Subforum Bali, het godeneiland

forum.indonesiepagina.nl 
41 bezoekers

Startpagina
Je bent nu in > Forum > Bali, het godeneiland > Bekijk onderwerp

18-01-2015 01:48 · [nieuws] Politieagent IndonesiŽ gepakt met xtc-pillen  (0 reacties)
18-01-2015 01:32 · [nieuws] Nederlander Ang Kiem Soei geŽxecuteerd in IndonesiŽ  (3 reacties)
17-01-2015 01:27 · [nieuws] Brandstofprijzen opnieuw flink verlaagd  (0 reacties)
16-01-2015 02:13 · IndonesiŽ gaat veroordeelde Nederlander executeren  (160 reacties)
05-08-2014 23:16 · [nieuws] Jakarta wil parkeermeters gaan plaatsen  (0 reacties)

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen
Milani
Gebruiker
spacer line

Onze dochter vroeg hier eens te reserveren.

Kent iemand op het forum dit restaurant en hoe ligt de prijs?

Amed East Bali
Gebruiker
User icon of Amed East Bali
spacer line

Wij nemen er wel eens klanten / prospects mee naar toe.

Het is werkelijk "fine dining" / "haute cuisine", in de keuken zwaait een top-chef de scepter. Het is echt "een avond uit" . Het duurt werkelijk de gehele avond duurt en er worden tot wel 8 of 9 couverts geserveerd, steeds met bij dat gerecht passende wijnen.

Er worden geen kinderen toegelaten dus het is heerlijk rustig.

Je moet (afhankelijk van het seizoen, lang) vantevoren reserveren en aanbetalen.

Kosten per zitplaats liggen zo rond de US 200,- tot 250,- per persoon, en kunnen nog iets oplopen als je meer wijn drinkt dan bij het arrangement inbegrepen is.

If you have nothing to loose, you can risk everything

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Ik zou daar graag een keer gaan eten.* De echte Balinese gerechten en dranken zijn daar ruim vertegenwoordigd. Ook de prijzen zijn beslist Indonesisch. Ze beginnen al bij Rp. 150.
Hieronder een voorbeeld van hun overheerlijke Nasi Goreng ŗ la Ubud:

Zoals ik al eerder heb gemeld, pas in Ubud kun je het ware IndonesiŽ leren kennen!

*Dat meen ik, maar ik woon dan ook in IndonesiŽ. Als toerist mijd je zoiets toch als de pest?

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Mijn welgemeende excuses! Hierboven noemde ik Rp, maar dat moet natuurlijk USD zijn, de nationale valuta van Ubud en omstreken.

MAD

totto
Gebruiker
spacer line

Wij hebben daar in juni gegeten, erg goed. Keuken naar mijn mening te vergelijken met 3 * michelin, lijkt nog het meest op Beluga in Maastricht 2*,bediening iets minder. Vraag (als het droog is) in ieder geval om een tafel beneden in de tuin. Menu's vanaf Ir700.000. Het duurste menu is het chef's surprize menu Ir 120.000. Dit bestaat uit 6 gangen, ( dus geen couverts Amed) maar... als je met z'n tweeŽn bent krijg je allebei iets anders. Dus eigenlijk 12 gerechtjes. Fles Sauvignon blanc was Ir 550.000. Per glas Ir. 125.000. Per saldo was de rekening niet duurder dan in een vergelijkbaar restaurant hier.
Vergeet niet te reserveren, kan ook vanuit Nederland.
Maar kwalitatief geweldig. Vooral door de inbreng van lokale specerijen en met name bereidingen met citroen. ( gras etc.)
Jammer dat het zo ver weg is. Weet iemand misschien iets in Yogya wat er een klein beetje op lijkt of in ieder geval kwalitatief goed is. En dan bedoel ik niet Omah Dhuwur bijvoorbeeld. Ik zoek nog 5 verschillende adresjes voor volgende week?

Toto Travel.com

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Pak Ari Bohong in Yogya serveert eindeloze kakkerlakkentongetjes in muntsaus. Een must!

MAD

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

200 dolari ?
Daar kan ik 1 maand leven in ollanda.

bisa dicek of makemyday .

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

Even serieus, Totto. Besef je wel dat een tent ŗ la Mozaik even vulgair is als een patatje oorlog in Kuta, mutatis mutandis? Als je gezelschap beperkt is tot een man (m/v) of 4-6 nodig ik je bij dezen uit om te komen eten bij mij thuis. Gratis en voor nix, driedelig niet eens nodig. Tenu de village, zeg maar. Echte Midden-Javaanse gerechten, maar weg te spoelen met bir of arak. Wijn zelf meenemen - daar doe je me trouwens een groot plezier mee - al combineert wijn vaak niet met Indonesische gerechten. Een Saumur wellicht?

Een sterrentent is er niet in Yogya. Gelukkig. Voor de toeristen omdat ze dan wel Indonesisch moeten eten, voor mij omdat ik dan niet bankrut ga. Gajah Wong is volgens mij nog steeds het beste restaurant, gevolgd door Hani's. Beide geen ster waard. Soms zijn de sterrenhotels goed met eten, maar dat kunnen ze dan ook een week later al volkomen verknallen. Waarom?

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

On 20-09-2011 16:07 Surya Atmadja wrote: 200 dolari ?

Mijn nederige excuses, die USD 150 was niet voor een menu maar voor een `event.' Ik neem aan dat ze tijdens dat `event' ook gaan toepen of klaverjassen, dus dat voegt weer waarde toe die je vervolgens kunt communiceren en delen tijdens - jawel - een evenement. Cirkel gesloten.

MAD

Pak Pupyes
Gebruiker
User icon of Pak Pupyes
spacer line

stom geŽdit dus weggeŽdit

MAD

zieleffe
Gebruiker
User icon of zieleffe
spacer line

ZO dat is raak zeg patatje oorlog is veranderd in patatje kapsalon een aangepaste multiculturele patatje. In Nederland

Maar ergens in Ubud heb ik gegeten, gebraden eend op de menu, die liepen daar nog levend in de tuin, naam ben ik vergeten heb er wel ergens foto's van ....... Emoticon: Wink Emoticon: Blush Emoticon: Smile

Verdediging is de ruiter van kritiek--- *O* --,Het doel heiligt de middelen

Surya Atmadja
Gebruiker
User icon of Surya Atmadja
spacer line

Dan valt het nog mee .
Ik dacht 150-250 dolari alleen voor etentje , vaak karig vreten, je kan een paar hapjes nemen en dan is het op .
Van minuman keras , wijn heb ik geen verstand .

Wat kost het etentje zelf , zonder die poes pas van wijn zang en wijven, of hoort het niet bij ? Of moet je extra betalen.?

bisa dicek of makemyday .

Plaats een reactie op dit onderwerp

Je moet ingelogged zijn om een bericht te plaatsen. Je kunt inloggen door hier te klikken.
Als je nog geen lid bent, kun je jezelf hier registreren.

nieuw onderwerp | reageer | nieuwste onderwerpen | actieve onderwerpen | inloggen

9,570,783 views - 117,907 berichten - 9,322 onderwerpen - 6,028 leden
 Gesponsorde links

© indonesiepagina.nl · feedback & contact · 2000 - 2020
Websites in ons netwerk: indahnesia.com · ticketindonesia.info · kamus-online.com · suvono.nl

87,475,035 pageviews Een website van indahnesia.com