Subforum Java

forum.indonesiepagina.nl 
59 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Marcky
Gebruiker
spacer line

Hallo! Ik ben van plan om eind januari 2012 met mijn moeder naar IndonesiŽ te gaan. Voor mij de eerste keer, mijn moeder is er in 1957 weg gegaan en nooit meer terug geweest. Zij wil Jakarta zien, waar ze gewoond hebben, etc. Zal wel een cultuurschok voor haar zijn..haha. Ze hebben gewoond in Cideng, op school gezeten bij station Gambir. Haar grootouders hebben gewoond in Bandung. Nu de vraag:

Het is voor mij de eerste keer, dus ik weet niks! Visum en zo weet ik, maar ik wilde graag wat tips.

Is het handig om in Jakarta te gaan zitten, of er net iets buiten? Weet iemand een beetje goedkope en schone guesthouses of hotels? Ik dacht eraan om enkele dagen in Jakarta te zitten, zodat mijn moeder weer even alles kan zien, en daarna naar Bandung te gaan. Is het ver naar Bandung? Weet iemand daar goedkope guesthouses of hotels? En in de buurt van de luchthaven, zijn daar goedkope overnachtingen voor de laatste dag?

Alvast bedankt!!

Marc

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Geen paniek, mas Marc. Tenzij je moeder denkt dat IndonesiŽ nog precies hetzelfde is als in 1957 heb je een probleemloze en verrukkelijke tijd. Ik ben geen expert op het gebied van hotels in Jakarta, maar gezien de nostalgie moet je misschien Marco Polo overwegen. Dat ligt in Menteng en is betaalbaar. De Ibis-hotels zijn ook het overwegen waard. En als je er eenmaal bent, gaat alles vanzelf. Zeg dat je naar Bandung wilt, en je hebt mogelijkheden te over. Huur een auto en ga over de puncak, vlieg, neem de trein, zie maar. En doe maar.

MAD

Yahyah
Gebruiker
spacer line

Dat noem ik nou eens bemoedigende taal! En dŠt terwijl ik niet de vragensteller ben. Wij gaan as dinsdag eerst naar Jakarta. Daarna via Bogor naar Bandung.
Weet je toevallig ook 'n goed hotel in Bandung centrum?
Y.

45havana
Gebruiker
spacer line

http://wikitravel.org/en/Bandung
Kijk hier eens,misschien zit er wat voor je bij.
Succes

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Sorry, Yahya, nee. Ik ben helemaal geen reiziger. Pak Yogya-Bali heeft ongetwijfeld tips. Ik kan natuurlijk het Savoy Homann noemen, maar da's niet echt goedkoop. Hoewel, als een beetje aandringt kun je een fraaie prijs krijgen.

MAD

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Marcky,
Google even Sukajadi. Agoda heeft daar een goede aanbieding. Wij zijn er ook al 2 keer geweest. Redelijk goed hotel in Bandung

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 30-09-2011 13:37 Marcky wrote:
Hallo! Ik ben van plan om eind januari 2012 met mijn moeder naar IndonesiŽ te gaan. Voor mij de eerste keer, mijn moeder is er in 1957 weg gegaan en nooit meer terug geweest. Zij wil Jakarta zien, waar ze gewoond hebben, etc. Zal wel een cultuurschok voor haar zijn..haha . Ze hebben gewoond in Cideng, op school gezeten bij station Gambir. Haar grootouders hebben gewoond in Bandung. Nu de vraag:

Het is voor mij de eerste keer, dus ik weet niks! Visum en zo weet ik, maar ik wilde graag wat tips.

Marc

Hi Marc

Waar woonde jou ibu in Cideng.?
Is het Laan Trivelli (Jln Tanah Abang II) of de zijstraten ( Tanah Abang III ) , Wijk Kesehatan ? Of in die kleine straten van rivierenbuurt ? Jln Musi-Jln Batanghari etc .
Of Cideng Barat of Cideng Timur.
Welke lagere school had ze gedaan , bij Laan Trivelli of Lagere School Tjilamaya ?
En bij welke school zat ze ,bij SMA Negeri VII (De oude CAS HBS ) of SMAN IV Jln Batu .

Als je persoonlijk info nodig hebt , nieuwe foto's , verhalen etc over Cideng e.o dan kan je bij Ome Sid zijn .
Bogor-Bandung weet ik ook een beetje, pokoknya lumayan lah .

groetjes
Salam dari Negeri Kincir Angin.

PS : Voor een programma in Jakarta-Gambir-Menteng buurt etc kan ik "iets"vertellen.
Ook diverse Malls.
Verder via Bogor-Puncak -Bandung , ook daerah Dago , goedkope guesthouses , Malls (alweer ?) weet ik ook iets .
Ik zou toch Savoy Homann nemen , al is het voor 1 of 2 nachten.
Prijs kwaliteit verhouding scheelt niet veel met een goede guesthouse of zelfs Htl Sukajadi (3ster) .Sukajadi zit niet in Centrum en prijs ongeveer 500.000 , ontbijt karig ( 3 maanden geleden).Druk, vooral als er groepen Indonesische toeristen zijn .
Programma in Bandung kunnen we samen bespreken.

bisa dicek of makemyday .

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Goed hotel in Bandung is Hotel Sensa, zit midden in de mall Ciwalk, overal taxi's te krijgen dus zeer goed voor transport ook. Als je echt budget wil zitten is Rumah Ebo erg leuk, hoewel een beetje achteruit aan het gaan qua onderhoud, maar wel een heel mooie lokatie met tuin en stromend water vlak langs je kamer.
In Jakarta gebruiken wij vaak Aston Rasuna, dan heb je een appartement met een keukentje voor de prijs van een hotelkamer. Een andere optie is Harris Hotel, zit in de Kelapa Gading mall, het betere deel van Jakarta. Als goedkopere optie zijn de Ibis hotels wel OK, probeer Ibis Kemayoran bijvoorbeeld.

From Dayeuhkolot with love

bambang
Gebruiker
spacer line

Op 30-09-2011 13:37 schreef Marcky:
Hallo! Ik ben van plan om eind januari 2012 met mijn moeder naar IndonesiŽ te gaan. Voor mij de eerste keer, mijn moeder is er in 1957 weg gegaan en nooit meer terug geweest. Zij wil Jakarta zien, waar ze gewoond hebben, etc. Zal wel een cultuurschok voor haar zijn..haha. Ze hebben gewoond in Cideng, op school gezeten bij station Gambir. Haar grootouders hebben gewoond in Bandung. Nu de vraag:

Is het handig om in Jakarta te gaan zitten, of er net iets buiten? Weet iemand een beetje goedkope en schone guesthouses of hotels? Ik dacht eraan om enkele dagen in Jakarta te zitten, zodat mijn moeder weer even alles kan zien, en daarna naar Bandung te gaan. Is het ver naar Bandung? Weet iemand daar goedkope guesthouses of hotels? En in de buurt van de luchthaven, zijn daar goedkope overnachtingen voor de laatste dag?

Alvast bedankt!!

Marc

In welke prijsklasse bedoel je?

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Belangrijkste tip voor iedereen denk ik is goed de reviews te lezen, bijvoorbeeld op tripadvisor.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Voor iemand die een sentimental journey doet is ( in dit geval Cideng /Gambir area voorheen Weltevreden Batavia) is een hotel/guesthouse in dezelfde area aan te bevelen.

Harris Hotels hebben een bepaalde (internationale )standaard die ook goed toeven is , alleen de plaats Kelapa Gading behoort niet tot de plek waar de ibu in haar jeugd had door gebracht.
De beste delen van Jakarta is nog steeds Menteng (Centrum) of de area van Gambir e.o.
Daar heb je ook diverse hotels waar goed toeven zijn ..
Kemang, Kuningan, Kebayoran Baru , Pondok Indah is voor betrokkene mooi om te zien , maar het rondslenteren in oude straten en wijken waar ze vroeger ooit langsfiets of met de auto door de chauffeur dagelijks naar school werd gebracht heeft veel meer emotionele betekenis dan de steriele (veel hoogbouw) en drukke straten van Kuningan of Tebet .

Als ik in Gambir en Menteng area aan het rondtoeren ben , dan kan ik met ogen dicht de diverse perioden voor de geest halen .
Kan ze vanaf Gambir (Jln Medan Merdeka Utara) desnoods lopen richting MoNas ( Monument Nasional waar vroeger de stadion IKADA stond , via Station Gambir langs Presidentiele paleis en terug via de oude Jalan Segara waar je vroeger een bekende Italiaanse ijssalon zat , vlak tegenover de grote fort ( nu de Istiglal Moskee) , lopen (of met de bajay) richting Pasar Baru , langs de grote Postkantoor , langs de Stadsschouwburg . Richting Kemayoran (de oude vliegveld) waar nu hoge wolkenkrabbers staan . Vergeet ook niet die 2 meisjes scholen , de oude Ursulinen en Tarakanita bij Lapangan Banteng ( de oude Koningsplein ?)
Als oud Jakartaanse zal ze oo de Menteng Raya willen zien, Cikini Raya waar de oude Kanisius school gevestigd is, kan ze naar Pasar Cikini gaan , de beroemde Gado2 Boplo of Cemara eten ,

etc etc etc .

Ik vraag me af of ibu ook toevallig bij de Budi Kemuljaan geboren was .
Ze kan vanuit een hotel/guesthouse in Gambir e.o een bajay nemen , en de oude straten van bijna iets meer dan 50 jaar geleden nog 1X bekijken en indien nodig op bepaalde plekken even stoppen.

monyet
Gebruiker
User icon of monyet
spacer line

Beste kun je inderdaad even goed nadenken over waar je precies allemaal heen wil, want op sommige plekken kom je nauwelijks een vrije taxi tegen en staan er altijd files, zoals in Kemang.

Marcky
Gebruiker
spacer line

Sorry voor de late reactie, was in het buitenland. Ik heb met veel interesse en plezier de reacties gelezen.

Om antwoord te geven op Surya Atmadja: Mijn moeder ( en dus haar ouders en zusters en broers ) hebben aan de Jln Siantar gewoond. Ik ken Jakarta helemaal niet, maar mijn moeder was 18 toen ze daar weg ging...dus voor haar is het wel even leuk om het terug te zien. Ze heeft op de CAS gezeten. Ik zou aan mijn moeder moeten vragen waar zij allemaal geweest is in haar jeugd zeg maar. Verder woonden haar grootouders in Bandung, dus dat kent ze ook...

Mijn moeder is in Surabaya geboren..dat kent ze niet zo goed denk ik, maar ze heeft tijdens de oorlog op de suikeronderneming Lestari gewoond, waar haar andere grootouders woonden. Haar opa was daar opzichter.

Dus het lijkt mij wel leuk om die plaatsen te bezoeken...

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Jalan Siantar bestaat nog , kom vroeger altijd naar 2 adressen Jln Siantar nr 5 , daar wonen Sundanezen ,klasgenoten van mijn ouders (H.I.K Bandung) , in de richting van de Banjir Kanaal=brug .Bij de Jalan Belawan.
Ook kom ik vaak bij mijn klasgenoot die aan de andere kant woont, ook bij de brug aan de kant van Jalan Musi.
Ik ken die buurt als mijn eigen broekzak . Ben op school geweest bij Batanghari school en Tjilamaya school . En ik zat ook bij SMA Negeri VII , de oude CAS ( Carpentier Alting Stichting HBS)
Als je info nodig heb , kan ik jullie bijpraten . Geef mij maar jullie handphone nr .
3 maanden geleden ben ik daar ook aan het rondslenteren.
Eerlijk gezegd de laatste 32 jaren en jaarlijks.
Ik woon nu in Amsterdam.

http://maps.google.nl/maps?q=j(...)um=1&ved=0CCIQ8gEwAA

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

89,798,643 pageviews Een website van indahnesia.com