dat zo iets aandacht vraagt in het verkeer.
Je moet er wel faling voor hebben of een geboren bestuurder zijn
Wij zien het op TV, Blik op de weg en de andere voorbeelden genoeg.
Door de Europese gedoe heeft een chauffeurs diploma ook geen mallemoer meer te betekenen.
Wij hebben nog de verkeer wetten en de techniek van de motoren moet leren om een diploma te verkrijgen.

Politie zet 40 transporten aan de kant...
http://www.metronieuws.nl/nieu(...)n-aan-de-kant/xlkkjo!Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.H6VssIvQQDyDF6qEmail-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan.fvk0Q/
URLen de link werkt niet

DRIEBERGEN (ANP) - De politie heeft donderdag en vrijdag op zes plekken langs snelwegen ruim 300 vrachtauto's en 8 autobussen gecontroleerd. 40 transporten mochten niet verder wegens ernstige mankementen aan de wagen en het te lang achter het stuur zitten. In een paar gevallen was met de tachograaf gerommeld.
In totaal ging het om 165 overtredingen. Bij buitenlandse chauffeurs werd ruim 36.000 euro aan boetes geÔnd. Dat meldde zaterdag het KLPD.
De controles waren op de A16 (ter hoogte van Moerdijk), A67 (Venlo), A1 (Apeldoorn), A28 (Zwolle), A15 (Zetten) en A4 (Leiden).

Maar het is niet te vergelijken met IndonesiŽ.......... Emoticon: Stupid Emoticon: Frustrated Emoticon: Very funny

Ik durf met zekerheid te stellen dat natuur en milieu hele grote BS uit kraamt.
Ben momenteel in IndonesiŽ en ik kan echt geen plek verzinnen waar het nog vuiler is dan hier.
De lucht is dag en nacht vol met uitlaatgas.
Er is geen vrachtwagen/bus auto die geen massieve straal roet uit stoot.
De binnenkant van mijn neus is gitzwart eind van de dag.
De rivieren zijn niet zichtbaar door de enorme hoeveelheid afval die er in drijft.
Goten en stoepen liggen vol met afval, olie etc.
tweetakt brommers vliegen door de straten alles blauw achter latende.
Bermen liggen vol afval.
Grond is tot wel twee meter diep verziekt met afval.
Riool gaat zo hup de rivieren in.
Steek dat rapport dus maar in ee plek waar het t daglicht nooit meer ziet.
Groene oplichters.
NO MORE TEA FOR ME! | 15-10-11 | 13:44 | niet ok!

Aldus een gluurder in een andere site................. Emoticon: Wink

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

82,807,280 pageviews Een website van indahnesia.com