Sterk geslacht

Subforum Algemene Indonesiëpraat 
55 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Algemene Indonesiëpraat > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

http://www.telegraaf.nl/buiten(...)_97_cm__.html?p=16,2

Waar ligt Tanjung Sari eigenlijk.Het moet wel een gezonde omgeving zijn.

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Gezien de naam van zijn neef , heb ik gezocht in West Java .
Er bestaat zo'n dorp , in buurt van Cirebon (Kota Udang) .
Effe googlen.

bisa dicek of makemyday .

bambang
Gebruiker
spacer line

Hoe staat het met de geboorte-akte van die man?

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

On 05-10-2011 15:00 bambang wrote:
Hoe staat het met de geboorte-akte van die man?

Die zal er wel niet (meer) zijn..........Dus wellicht niet te controleren of het allemaal wel klopt.

hati hati, pelan pelan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Van uit mijn kerosi males kan ik jou vertellen dat hij ZEER waarschijnlijk geen geboorte akte heeft.
De CaPil( Indonesische BS) was pas omstreeks 1950 geformeerd .
De meeste oudere mensen die Indonesische achtergrond hadden ( v/h de zgn Inlanders) die niet een titel Raden hadden ( Heer/dame =Sanskrit) en geen inkomen hadden van 75 (of mss 100 gulden ) zijn niet geregistreerd . Heb ooit een topic geopend.
Vroeger verdienen de gewone tani ongeveer 1 benggol per dag .
Ik dacht ongeveer 2,5 cents (of is het 5 cents ?) .
Per maand zou hij dan 30 benggols verdienen .
Dat is een fractie van die 75 florijnen.

Bij oudere dorpelingen ging men vaak refereren aan bepaalde gebeurtenissen , zoals een grote overstroming , een catastrophe ( Krakatau).
Dus als je opa een paar jaar na de Krakatau (1883) geboren was , dan zou hij nu ongeveer 118 jaar oud zijn .
Vaak natte vinger werkt.

Bokito
Gebruiker
User icon of Bokito
spacer line

Mijn opa was voor 1900 naar Indie gegaan met de knil.Hij had een javaanse meid die voor hem zorgde.En toen hij met haar wilde trouwen moesten ze haar leeftijd weten.Ze zijn toen naar de legerarts gegaan en hij bepaalde de leeftijd door met de rechterhand over je hoofd je linkeroor aan te raken.Naarmate je de boven kant van je oor of de onderkant van je oor kon aanraken bepaalde de arts de leeftijd.

Shalom

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 05-10-2011 15:46 Bokito wrote:
Mijn opa was voor 1900 naar Indie gegaan met de knil.Hij had een javaanse meid die voor hem zorgde.En toen hij met haar wilde trouwen moesten ze haar leeftijd weten.Ze zijn toen naar de legerarts gegaan en hij bepaalde de leeftijd door met de rechterhand over je hoofd je linkeroor aan te raken.Naarmate je de boven kant van je oor of de onderkant van je oor kon aanraken bepaalde de arts de leeftijd.

Daar heb je het verschil.
Mensen met een Nederlandse of indische achtergrond hebben toegang tot de B.S en zullen hun Inlandse vrouwen en nakomelingen ook het krijgen .
Ongeacht de functie ( je kan gewoon een fuselier zijn) wordt je geboorte , van je kinderen ( die geecht zijn) automatisch geregistreerd.

Bij de puur Inlandse bevolking is het anders .
Ze kennen de BS niet , tot omstreeks 1950.
Voor Vreemde Oosterlingen en bepaalde groepen heb je een speciale geboorte acte/certifikaat.
De kennis van OmSid had ook pas een paar jaar na zijn geboorte een officieele akte kelahiran,van de tjatatan sipil , golongan indonesia, dari daftar luar biasa .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,696,448 pageviews Een website van indahnesia.com