Subforum Blog @ indonesiepagina.nl

forum.indonesiepagina.nl 
136 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Blog @ indonesiepagina.nl > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
BlogBlot
Gebruiker
spacer line

Gevonden: schoon toilet in IndonesiŽ!
Gepubliceerd op 28 september 2011 02:59
Ja, het is echt waar, men heeft in IndonesiŽ een schone WC aangetroffen en heeft hier ook direct een prijs voor gegeven. Okay, het gaat hier om een vergelijkend warenonderzoek op vliegvelden in IndonesiŽ, maar je moet toch ergens beginnen, en wie heeft zich nu niet geergerd over die smerige toiletten op het vliegveld als je net in IndonesiŽ bent aangekomen omdat de rij voor het vliegtuig-toilet te lang was net voor het landen?
Lees verder , klik op de titel

dutchartist
Gebruiker
User icon of dutchartist
spacer line

Ja je hebt culturele verschillen. Vele dingen zijn hier niet echt schoon.
Maaaaarrrrrr ik heb mij altijd verbaast over de slechte hygiene van westerlingen. Na het poepen veeg je je kont af met een papiertje. Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ? Hier in Indonesia kunnen ze in een hut wonen maar ze zijn schoon. Ik kan dat niet zeggen van Hollanders en de meeste westerlingen.
Je kunt hier met elke meid naar bed zij wast zich echt wel twee keer op een dag.
En ze komen met een mooi spierwit gestreken blousje uit die kampung hut.
Westerlingen zijn schoon voor het oog, hun badkamer glimt en hun keuken, maar de meesten douchen zich niet eens dagelijks metname de ouderen die ook vaak commentaar leveren op wat is hygienisch.

simpati
Gebruiker
spacer line

Na het poepen veeg je je kont af met een papiertje.
Dat is een van de redenen dat ik niet terug wil naar Nederland, ik gebruik ook geen papier sinds ik in IndonesiŽ woon, ik zie mij in Nederland al mijn behoefte doen en dan met de dikke kont boven het wastafeltje mijn kont wassen!
Jan
Malang

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 28-09-2011 08:53 dutchartist wrote:
Maaaaarrrrrr ik heb mij altijd verbaast over de slechte hygiene van westerlingen. Na het poepen veeg je je kont af met een papiertje. Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ? Hier in Indonesia kunnen ze in een hut wonen maar ze zijn schoon. Ik kan dat niet zeggen van Hollanders en de meeste westerlingen.
Je kunt hier met elke meid naar bed zij wast zich echt wel twee keer op een dag.
Westerlingen zijn schoon voor het oog, hun badkamer glimt en hun keuken, maar de meesten douchen zich niet eens dagelijks metname de ouderen die ook vaak commentaar leveren op wat is hygienisch.

ASTAGAFIRULLAH.

bisa dicek of makemyday .

koming
Gebruiker
User icon of koming
spacer line

Misschien moeten we niet iedereen over een kam scheren. In Papua wonen mensen die twee keer per week in bad gaan, zich insmeren met varkensvet tegen de kou en hun achterste met een stuk boomschors afvegen. En die mensen wonen ook in IndonesiŽ. En nu ik erover nadenk: ik ken plaatsen in IndonesiŽ waar zoveel afval ligt dat een Nederlandse afvalverwerker er jaloers op zou worden.

gr.,

koming

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 28-09-2011 09:46 koming wrote:
Misschien moeten we niet iedereen over een kam scheren . In Papua wonen mensen die twee keer per week in bad gaan, zich insmeren met varkensvet tegen de kou en hun achterste met een stuk boomschors afvegen. En die mensen wonen ook in IndonesiŽ. En nu ik erover nadenk: ik ken plaatsen in IndonesiŽ waar zoveel afval ligt dat een Nederlandse afvalverwerker er jaloers op zou worden.

gr.,

koming

Dat is em .
Niet generaliseren.
ls je express zoekt , eventueel met vergroot glas onvolkomenheden zoekt , kan je alles vinden.

Ik geef toe dat Bandara Sukarno-Hatta niet te vergelijken is met Bandara Schiphol.

bisa dicek of makemyday .

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

http://blog.indonesiepagina.nl(...)oilet_sign_japan.jpg
Tja, m.n. het 4e tekeningetje mag ik ook wel eens op mijn toilet plakken met al die bezoekers (jong en oud) die men moet vertellen hoe nou een zittoilet moet worden gebruikt zonder dat ik telkens na een paar weken de WC-bril moet vernieuwen.

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

[quote] On 28-09-2011 08:53 dutchartist wrote:
Maaaaarrrrrr ik heb mij altijd verbaast over de slechte hygiene van westerlingen. Na het poepen veeg je je kont af met een papiertje. Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ? Hier in Indonesia kunnen ze in een hut wonen maar ze zijn schoon. Ik kan dat niet zeggen van Hollanders en de meeste
westerlingen.[/quote]

Leve de natte billenpoetsdoekjes!

[quote]Je kunt hier met elke meid naar bed zij wast zich echt wel twee keer op een dag.[/quote]

OOOH, ze wassen zich wel 2x op een dag omdat er misschien wel iemand met hun naar bed wil

[quote]En ze komen met een mooi spierwit gestreken blousje uit die kampung hut.[quote]

Dat bloesje is dan meestal gewassen in de kali nadat ze een plons over het hoofd hebben gegooid en er intussen een drol is langsgedreven.

[quote]Westerlingen zijn schoon voor het oog, hun badkamer glimt en hun keuken, maar de meesten douchen zich niet eens dagelijks metname de ouderen die ook vaak commentaar leveren op wat is hygienisch.[/quote]

Dat kan dat ze schoon zijn op het oog maar ik weet niet hoe lang je al uit Nederland weg bent maar hier wordt over het algemeen toch wel alle dagen gedoucht. Is het nou zo lekker dan om met je schone slippers en je broekspijpen omhoog een indonesisch toilet te bezoeken?
Als het nou nog alleen maar schoon water was wat op de vloer ligt maar nee, er ligt allerlei viezigheid. De toiletbril, als die er nog op zit, is vies en vuil en ik snap ook niet waarom ze nou kunstjes uit moeten halen om gehurkt boven op die pot te gaan zitten.
Er zijn genoeg hurk wc's waar ze hun behoefte kunnen doen.

Er moet gewoon meer controle zijn bij openbare toiletten en iemand die ze schoon houdt, het kan wel!!!!!!!
En als het er schoon uit ziet dan kan er ook best een fooitje gegeven worden aan de schoonmaker die dan weer gestimuleerd wordt om de toiletten schoon te houden i.p.v. op de grond te zitten of te liggen.

Trouwens het is een topic over een schoon toilet en niet over schone billen al is het daar intussen wel op uit gedraaid.
EnÖÖÖÖÖ.. hoe zit het met de hygiene van de man? Na het poepen schoonspuiten maar na het plassen dan?

Emoticon: Bye bye Dit is toch niet een ellenlange discussie waard.

En om even op de oudere mens terug te komen, als ze in een tehuis zitten dan is het inderdaad treurig gesteld met de hygiene en dat komt niet omdat het personeel de mensen niet willen helpen maar door tijdgebrek, er moet daar gewoon meer personeel komen en geld omdat te kunnen realiseren. Het is diep triest om te zien hoe er met vochtige weggooi washandjes wordt gewerkt i.p.v. een lekkere douche en willen ze een extra douche beurt dan moet daar tegenwoordige in een tehuis al een bedrag voor neergeteld worden door de bewoner.
Dit dan even OFF topic maar moest me wel van het hart.

En mocht men denken dat er op mijn toilet alleen papier hangt, er is ook een toiletdouche en natte doekjes en zeep en een handdoekje, want natte billen in een droge broek is ook niet echt lekker Emoticon: Wink

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Een uitkijk toilet van binnen naar buiten

Van buiten naar binnen........... jammer he.

Thuis poep ik het beste hebben jullie daar ook last van, voor dat ik voor het eerst naar de WC ga als ik op een andere logeer, dat doet minimaal twee a drie dagen?.

Heb ook een luchtblazer er bij gehangen zo'n haarfŲhn, dus eerst spoelen en dan warme lucht blazen.
Komin heeft gelijk de meester Nederlanders en meerdere volkeren zijn op dat gebied niet hygiŽnisch.
Nou het was me een praatje wel dat komt er van als je over een poepdoos hebt............ Emoticon: Party! Emoticon: Shiny

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Yoke je hebt op linia 3 een teveel quote staan als je die weg haalt dan komt die quote van je wel goed door.

Trouwens het is een topic over een schoon toilet en niet over schone billen al is het daar intussen wel op uit gedraaid.
EnÖÖÖÖÖ.. hoe zit het met de hygiene van de man? Na het poepen schoonspuiten maar na het plassen dan?

Handen wassen dan of zittend plassen als je op leeftijd komt.
Wat ik wel merk dat ze in IndonesiŽ lage Amerikaans toiletten hebben.
Dat is moeilijk op staan........................ Emoticon: Shiny Emoticon: Shut up! Emoticon: Wink

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

FQQuotePosted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 28-09-2011 11:52

Yoke je hebt op linia 3 een teveel quote staan als je die weg haalt dan komt die quote van je wel goed door.

Het was even zoeken Om Ziel maar het ging dus alleen om het woordje quote en dat is nu weg. Emoticon: Bye bye

Het zou in de wereld heel wat vrediger toegaan als men minder op elkaar zou letten en meer op elkaar zou passen

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

Als het even kan, thuis dus, plas ik ook zittend. Ben nog jong zat, maar ervaren genoeg om te weten wat er allemaal naast de pot komt bij staand pissen. Daar heb je een paar warme dagen voor nodig en een korte broek.

Op mijn werk zijn de toiletten schoon, maar mijn collega's wassen zelden hun handen na de boodschap. En als je dan toch van je werk weg bent, dan kun je gelijk koffie halen voor je collega's ... Ik drink niet veel koffie meer kan ik je zeggen.

"Bhinneka Tunggal Ika"

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

Vraag me wel eens af of al die sproeiertjes in de openbare toiletten in Indonesia wel schoon zijn, iedereen zit er met zijn handen aan en wie weet waar ze er nog meer mee aanzitten. Emoticon: Confused Emoticon: Confused Emoticon: Confused

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Ik begrijp als papiergebruiker nogsteeds niet hoe je kunt cebokken zonder je broek vol te storten. En alle andere details. Is er niet ergens een gebruiksaanwijzjing ? Ik geloof namelijk best dat het schoner is, maar ik ben dan altijd wel weer gefascinereerd hoe iets moet. Als ik kijk hoe de gemiddelde IndonesiŽr rijdt, dan vraag ik af hoe je cebokt zonder brokken.

Eigenlijk is het nog een serieuze vraag ook, maar het lukt bij dit onderwerp niet om het zonder de nodige beeldspraak te doen geloof ik ...

Speciaal voor Zieleffe.

"Bhinneka Tunggal Ika"

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 28-09-2011 11:45 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Leve de natte billenpoetsdoekjes!

[quote removed]

OOOH, ze wassen zich wel 2x op een dag omdat er misschien wel iemand met hun naar bed wil

[quote removed]

Dat kan dat ze schoon zijn op het oog maar ik weet niet hoe lang je al uit Nederland weg bent maar hier wordt over het algemeen toch wel alle dagen gedoucht. Is het nou zo lekker dan om met je schone slippers en je broekspijpen omhoog een indonesisch toilet te bezoeken?
Als het nou nog alleen maar schoon water was wat op de vloer ligt maar nee, er ligt allerlei viezigheid. De toiletbril, als die er nog op zit, is vies en vuil en ik snap ook niet waarom ze nou kunstjes uit moeten halen om gehurkt boven op die pot te gaan zitten.
Er zijn genoeg hurk wc's waar ze hun behoefte kunnen doen.

Er moet gewoon meer controle zijn bij openbare toiletten en iemand die ze schoon houdt, het kan wel!!!!!!!
En als het er schoon uit ziet dan kan er ook best een fooitje gegeven worden aan de schoonmaker die dan weer gestimuleerd wordt om de toiletten schoon te houden i.p.v. op de grond te zitten of te liggen.

Emoticon: Bye bye Dit is toch niet een ellenlange discussie waard.

En om even op de oudere mens terug te komen, als ze in een tehuis zitten dan is het inderdaad treurig gesteld met de hygiene en dat komt niet omdat het personeel de mensen niet willen helpen maar door tijdgebrek, er moet daar gewoon meer personeel komen en geld omdat te kunnen realiseren. Het is diep triest om te zien hoe er met vochtige weggooi washandjes wordt gewerkt i.p.v. een lekkere douche en willen ze een extra douche beurt dan moet daar tegenwoordige in een tehuis al een bedrag voor neergeteld worden door de bewoner.
Dit dan even OFF topic maar moest me wel van het hart.

En mocht men denken dat er op mijn toilet alleen papier hangt, er is ook een toiletdouche en natte doekjes en zeep en een handdoekje, want natte billen in een droge broek is ook niet echt lekker Emoticon: Wink

Totaal overbodig hier nog iets aan toe te voegen Emoticon: Worship

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 28-09-2011 12:01 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Het was even zoeken Om Ziel maar het ging dus alleen om het woordje quote en dat is nu weg. Emoticon: Bye bye

En nog niet goed heb nog eens gekeken je hebt deze verkeerd gedaan.

[/ quote

Het is ook die quote die je verkeerd had gedaan, een spacie [/.quote waar ik die dot hebt gezet.

Yoke je kan het binnen 24 uur dit nog herstellen, het let heel nauw die quote.
Anders ja laat Jeroen er even naar kijken als hij tijd heeft............... Emoticon: Confused Emoticon: Shiny
Dit is mijn toilet op de foto zie je de FŲhn hangen gekocht bij ACE Bandung .. Emoticon: Laugh out loud

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

On 28-09-2011 12:36 Macan Belanda wrote:
Ik begrijp als papiergebruiker nogsteeds niet hoe je kunt cebokken zonder je broek vol te storten. En alle andere details. Is er niet ergens een gebruiksaanwijzjing ? Ik geloof namelijk best dat het schoner is, maar ik ben dan altijd wel weer gefascinereerd hoe iets moet. Als ik kijk hoe de gemiddelde IndonesiŽr rijdt, dan vraag ik af hoe je cebokt zonder brokken.

Eigenlijk is het nog een serieuze vraag ook, maar het lukt bij dit onderwerp niet om het zonder de nodige beeldspraak te doen geloof ik ...

Click to see original image

Speciaal voor Zieleffe.

Je gebruikt altijd je linker hand, met je vingers strijk je over je anus, je rechter hand leegt de fles.
Maar in IndonesiŽ doen ze daarna, gewoon hun broek omhoog omdat ze daar de zon hebben en dat droogt van zelf.

zoals ik het doet hoef ik totaal niet met mijn handen te doen, ik spoel winters warm en droog met fŲhn.
kijk op de foto hier boven.................. Emoticon: Devil Emoticon: Nice Emoticon: Shiny

bambang
Gebruiker
spacer line

Mag het ook met de rechterhand? Linkerhand de fles.
Daarna kun je gerust met de rechterhand de hand schudden bij kennismaking. Emoticon: Shiny

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

Ik dacht dat ze met de rechter hand ook eten met hun vingers, dus de linker hand is dacht ik de gebruikelijke manier van schoon maken????? Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Sadley

bambang
Gebruiker
spacer line

Ach, wat niet weet, wat niet deert. Emoticon: Smile
Dat heb je met die "traditie". Je wordt gefopt waar je bij staat met een grote glimlach. Emoticon: Bye bye

4yoke4
Gebruiker
User icon of 4yoke4
spacer line

FQQuote(Edited) Posted Email-adres is vervormd om spam tegen te gaan. Klik hier om naar het profiel van deze gebruiker te gaan. 28-09-2011 20:01

On 28-09-2011 12:01 4yoke4 wrote:

[quote removed]

Het was even zoeken Om Ziel maar het ging dus alleen om het woordje quote en dat is nu weg.

En nog niet goed heb nog eens gekeken je hebt deze verkeerd gedaan.

[/ quote
Het is ook die quote die je verkeerd had gedaan, een spacie [/.quote waar ik die dot hebt gezet.

Yoke je kan het binnen 24 uur dit nog herstellen, het let heel nauw die quote.
Anders ja laat Jeroen er even naar kijken als hij tijd heeft...............
Dit is mijn toilet op de foto zie je de FŲhn hangen gekocht bij ACE Bandung ..

.

Begrijp het niet echt Om Ziel of had U het liever zo gehad.

Macan Belanda
Gebruiker
spacer line

Op 28-09-2011 20:33 schreef bambang:
Ach, wat niet weet, wat niet deert. Emoticon: Smile
Dat heb je met die "traditie". Je wordt gefopt waar je bij staat met een grote glimlach. Emoticon: Bye bye

Oeh, hier ga ik mijn vriendin een keer mee pesten.

"Bhinneka Tunggal Ika"

oyibo
Medewerker
User icon of oyibo
spacer line

Met welke hand pak je die haardroger nou vast ziel?

It's only kinky the first time.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 28-09-2011 20:22 zieleffe wrote:
Ik dacht dat ze met de rechter hand ook eten met hun vingers, dus de linker hand is dacht ik de gebruikelijke manier van schoon maken????? Emoticon: Shiny Emoticon: Nice Emoticon: Sadley

Juist de rechterhand wordt gebruikt bij het eten, het is ook onbeleefd om iemand iets met je linkerhand aan te reiken.

Malam
Gebruiker
User icon of Malam
spacer line

On 28-09-2011 08:53 dutchartist wrote:
Maaaaarrrrrr ik heb mij altijd verbaast over de slechte hygiene van westerlingen. Na het poepen veeg je je kont af met een papiertje. Hoe krijg je dat in godsnaam voor elkaar ? Hier in Indonesia kunnen ze in een hut wonen maar ze zijn schoon.

Zonder meer waar dat het schoner is maar je vergeet er wat bij te vertellen.
Wijs mij maar een hut aan waar ook een fonteintje met zeep aanwezig is.
Nog erger, ga is eten in een kleine warung en vraag of je even van het toilet gebruik mag maken en kijk is om je heen.
Alleen de rechterhand wordt gebruikt om te eten en iemand iets aan te geven.
Helaas eten bereiden lukt niet met alleen de rechterhand, dus na het naar het toilet gaan is het minstens zo belangrijk de handen goed te wassen met zeep, alleen water is niet voldoende.
Zelfs in redelijk goede restaurants zie je personeel na het gebruik van de kamar mandi zo de keuken weer in duiken, van het fonteintje met zeep dat niet op de toilet maar ergens in het restaurant is geplaatst wordt dan geen gebruik gemaakt.
Cholera en typhus door besmetting van de niet met zeep gewassen handen zijn hier schering en inslag, dus laten we het maar niet over hygiŽne hebben.

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

85,215,303 pageviews Een website van indahnesia.com