hoe van yogya naar batu??

Subforum Java 
89 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Java > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
syl11
Gebruiker
spacer line

Hi,
Ik ben nieuw op dit forum. Heb op andere forums als Tripadvisor al deze vraag gesteld, maar ik kom er niet echt uit.
We gaan in juli 2012 met onze twee kids van 8 en 11 naar Oost-Java en erna naar Bali.
Hotels liggen al vast, ik zit alleen met het gedeelte Yogya-Surabaya.

Dacht zelf dit per trein te doen, Sancaka I van Yogya Tugu om ca. 07.00, aankomst in Surabaya ca. 12.30. Hier zou ons hotel in Batu ons komen ophalen, rit nog ca. 2,5 uur.

Leek mij de beste optie, maar iedereen raadt me dit, het zou tijdverspilling zijn, onveilig in de trein en niets te zien e.d.

Toen dacht ik aan vliegen met Lion Air, 08.45 vanaf Yogya.
Kwam een storm van reacties op, dit zou de meest onveilige mij. zijn, ik moest echt met Garuda, maar die gaat niet rechtstreeks van Yogya naar Surabaya.
Dus wat nu?
Ik wil niet 10 uur in een bus/auto zitten.

Heeft iemand opties voor Yogya/Batu?? Het mag via Malang of Surabaya...

Of kan iemand me geruststellen dat die trein heus wel meevalt, daar ga ik eigenlijk nog het liefste voor? Wat zou er dan zo gevaarlijk zijn in de executive class??

Sorry als deze vraag al door anderen eerder gesteld is. Emoticon: Smile

Alvast bedankt,
Syl

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

On 26-09-2011 15:43 syl11 wrote:
Hi,

Heeft iemand opties voor Yogya/Batu?? Het mag via Malang of Surabaya...

Syl
Je gaat met de trein vanaf Yogya richting Surabaya . Wel 1ste klas(executief of zo reizen).
En dan ga je uitstappen in Malang,
Van de station wordt je opgehaald om naar Batu te gaan , ritduur ongeveer 30 minuten ?
Van Batu ga je naar Surabaya , ook met de trein( als het kan dagtrein.
En Van Surabaya ga je pas naar Banyuwangi om over te steken naar Bali .
Of je kan vanaf Surabaya vliegen naar Den Pasar .

bisa dicek of makemyday .

simpati
Gebruiker
spacer line

Er gaat een trein van Yogyakarta naar Malang, ik meen de Gajayana, die vertrekt wel in de nacht van Yogyakarta en komt in de morgen aan in Malang.
Kijk eens op http://www.kereta-api.co.id/
Succes,
Jan
Malang

BintangJan
Gebruiker
User icon of BintangJan
spacer line

Wij reizen ook wel eens per trein op Java. Executive. Nooit een onveilig gevoel gehad.

Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti

simpati
Gebruiker
spacer line

Ik heb even gekeken, die trein komt van Jakarta, als je wil zoeken vanaf Yogyakarta lukt niet.
Aankomst in Malang 08:59.
Jeroen heeft er eens een leuk verhaal over geschreven.
Groetjes,
Jan

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

Je kan gewoon met de Sancaka I, vertrekt uit Yogya 7.15 -aankomst Surabaya 12 13
Of Sancaka II vertrek 16.00- aankomst Surabaya 20.40

De vraag is of ze in Malang kunnen uitstappen.
Dat moet je vragen bij de DaOp Kereta Api.
Jln Trunodjojo Malang

syl11
Gebruiker
spacer line

Bedankt alvast allemaal,

We wilden inderdaad voor de optie Sancaka I gaan, van 07.15 uur vanaf Yogya.
Een nachttrein lijkt me zo'n gedoe met de kids, en we hebben toch het hotel in Yogya betaald tot en met de volgende ochtend, en de volgende nacht in Batu.

Maar ik ben blij van jullie reaktie te krijgen, dat het op zich niet onveilig of zo is.

Van Batu gaan we eerst nog naar Malang, per auto, dan naar Bromo, dan Kalibaru en verder naar Bali.
Die gedeelten zijn allemaal geen probleem, ik zat vooral met dat lange stuk Yogya-Batu in mijn maag.

Nogmaals vr.dank allemaal, Emoticon: Bye bye
Sylvia

Macan Belanda
Gebruiker
User icon of Macan Belanda
spacer line

De trein van Surabaya naar Yogya gaat toch helemaal niet via Malang ? Die gaat over Surakarta en dan noordelijker. Wel een leuke rit, ik heb er echt van genoten. Van Yogya naar Malang zou ik een rent-a-car nemen ?

"Bhinneka Tunggal Ika"

Yerun
Gebruiker
User icon of Yerun
spacer line

Je kunt de trein pakken, maar pak dan wel die naar Malang rechtstreeks, als je naar Surabaya gaat - hoewel later op de dag - ben je bij aankomst verder van huis. De reis zelf is wel aardig, zeker voor een eerste keer, maar niet zo mooi als de route richting het westen naar steden als Bandung.

Je kunt een prive-auto huren in Yogyakarta, die jullie op jullie eigen reistempo naar Batu brengt, tot op het eindadres. Je kunt netjes melden dat je niet snel snel wil, want gevaarlijk op de weg waarop je bovendien nog wat kunt zien. Neem wel de noordelijke route, via de bergen, die is rechtstreekser en mooier dan de zuidelijke route via voornamelijk open landschappen.

Je kunt ook een travel nemen, da's een minibusje die je ophaalt in Yogyakarta en afzet in Batu. Meld even dat je in Batu moet zijn, zodat je in Solo onderverdeeld wordt in een busje dat de noordelijke route neemt. De zuidelijke route duurt namelijk een uur of 2 langer, omdat anderen in de stad Malang moeten zijn. Travels jakkeren gruwelijk en stoppen het liefst zo min mogelijk. Je moet hier tegen kunnen, want zo reizen is niet leuk.

Echter als je met z'n 4en bent, dan is het huren van een auto wellicht niet eens echt veel duurder, omdat een enkele reis per persoon (per stoel) 100.000 rupiah is ongeveer. Een beetje meer en je hebt de comfort en veiligheid van een eigen wagen met chauffeur die je kunt aansturen.

Buiten bovenstaande is vliegen met Lion Air echt niet onveilig. Het enige 'nadeel' is dat de maatschappij op de zwarte lijst van de EU staat. Dit komt echter omdat de maatschappij er op dit moment geen belang bij heeft van die lijst af te gaan omdat ze niet de intentie hebben naar Europa te gaan vliegen.

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Ik zou zeggen: rij mee. Maar ik ga morgen al, dus iets te vroeg.
Met auto of travel hoef je niet eens via Malang maar rechtstreeks vanuit Caruban via Paru door de bergen naar Batu. Duurt ca. 6-7 uren. Perfect. Maak je niet druk: book een travel of huur een auto, dat is nog goedkoper dan 4 treinkaartjes, je kan foto- of lunchstops maken wanneer je zelf wil....en je wordt voor de deur afgezet. Wat wil je nog meer? Waar logeer je in Yogya? Kan ik wellicht nog een autoverhuur aanbevelen. Zie ook reactie van Yerun.

syl11
Gebruiker
spacer line

Alweer bedankt allemaal.
Weer nieuwe interessant opties gehoord.

Ik dacht, dat we via Surabaya met de trein moesten, omdat dit de snelste verbinding was, maar als er ook een goede verbinding is van Yogya naar Malang, kan iemand me daar dan meer info over geven?

En we zitten in Villa Hanis, ca. 600m ten noorden van Hyatt hotel. Wat zou van daar uit dan ongeveer een huurauto voor ons vieren kosten naar Batu, en welke maatschappij raden jullie aan? Het hotel in Batu vraagt nu al een fiks bedrag voor ophalen in Surabaya, dus alle info welkom.

Natuurlijk duurt het allemaal nog lang, maar alvast fijn om een beetje te weten hoe we dit stuk moeten afleggen.

Alvast bedankt weer. Emoticon: Wink
Sylvia

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-09-2011 08:13 syl11 wrote: En we zitten in Villa Hanis, ca. 600m ten noorden van Hyatt hotel.

Da's niet gek. Vraag dus gewoon aan Koen of hij het even voor je regelt...

MAD

syl11
Gebruiker
spacer line

Hi,
Zal ik doen, was nog niet bij me opgekomen, omdat ik dacht zelf per trein of vliegtuig te gaan. En omdat ik hem dit ook had aangegeven, heeft hij zelf geen vervoer aangeboden.
Maar is een goed idee, dank je.
Sylvia

Yogya-Bali
Gebruiker
User icon of Yogya-Bali
spacer line

Een makkie. Je maakt je druk om niets. In RI worden ter plekke allerlei oplossingen aangeboden. Ik neem aan dat je hier komt om te "ontstressen", niet om jezelf hoofdbrekens te bezorgen.

syl11
Gebruiker
spacer line

Natuurlijk heb je gelijk. We gaan ieder jaar naar AziŽ, en eenmaal aangekomen, gaat ons hoofd helemaal leeg.
Maar ik regel wel graag een aantal dingen van te voren, of bekijk in ieder geval op internet de mogelijkheden, dan pas kan ik me daar echt ontstressen.
En zoals nu naar Java, nieuw voor mij, dan komt de controlfreak in me weer even naar boven.
Sorry, zo ben ik, maar ik ben erg blij met dit forum. Emoticon: Shiny
Bedankt voor alle adviezen tot zover!

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 27-09-2011 10:20 syl11 wrote: Maar ik regel wel graag een aantal dingen van te voren

Dat kan ik me prima voorstellen, zeker als je met koters reist. Stel dat je per troika vertrekt naar Batu, en je komt er achter dat Batu een mooie stad is, maar net iets te ver weg. Huppakee, daar gaan je koters van onbestemd geslacht, een voor een.

MAD

Kayhalla
Gebruiker
spacer line

syl11; neem dan de trein van jogya naar Malang- dan is het ca een half uur naar Batu.
Je kan in het hotel in Jogya aan de receptie informeren wanneer een trein naar malang vertrekt.

Surya Atmadja
Gebruiker
spacer line

On 28-09-2011 19:13 Kayhalla wrote:
syl11; neem dan de trein van jogya naar Malang- dan is het ca een half uur naar Batu.
Je kan in het hotel in Jogya aan de receptie informeren wanneer een trein naar malang vertrekt.

Er zijn een paar boemeltreinen die van uit Yogya naar Malang vertrekken.
Ik zou een huurauto nemen .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2019
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

83,000,930 pageviews Een website van indahnesia.com