|
|
|
|
|
|
Hallo allemaal,
Ik heb heel veel problemen voor de site te openen en dan werkt hij soms niet .
Zelf via de link
Ben ik alleen ??
|
|
|
|
|
Je bent niet alleen, ik krijg de site ook niet geopend en waarschijnlijk gaan nu meer bezoekers van het forum dit testen.
Misschien beter om Jeroen dit even per mail te laten weten.
|
|
Al is de leugen nog zo snel de waarheid achterhaalt hem wel!
|
|
|
|
|
Ja, is bekend dat de site niet altijd lekker loopt. Alle sites op de server hier lopen nu goed, behalve de ticketing-website, want die heeft nog het meeste te verwerken. Daar wordt dus aan gewerkt, maar het zoeken naar het juiste probleem is niet eenvoudig.
|
|
|
|
|
|
|
Inmiddels zijn er weer aanpassingen gedaan; dit maal lag het probleem in de snel groeiende database aan gegevens die iedere dag weer verwerkt moest worden. Oplossing? Oude 'zooi' gewoon weggooien en wat andere aanpassingen gemaakt achter de schermen om dingen weer soepel te laten lopen.
|
|
|
|
|
|
|
En tijdens de opruimwerkzaamheden is ook het bekijken van het forum sneller geworden. Ook hier liep een zogenaamde query (voor het ophalen van gegevens als berichten en totaal-aantallen) wat langzamer als gehoopt. Deze is nu gewijzigd en draait als een zonnetje en doet er nu een fractie van een seconde over, 250x korter dan eerder het geval was.
|
|
|
|
|
|
So much for goed databasebeheer. Nog advies nodig?
gr.,
Koming
|
|
|
|
|
Advies mag je altijd geven, maar het probleem hierbij is dat je niet weet hoe het er achter de schermen uit ziet en dat advies daarom vrij algemeen zal blijven. Gelukkig heb ik dus zoals eerder gezegd de problemen opgelost en zal er monitoring plaatsvinden om dergelijke problemen in de toekomst eerder te erkennen om ze zo te voorkomen/spoediger op te lossen.
|
|
|
|
|
|
|
Jeroen,
Ik heb in mijn topic "Vliegen van Palu naar Gorontola" gevraagd of dit mogelijk is.
Weet jij wellicht of dat kan? Denk het niet want dan had je wel gereageerd.
|
|
Als je goed naar het verleden luistert, kun je de toekomst beter verstaan. Jika Anda mendengarkan dengan cermat ke masa lalu bisa masa depan lebih mudah dimengerti
|
|
Plaats een reactie op dit onderwerp
|
Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.
|
|