Nieuw vliegveld Lombok eindelijk in gebruik genomen

Subforum Blog @ indonesiepagina.nl 
53 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Nieuw vliegveld Lombok eindelijk in gebruik genomen
Gepubliceerd op 02 oktober 2011 11:06
De Jakarta Globe meldt dat het inmiddels beruchte nieuwe internationale van Lombok op 30 september 2011 om 10:00 officieel geopend is. Lange vertragingen om diverse redenen waaronder een tekort aan geld, ontbrekende ondersteunende infrastructuur en diefstal van materialen zorgden ervoor dat het vliegveld uiteindelijk 1,5 jaar later geopend werd dan eerder geplanned.
Lees verder , klik op de titel

spacer line  

Het vliegveld beschikt over de capaciteit om zowel de Airbus 330 als de Boeing 767 te laten landen. Naar verwachting worden er jaarlijks meer dan 3 miljoen passagiers verwacht op het nieuwe vliegveld van Lombok.

De luchthaven ligt ongeveer 40 kilometer ten zuiden van het bestaande Mararam Selaparang Airport in Lombok.

In eerste instantie was het de bedoeling dat de nieuwe luchthaven van Lombok begin juli 2011 geopend zou worden. De deadline is toentertijd niet gehaald vanwege de eerste geplande uitbreiding van 14,000 vierkante meters naar 21.000 vierkante meters.

Het eiland Lombok en Sumbawa, de buureilanden van het immens populaire Bali, zijn de grootste eilanden van de provincie West Nusatenggara. Lombok is een favoriete vakantiebestemming bij toeristen vanwege de prachtige stranden op Kuta en Senggige als ook het wonderbaarlijke onderwaterleven in de buurt van de Gili eilanden.

Deze informatie is afkomstig van de volgende website: www.toerisme-indonesie.nl

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Naar verwachting zullen er de komende jaren 1 miljoen passagiers per jaar vervoerd worden, de terminal kan 3 miljoen passagiers aan.

De luchthaven zou in eerste instantie in maart 2010 al geopend worden.

Dit aldus Indonesische nieuwsbronnen. Emoticon: Smile

rama
Gebruiker
User icon of rama
spacer line

Inderdaad, het nieuwe vliegveld is op 1 okt. jl in gebruik genomen, maar.............
het is nog lang niet klaar hoor !!!
Op 2 okt mocht ik een landing op dit mooie vliegveld meemaken. Hoewel het vliegveld nieuw is moest men nog gewoon volgens de oude manier naar de aankomsthal lopen.
In de hal op de koffers wachten en vervolgens onze weg naar buiten vervolgen. Hier werd nog een keer gecontroleerd of ik wel de juiste koffers van de band gehaald had en mocht vervolgens Lombok gaan ontdekken.

Op 5 okt vertrok ik weer van dit mooie vliegveld. Bij binnenkomst een securitycheck alwaar ik gewoon met een flesje water naar binnen mocht lopen.
omdat wij nogal vroeg waren en de incheck/balie nog niet geopend was wilde ik een kop koffie gaan doen.
Van de beveiligingsbeambte mocht ik gewoon naar de bovenverdieping lopen alwaar een restaurant gevestigd was (nog steeds met mijn flesje water) om een kop koffie te drinken.
Na de koffie weer naar beneden om in te checken en vervolgens weer naar boven nar de vertrekhal. Weer een security-check en weer had niemand erg in mijn flesje water.
Er was nog maar een gate klaar dus we hoefden niet te zoeken waar we moesten zijn.
De vertrekhal zat propvol en de omroepinstallatie werkte nog niet naar behoren, waardoor de vluchten uitgeroepen werden door de stewards welke normaal gesproken de instapkaarten innemen.
Al met al was dit uitroepen van de vluchten een hilarische gebeurtenis waarmee betreffende stewards zelf om konden lachen.
Nadat onze vlucht was omgeroepen konden wij vervolgens weer te voet naar het vliegtuig om naar bali te vertrekken.
Weer kon ik mijn flesje water gewoon mee het vliegtuig in nemen !!!!

Een nieuw vliegveld dus waar nog heel veel moet gebeuren wil dit een grote stroom reizigers aankunnen !!!!!!

www.ramahomestay.com

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2012
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

18,696,441 pageviews Een website van indahnesia.com