Bali - Moslimland geworden?

Subforum Andere praat 
70 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Andere praat > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent Indonesië gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geëxecuteerd in Indonesië  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · Indonesië gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Ik kreeg te horen van mensen die járen op Bali wonen en hier in Holland op vakantie
zijn , dat het Moslims ( gebroed) de macht over Bali hebben overgenomen......
Dus het worden daar waarschijnlijk aardig was moskee´s gebouwd!!

Ook vertelden zij dat op Bali alles fors duurder is geworden vooral de Alcohol stijgt
de pan uit.......dat hebben NIET de Balinezen gedaan..... maar de Moslims en dat Bali
voor hun nú de gouden koe is geworden die je aardig leeg kan melken!!!
Of dat waar is dat weet ik niet....maar het is te merken aan de terugloop van toerisme.

Ik snap dat ergens niet....het Geloof op Bali is Hindoeìsme , ik snap niet dat de bevolking dat toelaat..... juist tegen te vechten om het te behouden.....Of misschien bang geworden voor een 2e aanslag??? Emoticon: Sadley Emoticon: Angry

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 29-09-2011 20:00 Kembang wrote:
Ik kreeg te horen van mensen die járen op Bali wonen en hier in Holland op vakantie

Ook vertelden zij dat op Bali alles fors duurder is geworden vooral de Alcohol stijgt
de pan uit.......dat hebben NIET de Balinezen gedaan..... maar de Moslims en dat Bali
Of dat waar is dat weet ik niet....maar het is te merken aan de terugloop van toerisme.

Ik snap dat ergens niet....het Geloof op Bali is Hindoeìsme , ik snap niet dat de bevolking dat toelaat..... juist tegen te vechten om het te behouden.... .
Of misschien bang geworden voor een 2e aanslag??? Emoticon: Sadley Emoticon: Angry

Zeer interessante posting .

bisa dicek of makemyday .

senior
Gebruiker
User icon of senior
spacer line

de pan uit.......

Nou, valt mee hoor...in ieder geval in Noord Bali zie ik nog steeds verdomd weinig moslims en slechts een enkele verspreide moskee of wat daarvoor door moet gaan. Hoe het zit op de rest van het eiland? Geen idee, kom als ik op Bali ben nog maar sporadisch in bv Seminyak of Sanur....

Niet te hopen dat er veel moslims komen op dat eiland, verwacht ik ook niet....Zo ja, wel dan doe ik mijn stulpje van de hand en verkas naar Thailand of Vietnam...Ook zeer aantrekkelijk om te verblijven, eigenlijk nog aantrekkelijker > zit sowieso al een beetje in dubio.

Dat de drank stervensduur geworden is de laatste paar jaar klopt wel, helaas...

hati hati, pelan pelan

elsbeth
Gebruiker
spacer line

Op 29-09-2011 20:20 schreef Surya Atmadja:

[quote verwijderd]

Zeer interessante posting .

Vind je Sid? Ik heb er een ander woord voor , maar ik houd me maar even in.
Ik zeg het nog maar eens: niet iedere Duitser is /was een nazi, niet iedere moslim is een bommengooier ( en ook niet het merendeel).
Dat blijft toch lastig voor sommige mensen.

Anne Mieke
Gebruiker
User icon of Anne Mieke
spacer line

Ik snap dat ergens niet....het Geloof op Bali is Hindoeìsme , ik snap niet dat de bevolking dat toelaat..... juist tegen te vechten om het te behouden.....Of misschien bang geworden voor een 2e aanslag??? Emoticon: Sadley Emoticon: Angry
Ik kom net helemaal bekaf thuis en dan lees ik zo’n bericht....lekker verkwikkend.
De Balinezen hebben het hindoeisme net zo goed “gekregen” als de Javanen de islam (tenminste voor een groot deel). Op Bali wonen inderdaad veel meer moslims dan zo’n 10, 20 jaar terug. Er wonen overigens ook veel meer Katholieken dan vroeger uit bv Flores. Terugloop van het toerisme? Ik ben niet aangesloten. Daar waar de meeste bommen zijn gevallen is het toerisme als eerste weer aangetrokken, op Bali dus terwijl andere eilanden zoals Sumatera niet meer de aantallen toeristen hebben van vroeger. Dat de bevolking dat toelaat? Zoiets zeg je toch niet. Bali is gewoon een deel van Indonesie, niks meer en niks minder waar dus inwoners van andere eilanden zich kunnen vestigen, en omgekeerd ook. Een tweede aanslag? Misschien heb je er dan een paar gemist.
Als je je zo opstelt t.a.v. de islam dan wordt het nooit meer wat in de wereld. Theoretisch gezien zou SA en ik ons dan ook niet op Bali kunnen vestigen.....!

Need information about Flores? Take a look at the website "FLORES SURGA KITA" https://www.travel2flores.info/ (including many photo's) Avatar: Sarotari, Larantuka, the exact place the Palmerah bridge will be built. http://www.tidalbridge.com/

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

Het wordt de hoogste tijd dat jij eindelijk erachter komt wat het woordje respect eigenlijk inhoudt. Als je het hebt over moslim gebroed dan beledig jij ook Sidia.

Of dat waar is dat weet ik niet. ...maar het is te merken aan de terugloop van toerisme.

Als je iets niet weet moet je ook zulke onzin niet verkopen.

Ik snap dat ergens niet....het Geloof op Bali is Hindoeìsme , ik snap niet dat de bevolking dat toelaat..... juist tegen te vechten om het te behouden....

Zo, mevrouw roept hier op tot geweld. Zijn er al niet genoeg geweldadige conflicten op de wereld? Moet kembang er weer eentje ontketenen, omdat zij daar tijdens haar vakantie op Bali geen mosliminvloeden wil zien? Om uw grote profeet te citeren zou ik willen zeggen:"Doe eens normaal". Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Vrienden toch.

Ter leering ende vermaeck :
In het verleden hadden de Indonesische Moslims op Bali geklaagd omdat ze niet zo maar een Moskee mogen bouwen.
Er was namelijk een regeling dat de PemDa ( Pemerintah Daerah Bali een regel hadden dat men (minimaal) 100 gelovigen moet zijn om een gebedhuis(moskee) te mogen bouwen.

Het bouwen van een gebedshuis (moskee of kerk?) werd ook gereguleerd door Peraturan Bersama Menteri Agama en Menteri Dalam Negeri no 8 en n0 9 2006.

De voorzitter van de MUI(Majelis Ulama Indonesia) vond dat er geen discriminatieve maatregelen waren , omdat alles volgens de wet/regels gebeurt.

Dus in een Balinese (Hindu) gemeenschap , Christelijk gemeenschap zpals in Noord Sumatra, , Timor , Flores , Papua etc kan een Moslim gemeenschap NIET ZO MAAR een moskee bouwen .,

Dus voordat men zo maar Indianen verhalen rondstrooit moet men eerst weten welke wetten/regels/gewoonten in een bepaalde gebied gelden.

Peraturan Bersama Menteri Agama dan Menteri Dalam Negeri No 8 dan 9 Tahun 2006 masih sangat dibutuhkan untuk mengatur umat beragama dalam menjalankan kehidupan beragama. Ketua Majelis Ulama Indonesia Amidhan menilai, tidak ada yang diskriminatif dalam Peraturan Bersama Menteri Agama dan Menteri Dalam Negeri.

sebelum adanya peraturan bersama ini, pernah mendapat keluhan dari umat Islam di Bali karena sulitnya membangun masjid di Bali. "Waktu itu pemda Bali memberlakukan syarat seratus orang jika ingin mendirikan rumah ibadah. Tapi kata saya, kalau memang peraturannya demikian ya diikuti saja, " kata Amidhan.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 29-09-2011 20:33 elsbeth wrote:

[quote removed]

Vind je Sid? Ik heb er een ander woord voor , maar ik houd me maar even in.
.

Gewoon zo houden , ik geef ook geen reactie.

Ome Sid kan als een pendul uit Ollanda makkelijker op Bali vestigen, ook buitenlanders.
Andere Indonesiers uit Indonesia kan niet zo maar vestigen op Bali.
Daar zijn de Balinezen ook strikt in . De orang pendatang (van buiten Bali) worden echt in de gaten gehouden.

dekarre
Gebruiker
User icon of dekarre
spacer line

Indonesië is het land met de meeste aantal moslims. In Bali heb je veel hindoes. Maar vele moslims komen naar Bali om te werken. In de bouw, verkoop... het is toch logisch dat ook zij hun geloof beleiden op hun manier. Natuurlijk is Bali duurder geworden. Overal waar toeristen komen is het duurder geworden. Ook de vliegtuigtickets zijn duurder geworden. Er is helemaal geen sprake van terugloop van toerisme, integendeel zelfs.

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 29-09-2011 20:33 elsbeth wrote: niet iedere moslim is een bommengooier

Nee, maar ze zijn wel verdomde luidruchtig. Niet iedere moslim, maar wel elke effing moskee.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 30-09-2011 01:48 Pak Pupyes wrote:

[quote removed]

Nee, maar ze zijn wel verdomde luidruchtig. Niet iedere moslim, maar wel elke effing moskee.
... in INdonesie, want in buurlanden als Singapore en Maleisie weten ze wel enig fatsoen op te brengen voor hun kantoorbaan-mede-moslim en vele anderen die niets te schaften hebben met dat idiote geschreeuw... zelf in Kuningan ( de binnenlanden van het Sundaase) klagen dorpelingen over een pesantren dat om 02:00 begint met terroriseren en pas ophoudt om 07:00 voordat het om 10:00 weer begint. ect ect.. wat er tegen gedaan wordt? Ik vrees binnenkort een herhaling van Lombok, het bestormen en afbranden van een dergelijke tent... en dat gebeurt dan door mede-Moslims die gewoon willen kunnen slapen. En oh, de pesantren is pas nieuw, dus ze waren het eerst.

Op Bali? Daar komen er ook vast meer bij, maar het toerisme loopt niet terug, dus laat je niets wijs maken, en al helemaal niet een verband ertussen leggen want die is er niet.

hansje
Gebruiker
spacer line

ik vindt.als je gaat emigreren naar een land.en je weet van te vooren dat je gecnfronteerd met met dit soort situaties,probeer het dan maar te acepteren.wat voor geloof het ook maar is.ik weet dat heel veel hollanders daar een probleem mee hebben.dan moet je niet naar indonesia komen.dan moet je gewoon maar thuis blijven.no body is perfict' bali is een mooi land.en de bevolking moet het hebben van de toeristen.daar moeten ze van levenmaar wat mij altijdt zo op valt''mensen voorordeelen''percayala dirimu'' Emoticon: Confused sorry
OPMERKING BEHEERDER

Ah, ben je er weer? Deze nick dan ook maar naar schroot !

Geplaatst door oyibo @ 30-09-2011 05:16

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 30-09-2011 04:47 hansje wrote: dan moet je gewoon maar thuis blijven

Ben jij volledig van de pot gerukt om mij te vertellen wat ik moet doen? Moskeeën maken een teringherrie. Dat is geen vooroordeel dat is een vaststaand feit. Ze maken ook meer herrie dan twintig jaar geleden. Ik kan daarover oordelen. Sorry.

MAD

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

On 30-09-2011 04:47 hansje wrote:
ik vindt.als je gaat emigreren naar een land.en je weet van te vooren dat je gecnfronteerd met met dit soort situaties,probeer het dan maar te acepteren.wat voor geloof het ook maar is.ik weet dat heel veel hollanders daar een probleem mee hebben.dan moet je niet naar indonesia komen.dan moet je gewoon maar thuis blijven.no body is perfict' bali is een mooi land.en de bevolking moet het hebben van de toeristen.daar moeten ze van levenmaar wat mij altijdt zo op valt''mensen voorordeelen''percayala dirimu'' Emoticon: Confused sorry
En wat nu als ik er al woon en er vervolgens meer geluid geproduceerd wordt zoals Pak Pupyes stelt. Dergelijke terroristische activiteiten worden zelfs door veel Islamitische Indonesiers maar geaccepteerd, maar het 'verzet' is groeiende... gelukkig maar, want mensen met en normale baan willen niet om 03:00 al wakker gemaakt worden omdat iemand anders denkt hen een gebed door de strot te kunnen duwen.

Nee, je praat onzin. Gelukkig maar, anders zou ik nergens iets van mogen zeggen, de files, de vervuiling, de overbevolking, maar ook zou ik mijn mond moeten houden over al het goede wat er al was. Lijkt me vreemd, hoe kom jij immers te weten hoe het hier is?

En verder.. Bali is geen land, en ik ben geen Hollander, maar een Nederlander... dus je had het niet eens tegen mij, toch? Of wel?

joost
Gebruiker
spacer line

Een interessante discussie. Ik kom nu zo'n 16 jaar in Indonesie. Waar de moskee vroeger na 15 min klaar was met zijn oproep in de vroege ochtend nu begint hij om 03.15 tot vaak na 05.00 uur.
Ik hoor er niet 1 doch velen door elkaar.
Op vele scholen, SMP/SMA, wordt het dragen van een lange rok verplicht.
Het dragen van een Hoofddoek is enorm toegenomen vooral in Pasuruan en Probolingo.
Ook bij ouderen die dit nooit eerder deden.
Maar het is voor jongeren ook een mode verschijnsel momenteel
Ouders vragen niet waarom is het dragen van een lange rok plotseling verplicht. Men houdt zijn mond.
Het aantal moskeeen is zeker na mijn idee op Bali toegenomen.
Toch ben ik van mening als ik mij hieraan ga ergeren moet ik oprotten.
Ik ben gast in dit moslimland

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

joost; dit land is geen moslimland, het is een seculiere staat met een meerderheid van de bevolking die min of meer de Islam aanhangt, al dan niet belijdend dus. Ik erger me er ook niet aan, want woon op een wooncomplex zonder moskee en het bestemmingsplan laat het ook niet toe. Het is een huurhuis, dus als het bestemmingsplan toch gewijzigd wordt (zeer goed mogelijk in dit land) dan ga ik op zoek naar een nieuwe stek om te huren.

joost
Gebruiker
spacer line

Dank voor je correctie Yerun

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 30-09-2011 06:57 joost wrote: Ik ben gast in dit moslimland

En dat betekent dat je geen mening mag hebben of durft te hebben? Het wordt inderdaad tijd dat je teruggaat naar dat calvinistische kutlandje.

MAD

Kembang
Gebruiker
User icon of Kembang
spacer line

Zo, mevrouw roept hier op tot geweld. Zijn er al niet genoeg geweldadige conflicten op de wereld? Moet kembang er weer eentje ontketenen....

Sapolidi, ik ben gelukkig niet de énige hierin......Ik heb RESPECT voor álle Geloven,, behalve voor een geloof dat je wordt opgedrongen...haat en dood rond zaait, snap je
dat Mijnheer Moslim Sapolidi????? Emoticon: Yes! Enne....geweldadige conflicten... zie Afghanistan, zie India zie Twin Tower, zie Bali enz enz......Al Quada/ Bin Laden is ook een vriendje van jou???

Nogmaals triest voor de "goede" hardwerkende Moslims die door hun eigen mensen worden ondergelopen..... Emoticon: Nooo

Dan is het dit keer mijn laatste vakantie op Bali, dan verder rondreizen in Thailand en
Maleisië en zelfs China lijkt me erg leuk....

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Maak je niet ongerust over Bali, die weten wel weg met Javanen die amok maken.

Ik kan me herinneren dat Kuta beach werd ontdaan van verkopers na de laatste bomaanslag. Het spul werd op de boot gezet en wegwezen. Dat zal als er weer onrust komt, al dan niet over een of meerdere moskee's of andere aangelegenheden zeker weer gebeuren.

Er staat me bij dat de politie commandant, 1 uit Java eerst nog iets wilde zeggen, maar wel begreep dat het voor zijn eigen welzijn beter was even een dag niet aanwezig te zijn.

Where there is a will there will be relatives.

simpati
Gebruiker
spacer line

Heb jij wel eens van dichtbij meegemaakt hoe de Balinees met HET SPUL omgaat, ik wel.
De Balinees heeft HET SPUL hard nodig om te werken, het schijnt dat de Balinees niet echt ijverig is.

Jij vergelijkt HET SPUL met terroristen.

De tijd dat ik in Bali heb gewoond heb ik heel weinig overlast gehad van de Moskee, in de buurt van de luchthaven is een wijk waar veel Moslims wonen en daar is uiteraard een Moskee die vijf keer per dag de mensen op roept voor het gebed en niet zoals in Oost Java de hele dag door de luidsprekers van de Moskee menen te moeten bidden.
Salam
Jan

sapolidi
Gebruiker
User icon of sapolidi
spacer line

On 30-09-2011 08:23 Kembang wrote:
Zo, mevrouw roept hier op tot geweld. Zijn er al niet genoeg geweldadige conflicten op de wereld? Moet kembang er weer eentje ontketenen.. ..

Sapolidi, ik ben gelukkig niet de énige hierin..

Wilt u hiermee beweren dat u niet de enige bent in het aanwakkeren van geweld? Wees er maar trots op.

Ik heb RESPECT voor álle Geloven,, behalve voor een geloof dat je wordt opgedrongen...haat en dood rond zaait, snap je

Nee dat snap ik niet. Ik zie wel dat halfgaren dit geloof misbruiken voor het veroorzaken van geweld en ellende.

dat Mijnheer Moslim Sapolidi????? Emoticon: Yes! Enne....geweldadige conflicten... zie Afghanistan, zie India zie Twin Tower, zie Bali enz enz......Al Quada/ Bin Laden is ook een vriendje van jou???

Wanneer je probeert genuanceerd te denken ben je opeens in de ogen van mevrouw kembang een moslim en een vriendje van Bin Laden. Bralt u maar rustig verder mevrouw. De wereld bestaat niet alleen uit zwart-wit mevrouw. Emoticon: Bye bye

Nogmaals triest voor de "goede" hardwerkende Moslims die door hun eigen mensen worden ondergelopen..

En die zijn ver in de meerderheid. U bewijst ze in ieder geval geen goede dienst door hun geloof zo naar beneden te halen.

Dan is het dit keer mijn laatste vakantie op Bali, dan verder rondreizen in Thailand en Maleisië en zelfs China lijkt me erg leuk....

Lijkt me inderdaad heel verstandig. Houdt u er wel rekening mee dat China op het gebied van het respecteren van de mensenrechten niet zo'n goede naam heeft? Maar last van moslims zult u daar in ieder geval niet hebben en daar is het u toch om te doen. Emoticon: Bye bye Emoticon: Bye bye

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Wat een stemmingmakerij door die kennissen van u die al jaren op Bali wonen!

Je kunt Balinees zijn, en tegelijkertijd Hindu, Moslim, Katholiek of Protestants. Het een sluit het ander niet uit. Er zijn wat "clusters" / wijken die een iets hoger percentage moslims hebben dan gemiddeld, maar nergens is er sprake van een "islamitische wijk" of gebied o.i.d.

"Moslims" op Bali de macht overnemen? Technisch gezien zou dat mogelijk zijn maar in de praktijk worden er simpelweg door de (overwegend Hindu gelovigen) Balinezen geen niet-Hindus op bestuursposten gekozen.

Ook voor de bouw van een moskee is een bouwvergunning nodig, en de instemming van de direct omwonenden.

Moskeen maken teringherrie??? Alleen de oproep tot het ochtendgebed om ca. 04.15 kun je horen (als je al wakker bent om die tijd), de overige 4 oproepen tijdens de dag vallen weg tegen de teringherrie van motorfietsen en trucks met gemodificeerde uitlaten.

Wat te zeggen van het lawaai bij een Hindu-tempel? Door sommigen wordt het polyfonisch disharmonieuze geluid van gamelan, trommels en andere "instrumenten" als muziek ervaren maar als je het iedere avond hoort valt het ook al gauw in de categorie "teringherrie".

Ik zie hier in Denpasar met lede ogen hoe bij de kathedraal 3 enorme klokkentorens gebouwd worden. Die zullen straks ook (nog meer) gaan bijdragen aan het totaal van "teringherrie" om de kaholieken op te roepen naar de mis te komen.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Anorak
Gebruiker
User icon of Anorak
spacer line

Inderdaad Simpati, aan de weg naar het vliegveld staat er 1. Een jaartje of 3 terug was er daar enige ophef over tijdstip en geluidsvolume. En inderdaad, de lokale melding van even dimmen werd wel serieus ter harte genomen.

Where there is a will there will be relatives.

simpati
Gebruiker
spacer line

was er daar enige ophef over tijdstip
Die tijd is geen willekeurig gekozen tijdstip, maar een gegeven.

Wat te zeggen van het lawaai bij een Hindu-tempel?
In Indonesië schijnt alles een hoop lawaai te moeten maken.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

81,912,977 pageviews Een website van indahnesia.com